Skocz do zawartości
Odoaker

Pasek wielorowkowy i jego napinacz-nowa odsłona

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłym roku kupiłem Passata B5 z 1998 r., przebieg 200 tkm, silnik o oznaczenu AHH, 90 KM bezwypadek, rewelacja, wymieniłem wszystkie paski , oleje, ale nie ruszyłem napinacza paska wielorowkowego. Przejechałem nim przez rok 25 tkm, aż do 15 sierpnia. Wracając z Chorwacji przed Ząbkowicami śląskimi TRACH zgina się napinacz pęka pasek wielorowkowy wbija sę pod obudowę przestawia rozrząd,katastrofa ,holowanie rozebranie rozrządu, zdjęcie głowicy ocena szkód na początek 700 zł. (głowica cała)

Dalsza jazda do domu, przed Poznaniem utrata mocy mataliczny stkot w silniku i stop.

Okazało się, że prawdopodobnie za pierwszym razem pękła szklanka popychacza zaworów, po 200km pękł grzybek zaworu narobił potwornych szkód w tłoku i głowicy. Tłok już kupiłem firmy MAHLE 300 zł w komplecie z pierścieniami. W środę do mechanika, i w związku z tym mam kilka pytań

Czy wymieniając jeden tłok muszę wymienić pierścienie na pozostałych trzech?

Nie wiem co to za głowica ma symbol 028103373N głowice o takich symbolach były w B4,

może się mylę.

Czy mogę wymienić tylko jeden uszkodzony wtrysk i świecę żarową, czy muszę wszystkie.

Proszę o pomoc, najbardziej zależy mi na odpowiedzi dotyczącej pytania o głowicę, chcę trochę wiedzieć przed konfrontacją z mechanikiem.

Pozdrawiam Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mogę wymienić tylko jeden uszkodzony wtrysk i świecę żarową

 

Tak

 

Czy wymieniając jeden tłok muszę wymienić pierścienie na pozostałych trzech?

 

Dobrze by bylo bo jak juz wymieniasz w jednym to zadna trudnosc wyjac pozostale tloki i wymienic w nich pierscienie, a bedziesz mial taki sam stopien zuzycia wszystkich pierscieni.

 

028 103 265 EX to jest symbol glowicy z 1Z wedlug etosa. Po co kombinowac z glowica od 1Z skoro tyle uzywek jest z AHH?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wymieniając jeden tłok muszę wymienić pierścienie na pozostałych trzech?

Masz już przebieg 200tys. to raczej bym bardzo się nie zastanawiał na tymi pierścieniami bo jak już masz graty na stole to założyć nie jest problem

 

pękł grzybek zaworu narobił potwornych szkód w tłoku i głowicy
Podejrzewam że może być problem z główką a zwłaszcza na tym cylindrze - więc brał bym pod uwagę drugą nową główkę - wszystko zależy oczywiście jakiego spustoszenia dokonał grzybek?? ale podejrzewam nie małe zamieszanie tym bardziej jak tłok poleciał (sprawdź jeszcze korbkę lub od razu zapobiegawczo wymień...

 

Czy mogę wymienić tylko jeden uszkodzony wtrysk i świecę żarową

Wtryski i świece można oczywiście musi się zgadzać numeracja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TRAGEDIA

 

dzisiaj mi się stała ta przykrość:

podjazd pod wiadukt, nagle ni stąd ni zowąd dziwny hałas - zaświeciła się kontrolka ładowania - wyłączyłem silnik.

 

całość trwała może kilka sekund, ale przed samym wyłączeniem miałem wrażenie jakby silnik miało coś hamować.

 

i teraz cała tragedia mojej niewiedzy:

zajrzałem pod maskę - widzę strzępy paska klinowego...

idąc za moimi doświadczeniami z poprzedniego użytkowanego auta (c-15 :D) wyciągnąłem resztki paska i pomyślałem że odpalę i dotoczę się spokojnie do parkingu pod blokiem (ok 2km)

kiedy to zrobiłem, chciałem odpalić...

nie dało się oczywiście. nie zauważyłem jakiś dziwnych odgłosów przy kręceniu rozrusznikiem - ogólnie wszystko jak przy zwykłym odpaleniu, tyle że nie następował rozruch :/

- dedukcja: komputer nie widzi ładowania i nie pozwala odpalić silnika (pewnie nie tak jest)

 

teraz czytam topiki o pękających paskach w AFN i zastanawiam się czy już płakać...

 

pytania:

jak się dobrać do osłony rozrządu, w warunkach 'nie warsztatowych'?

jak stwierdzić czy rozrząd się przesunął czy nie?

czy komputer faktycznie nie pozwoli odpalić samochodu bez sygnału ładowania?

 

dzięki za pomoc..

nie wiem czy płakać już czy jeszcze chwilę poczekać :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytania:

jak się dobrać do osłony rozrządu, w warunkach 'nie warsztatowych'?

jak stwierdzić czy rozrząd się przesunął czy nie?

czy komputer faktycznie nie pozwoli odpalić samochodu bez sygnału ładowania?

Przy osłonie sprzęgła (łączenie silnika ze skrzynią biegów w okolicy filtra oleju) jest wziernik do ustawiania Górnego Martwego Punktu (GMP) tłoka. Obracając ręcznie wałem (np. za pomocą podniesionego koła i wrzuconego biegu) ustaw tak, żeby we wzierniku widać było "0". Zdejm pokrywę zaworów, z tyłu na wałku rozrządu (od strony kabiny) jest nacięcie - przy wale ustawionym w GMP, nacięcie powinno być równolegle do powierzchni przylegania pokrywy zaworów - można włożyć płaskownik w to nacięcie. Jeśli tak jest, masz szczęście, rozrząd się nie przestawił - przynajmniej jeśli chodzi o wał i wałek rozrządu, zostanie sprawdzić tylko ustawienie pompy wtryskowej. Do sprawdzenia ustawienia pompy trzeba zdjąć osłonę rozrządu.

Komputer pozwoli odpalić silnik bez sygnału ładowania. Jeśli jest za niskie napięcie na akumulatorze - wtedy nie odpalisz - będzie sygnał dźwiękowy.

Jeśli rozrząd masz przetawiony, możesz zacząć płakać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:hurra::hurra::hurra:

sprawdziłem:

na kole zamachowym we wzierniku symbol "0"

(inny się nie ukazał, a sporo się 'napchałem' na 5tce ;), bo chyba był zaraz za wziernikiem, tyle że z drugiej strony)

a nacięcie wałka klawiatury idealnie równolegle do płaszczyzny dekla.

wygląda na to że miałem sporo szczęścia,

ale górną część osłony rozrządu zdjąłem i wyciągnąłem jeszcze kawałek paska klinowego...

 

kolejną próbę odpalenia podejmę jednak, dopiero po założeniu paska..

może to jednak ma jakieś znaczenie..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie musisz to nie odpalaj ,po co narażać silnik ,chociaż bez paska też go odpalisz ,ale czy sprawdziłeś pompę wtryskową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed założeniem paska klinowego, poświeciłem jeszcze dokładnie latarką na rolkę napędową rozrządu i jeszcze dwie taśmy wydłubałem - bujając samochód na 5tym biegu.

pozakładałem wszystkie dekle, osłony i pasek (ze z rysunku którędy on ma lecieć - bym nie doszedł ;P)

no i odpaliłem - bez żadnego 'zająknięcia'.

i teraz na spokojnie pomyślałem że wczorajszy brak rozruchu: to na pewno nerwowe wyłączanie 'odcinki' w pierwszym momencie o niej zapomniałem, potem chyba za szybko próbowałem zresetować itp itd:wstyd:

ale tak czy siak to chyba na dobre mi wyszło, skoro w rolce siedziały jeszcze spore strzępy paska... nie wiadomo co mogło by się stać w drodze do domu..

ale - w najbliższym czasie jadę zmienić pasek rozrządu (w trybie przyspieszonym, bo jeszcze 20parę tyś teoretycznie zostało)- niech mi to ktoś w całości rozbierze, zobaczy czy gdzieś jeszcze coś nie zostało i będę mieć spokojniejszą głowę.

 

odetchnąłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie odpalaj, to co ci napisałem dotyczy wałka rozrządu i wału, trzeba sprawdzić jeszcze pompę. Co prawda nic złego się nie stanie, ale pompę można łatwo sprwadzić czy się nie przestawiła. Ustawiasz silnik w GMP, zdejmujesz górną pokrywę rozrządu, tak żeby widoczne było koło pasowe pompy wtryskowej i tam masz otwór kontrolny - nie pamiętam chyba średnicy 12mm (jestem w pracy, nie mam jak sprawdzić - wieczorem mogę podać dokładnie) i za pomocą trzpienia (lub np. wiertła o odpowiedniej średnicy) sprawdzasz możliwość zablokowania koła pompy - trzpień powinien wejść poprzez otwór w pompie w wybranie w bloku i w ten sposób sprawdza się ustawienie pompy. Powodzenie i daj znać czy odpalił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarkow, odpaliłem i jeździłem już :)

wszystko jak w zegarku.

Tak na logikę wykombinowałem sobie że jeśli by coś miało przeskoczyć, to tylko na 'małym' kole, poza tym przy przeskoczeniu pompy, miałbym jakieś kłopot (nierówna praca, brak mocy, ciężki rozruch... cokolwiek) a tu wszystko gra i klekocze jak przedtem :) pod nogą - też dalej tak jak było... więc wnoszę że musi być dobrze.

 

tak czy inaczej jeszcze raz dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz samodzielna wymiana paska rozrządu...Forum służy, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności