dlugiiii Zgłoś #1 Napisano 18 Lipca 2007 Witam Szukałem na forum,ale nie stety nie znalazłem dokładnie to co chce się dowiedzieć Chciałbym dowiedzieć się dokładnie jaka jest zasada działania sterowania ciśnienia w turbinie.Na zdjęciu jest moja turbina i podłączenie elektrozaworu N75.Wszędzie gdzie czytam to ciśnienie które wychodzi z turbiny steruje tą "gruszką"(zapomniałem nazwy).Rozumie,że rurka od turbiny która łączy się ze środkową rurką N75 daje ciśnienie z turbiny do wypchnięcia "gruszki". Mój problem jest taki,że pytając się o podłączenie manometru,mówią mi że musze się wpiąć trójnikiem własnie w tamto miejsce,a przecież gdy otwiera się elektromagnes powietrze upuszczane jest w rure dolotu i wtedy strace te ciśnienie które miałoby dojść do manometru. Co chodzi o MBC w tej chwili mam podłączenie upuszczania w atmosfere powietrza które steruje "gruszką".Chciałbym w te miejsce wpiąć z allegro regulator ciśnienia które po ustawieniu i przekroczeniu dopiero przenosi na "gruszke".Czy w takim przypadku musze wyrzucić elektrozawór,i zatkać otwor po rurce elektrozaworu ? Przepraszam za nie jasne wypowiedzi moje i piszcie czego nie zrozumieliście a wyjaśnie dokładniej i coś obrazku nie potrafie dodać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 18 Lipca 2007 masz tu faq o mbc. bardzo pomocne dla td-kowcow, ale u ciebie tez jest turbina z wg, prawda? le faq by me dobrze myslalem. masz zwykla turbine z wg. mysle, ze faq bedzie pomocny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #3 Napisano 18 Lipca 2007 jakbym znalazł odpowiedź na moje pytania bo bym nie pisał tego tematu prawda ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #4 Napisano 19 Lipca 2007 z mbc wepnij sie w przewod miedzy turbo a WG (to to czego nazwy nie pamietasz ) N75 zostaw, bedzie wygladzalo narastanie cisnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #5 Napisano 19 Lipca 2007 Ale czy zawór N75 gdy będzie się otwierał nie bedzie zmniejszał własnie tego ciśnienia do WG,które ustawie sobie na zaworze między turbem a WG bo w końcu on do tego tez tam jest ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #6 Napisano 21 Lipca 2007 wszystko bedzie dobrze dzialac.(o ile moze na tak malej sprezarce) nie przejmuj sie N75. Ja bym w ogole olal mbc w tym silniku i zrobil progam tak na marginesie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #7 Napisano 21 Lipca 2007 Jest jedna rzecz dlaczego nie chce programu.Po wgraniu innej mapy samochod nabiera mocy ale za tym idzie też spalanie większe.Z tego co się oriętowałem po takiej zmianie powiedzmy na mieście a więcej jeżdże na miescie zwiększa się spalanie o 1-2 L .U mnie pali 10 -13w mieście.Przy MBC teoretycznie mozna sobie spowrotem zjechać wartością cisnienia niżej i samochod pali tyle co oryginał albo i mniej. W tej chwili mam założony elektromagnes który upuszcza w atmosfere ciśnienie(te co idzie do WG) i sobie go załanczam kiedy chce a tak to pali tyle co fabryka:) P.S Nie wiecie jaka wartość ciśnienia doładowania z turbiny jest bezpieczna i jaka jest oryginalna??Potrzebowałbym to do ustawienia jak sobie kupie manometr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 21 Lipca 2007 najpierw sie wskaznik zaklada, a potem grzebie z cisnieniem. w benzynie i tak komp dba o sklad mieszanki wiec nie wiem o co ci chodzi z tym spalaniem. bedzie wiecej powietrza to i paliwa pojdzie wiecej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #9 Napisano 21 Lipca 2007 Dobra,ale gdy zrobisz juz chip tuning a będziesz chciał tanio jeździć(słabszy samochod) to już po frytkach bo program więcej Ci dawkuje paliwa ,a na ręcznej regulacji Ty sobie ustalasz kiedy ma więcej powietrza być co za tym idzie więcej paliwa ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #10 Napisano 22 Lipca 2007 Dobra,ale gdy zrobisz juz chip tuning a będziesz chciał tanio jeździć(słabszy samochod) to już po frytkach bo program więcej Ci dawkuje paliwa ,a na ręcznej regulacji Ty sobie ustalasz kiedy ma więcej powietrza być co za tym idzie więcej paliwa ... dzieki mbc sterujesz tylko max cisnieniem doladowania i szybkoscia narastania boosta. dawkowaniem paliwa zajmuje sie komputer chocby na podstawie lambdy. pracuje sobie w jakims tam zakresie i jesli ten zakres zostanie przekroczony to automatycznie bedzie znowu dazyl do powrotu do tego stanu, czyli zmniejszy/zwiekszy ilosc paliwa albo wysteruje odpowiednio n75. spalanie po chipie spadnie, ale w dieslu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #11 Napisano 22 Lipca 2007 spalanie po chipie spadnie, ale w dieslu No własnie ,a ja mam benzyne [dzieki mbc sterujesz tylko max cisnieniem doladowania i szybkoscia narastania boosta Jak zmniejszysz ciśnienie to mniej powietrza zassa do kolektora co za tym idzie mniej paliwa będzie dawkował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #12 Napisano 22 Lipca 2007 ee tam, mi spalanie spadlo pod programie. i nigdy nie slyszalem zeby komus wzrastalo.... oczywiscie tak samo jezdzac jak przed programem... a fabryka max ladu cos kolo 0,6mbra. na mbc mozesz ustawic sobie 0,8 i bedzie do konca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #13 Napisano 22 Lipca 2007 Czyli raczej nie przekraczać progu 0.8 mBra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #14 Napisano 22 Lipca 2007 Czyli raczej nie przekraczać progu 0.8 mBra? Jednostki kolego mylisz Program napisany seryjnie dla 1.8T jest spierniczony - nie znam właściciela 1.8T, który po zmianie oprogramowania narzekałby na wzrost spalania zwiększają Ci się możliwości auta, więc fakt - więcej frajdy oznacza, że auto może spalić więcej. Dużo więcej zwiększa Ci się sprawność silnika - przy spokojnej jeździe (czytaj: TAK JAK DO TEJ PORY) auto pali mniej. I nie mówimy tu o błędzie pomiaru rzędu 0,5 l / 100km, tylko o 50-100km na baku... Teraz w sprawie MBC. Super sprawa - ciśnienie wzrasta Ci do 0,9 bara, ale dopóki turbo sterowane w myśl starych ustawień rozkręci się do tego stopnia - odczuwasz maksymalnego turbo lag-a. Jak już zawór MBC się otworzy - na ułamek sekundy czujesz kopa, a później znów kiła... do tego przychodzi mocno uboga mieszanka, czyli wzrost temperatury spalania związany z tym, że wraz z 50% wzrostem ciśnienia nie wzrasta Ci dawka paliwa - hmm... efekt jaki będzie? kiepski -- siwy dym z rury po pół roku, nic więcej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #15 Napisano 22 Lipca 2007 -- siwy dym z rury po pół roku, nic więcej... A później masz na myśli padnięty silnik czy coś innego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #16 Napisano 22 Lipca 2007 Marek nie strasz kolegi.... jesli bedziesz uzywal MBC okazjonlanie to silnik wytrzyma. ja bym ustawil max 0,8 bo i tak pod koniec obrtow sprezarka nie wyrobi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #17 Napisano 22 Lipca 2007 No tez mi sie tak wydaje chodź nie kłuce się że moze nie wytrzymać jednej dłuższej próby bo się poprostu na wytrzymałości silnika nie znam Piszesz że jezeli będę "uzywal MBC okazjonlanie" co masz na myśli? Przeciez zawór który podepne między ciśnienie a WG jest na stałe ustawiony więc zawsze będzie np dążył do 0.8 Bara .Jedynie co mi przychodzi na myśl to okazyjnie przestawiać pod maską albo nie otwierać przepustnicy np powyżej połowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #18 Napisano 22 Lipca 2007 nie chcę straszyć... po prostu się zastanawiam po co to przecież ani to szybciej pojedzie, ani szybciej się na obroty wkręca PO CO?? w chwili gdy komp zanotuje ciśnienie większe niż zadane 0,6 bara, odnotuje błąd "boot exceeded" i zgoni zawór N75 tak, by odciął doładowanie... Chyba, że nie doczytałem czegoś i kolega zamienia jednak program zmieniać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #19 Napisano 22 Lipca 2007 No z tym ,że niby szybciej sie nie wkręca to bym się kłucił Czy zmienie ciśnienie czy tez nie do 2,8 obrotów tak samo się wkręca ale powyzej (oczywiście do pewnej granicy)2,8 obrotów po przeróbce wciska wiele mocniej niz seryjnie Porównując ogólnie (według mojego odczucia) seryjny tylko przyśpiesza a przerobiony wciska Więc komputer moze i steruje zaworem N75 ale on nie ma wpływu zadnego jezeli ja upuszczam ciśnienie w atmosfere które idzie do WG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #20 Napisano 23 Lipca 2007 okazjonlanie mowiac, mialem na mysli ze przeciez mozesz otworzyc MBC (rozkrecic) i wszystko bedzie dzialalo jak seria, powietrze bedzie normalnie krazylo. nie ma musu jazdy na mbc w systemie 0 1 . moze byc zamontowany i "nie działac" komp nie powinien wywalic bledu. a wkrecac sie bedzie duzo szybciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach