Skocz do zawartości
longboy

Czy ja mam błędy w klimatronicu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów :vw:

Mam pytanie odnośnie klimatronica. Zrobiłem diagnoze wg. w/w instr. w (kody klimatronic autorstwa kolegi kubelt ) i wyskoczyło mi cos takiego 444 02 czy to oznacza że mam jakiś błąd? próbowałem przechodzić pomiędzy nimi wciskając temp +/- i nic. z tego co się wcześniej zorientowałem to powinno być 444 00 wówczas nie ma błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ja też tak miałem, miałem kiedyś 2 błędy, i je usunąłem ale informacja ta została. Liczba 2 oznacza ilość błędów, proponuje Ci podłączyć VAG-COM i tam sprawdzić i ewentualnie wykasować błędy. Można też tak z tym się poruszać, bo jeżeli były by jakieś błędy to nie byłoby napisu 444 i można by przeglądać informację o błędach. Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłączałem VAG'a, w ten sposób sprawdzałem

 

1. [select]

2. [08- Auto HVAC]

3. [02- Fault Codes]

no i nie było błędów, robiłem tez test

4. [03- Output test]

 

Robiłem też Auto-Scan, też nic nie pokazało.

 

wszystko wyglądało normalnie, robił test taki jak opisany wcześniej. Sprawdzę jeszcze wg. tej instrukcji może coś znajdę. Ciekawi mnie dlaczego pokazuje że ma 2 błędy skoro "chyba" błędów nie ma.

Dzięki sojkis za odpowiedź.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jak masz program VAG-COM i kabelek, to możesz zrobić tak:

1)odłączyć akumulator na jakiś czas ok. 15min

2)zrobić potem adaptacje przepustnicy bo jeżeli się aku odłączy to trzeba ją potem zrobić

3)zrobić test klimy bez VAG-COM – standardowy sposób przez klawisze climatronika

4)zobaczyć do FAQ może tam jest coś opisane dokładniej

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2)zrobić potem adaptacje przepustnicy bo jeżeli się aku odłączy to trzeba ją potem zrobić
tiaaaa... i każdorazowo przy wymianie padniętego aku trzeba dać zarobić serwisowi :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież tego komkunikatu ..... 02 - nie skasujesz. Odłączałem AKU, testowalem VAG-iem i ten symbol jak był, tak jest nadal. Zresztą jak poczytasz na forum, to prawie każdy tak ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

tiaaaa... i każdorazowo przy wymianie padniętego aku trzeba dać zarobić serwisowi

dlaczego jak ma VAG-COM, kabelek oraz troszkę własnej intencji, sprytu i oczywiście forum.vw-passat.pl, która jest wyposażona w bardzo przydatną rzecz jaką jest szukajka

 

Przecież tego komkunikatu ..... 02 - nie skasujesz. Odłączałem AKU, testowalem VAG-iem i ten symbol jak był, tak jest nadal. Zresztą jak poczytasz na forum, to prawie każdy tak ma.

 

Miałem ten komunikat i po wielu próbach mi się udało go wykasować i mam 444 00, a miałem 444 02 (oczywiście po wykasowaniu 2 błędów, ale napis został). Pomogło odłączenie akumlatora i zabawa z VAG-COM i klawiszami na climatroniku, dokładnie kiedy się napis ten stracił to nie pamiętam, ale jest to do zrobienia i klima mi zaczła inaczej działać. Czyli nie było kiedyś charakterystycznego syczenia po wyłączeniu klimy a teraz jest i chłodzi bardzo przyjemnie

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sojkis - no to "sprzedaj" nam tu patent na taki zabieg, bo jesteś jednym z niewielu, co tak mają. W sumie, to pomimo tego 444...02 - też mi wszystko chodzi należycie, a dla samej świadomości, ze wyświetla mi sie 02, zamiast 00, to czy jest sens "meczyć się" z takim przypadkiem :?: W końcu ile razy taki zapis się widzi na wyświetlaczu KLIMY :?: Raz na kilka miesięcy, no nie :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

i tu masz rację, ale użytkownik pyta ja odpowiadam, mnie to tyle obchodziło że chciałem coś się dowiedzieć więcej o sowim samochodzie. Uwielbiam coś robić w trakcie wolnego czasu. Może opisze jak to było

 

1)kupiłem lekko uszkodzonego passata b5

2)rozebrałem go prawie do ostatniej śrubki

3)naprawiłem to co trzeba

3)poskładałem go tak jak książka pisze

4)kupiłem kabelek do VAG-COM

5)poczyściłem błędy z silnika, poduszek itp.; ale klima mnie przyblokowała

6)napełniłem klimę + odgrzybienie

 

7)zrobiłem test klimy z klawiszy climatronika i pojawiły mi się błędy, nie dało się ich usunąć z klawiszy, odłączyłem akumulator – mój pomysł na elektronikę może trochę prymitywny ale kompy czyli PC da się tak naprawić, oczywiście błędy fizycznie naprawiłem

8)poszukałem na forum jak się to robi pod VAG-COM – czyszczenie błędów

9)wyczyściłem błędy

10)zrobiłem test klimy z klawiszy i postępowałem zgodnie z instrukcją napisaną w FAQ]

11)końcowy efekt był taki że klima zaczęła syczeć i pojawił się napis 444 00

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2)zrobić potem adaptacje przepustnicy bo jeżeli się aku odłączy to trzeba ją potem zrobić
tiaaaa... i każdorazowo przy wymianie padniętego aku trzeba dać zarobić serwisowi :przestraszony:
Jeśli zamierza sie śmigać autkiem grupy VW/Audi to koniecznie trzeba zaopatrzyć sie w kabelek. Ja taki posiadam i jestem z niego zadowolony.

 

 

 

1)odłączyć akumulator na jakiś czas ok. 15min

2)zrobić potem adaptacje przepustnicy bo jeżeli się aku odłączy to trzeba ją potem zrobić

3)zrobić test klimy bez VAG-COM – standardowy sposób przez klawisze climatronika

4)zobaczyć do FAQ może tam jest coś opisane dokładniej

Jakiś czas temu odpinałem aku, ale nie robiłem adaptacji przepustnicy. Klima po wyłączeniu silnika syczy znaczy że jest ok. Dziś podpiąłem VAG'a. Najpierw sprawdziłem błędy, nic nie było ale na wszelki wypadek wykasowałem (w sumie nic nie wykasowałem bo nic nie pokazało), zrobiłem Output test i sprawdziłem błędy i co :orany:
Friday,22,June,2007,14:38:22

VAG-COM Version: Release 607.3-UD

 

Control Module Part Number: 3B1 907 044 A

Component and/or Version: CLIMATRONIC S 9.0

Software Coding: 02000

Work Shop Code: WSC 05314

1 Fault Found:

00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)

64-10 - Not Currently Testable - Intermittent

z tego co znalazłem to jest to: Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68)

następnie wyszedłem z okna błędów a kiedy ponownie w nie wszedłem już nic nie było. Dziwne. Z drugiej strony to przecież samochód stal w miejscu i nawet silnik nie był włączony. Na koniec zrobiłem test wg. standardowej procedury i nadal jest 444 02. Próbowałem przejść pomiędzy błędami +/- temp. nie dało się. Sam już nie wiem co jest, chyba tak to zostawię. Z tego co Danek75 pisze to wielu tak ma w swoich pogromcach szos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki :!: Cofam to, co wcześniej pisałem. Da się skasować [02] i będzie wyświetlać 444__00 :hurra:

Dziś mi to się udało, choć szczerze przyznam, że nie mam pojęcia - w jaki sposób :zdziwko:

Zaczne od tego, że jak to ostatnio bywało u mnie - pojawił się znowu 4F9 - wiedziałem to od razu, po włączeniu zapłonu - jak KLIMA zaczęła mrugać. Tak więc wyłączyłem zapłon, wcisnałem [obieg zamknięty] + [econ], włączyłem zapłon i nie wiem - jakim sposobem - przestawiły mi sie "stopnie" na" farenheity" a kodu błędu nie wyświetliło. Więc ponownie powtórzyłem "zabieg", wyświetlilo błąd, skasowałem i....... pierwszy raz zobaczyłem, że zamiast [02] jest [00] . Kilkakrotnie jeszcze wywoływałem pamięć błędów i NIC :!: Wyświetla 444__00 :D

Nie potrzebny jest więc żaden VAG ani odłączanie AKU. Jutro mogę nawet FOTĘ panelu wrzucić. (opcja dla niedowiarków)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc ponownie powtórzyłem "zabieg", wyświetlilo błąd, skasowałem i....... pierwszy raz zobaczyłem, że zamiast [02] jest [00]
a jak skasowałeś?? spróbuje u siebie może pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

longboy - poczytaj uważnie mego posta - zrobiłem to, co napisałem - nie wiem czemu wyzerowało sie to na panelu. Przypadek może :?: Bo nic więcej oprócz [econ], [obieg zamknięty] i [temp +] - nie naciskałem. No i pytanie kolejne: dlaczego przestawiły mi się stopnie, skoro żeby to zmienić, to należy nacisnać [auto] + [econ] a przycisku [auto] - nawet nie dotykałem wcześniej :looka:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba coś mi sie udało albo b.namieszłem. Jest tak: wciskam obieg zamknięty+econ przekręcam zapłon, po chwili jest test, po teście 444 02 wychodzę wciskając econ, a jak wywołuje pamięć błędów (wł. zapłon) obieg zamknięty+econ jest 444 00. dziwne. Jeszcze dziwniejsze jest to że kiedy powtarzam procedurę, za każdym razem jest tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
longboy napisał/a:

wciskam obieg zamknięty+econ przekręcam zapłon, po chwili jest test, po teście 444 02 wychodzę wciskając econ, a jak wywołuje pamięć błędów (wł. zapłon) obieg zamknięty+econ jest 444 00. dziwne. Jeszcze dziwniejsze jest to że kiedy powtarzam procedurę, za każdym razem jest tak samo

 

Sprawdzałem dzisiaj i mam DOKŁADNIE tak samo. Więc ci, co pisali, ze mają 444_00, to chyba w podobnym przypadku - jak nasz. Sprawdzają pamięć błędów - to wyświetla 00, ale jakby ponownie TEST zrobili, to by pokazało 02 - tak sądzę :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jest wszystko ok. :hurra: można zamknąć temat.

swoją droga ciekawe jak poznać że środek w klimie sie kończy, na pewno po temp. chłodzenia, a po czym jeszcze.

:vw::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
longboy napisał/a:

ciekawe jak poznać że środek w klimie sie kończy, na pewno po temp. chłodzenia, a po czym jeszcze.

 

Po mruganiu wyświetlacza, no i oczywiscie sprawdzeniu, co to za błąd. Nie pamiętam jaki był kod :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75 dzięki za wszelką pomoc :padam: w wielu innych tematach już mi dużo pomogłeś.

skrzynka browca zasłużona w 100% :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pojade do Sosnowca w odwiedziny do rodziny (ale mi sie zrymowało :hyhy: ), to będziesz miał okazje sie wykazać. :piwo::zdrowko:

 

Temat chyba wyczerpaliśmy, tak więc można nadać mu etykietę CLOSED

 

ps: nie mylic z WC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jakiś czas temu odpinałem aku, ale nie robiłem adaptacji przepustnicy.

 

Czy Ty piszesz o swoim autku???

ja mam też AFN-a ale nie wiedziałem ze mam przepustnice..... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności