Skocz do zawartości
Gość sq1gqp

Grzejące się przekaźniki

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sq1gqp

Witam. Miałem ostatnio problemy z odpalaniem mojego paska. Kręce kluczykiem, są żarówki, grzeją się świece i daje rozruch - tam nic. Słyszę że cyka mi jakiś przekaźnik na panelu pod nogami. Jak ruszałem/waliłem w stacyjkę to nic, jak poruszałem przekaźnikami to zaczęło zaskakiwać.

 

Przy okazji zauważyłem że 3-4 przekaźniki po przejechaniu z 70km są ciepłe (nie topią się ale jest tam cieplutko) i jestem ciekaw czy to normalne czy może już są powypalane styki mikroprzrekaźników. Tak przy okazji, który przekaźnik dokłasnie mostkuje załączanie rozrusznika? Może ten wielki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaznik pompy paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez przekaznik zawsze bedzie cieply....no chyba ze jest zwarcie i moze sie calkiem sfajczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sq1gqp

Aha, czyli tk powinno być że są ciepłe. Chciałem sie upewnić. Ktory przekaźnik tam jest od odpalania rozrysznika? Mam z tym problem - nie zawsze działa dopiero jak poruszam przekaźnikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Mam z tym problem - nie zawsze działa dopiero jak poruszam przekaźnikami.
To by wychodzilo ze cos tam nie laczy.Zasniedziale,zle przylega i z tad tez byc moze jednak przekazniki maja wyzsza temp.niz powinny!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij przekaźniki, popsikaj kontakty sprayem do styków i włóż je z powrotem.

Każdy przekaźnik się grzeje, jeśli pracuje (jeśli jest zasilany). Tym bardziej, że przekaźniki są po to, by za ich pomocą zamykać obwody wysokoprądowe (a więc zasilają odbiorniki pobierające wieksze ilości prądu).

 

Cewka rozrusznika nie jest załączana przekaźnikiem, bo nie pobiera ona tyle prądu.

Sama cewka jest elementem czegoś w rodzaju przekaźnika, bo wciąga rdzeń zamykający styki wysokoprądowe rozrusznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sq1gqp

No tak, ale silnik rozrusznika potrzebuje troche prądu żeby rozruszać silnik. To nie jest na przekaźniku, idzie bezpośrednio ze stacyjki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, bezpośrednio ze stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej po kilkunastu minutach jazdy sprawdź dokładnie, które przekaźniki się grzeją i podaj na forum. Może coś wymyślimy.

Niektóre przekaźniki zwłaszcza te mechaniczne (z fizycznymi stykami) moga sie grzać właśnie z powodu wypalenia sie styków ale tylko wtedy, gdy dany przekaźnik jest załączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sq1gqp

A no sprawdze na tyle ile się da. Skoro bezpośrednio to co takiego jest koło panelu przekaźników/bezpieczników że jak tam poruszam to rozrusznik rusza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja samochodu rozpatrywana pod kątem samego rozrusznika w skrócie wygląda tak, że zasilanie z akumulatora idzie na tę właśnie tablicę z przekaźnikami i bezpiecznikami. Przewody są z drugiej strony. Jeden z przewodów (nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem) posiadający stały (+) biegnie od tej tablicy do stacyjki i poprzez styk załączania rozrusznika biegnie bezpośrednio do cewki rozrusznika.

Być może właśnie ten przewód wpięty za tablicą z przekaźnikami/bezpiecznikami jest luźny a przez to, że poruszasz czymś w tej okolicy spowoduje, że złapie on kontakt i pojawi się możliwość odpalenia auta.

 

Najczęściej w takich wypadkach winna jest wkładka stacyjki. Przekręcasz kluczykiem na start a tu cicza. Kontrolki świecą a rozrusznik stoi. Jest to dość popularna przypadłość w grupie VW. M.in. moja stacyjka na to cierpi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sq1gqp

Jak będzie ciepło to sprawdze. Ile kosztuje taka wkładka, czy trzeba demontoać całą stacyjkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa wkładka kosztuje ok 30PLN, ale zanim ją kupisz upewnij się, czy rzeczywiście o nią chodzi, bo wydasz kasę a poprawy może nie być.

 

Jest to wkładka, która wewnątrz ma styki podające zasilanie do różnych obwodów elektrycznych samochodu po przekręceniu kluczyka.

 

Co do demontowania całej stacyjki, to wydaje mi się, że nie trzeba tego robić. Oby nie, bo zdjęcie całej stacyjki bez dobrego ściągacza jest niemożliwe.

Operacja ta jest przede mną, wiec dokładnie nie napiszę tego Tobie. Wiem to jedynie z kilku opisów fachowców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyjmij przekaźniki, popsikaj kontakty sprayem do styków i włóż je z powrotem.

 

Elektrosol polecam, czyni cuda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności