Skocz do zawartości
Gość BIKA13

Jaki olej mam zalać?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hha

Trzeba odkręcić śrubę pod odstojnikiem chłodniczką oleju i zlać ten olej. Przy okazji wymienić uszczelnienia na górze i na dole odstojnika. Koszt uszczelek w ASO to 2 x 8zł

 

Oczywiscie wszystkie czynności wykonuje się z kanału lub na podnośniku :)

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue

hha,

 

to jest jedna sruba, czy odstojnik ma osobna srube (korek) i chlodniczka ma osobna.

 

Moglbys opisac ta wlasciwa srube (zeby nie odkrecic czegos przypadkiem), czy tam jest jedna sruba i nie mozna jej pomylic.

 

A uszczelnienia odstojnika, jak sie do nich dobrac?

 

PS Byloby swietnie gdybys mogl pokazac na zdjeciu ta srube.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czytam, czytam i ..... mam mętlik w głowie :640: tymbardziej że w ksiązce serwisowej mam napisane ze zalewano olejem 10W40, na karteczce przy silniku mam 15W40 i chciałbym wymienić na swój, pomimo tego ze podobno zmieniany był przy 121 tkm, a obecnie mam 125 tkm i mam problem czym go zalać :628: .... jakieś propozycje :638:

Silniczek 1.6 i przebieg jak pisałem wcześniej 125 tkm - potwierdzone w książce serwisowej a jaka prawda kto to wie.... :)

 

Nikt nie chce mi poradzić co mam zrobić więc prawie podjąłem decyzję :) OLEJ VALVOLINE MAXLIFE 10W-40 co myślicie o nim???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Olej napewno bardzo dobry w tym przedziale jakościowym ale najlepiej to on sie spisuje w silnikach benzynowych 16V Nissana. :614:

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...najlepiej to on sie spisuje w silnikach benzynowych 16V Nissana. :614:

 

hmm, mam rozumieć że silniki nissana mniej wymagają od jakości leju niż silniki VW?? :644:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

Mam paska 115 kM i leję Fuchs. Narazie dobrze się spisuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawlus57

jeżeli zalany był olej 10-w40 to nie wolno wracać na 5-w40 z olejem zchodzi sie w dól nie zalecam zmiany na 5w-40 ponieważ zaszkodzi to silnikowi pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
jeżeli zalany był olej 10-w40 to nie wolno wracać na 5-w40 z olejem zchodzi sie w dól nie zalecam zmiany na 5w-40 ponieważ zaszkodzi to silnikowi pozdrawiam

 

Kompletna bzdura w przypadku np. silników z pompowtryskiwaczami !!!!!!!!!!!!!

 

W pozostałych przypadkach również. Wszystko zależy od kondycji i stanu technicznego silnika.

Pomyśl zanim coś napiszesz :mur:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ChrisVW
jeżeli zalany był olej 10-w40 to nie wolno wracać na 5-w40 z olejem zchodzi sie w dól nie zalecam zmiany na 5w-40 ponieważ zaszkodzi to silnikowi pozdrawiam

 

Kompletna bzdura w przypadku np. silników z pompowtryskiwaczami !!!!!!!!!!!!!

 

W pozostałych przypadkach również. Wszystko zależy od kondycji i stanu technicznego silnika.

Pomyśl zanim coś napiszesz :mur:

 

HHA

 

No właśnie.. widzę, że Twoja opinie zbliżona jest generalnie do opinii autora "The Motor Oil Bibble" (więcej w tym wątku):

 

http://www.forum.vw-passat.pl/topics2/o-olejach-silnikowych-ogolnie-po-angielsku-vt19812.htm

 

Słowem.. gość pisze, że w szczelnych silnikach, nawet w starych autach można próbować zalać "kompatybilny".. nawet syntetyk i po prostu trzeba obserwować co się dzieje.. jeśli wszystko jest OK, można takiego używać.

 

Generalnie wiele razy spotkałem się z twierdzeniem, że markowy syntetyk zawsze jest o niebo lepszy od dowolnego mineralnego (co więcej, że od wielu lat syntetyki znanych firm są w 100% kompatybilne z mineralnymi i.. można nie tylko lać jeden po drugim, ale nawet mieszać - jeśli zachodzi konieczność uzupełnienia, a nie ma akurat używanego oleju pod ręką).

 

W znacznie starszym aucie niż Passat (z o wiele większym przebiegiem), a mianowicie VW 1303 z silnikiem 1600 - dla niewtajemniczonych, jedna z późnych odmian Garbusa) przez 5 lat eksploatacji jeździłem na półsyntetyku Shella (Helix Plus) i autko chodzi jak złoto po dziś dzień (nie mówiąc o tym, że nic nie cieknie itd). Tyle, że to jest benzyna i nie ma żadnych hydraulicznych popychaczy itd.

 

Teraz stoję przed koniecznością wymiany oleju po poprzednim właścicielu w.. Passacie (B3, '93 1.9D - inaczej.. 1Y).

 

Niestety.. właścicielowi olej "lali na bazie" i wie tyle, że to jakiś Statoil... (pewnie 10W40, albo 15W40)... diabli wiedzą. :evil: Autko chodzi bardzo ładnie... silnik jest suchuteńki (nic nie kapie, nie przecieka itd).

 

Zastanawiam się nad wyborem oleju... w instrukcji od Paska B3 VW zaleca oleje: 505.00 i 500.00 dla mojego motoru (10W40 i 15W40).

 

Z oględzin danych mojego ulubionego oleju (Shell) widzę, że.. paradoksalnie obie normy (505.00 i 500.00) spełnia zwykły Helix Plus, a wersja dedykowana "Diesel" tylko normę 505.00.

 

I teraz mam zagwozdkę.. zalać ten zwykły Plus (wszak piszą: "Do wszystkich stylów jazdy i typów silników (Diesla, benzynowych, także z turbodoładowaniem, LPG", czy ten dedykowany gdzie piszą w zasadzie to samo, tylko zakres spełnianych norm na oko jest o 1/3 krótszy...).

 

Zauważyłem też, że w środowiskach paskowych najczęściej zalewane są oleje Mobil (nie wiem, takie świetne, czy po prostu tańsze..) niż Shell. Ciekaw jestem, czy podyktowane jest to jakimiś wyjątkowymi zaletami oleju Mobil, czy po prostu tak się utarło...?

 

Hmm.. generalnie zagwozdka. :(

 

Pozdro,

-K. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu krytykujecie Castrola ja leje do moich 3 aut i ojca Magnatec 10/40i nigdy niemiałem żadnego problemu i nie biora oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość STUFF

Mam pytanie do paska 1,6 d 87 rok jaki olej lać?? Mam automatyczne kasatory luzów na zaworach. W ksiązce wyczytalem cos oleje klasy 5.... ale nie wiem o co chodzi :) Proszę o pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności