Skocz do zawartości
Bakamen

Wada Fabryczna TURBO-Diesela

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

czy słyszeliście o fabrycznej wadzie turbo diesela B3?

czy miał już ktoś z tym do czynienia i jak to sie objawia?

czy można temu zaradzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka wada fabryczna? czego niby ma ona dotyczyc? ktos ci nagadal bzdur to niech wyjasni o co mu chodzilo. to jedne z najtrwalszych silnikow jakie vw zbudowal. niezaleznie 1.6 czy 1.9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega Bakamen wyskoczył jak, nie przymierzając, Filip z konopii... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość milus32

Hej, ja też mam 1.6td i o żadnych fabrycznych wadach nie słyszałem. Ma 207 tys. i powinna się już jakaś ujawnić, ale jak dotąd się skutecznie ukrywa!

No jedyny problem w b3 to pewnie chłodzenie po trafieniu np. w wysoki krawężnik lub leżącego na drodze sąsiada :P .

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To powiadacie , ze nie słyszeliście o wadzie turbo diesela?

a ja co raz cześciej sie spotykam z opinią ze te wozy mają wade silnika, a dokładnie chodzi o zrywający się klin na wale korbowym, który mocuje koło paska rozrządu.

Naprawde nikt tego nie przerabiał?

W mojej firmie spotkałem sie z dwoma przypatkami tego typu

1. passat 1,9 TD z 92r.

2.golf 1,9 TD z 93r.

i kolesie mnie straszą ze to mnie też dopadnie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mular

To niech dokrecaja dobrze kolo i nowa srube daja jak kolo nie ma luzu to nigdy klina nie zerwie a jak zlapie luz to juz po ptakach :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, problem domorosłych mechaników to niedouczenie, po wykręceniu ta śruba ZAWSZE idzie do kosza a na wał idzie nowa i nigdy przenigdy nie z ma z nią problemu, wada o której wspominasz kolego to nie wada fabryczna turbodiesla tylko wada nabyta pseudomechaników i tyle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

mular, edde, nie chodzi o silniki 1,9TDI lecz o silniki 1,9TD, gdzie rolka nakładana jest na wystający klin, a nie na śrubę. Nie zmienia to faktu, że wystarczy starannie wymieniać rozrząd i jest :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak moi przedmowcy napisali - zawsze daje sie nowa srube, koszt 8zl, jesli mechanik jest debilem i daje stara, to chocby ja dokrecal rura to i tak zetnie klin. dokrecanie ma sie odbywac wg instrukcji, czyli kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem. mozna dac klej na gwint.

 

tych co cie strasza, to popukaj sie w czolo na ich gadke. kolejni zajebisci fachowcy od gadania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks

Może wydać się moim kolegom głupie co napiszę , ale mój "mułek" za cholerę nie chce się psuć . Jedyne co robię to zawieszenie , bo nasze drogi pokonają każdy samochód .

Wymieniam wszystko na czas , i żadnych problemów jak na razie nie mam.Jak by miał jakieś wady fabryczne , to już chyba by wylazły na wierzch .Jak miał 200 000 km brał około 0,6 litra oleju , tak teraz przy 360 000 bierze dalej 0,6 oleju na 10 tyś km . Odpala przy 18 stopniowym mrożie. Kiedyś się rozłoży , ale póki co , -jeżdzi i nie mam co narzekać . :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mular, edde, nie chodzi o silniki 1,9TDI lecz o silniki 1,9TD, gdzie rolka nakładana jest na wystający klin, a nie na śrubę. Nie zmienia to faktu, że wystarczy starannie wymieniać rozrząd i jest :ok:

 

a przepraszam, czy koło pasow (a nie rolka) nakładane jest na klin i na klinie się tylko trzyma?? bo coś mi się zdaje że niezależnie od silnika jakaś śruba tam musi być :ok:

kumplowi kiedyś jeden taki mechanior z****ł pół silnika przez nieumiejętną wymianę rozrządu (czyli stara śruba założona) właśnie w 1,9TD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Moim zdaniem nie ma co wszystkiego "zwalać" na domorosłych mechaników, coś w tym jednak jest i niestety wśród najbliższych znajomych miałem przypadek zerwania się śruby na wale w silniku AAZ. Ten klin jest zbyt mały, w starszych silnikach VW (JP czy JR) ten problem nie występował z taką częstotliwością jak w AAZ, więc coś jest jednak "na rzeczy"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkiego nie, ale założenie starej śruby jest ewidentnym błędem skutkującym rozluźnieniem połączenia, rozbiciem mocowania i urwaniem klina, i to nie jest wynik żadnej wady fabrycznej tylko wynik nieprawidłowej obsługi... te silniki są poprostu wrazliwe na stare śruby i o tym kady mechanik powinien wiedzieć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Pełna dyplomacja edde, lepiej tego nie można ująć, zatem

te silniki są poprostu wrazliwe na stare śruby i o tym kady mechanik powinien wiedzieć...

i to chyba ostateczna konkluzja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to fajnie edde, ukoiłeś moje obawy dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd

wg mnie to ktos kto to powiedzial ma chyba fabryczna wade muzgu, jak dla mnie silnik AAZ jest jednym z lepszych silnikow VW, prosty w obsludze malo skomplikowany i malo awaryjny, a jak kazdy mechanizm ma prawo sie popsuc, w kazdym silniku znajdziemy slabszy punkt ale jak sie go urzywa nalezycie i dba itp to sie odwdzieczy bezawaryjnoscia :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności