Gość altima Zgłoś #1 Napisano 26 Lipca 2007 witam czytałem chyba wszystkie posty o tiptronicu na forum, ale nie trafiłem na taki problem jak u mnie - pozwolę sobie przedstawić co boli mojego paska: mianowicie coś złego dzieje się z biegiem wstecznym jak bardzo delikatnie dodaję gazu to autko sie rozpędza, a jeśli dodam gazu normalnie to obroty lecą do góry a auto jedzie jak na wolnych obrotach i boli bo jak zobaczy nawet małą przeszkodę czy wzniesienie to na wstecznym nie pojedzie . Zaznaczę, że do przodu jest rewelacja - wszystkie biegi śmigają rewelacyjnie. skrzynia to 5-biegowy tiptronic w pasku z 2001 pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #2 Napisano 27 Lipca 2007 witam przypominam się w temacie mojej skrzyni - czy może ktoś ma wiedzę co sie dzieje ? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo71 Zgłoś #3 Napisano 27 Lipca 2007 Witaj objaw wskazywać może na zapchany filtr, czytałem kiedyś o tym na forum ASB, najlepiej wejdz na automat.pl , tam doczytasz o swym problemie na pewno, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #4 Napisano 6 Sierpnia 2007 witam ponownie filtr i oleje wymienione - dalej lipa znaczy sie ślizga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo71 Zgłoś #5 Napisano 6 Sierpnia 2007 Jeśli wymieniłes filtr i olej w skrzyni to przypuszczam że robil to fachowiec, dlaczego nie usunął Ci tej usterki? nie bardzo rozumiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #6 Napisano 7 Sierpnia 2007 to tylko stacja diagnostyczna - olej i filtr wymienili, wyczyścili magnesy - ale skrzyni nie dotykali - fachowiec szczerze stwierdził że nie będą się uczyli na moim aucie. pozdr PS jutro jestem ustawiony na wymianę skrzyni w Przeźmierowie koło Poznania. Skrzynia jest po remoncie - dają 6 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość oliver7 Zgłoś #7 Napisano 8 Sierpnia 2007 to tylko stacja diagnostyczna - olej i filtr wymienili, wyczyścili magnesy - ale skrzyni nie dotykali - fachowiec szczerze stwierdził że nie będą się uczyli na moim aucie. pozdr PS jutro jestem ustawiony na wymianę skrzyni w Przeźmierowie koło Poznania. Skrzynia jest po remoncie - dają 6 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów. I co wymieniłeś tę skrzynię? Ile zapłaciłeś? pzdr Oliver7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #8 Napisano 9 Sierpnia 2007 cześć dzisiaj odbieram auto - czekam jak na szpilkach, spać nie mogłem pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #9 Napisano 9 Sierpnia 2007 cześć dzisiaj odbieram auto - czekam jak na szpilkach, spać nie mogłem pozdr Witaj, czekam na Twoj post. Ile zaplaciles jak sie sprawuje itd Moja skrzynia tiptronic narazie chodzi ok, ale lepiej wiedziec na jakie koszty sie przygotowac topek jak zawsze pozdrawiajacy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #10 Napisano 10 Sierpnia 2007 No i zalegla cisza Mam nadzieje, ze brak Twojego postu spowodowany jest brakiem czasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #11 Napisano 12 Sierpnia 2007 Mam nadzieje, ze brak Twojego postu spowodowany jest brakiem czasu No chyba że zobaczył rachunek, zrobił mostek i zastrzelił się z własnej **y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #12 Napisano 13 Sierpnia 2007 cześć sorki za brak wcześniejszej odpowiedzi, ale miałem utrudniony dostęp do kompa. podliczając koszty wyszło to następująco: - nocleg w przeźmierowie 160pln x 2 = 320,00 (mają fajne czyste jeziorko) - jakieś tam jedzonko (nie polecam lokalu "u anki" czy "u aśki" beznadzieja ale lokal "na stu tonach piasku" REWELACJA ) - no i rozliczenie u mechanika - 3400pln bolało, ale teraz chodzi rewelacyjnie -- wymiana skrzyni - stara została w rozliczeniu -- wymiana wkładu pompy oleju -- wymiana "sprzęgła" (hydro-coś) -- nowy filtr -- nowy olej esso atf lt 71141 -- gwarancja pisemna na 6 miesięcy bez limitu kilometrów Wydanie takiej kwoty w okresie wakacyjnym bolało ale jeśli chodzi o same uzdrowienie mojego passacika i tego jak teraz śmiga to jest super. Na zmienionej skrzynce pojechałem z Poznania do Kołobrzegu i przez Szczecin wróciłem do Legnicy - wszystko OK. Polecam tego mechaniorka - wydaje się uczciwy, ambitny i znający sie na automatach adres zakładu dla potrzebujących: PHU "LKTEC" Lucjan Kalka ul. Składowa 13 62-081 Przeźmierowo k/Poznania tel. 061/652-51-61 tel. 601-948-738 pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #13 Napisano 13 Sierpnia 2007 Witaj, no to swietnie i milo poczytac takie newsy Wiec zamiast wydawac 2800 w autoprecyzji na remont wlasnej skrzyni, lepiej dolozyc pare zlotych i miec "nowa skrzynie" z gwarancja na pol roku. Czy ta kwota, tj 3400zl obejmowala juz wymiane oleju? Tj kompletna cena za wszystko? topek jak zawsze pozdrawiajacy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #14 Napisano 13 Sierpnia 2007 No przecież napisał, że: -- wymiana skrzyni - stara została w rozliczeniu -- wymiana wkładu pompy oleju -- wymiana "sprzęgła" (hydro-coś) -- nowy filtr -- nowy olej esso atf lt 71141 -- gwarancja pisemna na 6 miesięcy bez limitu kilometrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altima Zgłoś #15 Napisano 14 Sierpnia 2007 cześć =3400pln to cena za całość, czyli: -- wymiana skrzyni - stara została w rozliczeniu -- wymiana wkładu pompy oleju -- wymiana "sprzęgła" (hydro-coś) -- nowy filtr -- nowy olej esso atf lt 71141 -- gwarancja pisemna na 6 miesięcy bez limitu kilometrów pozdrawiam ps no do mnie przemawia ta gwarancja bez limitu kilometrów - a robię około 5-7 tys miesięcznie. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #16 Napisano 26 Stycznia 2009 mianowicie coś złego dzieje się z biegiem wstecznym jak bardzo delikatnie dodaję gazu to autko sie rozpędza, a jeśli dodam gazu normalnie to obroty lecą do góry a auto jedzie jak na wolnych obrotach i boli bo jak zobaczy nawet małą przeszkodę czy wzniesienie to na wstecznym nie pojedzie . Zaznaczę, że do przodu jest rewelacja - wszystkie biegi śmigają rewelacyjnie. no i panowie u mnie prawie to samo, ale pod przeszkody jeszcze podjadę, do przodu jest normalnie nic się nie dzieje, nikt tego nie naprawiał??? musi się to od razu wiązać z wymianą skrzyni??? przecież auto do przodu jedzie normalnie. robiłem jeszcze takie testy: -odpaliłem auto, zaciągnąłem hamulec ręczny, dźwignia zmiany na "D", dodawałem gazu i normalnie ciągnęło tylne koła po asfalcie za każdym razem wszystko OK. -i to samo tylko do tyłu dźwignia na "R" i objawy jak ślizgające się sprzęgło (mogłem sobie dodawać gazu jak na luzie no prawie bo tył do góry się troszkę unosił), -i jeszcze raz to samo ręczny, dźwignia na "R" i gdy tylko poczułem, że wsteczny wszedł (posiadacze tipów wiedzą o co chodzi) od razu dodałem gazu, i auto wyrwało z metr do tyłu na zaciągniętym ręcznym i znowu się zaczął ślizgać. I tak się dzieje za każdym razem jeśli od razu dodam gazu to wyrywa nawet na ręcznym do tyłu. Da się tak jeździć bo autko normalnie cofa tylko jak gwałtownie dodaje gazu to się ślizga. Dodam, że VAG nie wywala żadnych błędów. Może to to sprzęgło hydrokinetyczne już nie domaga, auto ma nalatane 192k udokumentowane. Aha dzwoniłem jeszcze do jednego mechaniora, który mówił, że trzeba sprawdzic jakieś elektro-zawory, może wie ktoś jak to zrobić VAG-iem. POMOCY!!! pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #17 Napisano 26 Stycznia 2009 Sprzęgło raczej odpada, bo do przodu jest ok... elektrozawory mogą być przyczyną, chociaż przychodzą mi też tarczki od wstecznego - tyle tylko że przez chwile jest ok i wygląda na problem olej - zawory. Ja zacząłbym od sprawdzenia stanu , a zwłaszcza jakości oleju, zapachu itp. Co do elektrozaworów, nigdy tego za pomocą vag nie sprawdzałem, a nawet nie wiem czy jest możliwe określenie ich pracy. Wyjściem pośrednim jest wymiana filtra i oleju... plus modły, że nowy olej wypłucze ewentualny brud z płyty sterowania, pod warunkiem że tu jest problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #18 Napisano 26 Stycznia 2009 Jesli sie ślizga na wstecznym biegu to przyczynami moga byc: elementy do ktorych nie trzeba demontowac skrzyni : -nieprawidlowa wartosc cisnienia linii -elektrozawor cisnienia linii -uszkodzenia w plycie sterowania jesli nic z tego wyzej to trzeba demontowac skrzynie i zwrocic uwage na: -konwertor -sprzeglo wstecznego biegu -sprzeglo wysokich obrotow -hamulec niskich biegow i biegu wstecznego -sprzeglo jednokierunkowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #19 Napisano 26 Stycznia 2009 Jesli sie ślizga na wstecznym biegu to przyczynami moga byc:elementy do ktorych nie trzeba demontowac skrzyni : -nieprawidlowa wartosc cisnienia linii -elektrozawor cisnienia linii -uszkodzenia w plycie sterowania kolego jak mi jeszcze troszkę dokładniej opiszesz jak wykonać w/w czynności to cię przez tydzień na rękach będę nosił jeszcze przed chwilą byłem w aucie i robiłem próby i jak wbije "R" i jak tylko "zaskoczy" dam mu w gary to przez chwile rwie do tyłu normalnie i nagle jakby bieg wyskoczył :633: czuć takie jakby szarpnięcie, auto dalej jedzie tylko się ślizga. dodam jeszcze, ze przy tym szarpnięciu niema żadnego hałasu. pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #20 Napisano 27 Stycznia 2009 kolego jak mi jeszcze troszkę dokładniej opiszesz jak wykonać w/w czynności to cię przez tydzień na rękach będę nosił jeszcze przed chwilą byłem w aucie i robiłem próby i jak wbije "R" i jak tylko "zaskoczy" dam mu w gary to przez chwile rwie do tyłu normalnie i nagle jakby bieg wyskoczył :633: czuć takie jakby szarpnięcie, auto dalej jedzie tylko się ślizga. dodam jeszcze, ze przy tym szarpnięciu niema żadnego hałasu. pozdrawiam Andrzej To juz raczej musisz udac sie do zakladu ktory zajmuje sie ASB.Bo samemu ciezko ocenic i zdiagnozowac. Wiem o jakim prblemie mowisz;) Jak cofasz na lekkim gazie badz bez to nic sie nie slizga a jesli mocniej wcisniesz pedal i chcesz do tylu ruszyc to ledwo co jedzie a obrotu ida w gora jak na luzie:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach