Skocz do zawartości
Zimek

[silnik] Temperatura oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam drobne pytanie. Jaka powinna byc temperatura oleju? Pytam bo ostatnio pozwliłem sobie troche przycinąc mojego passka i jechałem mały odcinek około 1200 metrów z prędkością 160km/h i zacząłem się bawić komputerem pokładowym :cwaniak: żeby sprawdzić spalanie i zauważyłem że temperatura oleju miała 105 stopni :kwasny: . Wystraszyłem sie i oczywiście zwolniłem. Czy to może oznaczać że mam w jakis sposób popsuty układ chłodzenia oleju? Dodam że, jak jeżdze nie przekraczając 120km/h temperatura oleju trzyma się w granicach 90-94 stopnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bywa, że temperatura oleju podczas intensywnej jazdy przekracza 115 a nawet 130°C.

Te 105°C to jest jego normalna temperatura pracy.

 

Czytając stare posty napewno trafiłbyś na tę informację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w czasie normalnej jazdy w trasie (około 110 km/h) temperatura oleju utrzymuje się na poziomie 98-100'C. W mieście, przy warszawskich korkach, w lecie temperatura oleju dochodzi do 128'C.

Także Twoje 105' to naprawdę niewiele :ok: .

Jak swego czasu powiedział mi Jacek Chojnacki (szef firmy Chojnacki Motor System) temperatura oleju w silniku w skrajnych przypadkach może dojść nawet do 136'C.

PS.

Temperatura oleju jest około 10'C wyższa niż temperatura płynu chłodzącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marw007

Też mnie to interesowało.

 

Niedawno po zakupie mojego Paska, jadąc autostradą A4 z Katowic do Wrocławia zapragnąłem pojechać 200km/h :hurra: No to cisne. cisne w dalszym ciągu. Ciągle cisne. W końcu mam prawie 195 na budziku (nie powiem ile dokładnie - to był szok), zaczyna mi mrygać kontrolka od przegrzania :przestraszony::orany::zalamany: sprawdzam temp oleju a tam 132'C !!! I panika !!! Zdjąłem z gazu, ostudziłem olej do ok 100'C i zjechałem na pobocze.

Co się stało? Otóż miałem zepsuty czujnik temp w chłodnicy i mi sie wiatraczki nie włączyły.

A olej to chciałem wymieniać stwierdziwszy, że już jest do bani :rotfl: no bo 130 i parę stopni :/ , co dziwne pytałem mechaników różnego rodzaju i żaden nie wiedział czy te 130'C to jest źle czy normalnie. Widać byli słabiakami hehe

 

Jak narazie skutków owego przegrzania nie widzę. Ale mam nauczke: Chcesz pociskać 200 to miej sprawny samochód !

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi przy 200 pokazywał około 127 'C i nic się nie działo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli powiadacie ze to normalna sprawa. Bo już się bałem ze jest coś nie tak :D

A tak na marginesie to 200km/h mój passek chyba by nie pociągnał :rotfl: Ale jestem tego pewien że nawet tego nie bede sprawdzał :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość orlen

mi przy 200 nie zagrzał sie nawet do 110stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też nie miałem żadnych kłopotów z przegrzaniem czy zagrzaniem B4 przy prędkości w którą i tak mi byście nie uwierzyli (wiem swoje bo wiem ile jechałem :] )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A u mnie nie działa w MFA (są tylko kreski) odczyt temperatury oleju.

Od czego trzeba zacząć żeby wszystko było ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura oleju wynosi maksymalnie około 140st, zależnie od rodzaju silnika. 90 - 120 to jest normalna temperatura pracy. Olejowi nic się nie stanie nawet w temp 200st, tylko wtedy nie ma już właściwości smarujących. Przy pierścieniach tłokowych, oraz przy denkach tłoków występują ogromnie wysokie temperatury, tam temp oleju też jest znacznie wyższa.

matuch1 powinieneś sprawdzić czujnik temperatury oleju, w podstawie filtra oleju. Wyróżnia się tym, że jest mniejszy od czujników ciśnienia. Zmierzyć miernikiem czy ma jakąś rezystancje. Jeśli ma opór, to obejrzeć przewód czy jest cały, a następnie zimne luty w liczniku.

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też nie miałem żadnych kłopotów z przegrzaniem czy zagrzaniem B4 przy prędkości w którą i tak mi byście nie uwierzyli (wiem swoje bo wiem ile jechałem :] )

 

CHyba chodzi ci o to,ile licznik pokazywał, a to się różni zawsze od prędkości rzeczywistej, tzn. licznik pokazuje ZAWSZE większą prędkość, niż rzezywista i odchyłka rośnie wraz z prędkością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 140 st. ma prawo się zagrzać. Osobiście nie przekroczyłem nigdy 120 st. nawet przy 230 km/h wg gps i licznika (nawet wskazania się pokrywały).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności