tom8823 Zgłoś #581 Napisano 7 Listopada 2013 W AHLu przepustnicę reguluje się mechanicznie poprzez naciąg linki. A skoro musisz ja docisnąć, żeby się zamknęła, to musisz wyregulowac zapadkę :fajny Czyli rozumiem, że poprawne ułożenie przepustnicy odłączonej od samochodu to zamknięta na 100% beż najmniejszej szpary? ---------- Dodano o 19:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:46 ---------- No właśnie tak się składa, że mam 2 przepływki oryginalne przed sobą bo drugą jak już pisałem wcześniej kupiłem na allegro. W obu jest dokładnie tak samo czyli sprężyna ciągnie z powrotem klapkę w takie miejsce, że zostaje ta szpara. Więc wygląda mi to jednak na rozwiązanie fabryczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #582 Napisano 7 Listopada 2013 To w końcu masz przepływki czy przepustnice? :fajny Bo to dwie różne rzeczy... Czy w AHLu musi być szpara - tego nie wiem. Podałem ci tylko z instrukcji serwisowej - sposób regulacji. W kilku silnikach 1.8 czyściłem przepustnice i tam zawsze było wszystko szczelnie zamknięte - nie było szpar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom8823 Zgłoś #583 Napisano 8 Listopada 2013 To w końcu masz przepływki czy przepustnice? :fajny Bo to dwie różne rzeczy...Czy w AHLu musi być szpara - tego nie wiem. Podałem ci tylko z instrukcji serwisowej - sposób regulacji. W kilku silnikach 1.8 czyściłem przepustnice i tam zawsze było wszystko szczelnie zamknięte - nie było szpar. Przepraszam oczywiście mam dwie przepustnice. Pomyłka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kezman Zgłoś #584 Napisano 22 Listopada 2013 u mnie objawy są takie: - błąd przepływomierza w VAGu - pojawiające się szarpnięcia przy przyspieszaniu ( coś ala wypadanie zapłonu) - falowanie obrotów po przegazowaniu i po wciśnięciu sprzęgła - od 400 do 1200 obr/min Wymieniłem świece na zalecane NGK. Co dalej robić bo tak nie idzie jeździć ? Wymienić najpierw przepływkę czy czyścić przepustnicę ? Adaptację już robiłem ale nic to nie zmieniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #585 Napisano 23 Listopada 2013 Poszukaj używanego przepływomierza na podmiane i zamień. U mnie wymiana na używke zakończyła problem. ---------- Dodano o 04:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 04:56 ---------- Poszukaj używanego przepływomierza na podmiane (szroty) i zamień. U mnie wymiana na używke zakończyła problem. Skoro masz błąd przepływomierza to co Ci da czyszczenie przepustnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kezman Zgłoś #586 Napisano 23 Listopada 2013 bo nie pasuje mi to szarpanie do przepływomierza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suruwa Zgłoś #587 Napisano 23 Listopada 2013 bo nie pasuje mi to szarpanie do przepływomierza U mnie faluje i mam do wymiany sonde lambda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #588 Napisano 23 Listopada 2013 kezman przepustnicę wyczyścić możesz. Napewno jej to nie zaszkodzi ale skoro piszesz że na VAG'u wywala błąd przepływomierza to czyszczenie przepustnicy napewno go nie wyeliminuje. Suruwa a Ty masz u siebie LPG czy tylko NoPb. Przy LPG sonde prawie zawsze będzie wywalało na VAG'u, a i lekkie falowanie też może występować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #589 Napisano 23 Listopada 2013 Przy usterce lambdy jest wypadanie zapłonu i zamula silnik lecz obroty nieznacznie falują-prawie niezauważalne.Jak najbardziej może to być przepływka.Wystarczy sprawdzić VAG'iem czy wartości mierzone przez przepływomierz mieszczą się w granicznych podanych w VAG'u bo błędu może nawet nie pokazać.Proste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suruwa Zgłoś #590 Napisano 23 Listopada 2013 Suruwa a Ty masz u siebie LPG czy tylko NoPb. Przy LPG sonde prawie zawsze będzie wywalało na VAG'u, a i lekkie falowanie też może występować. Dokładnie, mam LPG faluje bardzo delikatnie plus czasem strzela z wydechu, dodatkowo przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają po czym podnoszą się do około 800 Przy pomiarze spalin wyszło, że mam znacznie przekroczone wartości, może to również być wina uszczelki pod głowicą lub sondy lambda - tak powiedział mi diagnosta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kezman Zgłoś #591 Napisano 24 Listopada 2013 w takim razie podmienię przepływkę i zobaczymy. A przepustnicę wyczyszczę i tak. Powiedźcie mi czy po wyciągnięciu przepustnicy trzeba potem odpowietrzać układ chłodzenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #592 Napisano 24 Listopada 2013 A po co chcesz do demontażu przepustnicy ruszać układ chłodzenia?Nic nie musisz odpowietrzać,wystarczy że pożądnie wyczyścisz przepustnicę i zaadoptujesz-VAG'iem lub ręcznie.A jak-opis już masz na forum. Kolejną rzeczą która może być zjepana w przepustnicy to te dwa potencjometry od położenia przepustnicy (podawają położenie przepustnicy do kompa).Niestety niewymienialne... Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kezman Zgłoś #593 Napisano 24 Listopada 2013 przecież z tego co wyczytałem to przepustnica jest ogrzewana przez płyn chłodniczy http://www.audi80.pl/audi-cabrio-a4-adr-18-20v-czyszczenie-przepustnicy-vt32813.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #594 Napisano 24 Listopada 2013 Taa,ale nic nie musisz odpowietrzać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kezman Zgłoś #595 Napisano 26 Listopada 2013 (edytowane) a więc przepływka wymieniona: http://vaglog.rtnet.pl/grzesiekmateja_151237.html w silniku brak błędów. Jest dużo lepiej ale dalej falują tyle, że już delikatniej. Co dalej ? Przepustnica ? Edytowane 29 Listopada 2013 przez kezman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arturoo Zgłoś #596 Napisano 9 Grudnia 2013 Witam. Mam podobny problem co niektórzy z Was. Otóż,gdy silnik jest zimny odpala bez problemu. Niedawno wymieniony czujnik obrotów silnika i skasowany błąd. Podczas jazdy gdy wciskam sprzęgło obroty spadają do 600-700 obrotów,żeby potem powrócić na swoje miejsce. Podczas każdej jazdy gdy stoję na postoju lub stoję chwilę na skrzyżowaniu potrafi zgasnąć,potem przez chwilę ciężko go odpalić. Gdy go odpalę szarpie i nie ma mocy.Zjeżdżam na chwilę,odpalam na nowo i chodzi dobrze.Obroty wciąż spadają tak jak i przedtem. Myślicie,że to przepustnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #597 Napisano 9 Grudnia 2013 Sprawdź, czy na odpiętej przepływce występują takie same objawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gorre Zgłoś #598 Napisano 10 Grudnia 2013 Witam wszystkich, W moim passacie benzyna 1.6 AHL z instalacją LPG, również problem z falowaniem. Problem zaczął się jeszcze przed założeniem instalacji LPG. Wygląda to mniej więcej tak, że gdy jadę i przytrzymam dłużej sprzęgło lub wrzucę na luz, obroty spadają za nisko do ~400 lekko zafalują i wracają do 900. Gorzej jest jednak, gdy auto w takiej sytuacji (najczęściej gdy jest się w zakręcie, lub dojeżdża do zakrętu) po prostu gaśnie... Zawsze dzieje się to oczywiście w najmniej odpowiednim momencie. Co było robione: nowe świece + kable, nowa sonda lambda, czyszczona i ponownie kalibrowana przepustnica. Po wyczyszczeniu przepustnicy problem zmalał, ale nie całkowicie. Dzisiejsza diagnostyka wykazała błędy na sondzie, ale na to ma wpływ instalacja LPG. Mimo doprowadzenia auta do falowania i nawet zgaśnięcia nie zapisały się żadne błędy. Według znajomych serwisantów, najbardziej prawdopodobna jest wadliwa przepustnica, dokładnie silniczek krokowy (ale to domniemanie). Zastanawiam się nad kupnem nowej przepustnicy, ale w tym momencie pojawił się dylemat czy warto? Na oryginalną VW nówkę mnie nie stać, bo to wydatek ~2500zł (bynajmniej tyle kosztuje we Wrocławski serwisie VW). Na allegro są dostępne Chińskie badziewia w cenach od 300-500zł ale tego nie biorę pod uwagę. Pozostaje zamiennik sugerowany w sklepach motoryzacyjnych, VDO Siemens za 900-1100zł. Pytanie brzmi czy warto? Chodzi mi o to czy zamienniki tej firmy są w ogóle warte uwagi? Czy po prostu nie ma sensu w to inwestować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #599 Napisano 10 Grudnia 2013 Sprawdziłbym jeszcze przepływomierz, a przepustnicy poszukał używki z gwarancją rozruchową na szrocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gorre Zgłoś #600 Napisano 11 Grudnia 2013 Hmmm... ale czy jeśli przepływomierz jest wadliwy, to nie powinno wykazać to po podpieciu do kompa? No i oczywiście ponawiam pytanie, czy ktoś ma jakieś doświadczenie z częściami zamiennymi VDO SIEMENS? A najlepiej z przepustnica? :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach