Gość *Andrzej* Zgłoś #1 Napisano 5 Maja 2006 Od niedawna zauważyłem niewielkie drgania na kierownicy przy prędkościach powyżej 90 km/h, zwłaszcza 100 - 110. Jaka może być przyczyna? Czego szukać ? Około 3 tygodni jeżdżę na kołach letnich i były wyważane. Na początku po ich założeniu nie odczuwałem drgań. Występują od kilku dni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 5 Maja 2006 1. A nie przywaliles w kraweznik lub dziure w jezdni? Spawdz felgi na przodzie moze tu tkwi przyczyna 2. Odwaznik na polosce mogl sie poluzowac i stad te drgania 3. Przegob wew w skrzyni ma luz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość *Andrzej* Zgłoś #3 Napisano 5 Maja 2006 Dodam, że chodzi o B3, 1,9 TD rocznik 1992 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glizda Zgłoś #4 Napisano 5 Maja 2006 Doradzę pewnie i bez gdybania, ponieważ przyczyn może być tysiące. Jedz na stację diagnostyczną , taką z prawdziwego zdarzenia i dowiesz się prawdy. Zapłacisz w granicach 20 zł. Szkoda czasu, samochodu i nerwów. No chyba że chcesz się pobawić w Herloka Szolmsa (hi hi hi) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość longines Zgłoś #5 Napisano 5 Maja 2006 Sytuacja nieprawdopodobna, ale mozliwa. Zdarzyło mi się, ze po zmianie kapci, jakies 2-3 tygodnie poxniej tez zaczęły mi koła "podskakiwać", kierownica w febrze. Wyważenie było ok, felgi zmienione na nówki idalej to samo. Wreszcie okazało się , ze na wewnetrznej części opony, na boku zaraz za rantem, siedział sobie mały bąbel i to on tak dokuczał. Przy okazji diagnostyki niech przeciągną łapą po wewnętrznej stronie opony :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Milo Zgłoś #6 Napisano 5 Maja 2006 Od niedawna zauważyłem niewielkie drgania na kierownicy przy prędkościach powyżej 90 km/h, zwłaszcza 100 - 110. Jaka może być przyczyna? Czego szukać ? Około 3 tygodni jeżdżę na kołach letnich i były wyważane. Na początku po ich założeniu nie odczuwałem drgań. Występują od kilku dni. Takie zjawiska wystepuja tylko od koła :640: Uszkodzona opona, uszkodzona felga, złe wywazenie. Bardzo czesto sa zile wywazone koła bo maszyny nalerzy serwisowac a jest to baaardzo drogie. Ja kiedys wywazałem koła 6 reazy az przestało bic przy 100km\h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gora333 Zgłoś #7 Napisano 5 Maja 2006 mozliwe ze skrzywila ci sie felga z przodu po najechaniu na cos (jak ktos pisal wyzej ), najczesciej "bicia" sa przez skrzywione felgi, jesli tak to oddaj do prostowania najlepiej, mozesz zalozyc ja na tyl auta, wtedy nie bedzie czuc drgan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość solmark Zgłoś #8 Napisano 5 Maja 2006 Jakieś trzy tygodnie temu miałem to samo po zmianie kół na letnie. Oczywiście te letnie były przy wymianie wyważane. Jeździłem tak tydzień, potem pojechałem do innego warsztatu, wyważyłem koła jeszcze raz i spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość m_kisiel Zgłoś #9 Napisano 17 Maja 2008 u mnie jest to samo, jeden z mechanikow powiedzial ze przyczyna moze tez byc gwaltowne chamowanie... opony sie lekko scieraja i bicia gotowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #10 Napisano 17 Maja 2008 Musisz sprawdzić czy masz założone pierścienie centrujące na kołach. Ich brak, pomimo wyważonych kół, często powoduje tzw. bicie na kierownicy przy prędkościach 90-120 km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #11 Napisano 17 Maja 2008 Witam, ja bym jeszcze obstawiał tarcze hamulcowe, nie bije Ci dodatkowo przy hamowaniu? wystarczy wjechać po hamowaniu,kiedy tarcza jest gorąca w kałużę i problem gotowy. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #12 Napisano 17 Maja 2008 Panowie Nikt w tym temacie nie zgłasza problemu, więc osochozi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jurekolsz Zgłoś #13 Napisano 17 Maja 2008 zgadzam się ,czasami zdarza się że po wymianie kół gość nie założy Ci z powrotem pierścieni centrujących ( rzecz niezbędna przy alufelgach) i przy prędkości powyżej 90 km są niezłe wibracje, po mieście tego nie zauważysz bo tam zawsze są drgania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grzegorz k Zgłoś #14 Napisano 18 Maja 2008 Hej! Proponuję zacznij od przekładania pojedynczo kół z tyłu na przód i testowaniu czy bicie nadal występuje. Bo może koło wyważone a w środku płótno zaczyna puszczać i najlepiej to wychwycić w czasie jazdy (to nic nie kosztuje - jak nie pomoże to w/g porad powyżej najpierw ponowne wyważenie w dobrym warsztacie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość prezes-vip Zgłoś #15 Napisano 18 Maja 2008 1. A nie przywaliles w kraweznik lub dziure w jezdni? Spawdz felgi na przodzie moze tu tkwi przyczyna2. Odwaznik na polosce mogl sie poluzowac i stad te drgania 3. Przegob wew w skrzyni ma luz Ja miałem akcje podobną jak najechałem na szklaną butelkę, wystarczyło wyważenie koła, co do przegubów wewnętrznych to tez nie jest głupi pomysł. Sprawdź też opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrr720 Zgłoś #16 Napisano 29 Września 2008 (edytowane) witam wszystkich w moim autku drga kierownica i słychac stuki jak jade po bruku i przez tory przejezdzam noi przy hamowaniu lekkim kierownica drga ,byłem w dwóch stacjach diagnostycznych i nic nie znalezli tylko kase skasowali, czy to moga byc gałki kierownicze .bo nawet jazma wymieniłem na nowe Edytowane 29 Września 2008 przez piotrr720 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adrius Zgłoś #17 Napisano 9 Listopada 2008 W moim autku też drga kierownica nawet przy małych prędkościach. Myslałem, że to któraś z końcówek drążka kierowniczego i okazało się, że nie. Jak zdjąłem lewe koło i chwyciłem za drążek kierowniczy to okazało się, że jest wyczuwalny wyraźny luz, ale nei na końcówce drążka ale od strony magłownicy. Narazie tak jeżdże, bo nie mam kasy by jechać do mechanika. Jakbym miał swój garaz to bym sobie sam naprawił. Tak więc problemem obok zbiezności, wyważenia może być luz drążka kierowniczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eurobiznes Zgłoś #18 Napisano 29 Grudnia 2008 ja miałem podobną sprawę, craz bardziej kierownica drgała, myślełem że to przez wyrobione gumy na stabilizatrach, bo na ostatnim przeględzie gość mówił że to trzeba zrobić. ale okazało się że to po prostu było ciśnienie w oponach. szok, tak sobie pomyślałem że dopompuję powietrza na stacji i się zdziwiłem jakie miałem ciśnienia z przodu 1,3 i 1,6 a tył 1,6 1, 8 więc dopompowałem wszędzie do 2,3 i ruszając byłem nieźle zdziwiony kieronica już nie latała nie drgała, więc czasem wystarzy tylko sprawdzić powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość black vag Zgłoś #19 Napisano 21 Stycznia 2011 Sprawdź jeszcze wagę (wyważenie) na prawej pół osi być może oberwało się i dostaje drgań. może również być uszkodzone łożysko na przednim kole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #20 Napisano 21 Stycznia 2011 chyba po tylu latach kolega nie ma problemu już Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach