Skocz do zawartości
Gość chmiel11

Chip tuning czy musi być napisany do konkretnego auta

Rekomendowane odpowiedzi

Gość chmiel11

Chip tuning-czy musi być napisany do konkretnego auta czy może być ogólny do serii aut.Jakiś czas temu napisałem posta o chip do paska.Chip założony w VW dał mi powera i passat miał mieć około 170 KM( nie byłem na hamowni). W tym czasie brat pracował w VW i nic nie płaciłem -operacja trwała około 30 minut i wgrali do sterownika nowe sterowanie ale nie do mojego auta ale do serii AWX z końcówką KE którą odczytali w Vaga.Czy można było tak zrobić bo teraz czytam stare posty i okazuje się że ludzie robią te chipy w konkretnych firmach gdzie są wyliczane parametry do ich aut.Z góry dziękuję za informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz w miare świeże auto w którym elementy mechaniczne oraz wykonawcze silnika są w 100% sprawne to można wgrać gotowca... ale ten gotowiec mówiąc potocznie musi być lekką modyfikacją. W innych przypadkach, auta starsze, mocniejszy program albo mamy po podmieniane elementy pod maską to wtedy trzeba napisać program pod to co się zastaje pod maską.

 

Zawsze trzeba zrobić modyfikacje na bazie oryginału ze sterownika, w różniych rocznikach oraz wersjach wyposażenia są zmiany w sofcie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lemon

Ja jestem zdania ze chip powinien byc zrobiony pod konkretny silnk bo przeciez kazdy silnik rozni sie od siebie stanem technicznym modelem itp. i moim zdaniem wgranie softu od innego silnika jest bledem. Skonczyc sie to moze w najlepszym wypadku wymiana turbiny ewentualnie dziurkami w tlokach. Najlepiej jest pojechac do doswiadczonego tunera i tam dobiora odpowiednie parametry do stanu silnika i preferencji kierowcy bez szkody dla samego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze kolega ma tu paska B5, ogolnie jak czytam to wszyscy maja fury zaczynajace sie od B5, ja otoz mam paska B3 PF, filnik ten posiada wtrysk wielopunktowy sterowany elektronicznie i pytanie czy do mojego tez cos mozna dostac? tak smiało z grupa moge sie wybrac do wawy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chip tuning-czy musi być napisany do konkretnego auta czy może być ogólny do serii aut.Jakiś czas temu napisałem posta o chip do paska.Chip założony w VW dał mi powera i passat miał mieć około 170 KM( nie byłem na hamowni). W tym czasie brat pracował w VW i nic nie płaciłem -operacja trwała około 30 minut i wgrali do sterownika nowe sterowanie ale nie do mojego auta ale do serii AWX z końcówką KE którą odczytali w Vaga.Czy można było tak zrobić bo teraz czytam stare posty i okazuje się że ludzie robią te chipy w konkretnych firmach gdzie są wyliczane parametry do ich aut.Z góry dziękuję za informacje.

 

Ogólnie porażka - moim zdaniem nie wolno robić takich rzeczy - chociaż muszę przyznać że czasmi takie coś działa - jednak nie spodziewaj się że będzie długo dobrze.

Jeśli program był zrobiony do AWXa i na 170 KM to nie był taki zupełny light.. trzeba tam już nieźle pogonić "górę" żeby złapać 170 KM.

 

Ostatnio tarfiła do mnie Octavia AGR 99r. z zapakowanym sterownikiem od Passata AHU 97r.

W firmie "X" facetowi mieli zrobić zapalanie na ciepłym - zamiast przerabiać mapę w jego sterz,e dali mu inny ...jak się okazało od Paska ;) w którym mapa juz niby była zrobiona, - no i była ale beznadziejnie !

Koło dwumasowe już ma dość ! Facet został ze starym sterownikiem od AHU , zrąbaną mapą zapalania i rozklekotanym 2masem !

Ręce opadają jak widzisz takie przypadki...

Edytowane przez DIESEL-TUNING_P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kingofquad
Jeżeli masz w miare świeże auto w którym elementy mechaniczne oraz wykonawcze silnika są w 100% sprawne to można wgrać gotowca... ale ten gotowiec mówiąc potocznie musi być lekką modyfikacją. W innych przypadkach, auta starsze, mocniejszy program albo mamy po podmieniane elementy pod maską to wtedy trzeba napisać program pod to co się zastaje pod maską.

 

Zawsze trzeba zrobić modyfikacje na bazie oryginału ze sterownika, w różniych rocznikach oraz wersjach wyposażenia są zmiany w sofcie.

 

Pozdrawiam

 

No nie za bardzo... każdy samochód powinien mieć pisany program pod konkretne parametry silnika. to tak jakby powiedzieć że są uniwersalne nerki i można je przeszczepić każdemu :) Pomiary mocy i momentu są przeprowadzane na hamowni i ciężko jest znaleźć dwa jednakowe. Ja robiłem chipa w swoim passacie i ma teraz 172 KM i 410 NM momentu ....nie będe pisał co teraz robi bo to oczywiste :) polecam V-TECH bo oni wiedzą jak to się robi :) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie za bardzo... każdy samochód powinien mieć pisany program pod konkretne parametry silnika. to tak jakby powiedzieć że są uniwersalne nerki i można je przeszczepić każdemu

 

Ja jestem zdania ze chip powinien byc zrobiony pod konkretny silnk bo przeciez kazdy silnik rozni sie od siebie stanem technicznym modelem itp. i moim zdaniem wgranie softu od innego silnika jest bledem.

 

A co napisał Rogalotti? Ze ZAWSZE trzeba robić modyfikacje na bazie oryginalnego softu ze sterownika.

 

Najlepiej jest pojechac do doswiadczonego tunera

Np. właśnie do Rogalottiego...

 

Koledzy troche chyba nie zrozumieli Rogala. Gotowiec tak ale na bazie oryginalu i tylko gdy auto jest w 100% sprawne. Czyli podniesienie wartości parametrów w oryginalnym sofcie do wartości założonych z góry (wg jakiegoś wzorca) a nie na podstawie faktycznego stanu silnika. Tak ja to rozumiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobry soft jest jak linia papilarna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Jezeli ma byc "wielkie golenie" (chip za 1500pln do starego kopciucha itp) to oczywiscie musi byc swiadomosc "ze klient ma cos wyjatkowego a wrecz dedykowanego"

Strach sie bac pozniej naprawiac takie auto! No bo jak padnie pompa wtryskowa czy walki albo wtrysk sterujacy trzeba bedzie wymienic a moze przeplywomierz czy turbina i milion innych czesci pod ktore ten wyjatkowy soft jest "strojony" to klopot.. trzeba jechac na powtorne strojenie jak nic

Najlepiej wcale autem nie jezdzic!!! bo niech nam wtryski wraz z uzytkowaniem auta sie troche zuzyja (korekcje sie zwieksza).. albo przeplywomierz zacznie zanizac troche.- znowu klops i trzeba jechac na poprawke softu

A moze lepiej po prostu chipowac jedynie sprawne auta? - kabelek vag-com taki drogi nie jest- chwila szukania na necie i mamy zakresy wartosci poprawnych, diagnostyka i sprawa jasna czy auto do tunera czy mechanika jechac powinno

Nawiasem mowiac poniewaz procedura chipa wyglada czesto w ten sposob, ze najpierw czyta sie ori soft ze sterownika, zmienia mapy w ori, zapisuje wiec nawet jakby te mapy byly z gotowca to ich reczna modyfikacja to zaden wyczyn

A jak ktos ma ten super dedykowany soft do auta seryjnego i sprawnego mechanicznie, wezmie sobie np takie urzadzonko jak ponizej (samorobka willem od kolegi), przeczyta ten wyjatkowy soft, wystawi na emulu i wgraja go na calym swiecie w setke innych sprawnych aut to bedzie on gorszy?

6fa20634f42cf339m.jpg

Oczywiscie nie kazde auto bedzie mialo te same osiagi na tym samym sofcie bo i 2 auta "nowki" prosto z fabryki tez nie maja identycznych osiagow.. i ktos placze z tego powodu?

MTM poprzez siec partnerskich firm sprzedaje na prawo i lewo swoje gotowce na calym swiecie i jakos biznes im sie kreci

Tu kazdy sobie moze gotowca od mtm zamowic http://www.mtm-online.de/en/index.php?nav=3&marke=VW

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemek nie wiem jaki ty masz uklad z tym Autoseba ale zle to wrozy...

Widac propagujesz gowniane - podkreslam gowniane softy z emula na ktorych ten mega tuner sie wzoruje...

By nie byc goloslownym mam softa od AUTOSEBY od klienta ktory przyjechal do mnie na poprawke. Tak spierdolonych (mega mocnych) map paliwa dawno nie widzialem.

A soft wyslany bez diagnozy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemek nie wiem jaki ty masz uklad z tym Autoseba ale zle to wrozy...

no to chlopie pojechales....

Nie mam zadnego ukladu z autoseba (pewnie gosc mnie nawet nie kojarzy) i nie propaguje zadnych g,,, czy wzrocowych jego czy kradzionych (zczytanach z innych aut/podgladnietych) softow

Co do tego przypadku to nie widzialem tego klienta, nie widzialem jego auta, nie widzialem jego softu ani jego map a informacje o tym przekazuje (jakby nie patrzec) jego konkurencja

To watek nie o konkretnym tunerze. Jezeli masz ochote po nim pojechac jak po lysym koniu zaloz osobny watek np "Autoseba druciarz"... albo "Uwaga na sfot z ebaya od autoseby" a ja wtedy sie w nim wypowiem i zacytuje pare ciekawych wypowiedzi znanych tunerow na forach fachowych by bylo wiadomo czy chodzi o kilowanie slabych tunerow a moze tanich tunerow

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dalsza czesc dyskusji nt autoseby prosze prowadzic na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to chlopie pojechales....

Przemek

 

Wyciagam proste wnioski. Skoro nie jestes tunerem i nie wiesz jak sie pisze softy a stawiasz dosc odwazne tezy (ze my "zlodzieje" kasujemy na "naiwniakach" kokosy - tak wynika z Twojego posta) to znaczy sie ze musisz miec w tym interes. A wiem skadinad ze wielce chwalisz sobie Autosebe i na forach go bronisz to chyba logiczne ze musisz byc z nim w ukladzie.

Dodajmy do tego generalizowanie ze byle soft za 300zl jest prawie tak samo dobry jak ten za 1500 i same wnioski plyna.

 

Jesli nieslusznie Cie posadzam to przepraszam, ale sam tworzysz w okolo siebie taka atmosfere.

 

Rogalloti pieknie to ujal wiec powtarzac sie nie bede. A co do softow gotowcow itd powiem tak:

- delikatne i do sprawnych aut krzywdy nie zrobia ale tez nie wyciagniesz max mozliwosci

- stare silniki byly bardziej odporne na chipsowanie "na oko"

Natomiast ww Pan Autoseba w sofcie ktory moge przeslac na maila celem zobaczenia szaleje z paliwem w sposob conajmniej nierosadny. Wiec widac ze wie ze dzwoni tylko nie wie w ktorym kosciele.

I mimo ze 90% kodu programu bedzie zblizone do mojej wersji tak wlasnie te 10% robi roznice...ze turba padaja, ze auta kopca itd.. Wiec mimo ze mam gotowe szablony do wiekszosci silnikow (tak jest prosciej) to i tak kazde auto dostaje min jedna dwie poprawki gdzie nanosze zmiany pod konkretny egz- mowa o zwyklym programie a nie strojeniu pod np wieksze turbo.

pozdrawiam i sorki za off

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam w pasacie zchipowane 160km i zastanawiam sie jak bym go chcial sprzedac bo mam w sumie kupca czy mozna cofnac jakos tego chipa za pomoca reseta kompa ? czy trzeba odnowa u magikow wgrywac nowy program ? czy oni to jakos cofna do orginalnej wersii kompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że masz zgraną serie softa. 10 minut roboty dla tunera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niebardzo sie znam na tych chipach zgrana serie softa czyli dokladniej jesli moge wiedziec ? czy mam gdzies ten stary program o to chodzi ? bo ja go niemam chyba ze zostal w samochodzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

My tunerzy chomikujemy org programy. Mysle ze u kazdego tunera w okolicy wgrasz z powrotem serie za przyslowiowa flaszke..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności