Zimek Zgłoś #1 Napisano 4 Sierpnia 2007 Witam. Mam drobne pytanie. Jaka powinna byc temperatura oleju? Pytam bo ostatnio pozwliłem sobie troche przycinąc mojego passka i jechałem mały odcinek około 1200 metrów z prędkością 160km/h i zacząłem się bawić komputerem pokładowym żeby sprawdzić spalanie i zauważyłem że temperatura oleju miała 105 stopni . Wystraszyłem sie i oczywiście zwolniłem. Czy to może oznaczać że mam w jakis sposób popsuty układ chłodzenia oleju? Dodam że, jak jeżdze nie przekraczając 120km/h temperatura oleju trzyma się w granicach 90-94 stopnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 4 Sierpnia 2007 Bywa, że temperatura oleju podczas intensywnej jazdy przekracza 115 a nawet 130°C. Te 105°C to jest jego normalna temperatura pracy. Czytając stare posty napewno trafiłbyś na tę informację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #3 Napisano 4 Sierpnia 2007 U mnie w czasie normalnej jazdy w trasie (około 110 km/h) temperatura oleju utrzymuje się na poziomie 98-100'C. W mieście, przy warszawskich korkach, w lecie temperatura oleju dochodzi do 128'C. Także Twoje 105' to naprawdę niewiele . Jak swego czasu powiedział mi Jacek Chojnacki (szef firmy Chojnacki Motor System) temperatura oleju w silniku w skrajnych przypadkach może dojść nawet do 136'C. PS. Temperatura oleju jest około 10'C wyższa niż temperatura płynu chłodzącego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marw007 Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2007 Też mnie to interesowało. Niedawno po zakupie mojego Paska, jadąc autostradą A4 z Katowic do Wrocławia zapragnąłem pojechać 200km/h No to cisne. cisne w dalszym ciągu. Ciągle cisne. W końcu mam prawie 195 na budziku (nie powiem ile dokładnie - to był szok), zaczyna mi mrygać kontrolka od przegrzania sprawdzam temp oleju a tam 132'C !!! I panika !!! Zdjąłem z gazu, ostudziłem olej do ok 100'C i zjechałem na pobocze. Co się stało? Otóż miałem zepsuty czujnik temp w chłodnicy i mi sie wiatraczki nie włączyły. A olej to chciałem wymieniać stwierdziwszy, że już jest do bani no bo 130 i parę stopni , co dziwne pytałem mechaników różnego rodzaju i żaden nie wiedział czy te 130'C to jest źle czy normalnie. Widać byli słabiakami hehe Jak narazie skutków owego przegrzania nie widzę. Ale mam nauczke: Chcesz pociskać 200 to miej sprawny samochód ! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krecikwzt Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2007 Mi przy 200 pokazywał około 127 'C i nic się nie działo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zimek Zgłoś #6 Napisano 7 Sierpnia 2007 Czyli powiadacie ze to normalna sprawa. Bo już się bałem ze jest coś nie tak A tak na marginesie to 200km/h mój passek chyba by nie pociągnał Ale jestem tego pewien że nawet tego nie bede sprawdzał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość orlen Zgłoś #7 Napisano 18 Września 2007 mi przy 200 nie zagrzał sie nawet do 110stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo xxx Zgłoś #8 Napisano 18 Września 2007 też nie miałem żadnych kłopotów z przegrzaniem czy zagrzaniem B4 przy prędkości w którą i tak mi byście nie uwierzyli (wiem swoje bo wiem ile jechałem ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matuch1 Zgłoś #9 Napisano 19 Września 2007 Witam A u mnie nie działa w MFA (są tylko kreski) odczyt temperatury oleju. Od czego trzeba zacząć żeby wszystko było ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #10 Napisano 19 Września 2007 Temperatura oleju wynosi maksymalnie około 140st, zależnie od rodzaju silnika. 90 - 120 to jest normalna temperatura pracy. Olejowi nic się nie stanie nawet w temp 200st, tylko wtedy nie ma już właściwości smarujących. Przy pierścieniach tłokowych, oraz przy denkach tłoków występują ogromnie wysokie temperatury, tam temp oleju też jest znacznie wyższa. matuch1 powinieneś sprawdzić czujnik temperatury oleju, w podstawie filtra oleju. Wyróżnia się tym, że jest mniejszy od czujników ciśnienia. Zmierzyć miernikiem czy ma jakąś rezystancje. Jeśli ma opór, to obejrzeć przewód czy jest cały, a następnie zimne luty w liczniku. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer666 Zgłoś #11 Napisano 22 Września 2007 też nie miałem żadnych kłopotów z przegrzaniem czy zagrzaniem B4 przy prędkości w którą i tak mi byście nie uwierzyli (wiem swoje bo wiem ile jechałem ) CHyba chodzi ci o to,ile licznik pokazywał, a to się różni zawsze od prędkości rzeczywistej, tzn. licznik pokazuje ZAWSZE większą prędkość, niż rzezywista i odchyłka rośnie wraz z prędkością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #12 Napisano 23 Września 2007 Do 140 st. ma prawo się zagrzać. Osobiście nie przekroczyłem nigdy 120 st. nawet przy 230 km/h wg gps i licznika (nawet wskazania się pokrywały). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach