Skocz do zawartości
Gość zone_wlkp

Wykończony psychicznie, Passat i Tryb Awaryjny! POMOCY

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zone_wlkp

Pisałem już kiedyś . Dostałem odpowiedzi co i jak,samochód jest już po raz 9 w warsztacie.... Wymienione zostały w kolejno

N75

Ciśnienia doładowania

Przepływomierz

(czujniki się przepalają mówił o tym mechanik)

postawiona diagnoza ze to turbina...

Została zregenerowana koszt ocenili na 500 zł , ja nie zapłaciłem tyle bo zostawiłem już w tym serwisie z 1 tys zł dałem 250zł (mogli od razu znaleźć usterkę wyszło ze np przepływka była robiona bez sensu )samochód działał około 3 miesięcy... kilka dni temu znowu na 3 biegu przy 4 tys przechodzi w tryb awaryjny. Odstawiłem do serwisu wymienili czujnik i już w drodze do domu to samo, odbieram dzisiaj okazało się że to turbina i oddali na gwarancji do ponownej regeneracji. (zaznaczyli że jak to się powtórzy muszę kupić regenerowaną turbinę !!! bo tej już nie warto naprawiać... Mówię będzie dobrze... Ruszam trochę nagrzałem silnik 1,2,3 i ku....... znowu... Brak słów... Nie wiem CO JA MAM ROBIĆ . Oddać im znowu do naprawy i dać za ta naprawę 1200 zł a może zmienić warsztat?! JAK MACIE JAKIEŚ POLECONE PEWNE WARSZTATY proszę o kontakt 662272566... Najlepiej w WLKP ale mogę dojechać jestem zdesperowany... Jakie są koszta regeneracji turbiny u was? Pomóżcie.. z góry dzięki

 

Passat 1.9 TDI 2002 rok 101 KM przebieg 185 tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zone_wlkp

Warsztat też raczej podrzędny nie jest ... Servis Boscha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to trochę się z nim masz :kwasny:

jest jeszcze zawór N18 ,wygląda tak jak N75 ,tyle ,że ma czarny "łeb" on jest również odpowiedzialny za regulację podciśnienia, napisz czy sam EGR był sprawdzany, czy z nim wszystko OK ? Ja jeździłem do serwisu z tym samym problemem jednak udało mi się nie wymieniać tylu części ,w końcu sam zlokalizowałem usterkę, banalną !! miałem przetarty wężyk podciśnienia od zaworu N18 który dochodzi do EGR-a (przetarty przez pokrywę silnika), wymieniłem i problem się zakończył.Po tym wymieniłem profilaktycznie 75% wężyków. Sprawdź wszystkie połączenia wężyków i ich stan[ przejrzyj całą instalację podciśnienia ] , wymień chociaż ich część ,to nie jest duży koszt.(15 pln mb zbrojony semperit-ten cienki, potrzebujesz około 1,7m i 0,8m grubszego-cena mniej więcej podobna) pozdrawiam i powodzenia :ok:

ps.i zmień rocznik auta w opisie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zone_wlkp
no to trochę się z nim masz :kwasny:

jest jeszcze zawór N18 ,wygląda tak jak N75 ,tyle ,że ma czarny "łeb" on jest również odpowiedzialny za regulację podciśnienia, napisz czy sam EGR był sprawdzany, czy z nim wszystko OK ? Ja jeździłem do serwisu z tym samym problemem jednak udało mi się nie wymieniać tylu części ,w końcu sam zlokalizowałem usterkę, banalną !! miałem przetarty wężyk podciśnienia od zaworu N18 który dochodzi do EGR-a (przetarty przez pokrywę silnika), wymieniłem i problem się zakończył.Po tym wymieniłem profilaktycznie 75% wężyków. Sprawdź wszystkie połączenia wężyków i ich stan[ przejrzyj całą instalację podciśnienia ] , wymień chociaż ich część ,to nie jest duży koszt.(15 pln mb zbrojony semperit-ten cienki, potrzebujesz około 1,7m i 0,8m grubszego-cena mniej więcej podobna) pozdrawiam i powodzenia :ok:

ps.i zmień rocznik auta w opisie ;)

Dziekuje Ci bardzo, tez myślałem ze moze wężyk ale po 1 regeneracji Turbo problem ucichł na 3 miesiące...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor

Sprawdz te wezyki, ale moze byc faktycznie tak, ze turbina znowu sie zabrudzila a ta druga regeneracja jak mowisz, choc bardziej stawialbym ze tylko czyscili (i to tez nie wiadomo jak) byla do kitu. Powinienes byl patrzec jak to robia. Turbina po regeneracji powinna byc ok i hulac dlugi czas. Chyba, ze zle to zrobili... Moze tez dobrze by bylo pomierzyc VAGiem jak to wyglada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbina po regeneracji powinna byc ok i hulac dlugi czas. Chyba, ze zle to zrobili po taniości...

 

wymieniłem profilaktycznie 75% wężyków

 

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość audi a6

Jeżeli regenerowali turbo w co wątpię za 250 zł to nie możliwe aby to było wykonane dobrze.Za tą cenę mogli tylko ją czyścic.Problem raczej jest po stronie podciśnień które często pękają i się przecierają.Najlepiej zmień warsztat bo chyba działają po omacku i raczej uczą się na twoim aucie za twoje pieniądze.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zone_wlkp
:vw: Witam ! Passek stoi w warsztacie nie kazałem im go na razie dotykać, najprawdopodobniej zmienię warsztat, Gdyby ktoś z Was z Poznania i okolic mógłby mi pomóc przejrzeć całą instalacje podciśnienia był bym bardzo wdzięczny, jak się okaże ze to nie to pozostaje mi regeneracja Turbo ... Teraz pytanie gdzie i za ile? Macie coś godne polecenia. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pyra

Zobacz na Wieruszowskiej tam jest specjalistyczny warsztat wyspecjalizowany w naprawie i diagnostyce turbodoładowań.Zmierzą Ci :hyhy: podciśnienie itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie... to turbo po regeneracji to koszt nie mniejszy jak 1000zł (a w cudowne uzdrawianie to nie wierzę) Jest chyba firma turbotech z Poznania jeśli będziesz potrzebował ale bardzo dobra jest Również z Jaworzna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pyra

Dziś na giełdzie jakaś f-ma z Oleśnicy ,gość oferował po regeneracji za 600zł oczywiście na wymianę za nierozpieprzone turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zone_wlkp

Auto odstawione do warsztatu tego gdzie było wcześniej robione, pojechaliśmy i porozmawialiśmy z szefem. Mam nadzieję ze to już ostatni raz, dają nam turbine po pełnej regeneracji i biorą 50% ceny . Mamy rok gwarancji. Rozmawiałem z mechanikami i mówili że taki samochód jest po raz pierwszy u nich w serwisie i nikt go nie chce z nich już robić.

 

 

ps. Byłem na giełdzie i zobaczyłem jak koleś w budce regenerował turbiny ... na małym imadle wkręcił turbine i nie mogąc znaleźć odpowiedniego klucz do odkrecenia sruby trzymającej łopatki odkręcał to obcęgami!!! rozwalając cały gwint! :przestraszony: szok pózniej spray i turbina jak nowa o zgrozo ... :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pyra

Napewno nie była to regeneracja turbiny,pewnie gość nudził się i dłubał w starym złomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ps. Byłem na giełdzie i zobaczyłem jak koleś w budce regenerował turbiny

 

to dobrze że nie widziałeś jak się regenruje w warsztatach to byś umarł na miejscu :rotfl:

 

Generalnie to po kilku latach na forum odnoszę wrażenie że 90% awarii powstaje na wskutek nie umiejętnego serwisu / naprawy... co gorsza zaczyna być to również plagą, partackie serwisowanie pojazdów na szybko co w wyniku powstaje więcej awarii...

 

Generalnie to domyślam się tylko że w twoim autku tryb awaryjny spowodowany jest małą pierdółką - nieszczelność ale aby by ją znaleźć to niestety wymagana jest wiedza na temat tych pojazdów - fachowcy od Daewo i pochodne niestety wymiękają, mogą tylko popatrzeć...

 

Najwięcej późniejszych problemów z brakiem mocy powyżej 2000/min > jest z przyczyn serwisów i jego nie umiejętnej obsługi. Turbo w autkach TDI to inaczej mówiąc kombinacja kierowania pobranego powietrza przez filtr - węży, rur gumowych i czujników które na to odpowiednio reagują....

 

zasada jest prosta!!! tyle powietrza ile weszło musi wyjść....

wchodzi przez filtr (G70 robi pomiar) >>>> idzie do turbiny jest doładowane (tu reguluje to N75) >>>> do silnika komora spalania >>>> dalej na wydech turbo >>>> kierownice.... Jeśli na którymś odcinku powstanie nieszczelność lub brak odpowiedniej regulacji to powstaje różnica ciśnień pomiędzy wejściem a wyjściem (tryb awaryjny)

 

Ale ..... jeśli powietrze przeszło przez przepływomierz w ilości (1x) a turbina się wysrała to jakie to ma znaczenie na wyjściu??? wyjdzie tyle samo co weszło (1x).... tylko tyle że będzie mułowaty....

 

Najczęciej przyczyna tkwi w różnicy regulacji lub pomiaru ciśnienia i to własnie wykrywa komputer....

 

Błąd 17965 przekroczona granica regulacji turbodoładowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zone_wlkp

to was teraz załamie, odebrałem dzisiaj auto i .... wie pan co wąż od podciśnienia był nieszczelny! a mówiłem im to już 1000 razy że mają sprawdzić!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

no to w sumie kupiles najdrozszy waz od podcisnienia jaki widzialem :evil:

 

mam nadzieje ze teraz bedzie Ci juz smigał :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to was teraz załamie, odebrałem dzisiaj auto i .... wie pan co wąż od podciśnienia był nieszczelny! a mówiłem im to już 1000 razy że mają sprawdzić!

 

Stary to sie nadaje do izby rzemieślniczej albo do sadu !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zone_wlkp
to was teraz załamie, odebrałem dzisiaj auto i .... wie pan co wąż od podciśnienia był nieszczelny! a mówiłem im to już 1000 razy że mają sprawdzić!

 

Stary to sie nadaje do izby rzemieślniczej albo do sadu !!!!!

Eh mniejsza o to ale teraz nasuwa się pytanie czy wąż był od początku zle założony czy po ostatniej regeneracji Turbo bo wczesniej działał ok przez 3 miesiące ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wie pan co wąż od podciśnienia był nieszczelny!
mnie też chcieli wkręcać w podobne zakupy i regeneracje do twoich, jednak szybciej przejąłem sprawę w swoje ręce i....
miałem przetarty wężyk podciśnienia od zaworu N18 który dochodzi do EGR-a
nic bardziej banalnego nie mogło się trafić ;) a nerwów przy tym....dobrze ,że masz usterkę usuniętą i autko śmiga, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bedziu

ja mam ciekawszy problem caly układ podcisnienia sprawny mierzony a kierownice zapiekly sie po tygodniu ale procz 575 wyskakuje tez65535 jeden gosc powiedział ze to wina ecu zle czyta dane z czujników i z tad złe sterowanie kierownicami słabo nimi rusza i przez to zaraz sie zapiekaja co wy na to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności