Skocz do zawartości
MrWho

Spadające (falujące) obroty - benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

W AHLu przepustnicę reguluje się mechanicznie poprzez naciąg linki. A skoro musisz ja docisnąć, żeby się zamknęła, to musisz wyregulowac zapadkę :fajny

 

 

Czyli rozumiem, że poprawne ułożenie przepustnicy odłączonej od samochodu to zamknięta na 100% beż najmniejszej szpary?

 

---------- Dodano o 19:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:46 ----------

 

No właśnie tak się składa, że mam 2 przepływki oryginalne przed sobą bo drugą jak już pisałem wcześniej kupiłem na allegro. W obu jest dokładnie tak samo czyli sprężyna ciągnie z powrotem klapkę w takie miejsce, że zostaje ta szpara. Więc wygląda mi to jednak na rozwiązanie fabryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w końcu masz przepływki czy przepustnice? :fajny Bo to dwie różne rzeczy...

Czy w AHLu musi być szpara - tego nie wiem. Podałem ci tylko z instrukcji serwisowej - sposób regulacji. W kilku silnikach 1.8 czyściłem przepustnice i tam zawsze było wszystko szczelnie zamknięte - nie było szpar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To w końcu masz przepływki czy przepustnice? :fajny Bo to dwie różne rzeczy...

Czy w AHLu musi być szpara - tego nie wiem. Podałem ci tylko z instrukcji serwisowej - sposób regulacji. W kilku silnikach 1.8 czyściłem przepustnice i tam zawsze było wszystko szczelnie zamknięte - nie było szpar.

 

 

Przepraszam oczywiście mam dwie przepustnice. Pomyłka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie objawy są takie:

 

- błąd przepływomierza w VAGu

- pojawiające się szarpnięcia przy przyspieszaniu ( coś ala wypadanie zapłonu)

- falowanie obrotów po przegazowaniu i po wciśnięciu sprzęgła - od 400 do 1200 obr/min

 

Wymieniłem świece na zalecane NGK. Co dalej robić bo tak nie idzie jeździć ? Wymienić najpierw przepływkę czy czyścić przepustnicę ? Adaptację już robiłem ale nic to nie zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj używanego przepływomierza na podmiane i zamień. U mnie wymiana na używke zakończyła problem.

 

---------- Dodano o 04:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 04:56 ----------

 

Poszukaj używanego przepływomierza na podmiane (szroty) i zamień. U mnie wymiana na używke zakończyła problem. Skoro masz błąd przepływomierza to co Ci da czyszczenie przepustnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo nie pasuje mi to szarpanie do przepływomierza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo nie pasuje mi to szarpanie do przepływomierza

 

U mnie faluje i mam do wymiany sonde lambda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kezman przepustnicę wyczyścić możesz. Napewno jej to nie zaszkodzi ale skoro piszesz że na VAG'u wywala błąd przepływomierza to czyszczenie przepustnicy napewno go nie wyeliminuje.

 

Suruwa a Ty masz u siebie LPG czy tylko NoPb. Przy LPG sonde prawie zawsze będzie wywalało na VAG'u, a i lekkie falowanie też może występować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy usterce lambdy jest wypadanie zapłonu i zamula silnik lecz obroty nieznacznie falują-prawie niezauważalne.Jak najbardziej może to być przepływka.Wystarczy sprawdzić VAG'iem czy wartości mierzone przez przepływomierz mieszczą się w granicznych podanych w VAG'u bo błędu może nawet nie pokazać.Proste ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Suruwa a Ty masz u siebie LPG czy tylko NoPb. Przy LPG sonde prawie zawsze będzie wywalało na VAG'u, a i lekkie falowanie też może występować.

 

Dokładnie, mam LPG faluje bardzo delikatnie plus czasem strzela z wydechu, dodatkowo przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają po czym podnoszą się do około 800

Przy pomiarze spalin wyszło, że mam znacznie przekroczone wartości, może to również być wina uszczelki pod głowicą lub sondy lambda - tak powiedział mi diagnosta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie podmienię przepływkę i zobaczymy. A przepustnicę wyczyszczę i tak. Powiedźcie mi czy po wyciągnięciu przepustnicy trzeba potem odpowietrzać układ chłodzenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co chcesz do demontażu przepustnicy ruszać układ chłodzenia?Nic nie musisz odpowietrzać,wystarczy że pożądnie wyczyścisz przepustnicę i zaadoptujesz-VAG'iem lub ręcznie.A jak-opis już masz na forum.

Kolejną rzeczą która może być zjepana w przepustnicy to te dwa potencjometry od położenia przepustnicy (podawają położenie przepustnicy do kompa).Niestety niewymienialne...

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taa,ale nic nie musisz odpowietrzać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc przepływka wymieniona:

 

http://vaglog.rtnet.pl/grzesiekmateja_151237.html

 

w silniku brak błędów. Jest dużo lepiej ale dalej falują tyle, że już delikatniej. Co dalej ? Przepustnica ?

Edytowane przez kezman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem co niektórzy z Was.

Otóż,gdy silnik jest zimny odpala bez problemu.

Niedawno wymieniony czujnik obrotów silnika i skasowany błąd.

Podczas jazdy gdy wciskam sprzęgło obroty spadają do 600-700 obrotów,żeby potem powrócić na swoje miejsce.

Podczas każdej jazdy gdy stoję na postoju lub stoję chwilę na skrzyżowaniu potrafi zgasnąć,potem przez chwilę ciężko go odpalić.

Gdy go odpalę szarpie i nie ma mocy.Zjeżdżam na chwilę,odpalam na nowo i chodzi dobrze.Obroty wciąż spadają tak jak i przedtem.

 

Myślicie,że to przepustnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy na odpiętej przepływce występują takie same objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

W moim passacie benzyna 1.6 AHL z instalacją LPG, również problem z falowaniem. Problem zaczął się jeszcze przed założeniem instalacji LPG. Wygląda to mniej więcej tak, że gdy jadę i przytrzymam dłużej sprzęgło lub wrzucę na luz, obroty spadają za nisko do ~400 lekko zafalują i wracają do 900. Gorzej jest jednak, gdy auto w takiej sytuacji (najczęściej gdy jest się w zakręcie, lub dojeżdża do zakrętu) po prostu gaśnie... Zawsze dzieje się to oczywiście w najmniej odpowiednim momencie.

 

Co było robione: nowe świece + kable, nowa sonda lambda, czyszczona i ponownie kalibrowana przepustnica. Po wyczyszczeniu przepustnicy problem zmalał, ale nie całkowicie. Dzisiejsza diagnostyka wykazała błędy na sondzie, ale na to ma wpływ instalacja LPG. Mimo doprowadzenia auta do falowania i nawet zgaśnięcia nie zapisały się żadne błędy.

 

Według znajomych serwisantów, najbardziej prawdopodobna jest wadliwa przepustnica, dokładnie silniczek krokowy (ale to domniemanie). Zastanawiam się nad kupnem nowej przepustnicy, ale w tym momencie pojawił się dylemat czy warto? Na oryginalną VW nówkę mnie nie stać, bo to wydatek ~2500zł (bynajmniej tyle kosztuje we Wrocławski serwisie VW). Na allegro są dostępne Chińskie badziewia w cenach od 300-500zł ale tego nie biorę pod uwagę.

 

Pozostaje zamiennik sugerowany w sklepach motoryzacyjnych, VDO Siemens za 900-1100zł. Pytanie brzmi czy warto? Chodzi mi o to czy zamienniki tej firmy są w ogóle warte uwagi? Czy po prostu nie ma sensu w to inwestować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym jeszcze przepływomierz, a przepustnicy poszukał używki z gwarancją rozruchową na szrocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... ale czy jeśli przepływomierz jest wadliwy, to nie powinno wykazać to po podpieciu do kompa?

 

No i oczywiście ponawiam pytanie, czy ktoś ma jakieś doświadczenie z częściami zamiennymi VDO SIEMENS? A najlepiej z przepustnica? :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności