marecek Zgłoś #1 Napisano 22 Marca 2006 Od razu mówię - zimą ten objaw nie występował. Po uruchomieniu silnika, na ssaniu, z wydechu wydobywa się jakby metaliczny pogłos. Po mniej więcej minucie następuje jakby "cyk" przekaźnika, pogłos znika, a obroty zaczynają powolutku od tego momentu opadać przez kilkanaście sekund płynnie od tych 1200 do 800obr/min. Zaobserwowałem to jak jeździłem poprzednim 1.8T - po przesiadce do nowego czułem to samo, tylko w o wiele mniejszym stopniu - pogłos "ssania" był praktycznie niewyczuwalny. Od kilku dni - jak zrobiło się cieplej - te pierwsze minuty pracy auta to jakiś kosmos - silnik pracuje nierówno - co kilka sekund jakby chciał zgasnąć, obroty falują nerwowo w przedziale 1200-1000 (wiem, że to prawie nic, ale buda drży cała). Po minucie następuje "cyk" przekaźnika, metaliczny pogłos z rury znika, wszystko wraca do normy... obroty spokojnie spadają na 800obr/min. Można jechać. ... tylko samochód jakoś nienaturalnie się zmulił. Marek mnie straszył przepływką... Ale ja chcę jeszcze rozważyć opcję zakleszczonych hebli, bo dziś prawe koło mi zaczęło świecić na czerwono po dojeździe do roboty Co to za dziw z tą pierwszą fazą pracy silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #2 Napisano 23 Marca 2006 barzdziej by się zastanawiał czy któras cewka nie pada.Przepływomierz wymieniłem wczoraj na nowy bo cos mi się samochód wydawał zamulony , na Vagu przepływy wychodziły dobre, ale nie osiagały parametrów nowki. Po wymianie jest troszke lepiej ale przepaści nie ma. Włożyłem wczoraj na wymianę zupełnie uwalony przepływomierz, samochód chodził równiuteńko , tylko był słabszy ,ale tez bez przesady , a z kontrolek zapaliło się tylko ESP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 18 Lutego 2010 wystepuje tylko po postawieniu auta na noc tz od 17.30 do 7.30 rano ostatnio sa lekkie przymrozki gdy jade do pracy i stawiam auto na 9 h i go odpalam nic sie nie dzieje dzis rano podnioslem maske dziewczyna odpalila auto ja sluchalem wlos mi sie zjerzyl ! stuk jakby w silniku bardzo glosny i krotki nie metaliczny po poltorej sek silnik nic nie stuka nie puka zero czy ktos ma pomysl co to moze byc auto ma przebieg 173 tys ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 18 Lutego 2010 popychacze zaworów lub olej do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 18 Lutego 2010 (edytowane) popychacze zaworów lub olej do wymiany olej ma z 1.5 km nowy . ok popychacze ale dlaczego tak nagle pojawil sie problem tz nawet nie zaczelo sie nic dziac tylko nagle zaczelo walic przy rozruchu i dlaczego potem jest ok i po 9 h nic sie nie dzieje a tylko po postoju nocnym ? nadmieniam ze dziwnym zbiegiem bylem na myjni i po niej stal dwa dni a stuk nie dal bym glowy ze jest metaliczny Edytowane 18 Lutego 2010 przez wojta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #6 Napisano 18 Lutego 2010 wystepuje tylko po postawieniu auta na noc tz od 17.30 do 7.30 rano ostatnio sa lekkie przymrozki gdy jade do pracy i stawiam auto na 9 h i go odpalam nic sie nie dzieje dzis rano podnioslem maske dziewczyna odpalila auto ja sluchalem wlos mi sie zjerzyl ! stuk jakby w silniku bardzo glosny i krotki nie metaliczny po poltorej sek silnik nic nie stuka nie puka zero czy ktos ma pomysl co to moze byc auto ma przebieg 173 tys ?? Niekoniecznie popychacze...W tym silniku akurat może takie coś powodować zbyt niskie ciśnienie oleju.Może być wiele przyczyn:przytkany ssak w misce olejowej,zużyta pompa oleju,nawet zużyty olej Jeszcze jedna i najważniejsza rzecz-napinacz łańcuszka rozrządu,co w tym silniku akurat często się zdarza-czego Ci osobiście nie życzę bo to wydatek ponad 1000PLN niestety...Sprawdź ciśnienie oleju,później ssak czy nie jest przytkany,ewentualnie wymiana oleju-to tak na początek.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #7 Napisano 18 Lutego 2010 Niekoniecznie popychacze...W tym silniku akurat może takie coś powodować zbyt niskie ciśnienie oleju.Może być wiele przyczyn:przytkany ssak w misce olejowej,zużyta pompa oleju,nawet zużyty olej Jeszcze jedna i najważniejsza rzecz-napinacz łańcuszka rozrządu,co w tym silniku akurat często się zdarza-czego Ci osobiście nie życzę bo to wydatek ponad 1000PLN niestety...Sprawdź ciśnienie oleju,później ssak czy nie jest przytkany,ewentualnie wymiana oleju-to tak na początek.Pzdr. napinacz czego ??? on ma pasek rozrzadu wiec z skad te przypuszczenie ? olej jest nowy ok 1.5 tys km przejechane i jak by byl zapchany zapalila by sie kontrolka na desce a nic sie nie dzieje poprostu glosno wali 2 sek tz stuka trze cholera wie co bo nap glosno i potem znika bez konsekwencji dla osiagow jak gdyby nigdy nic dzwiek naprawde mnie przestraszyl i boje sie ze moze byc przyczyna powaznych konsekwencji pozniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #8 Napisano 18 Lutego 2010 napinacz czego ??? on ma pasek rozrzadu wiec z skad te przypuszczenie ? olej jest nowy ok 1.5 tys km przejechane i jak by byl zapchany zapalila by sie kontrolka na desce a nic sie nie dzieje poprostu glosno wali 2 sek tz stuka trze cholera wie co bo nap glosno i potem znika bez konsekwencji dla osiagow jak gdyby nigdy nic dzwiek naprawde mnie przestraszyl i boje sie ze moze byc przyczyna powaznych konsekwencji pozniej Napisałem Ci-napinacz łańcuszka-masz 2 wałki rozrządu pasek napędza jeden wałek,a wałki są połączone właśnie łańcuszkiem i właśnie ten napinacz jak "puszcza" olej to łańcuszek dość głośno dzwoni.Jak dostanie swoje ciśnienie to działa poprawnie,ale do czasu...Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 18 Lutego 2010 Napisałem Ci-napinacz łańcuszka-masz 2 wałki rozrządu pasek napędza jeden wałek,a wałki są połączone właśnie łańcuszkiem i właśnie ten napinacz jak "puszcza" olej to łańcuszek dość głośno dzwoni.Jak dostanie swoje ciśnienie to działa poprawnie,ale do czasu...Pzdr. OK rozumiem jak moge to sprawdzic ??? i czy takie rzeczy pojawiaja sie tak nagle ??? i dlaczego tylko po postoju nocnym? 9 h a 14 wydaje sie ze obydwa czasy sa dosc dlugie na dostateczne ostygniecie silnika i splynie cie oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #10 Napisano 18 Lutego 2010 OK rozumiem jak moge to sprawdzic ??? i czy takie rzeczy pojawiaja sie tak nagle ??? i dlaczego tylko po postoju nocnym? 9 h a 14 wydaje sie ze obydwa czasy sa dosc dlugie na dostateczne ostygniecie silnika i splynie cie oleju Tego akurat nie sprawdzisz...Zacznij od tego co Ci napisałem ;)Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #11 Napisano 18 Lutego 2010 Tego akurat nie sprawdzisz...Zacznij od tego co Ci napisałem ;)Pzdr. jak sprawdzic cisnienie ?? mialem kiedys podobna sytacje w t4 maly smiec na pompie korbowod z boku i zapalila sie kontrolka cisnienia a tu nic a chyba powinno sie cos zapalic ? jak moge cos zrobic bez kanalu ? ---------- Post added at 22:03 ---------- Previous post was at 21:58 ---------- a jeszcze jedno podjechalo mi rano benzynka z nawiewow na chwilke i co mi grozi wrazie czego gdy to ten lancuszek tz wyskoczy mi glowica na dach czy porostu stanie i juz ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #12 Napisano 18 Lutego 2010 jak sprawdzic cisnienie ?? mialem kiedys podobna sytacje w t4 maly smiec na pompie korbowod z boku i zapalila sie kontrolka cisnienia a tu nic a chyba powinno sie cos zapalic ? jak moge cos zrobic bez kanalu ? ---------- Post added at 22:03 ---------- Previous post was at 21:58 ---------- a jeszcze jedno podjechalo mi rano benzynka z nawiewow na chwilke i co mi grozi wrazie czego gdy to ten lancuszek tz wyskoczy mi glowica na dach czy porostu stanie i juz ??? Do sprawdzania ciśnienia oleju jest specjalny przyrząd/próbnik-wkręcasz go w miejsce czujnika ciśnienia oleju.Co do zapachu benzyny,a czasami oleju i oparów-może to być tzw.rura odpowietrzająca odmy.Jest to kolanko plastikowe przy samej odmie(pod kolektorem ssącym,po prawej stronie silnika-patrząc od przodu samochodu),bardzo lubi pękać pod wpływem ciepła i oparów oleju,jest poprostu mało wytrzymałe.W ASO koszt około 100PLN z tego co pamiętam,bo nigdzie indziej nie kupisz,zamiennikoów z tego co wiem niema(mogę się mylić) a używki się nie kupuje...Nie panikuj póki co,sprawdzaj po kolei,miejmy nadzieję że to nie będzie ten napinacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #13 Napisano 18 Lutego 2010 Do sprawdzania ciśnienia oleju jest specjalny przyrząd/próbnik-wkręcasz go w miejsce czujnika ciśnienia oleju.Co do zapachu benzyny,a czasami oleju i oparów-może to być tzw.rura odpowietrzająca odmy.Jest to kolanko plastikowe przy samej odmie(pod kolektorem ssącym,po prawej stronie silnika-patrząc od przodu samochodu),bardzo lubi pękać pod wpływem ciepła i oparów oleju,jest poprostu mało wytrzymałe.W ASO koszt około 100PLN z tego co pamiętam,bo nigdzie indziej nie kupisz,zamiennikoów z tego co wiem niema(mogę się mylić) a używki się nie kupuje...Nie panikuj póki co,sprawdzaj po kolei,miejmy nadzieję że to nie będzie ten napinacz mieszkam w angli i probnika to nie zalatwie :(paniki nie ma tylko lekki strach bo obiadu nie bedzie kobieta juz narzeka ledwo kupione a juz cos heheheh powiedz mi patryk z kad jestes bo ja mieszkam w polsce w ustroniu tz sci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #14 Napisano 18 Lutego 2010 mieszkam w angli i probnika to nie zalatwie :(paniki nie ma tylko lekki strach bo obiadu nie bedzie kobieta juz narzeka ledwo kupione a juz cos heheheh powiedz mi patryk z kad jestes bo ja mieszkam w polsce w ustroniu tz sci Co Ty nie powiesz to zapraszam na kawę-Ustroń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #15 Napisano 18 Lutego 2010 jelenica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #16 Napisano 18 Lutego 2010 jelenica Poszło PW,nie będziemy pisać tu prywaty ;)Koniec OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #17 Napisano 18 Lutego 2010 Poszło PW,nie będziemy pisać tu prywaty ;)Koniec OT ok mam pytanie jak moge wbic dzwiek na youtobe ??? nagram to jutro rano i moze ktos cos skojazy co wam to pomoze dzieje sie tak tylko rano jest to dosc glosne az strach sie bac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #18 Napisano 18 Lutego 2010 ok mam pytanie jak moge wbic dzwiek na youtobe ??? nagram to jutro rano i moze ktos cos skojazy co wam to pomoze dzieje sie tak tylko rano jest to dosc glosne az strach sie bac Załóż konto na jutjup i wrzuć,chyba że na wrzucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #19 Napisano 18 Lutego 2010 Załóż konto na jutjup i wrzuć,chyba że na wrzucie byle gdzie byle by inni mogli odsluchac jak najlatwiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #20 Napisano 19 Lutego 2010 dzis rano przy tem 0.5 stopnia w plusie nic sie nie dzialo ! co wiaze sie z kolejnym pytaniem czy warunki tz temperatura gestosc oleju moga miec wplyw na ten dzwiek olej jest nowy moze ta woda gdzies podeszla i cos sie dzieje moze rzeczywiscie jakis popychacz tylko dlaczego tak nagle i ostro moze ktos ma pomysl jakies sugestie ? a jezeli to woda to gdzie i jak sie jej pozbyc gdzie szukac ?dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach