Skocz do zawartości
Gość fb3

Gdzie odczytuje się nr PIN ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość fb3

Oprócz przywieszki, bo ja mam na swojej tylko końcówkę nr VIN na jednej stronie a na drugiej nie ma niestety żadnej zdrapki ani naklejki.

Poradzcie proszę gdzie jeszcze można ten PIN znaleźć,

bo chcę dorobić kluczyk i na tym sprawa stanęła :mur:

jednak ten pin był na tej przywieszce, tylko ja nie potrafiłem go odczytać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w sumie to jest to tajemnica poliszynela. A te 300% to bujda na resorach jak ma zgonac pasat to swiety boze nie pomoze.

Co do pinu to sie oblicza na podstawie tego wlasnie kodu 14 cyfr lub jak kto woli w sposob jawny mozna odczytac z eetpromu 93c56 licznika w licznikach vdo jest pod silnikiem od predkosciomierza.

 

A tak nawiasem to majac odpowiedni fejsik mozna ten pin dopasowac do wlasnego kluczyka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fb3

A tak nawiasem to majac odpowiedni fejsik mozna ten pin dopasowac do wlasnego kluczyka :D

 

no tak,

ale ja chce tylko dorobić drugi kluczyk którym mógłbym odpalić autko :cisza:

dobrze by było aby kluczyki mógł mi dorabiać kowal po 10 zeta za komlet 3 szt :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz ci kowal dorobi kluczyk to kup odpowiedni transponder na allegro max 12zl za sztuke i zaprogramuj go zgodnie z opisem w dziale FAQ.

Jak sie niezdrowo kombinuje to potem sa schody.

Ale mam nadzieje ze jak wyjdziesz na prosta bedziesz zadowolony. Ja na poczatku tez wszystkie psy wieszalem ale w obecnej chwili nie ma czego sie czepic.

Jak patrze na nowo zakupione samochody znajomych to im nowszy tym wieksze gowno.

Ale rekordem jest jedna astra z 2002 roku ale to na inny temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

api13 napisał

Jak juz ci kowal dorobi kluczyk to kup odpowiedni transponder na allegro max 12zl za sztuke i zaprogramuj go zgodnie z opisem w dziale FAQ.

 

 

Tylko że bez tego pinu nie zakodujesz imo w kluczyku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fb3

Tylko że bez tego pinu nie zakodujesz imo w kluczyku.

 

no ale ja już mam ten PIN :hurra:

 

api13 napisał

Jak juz ci kowal dorobi kluczyk to kup odpowiedni transponder na allegro max 12zl za sztuke i zaprogramuj go zgodnie z opisem w dziale FAQ.

 

no właśnie, ale jaki transponder?

już wiem że mam IMMO2 i pamięć 93C66,

czego teraz mam szukać ?? tego szklanego crypto48 ?

 

aha, jeszcze jedno pytanko, jak sprawdzić czy jest możliwość sterowania z pilota? chociażby tylko otwieraniem/zamykaniem drzwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak rozbierzesz kluczyk z boku masz taką rurkę UWAGA SZKLANA , To jest tak zwany cryptotransponder . Ja prubowałem przerzucić do scyzoryka i PĘKŁ .Lipa bez niego nie odpalisz autka .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fb3

w wyniku dogłębnego drążenia tematu kluczyka dochodzę do wniosku że strategicznym elementem jest właśnie ta szlana rurka, resztę spokojnie dorabia kowal, łacznie ze schowaniem tej rurki w kluczyku

 

a może komuś z szanownych kolegów posiada takowy transponder na zbyciu ?

na aukcjach to tylko hurtem można było takowe dokupić,

a dzisiaj przeglądałem oferty i ani jednej sztuki nie znalazłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja już nic nie rozumiem

 

Najpierw kolego fb3 prosisz o pomoc jak ten pin znaleźć.Później twierdzisz że jak by to było podane na forum to kradzież pasków by wzrosła o 300% .Ja koledze api 13 odpowiadam na jego post gdzie ty jeszcze nie miałeś pinu , a teraz pozmieniałeś posty i w twojej wypowiedzi wyszedłem na głupka

 

gbels napisał/a:

 

Tylko że bez tego pinu nie zakodujesz imo w kluczyku.

 

fb3 napisał/a:

 

no ale ja już mam ten PIN :hurra:

 

nie ładnie :cisza:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fb3
No ja już nic nie rozumiem

 

no muszę serdecznie przeprosić kolegę gbels

jak również pozostałe osoby biorące udział w dyskusji

za edycję swoich postów, szukałem rozpaczliwie czegoś co miałem pod ręką :kwasny:

Obiecuję poprawę w miarę obycia na Forum :padam:

 

nie chciałbym jednak gasić tego tematu bo tak naprawdę jest on o dorobieniu kluczyka w jak najprostszy sposób,

na aukcjach oprócz tych szklanych rurek są jeszcze po 12zł takie o oznaczeniu PCF7931XP/C w postaci takiego breloczka,

Nadaje sie do zaprogramowania jako Philips ID 33

co to oznacza ? może takie siedzą w oryginałach Crypto48 ??

 

bo są jeszcze dostępne inne, np Philips 33T2, ale opis jest bardzo skromny,

nie wiem czy do mojego autka będzie któryś z powyższych pasował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeprosiny przyjęte .

 

Żeby mi to było przedostatni raz , nie zmieniaj w trakcie dyskusji wątków bo potem nie wiadomo o co chodzi dokiładnie .

 

Wracając do tematu to muszą być takie ponieważ innych nie zakodujesz .

Zdjęcie zapożyczone z http://www.vagdashcom.de/shop2/catalog/popup_image.php?pID=43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fb3

Zamówiłem ten ID-48,

jak dostanę to najpierw dam go zaprogramować,

nie będę na razie wchodził w koszty zakupu i nacinania kluczyka,

myślę że wystarczy przykleić go taśmą do tego plastikowego z przywieszką, przecież położenie transpondera można potem ustalić, bo podejrzewam że od jego ułożenia w kluczyku zależy jego zasięg i trzba uważać aby nie ustawić się tak że nie załapie komunikacji

 

Może ktoś już rozbierał kluczyk i widział jak jest ułożona ta rurka w plastiku kluczyka ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś już rozbierał kluczyk i widział jak jest ułożona ta rurka w plastiku kluczyka ??

Jasne, bardzo proszę!

fad4623ac3.jpg

Natomiast jeśli chodzi o przyklejenie tego "gdzieś tam", to byłbym ostrożny. W niektórych autach wokoło stacyjki jest specjalna pętla i jeżeli pastylka (rurka) nie trafi w jej obwód, może być kłopot z immo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fb3

wow :hurra:

no to tera wyjaśnione jak krowie na miedzy :ok:

ta sprężynka żaróweczki podświetlenia wygląda jak antenka,

aż się nabrałem :cwaniak:

 

no to teraz pora na mój wkład,

załaczam układ automatycznego załączania świateł mojego autorstwa,

sprawdzony w praktyce, sterowany z lampki ładowania akumulatora,

daje opóźnienie około 5s od momentu rozpoczęcia kręcenia,

dodatkowe wejście z kontrolki długich pozwala na automatyczne odłączenie krótkich w momencie przełączenia na światła długie

 

dlaczego jest tak a nie inaczej wiedzą tylko posiadacze pasi z roku 1998,

tam lampka ładowania gaśnie w momencie uruchomienia rozrusznika i bez tego opóźnienia światła zapalą się już w momencie kręcenia co nie jest dobrym rozwiązaniem,

dlatego zastosowałem timer 555 generujący około 5s opóźnienia (1M0 x 10u)

Jest również dodatkowy tranzysor w resecie z szeregowym opornikiem 4k7 i kondensatorem 100n, dodałem go już w trakcie prób bo zdarzało się że czasami przekaźnik włączał się od razu, spowodowane to było drganiami włącznika. Zastosowałem dwukolorową diodę, świeci na zielono kiedy tylko zgaśnie lampka ładowania na desce, w momencie zadziałania opóźniacza dochodzi czerwona czyli w sumie pali się wtedy na pomarańczowo, widać jak po kilku sekundach cyka przekaźnik i zmienia się kolor na zielony. Zmianą koloru świecenia sygnalizowane jest również wyłączenie świateł mijania po włączeniu ręcznym włącznikiem na desce świateł drogowych. Jest to bardzo ważne jeśli ktoś ma "mocniejsze" żarówki bo zbyt duża moc może zdeformować plastikowe elementy reflektora. Separacja pozycyjnych lewego i prawego oraz oświetlenia deski i tablicy zrealizowana została na matrycy diodowej D2-D4

Uwaga! w tym konkretnym roczniku mijania są połączone razem przed bezpiecznikami więc do ich włączenia wystarczający jest tylko pojedynczy styk w przekaźniku.

 

Musiałem tworzyć ten projekt bo zainstalowanie takich gotowych z aukcji internetowych nie sprostało oczekiwaniom. Dostępne automaty wykrywające ładowanie działają na zasadzie wykrywania wzrostu napięcia w instalacji do 13,5V, przy starych aku to nawet nieźle działa, ale po wymianie aku może być zonk, bo nówka ma małą oporność wewnętrzną i np u mnie napięcie na nowym aku w czasie ładowania przy 3500obr nie dochodzi nawet do 13V !! a przy starym było ponad 14,5V więc ten układ w moim autku nie zadziałał wogóle !!

w innym autku działa ale... przy włączeniu wentylatora na najwyższy bieg i ogrzewania tylnej szyby.. ..wyłącza światła !! Testowałem też ten najprostszy zestaw za 30zł ale on załączał światła już przy dotknięciu rozrusznika no i nie miał możliwości automatycznego odłączenia gdy zapalimy drogowe.

 

Jeśli ktoś potrzebuje wyłącznika aby w niektórych sytuacjach silnik mógł pracować bez włączonych świateł (np ogrzewanie na postoju) to mogę go dorysować, jest też prosta możliwość wyłączania automatu hamulcem ręcznym, wystarczy do tego jedna dioda, ale nie będę mącił i komplikował schematu, kto nieźle się czuje w elektronice może jednak wprowadzić te dodatkowe opcje.

 

Mam do tego projekt płytki drukowanej i rozmieszczenie elementów, no ale to tylko zainteresowanym i na priv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wow :hurra:

no to tera wyjaśnione jak krowie na miedzy :ok:

ta sprężynka żaróweczki podświetlenia wygląda jak antenka,

aż się nabrałem :cwaniak:

 

No witam,

 

a ja dalej nie kumam i choć szukam odpowiedzi w różnych wątkach coś straszna posucha i nikt sie nie udziela.

 

Skoro mam czystą pastylkę to mogę ją jakoś zaprogramować u gościa który ma odpowiedni interfejs i jakieś oprogramowanie (ale jakie vag, hex, czy inne) i dostosować do mojego imo, ale ja nie mam pin kodu. Mam tylko jeden kluczyk. Więc co:

1. oryginał staje się wtedy bezużyteczny.

2. ewentualnie musze mieć dwie pastylki obie zaprogramować na nowo i zmienić kod imo

3. czy sczytać jakimś ogólnie dostępnym oprogramowaniem (hex) kod z oryginalnego kluczyka bądź komputera i zaprogramować nową pastylkę.

 

Wiem wiem mogę pójść do punktu dorabiania kluczy i za 250 mieć nowy kluczyk z imo lub 500 z imo i pilotem. W takim razie co on uzywa jakich kabli i jakich urządzeń?

 

Proszę opomoc bo musze szybko tanio i dobrze dorobić kluczyk,

 

pozdrawiam, juras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności