Skocz do zawartości

juras76

  • Liczba zawartości

    36
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O juras76

  • Urodziny 16.10.1976

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kraśnik

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Witam, Właśnie mam od 2 lat problem z tym grzaniem w b5 i byłem u fachowca, który zajmuje się tylko i wyłącznie ogrzewaniem i stwierdził, że największe bu bu w nagrzewnicach passatów robi właśnie ten płyn G12, bo jest składnikowo spiepszony przez fachowców z VW. juras Pytanie dor. działania ogrzewania: 1. czy te przewody zawsze są gorące a ciepłe powietrze leci dopiero po przestawieniu pokrętła na czerwone pole (akurat mam ręczne grzanie), czy one robią sie dopiero wtedy gorące, gdy pokrętło ustawimy na ciepłe powietrze. 2. czy te rurki wystające ze ścianki od strony silnika to już faktycznie nagrzewnica, czy jest po drodze jakiś dodatkowy element, bo skoro to są rurki nagrzewnicy i obie są gorące to dlaczego jest lekko ciepłe powietrze w kabinie a nie gorące, przecież ciepłe powietrze wlatuje w jedną rurkę, przelatuje przez całą nagrzewnicę i wylatuje drugą rurką. Czy to jakoś inaczej działa, bo ja tak na chłopski rozum. juras OK sam sobie odpowiadam, bo przyjrzałem się nagrzewnicy w pudełku (umknęło to mojej uwadze jakoś wcześniej). Faktycznie nagrzewnica ma wejściową i wyjściową rurkę połączoną i pewnie o to chodzi, że jak sie zamuli nagrzewnica, to płyn będzie miał obieg. Działa to coś jak w piecach c.o. z pompą wody i ew. obiegiem cyrkulacyjnym.
  2. ??? Passat B5 3BG -Przekaźnik małej wydajności ogrzewania, świece żarowe-ciecz chłodząca -Przekaźnik dodatkowej pompy cieczy chłodzącej, świece żarowe - ciecz chłodząca -Przekaźnik dużej wydajności ogrzewania, świece żarowe-ciecz chłodząca ??? Witam, A te przekaźniki to do czego służą? Tomek
  3. Witam, jeszcze raz proszę o pomoc, co to jest ten zawór ogrzewania i czy jego nieprawidłowe działanie może powodować takie objawy, że: 1. jadę autem 2. włączam ciepłe powietrze i leci ciepło do auta 3. mija 3 minuty 4. leci zimne powietrze, przekręcam pokrętło na zimne. 5. czekam kilka minut i ponownie zaczyna chwilę lecieć ciepłe powietrze. juras
  4. Powrócę do pytania, do czego służy zawór ogrzewania i jakie mogą być objawy jego złego działania lub uszkodzenia. Pozdrawiam, juras
  5. hejka, na 100% skorzystam z linka nr 2. Gość za dobre pieniądze robi naprawdę świetną robotę z lampami. juras
  6. Witam, Na nowe reflektory H7+H7 firmy Hella mnie nie stać a w sklepach internetowych do passatów b5 fl >2001 są zamienniki np. Abakus i TYC. Parę osób pisało że stosowało zamienniki, ale nie wyrazili się czy po roku - dwóch reflektory te dalej sprawują się bez zarzutu. Zatem warto? Moje oryginały zmatowiałyod środka więc musze je wymienić. Pozdrawiam, juras
  7. A jak z automatami? ustawić na 3 bieg i cisnąć do dechy, znaczy do osiągnięcia 4200rpm, czy jakaś jest odrębna instrukcja? Juras76
  8. Ale się uśmiałem po pachy ... dobre ! Choć do śmiechu ni cholery mi nie jest. Właśnie miałem to samo co ty, bulgotanie w nagrzewnicy, słabe grzanie. Po 3 przedmuchaniach nagrzewnicy w ciągu 1,5 roku za każdym razem wylatywały gluty (tylko skąd - mechanik mówi, że ktoś zmieszął 2 rodzaje płynu i się zważył, ale czy to prawda ???). Po 3 przedmuchaniu (3 m-ce temu) zaczęło mi ubywać płynu. Tak 1l na 500km. Żadnych wycieków zewnętrznych, czasami znowu bulgotanie na podszybiu, zero ogrzewania, temp. ok. Ale to syczenie i nagły przypływ płynu w zbiorniczku na drugi dzień na zimnym silniku oraz po teście mechanika z pompowaniem powietrza do układu, 15 minut i nic nie ubyło ciśnienia. Więc jak układ szczelny nie pracujący a ubywa w czasie jazdy to nic stawiam na kanał. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona, płyn olej. i co samochód nie ma mocy. Jedzie do 80 km/h i obroty 3500. Nic pewnie jakieś błędy do skasowania. Po skasowaniu błędów dalej to samo, po za tym znowu syczenie na zimnym silniku. Więc co teraz remont bloku silnika, czy kupnoikolejnego? Ludzie pomocy !!! Bo mnie mechaniki wyduszą z każdego grosza a żona mie wygoni spać pod most ... juras
  9. Witam, O to może być to. A jaki może mieć związek z ubywaniem płynu chłodzącego i/lub słabym ogrzewaniem w zimie. Raczej na 99% padła mi uszczelka pod głowicą (dzisiaj p 15.00 odstawiam auto do mechanika). Ale dziwnym trafem mniej więcej w jednakowym czasie zaczęło mi ubywać płynu i po jakimś czasie zaczęło to buczeć. Czyli podsumowując słabe ogrzewanie oraz ewentualny ubytek płynu był wynikiem złego działania tego zaworu, czy zawór padł, bo coś ogólnie w układzie jest pofikane ... Jak znam życie to pewnie niezależnie jedno od drugiego, bo jak mówią nieszczęścia chodzą parami Pozdrawiam, juras
  10. No właśnie chodzi o pierwsze zdjęcie ..., ten element jest pod zbiorniczkiem z płynem chłodzącym. A z tego co mi wiadomo to EGR to ten na drugim obrazku i jest w okolicy korka wlewu oleju. juras
  11. hejka A myślałem, że EGR to na zdjęciu poniżej. Już działałem w tym temacie i zaślepiełem rurkę widoczną na fotce, bo miałem takie objawy, że dudniło i na postoju coś tracił obroty, ale w czasie jazdy. A tu mi buczy po wyłączeniu silnika i znajduje się w innym miejscu, chyba, że to ma związek jedno z drugim ...
  12. Witam, Ostatnio zauważyłem ciekawy przypadek (ale u mnie to tylko ciekawe przypadki). Gaszę samochód a tam jakieś buczenie z silnika, która trwa 2-3 minuty i koniec cisza. Zdarzyło mi się to już kilka razy i nie mogłem tego zlokalizować. Ale dzisiaj złapałem za jakiś element, który wyraźnie drżał. Co to za element na zdjęciu, za co odpowiada i co może być przyczyną, że drży i wydaje buczenie po zgaszeniu silnika? VW Passat 2001 1,9 tdi AVB, automat Pozdrowienia, juras
  13. Witam, Szukam na forum i szukam i nie wiem jak sprawdzić w moim passacie poziom oleju w automacie. Czy z tym muszę jechać do serwisu, bo w manualach był korek a tu jest też jakiś korek? Jeżeli tak to gdzie, ma ktoś jakieś zdjęcie, zrzut z instrukcji, którym może się pochwalić? Bardzo proszę ... Tomek
  14. juras76

    Pali mi 50l/100km

    Witam, U mnie na postoju w zimie pali 0,6l/h, a lecie jak działa klimatyzacja nawet 0,9l/h. Jeśli chodzi o spalanie 50l/100km - tak wysokie to podobnie miałem ostatnio, jak mi wymienili jakiś czujnik i nie skasowali błędu to też mi niezłe wartości pokazywał średnie tak 17-20l/100km (nie chodzi mi o chwilowe), po skasowaniu błędu wróciło do normy. Jeśli chodzi o pokazywanie ilości km do zatankowania to zgadza się ze wskaźnikiem na zegarze. Zastanawia mnie dwie rzeczy: 1. ile jeszcze km mozna przejechać jak pokazuje 0 km do przejechania na posiadanym paliwie? Szwagier miał 0 i jeszcze lekką nogą przejechał 20km. 2. czy istnieje zabezpieczenie, wyłączające samochód zanim dojdzie do całkowitego braku paliwa i zapowietrzenia układu? Pozdrawiam, Tomek
  15. OK znalazłem wątek: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=341361 Tutaj się upewniłem że trzeba podważać śrubokrętem i normalnie brutalnie to rozpołowić trochę zmasakrowałem kluczyk i właśnie wydłubałem stary transponder i co nie zapamiętałem w którą stronę ta pastylkę umieścić, ale intuicja podpowiada mi, że główką w stronę stacyjki. Zgadza się? juras ---------- Post added at 18:39 ---------- Previous post was at 18:29 ---------- Ale sprężynka jest w całości i ma wyżłobienia na końcu i ni jak nie da się chyba pomylić, nie rozwinęłą się albo ja nie wiem o co chodzi. A jak się pomylę to tak go zblokuję by się nie składał najwyżej - rezerwa nie musi. Z tym kluczykiem walczę już 1,5 roku :-) ale widzę, że następny zrobię w 1 godz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności