Skocz do zawartości
morobert

Samodiagnostyka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich . Proszę o przesunięcie jeśli w złym miejscu napisałem :wstyd: . Szukałem ale nie znalazłem . Mam pytanko i prośbę

Aktualnie mam Pasacika B4 1.6 , 100km na gazie . Po dłuższym postoju jest problem z odpaleniem (powymieniane już wszystko ,świece ,kable kopułka ,palec Paliwo jest , akumulator jest ok ) Wstawiłem go do warsztatu żeby to w końcu naprawić ale nic mi chłopaki nie zrobili . Powiedzieli tylko że paliwo spływa do baku i podejrzewają pompę paliwa albo wtryski i wysyłają mnie żebym podłączył auto pod kompa żeby było wiadomo co mu jest . I teraz jest moje pytanie czy nie mogę sam jakoś zrobić samodiagnostyki nie posiadając panela od klimatyzacji , u mnie jest tylko włącznik klimy i obieg zamknięty Czy w takim przypadku muszę sie podłączyć do kompa ? Drugie pytanie gdzie mogę sie podłączyć (u kogo i za ile) najszybciej w Warszawie . Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość i nie kasowanie mojego posta jeśli jest w złym miejscu i przeniesienie go .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

morobert, musisz podłączyc pod VAGa i wtedy zobaczymy jakie będa błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Podłączyłem auto pod kompa i nic ! . Żadnego błędu nie pokazało . Co robić od czego zacząć ? . Jestem umówiony z mechanikiem na przyszły tydzień zacznie od sprawdzania pompy , ma podłączyć sie w układ paliwowy i po nocce powiedział że będzie wiadomo czy puszcza pompa , czy szukamy dalej . Czy ma ktoś może jakąś dokumentację od mojego silnika o oznaczeniach AEK . Byłbym wdzięczny za cokolwiek do poczytania :D .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek, to może kolego zainteresuj się filtrem paliwa, co jest zaraz przy baku. No i jeszcze jest chyba jakiś zawór jednokierunkowy, zapobiegający cofaniu się paliwa.

Mniemam, ze jak już odpali po "chcechłaniu", to później nie ma problemu z rozruchem, tak :?::cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm .. ok nie zabierał bym głosu bez wymiany w aucie takich rzeczy jak filtr paliwa . Ale poważnie wymienione jest wszystko co można rano pali bardzo kiepsko , w czasie dnia odpala lepiej ale nie jest to odpalenia od pierwszego dotknięcia tak jak było wcześniej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jest chyba jakiś zawór jednokierunkowy, zapobiegający cofaniu się paliwa.

 

 

Wydaje mi się że właśnie taką role pełni pompa paliwa . a z zaworem jednokierunkowym to spotkałem sie tylko w przewodach od spryskiwaczy poważnie . Dlatego właśnie chciałbym coś poczytać o tym silniku ale niestety o nim jest bardzo mało wiadomości . Dzięki za zainteresowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wyglada mi to na defekt automatycznego ssania, a co za tym idzie, to czujnik temperatury silnika.

 

Jak juz go uruchmisz, to silnik pracuje równo od razu, czy raczej .... hmmmm .... nierównomiernie :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak go uruchomię rano to pracuje tak jakby na nie wszystkich garach i dopiero po 3 /4 sekundach jest równa praca silnika , no chyba że go przegazuję to wtedy chodzi na wszystkich od razu

Myślisz że to czujnik temperatury ? może i tak ale poranne odpalanie ewidentnie odbywa sie tak jak byś w w silniku z gaźnikiem założył nowy gaźnik i chechłasz go aż zaciągnie paliwo tak to sie odbywa . Prędzej obstawiałbym za ty ssaniem . Właśnie a jak sprawdzić to ssanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sposób, jaki znam - to VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok może i tak powinno być że VAG powinien coś pokazywać ale nie pokazuje żadnego błędu . Zobaczymy w przyszłym tygodniu co mechanicy zrobią ile skasują i czy coś pomogą :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na listwie zasilającej wtryskiwacze... jest coś takiego jak regulator ciśnienia paliwa on właśnie posiada zawór zwrotny. Pompa po włączeniu stacyjki tłoczy paliwo (pod ciśnieniem) do całego układu aż do listwy zasilającej wtryskiwacze.

 

Jeśli jest gdzieś nieszczelność w układzie to paliwo schodzi z przewodów i powoli dostaje się powietrze potem jest właśnie problem z szybkim wypchnięciem powietrza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szymuuu

Witam. Mam bardzo podobny problem jak morobert. W jaki sposob sprawdzic VAGiem ten czujnik temperatury czy jest sprawny? I czy sprawdzac go na zimnym czy na cieplym silniku? Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też mam podobny problem,ale głównie w zimie.Jesli po dłuzszej jezdzie masz przekaźniki gorące wymień przekażnik 109 i ten od pompy paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuję sprawdzić parownik. Czy czasem nie puszcza gazu. Jak ma dwa rodzaje paliwa (mieszanka stanowczo za bogata) to zapali jak przedmucha nadmiar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności