Skocz do zawartości
MrWho

Spadające (falujące) obroty - benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kri100v
Z prostego rachunku wynika, że samo czyszczenie i adaptacja przepustnicy to niecałe 200 PLN.

 

przepustnica1uv3.th.jpg

przepustnica2rv8.th.jpg

 

Silnik AWT. Objawy:

 

- delikatnie falujace obroty (poprawa)

- musniecie gazu powodowalo spadanie obrotow do okolo 600 (poprawa)

- losowe gasniecie silnika (poprawa)

- kilkakrotne energiczne wcisniecie pedalu hamulca gasilo silnik (poprawa)

 

Wymylem przepustnice w acetonie tak zeby nie bylo zadnego nalotu, szmatka wytarlem. Adaptacji nie robilem, jedynie to przekrecilem stacyjke i poczekalem az przepustnica przestanie wydawac dzwieki.

 

W blokach pomiarowych odczyt kata otwarcia przepustnicy 5.5% (dopuszczalne 2-4%) przy okazji nastepnego podlaczenia do kompa sprawdze jakie sa teraz.

 

Godzina pracy plus uszczelka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

który to kanał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość panzerpit

Podobno bez adaptacji VAG'iem nie ma poważnej poprawy.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
który to kanał?

 

Nie pamietam dokladnie ale szukaj "throttle valve angle".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu są fotki przepustnicy na linkę od 1,8T. Zobaczcie ze klapka przepustnicy nie domyka do końca...zrobiłem zdjęcie pod światło.Nie wiem czy tak ma być ale chyba tak....możecie opisać swoje przepustnice, Ci którzy je wyjmowali..czy u Was tez tak było?Scięzka po której "chodzi" ślizgacz wygląda całkiem Ok, nie jest wytarta...No i u mnie obroty, jak go odpalę są ok...880-920 obr/min. Ale jak chwilę popracuje to zaczynaja iść w górę az do 1600...

DSC_0982 (Large).jpg

DSC_0981 (Large).jpg

DSC_0980 (Large).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam.Moj problem jest calkiem zblizony.Silnik faluje ale bardziej w gore obrotow .Kiedy odlaczam styki zaworu stabilizacji obrotow biegu jalowego silnik pracuje stabilnie.Pytanie czy uszkodzony jest sam ten zawor czy raczej szukac w innym miejscu oraz czy moge jezdzic bez podlaczonego tego zaworu (jakie beda konsekwencje)z gory dziekuje za podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w moim B4 ale ja miałem silnik 1,6 100-u konny. Tam pomagała benzyna ekstrakcyjna. Wyjmowałem silniczek i go płukałem i jak ręką odjął. Przed chwila zamontowałem nówkę sztukę przepustnicę i błędy na VAGu zniknęły. Zaraz jadę na test drogowy. Zobaczymy co to pomoże....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Locutus85

Moj problem jest natomiast taki ze jak mam wyłączoną klime to wolne obr szaleja, po chwili sie stabilizuja, troche mniej jest to odczuwalne na wlaczonej klimie ale ogolnie jest do bani, bylem na kompie i nie bylo żadnych błędow przy logach dynamicznych, w pamięci byly jakies tam ale mechanik stwierdził ze to normalne ze jakies tam wyskakują. Wczoraj to juz byla masakra obr tak falowaly ze silnik mi zgasl. Nadodatek strasznie śmierdzi benzyną tak jak by jej nie spalał. Czekam na czyszczenie przepustnicy ktora sie odbędzie w piątek ;). Ogolnie to wydaje mi sie też że auto jest słabsze i wiecej pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie takie były objwy u mnie..duze spalanie..mulasty silnik i falowanie obrotów...falowanie zauważyłem juz parę miesięcy wczesniej ale błędów nie bylo na VAGU...widocznie przepustnica szfankowala ale nie na tyle zeby błędy wywalało..następnie zaczęła umierać i pojawiły się błędy...i to był jej koniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Locutus85

Ok falowanie ustapilo po wizycie u mechanika i wymianie kawalka plastikowej rurki, która byla ukruszona, odchodzacej od przepustnicy do bloku silnika, bralo lewe powietrze. Jednak auto dalej jest mułowate :/ podmienialem juz przeplywki i dalej nic. Moj 1.8 ma 14s do setki. Czy mimo tego ze mam opony 215 z przodu i 225 z tylu to moge miec takie niskie osiagi ?? Ale mimo tego mam wrazenie ze czasem auto ma takie odchyły i ma lepszego kopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość moniks10

Ja też mam ten sam problem ze spadającymi obrotami a nawet nieraz gasnieciem silnika:634:

 

Na komputerze nie wykazuje błędów,świece wymienione, przewody wymienione :634: i nadal to samo ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wicked83

heh.. u mnie to samo, tylko ze obroty zaczely falowac po odlaczeniu akumulatora na kilka godzin. Po ponownym podpieciu nie chcial sie wkrecic na 800 obr/min, gasl i nie chcial odpalic bez pomocy pedalu gazu. Po malej przygazowce poprawilo sie, ale dalej po odpaleniu silnika obroty faluja przez kilka sekund.

 

Na vagu nie ma zadnych bledow.. czy odlaczenie akumulatora bylo tu przyczyna czy tylko zbiegiem okolicznosci ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Locutus85

U mnie tak jak mowie byla nieszczelnosc ukladu. Wiec radze zaczac od sprawdzania wlassnie tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po odłączeniu AKU na 90% trza zrobić adaptację przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie falujace obroty zniknely po sporym "dodaniu"powietrza sróba regulacyjna przy przepustnicy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie falujace obroty zniknely po sporym "dodaniu"powietrza sróba regulacyjna przy przepustnicy :)

Ale to kolego jest dział B5 a nie B3. Śrubokrętem to możesz w rurze pogrzebać. Gdzie ten srubokręt do przepustnicy w B5 chcesz włożyć ?

 

A nawiązując do tematu, pojawił mi się w trakcie tych upałów, problem z falującymi obrotami, ale tylko przy rozruchu auta. Raz zaskoczy od razu, ale ma problem, żeby wskoczyć na 800, innym razem trzeba trochę dłużej rozrusznikiem "pochechłać". W trakcie jazdy jest wszystko OK. Czujnik temperatury nowy, błędów raczej nie ma. Co mu raptem odbiło? Za gorąco mu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak troche sie wychylilem ale jak bys czytal uwaznie pisali w tym watku rowniez ludzie od B3 .ale mniejsza o wiekszosc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś doszedł juz co jest z tym falowaniem?Właśnie ja się z tym borykam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość guli vw b5

witam mam passata b5 silnik 1.6 benzyna chodzi super dodam gazu obroty spadaj po nizej 900 zatrzesie buda i znow sa takie jak powinny 900 o co tu chodzi moze ktos wie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności