Skocz do zawartości
Gość bigkamil

wentylator chłodnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bigkamil

wskaźnik nieprzekłamuje był sprawdzany termometrem.

gdy jeżdrze po mieście to temp wacha się od 95 do 100 stopni - moge tak jeździć nic niestanie się silnikowi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

zalezy, podbno że lubia pekac głowice :mur: czytaj ten typ tak ma,

ale tez nie wiem czy tak odrazu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiatrak mam orginalny boscha

To ciekawe a gdzie to masz napisane, bo u mnie takiego napisu nie znalazłem.

Wiatrak ma nalepkę firmowaną logo VW potem jakieś tam numery pewnie seeryjne między innymi coś takiego 12V--->15/94

a na dole made in Germany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

ja tez tak mam jak kolega kdjk

sygnowane napisem VW nr. data produkcji i made

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

sorki tam nie pisze bosh tylko jest taka zielona naklejak i pisze VW tak jak u was - czyli silniczek mamy chyba taki sam tylko u mnie pisze 12V--->36/96 - tych dwuch liczb nie jestem pewien jutro sprawdze dokładnie i dam wam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra to jescze jedno

cytat z książkiVOLKSWAGEN PASSAT Wydawnictwo Komunikacji i Łączności

strona 215

Zastosowano dwa wentylatory napędzane silnikami elektrycznymi marki BOSCH

 

Temperatura włączania

1. prędkość 92 do 97

2. prędkość 99 do 105

 

Temperatura wyłączania

1. prędkość 84 do 91

2. prędkość 91 do 98

 

Nie wiem o co chodzi z dwomawentylatorami ale może autorowi chodziło o jeden fizyczny ale pracujący z dwiema prędkościami, jeżeli nie to niech ktoś mnie poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno powinny być dwa obiegi wentylatora u mnie ktoś wymieniał chłodnice i tez wentylator załączał sie przy temperaturze około 100 stopni kosztowało mnie to sporo wymiana uszczelki pod głowicą w chłodnicy tez był czujnik termiczny przystosowany do jednego obiegu ale do rzeczy ;)

 

jeżeli we wtyczce masz 3 przewody i do wentylatora wchodzą trzy na pewno powinny być 2 obiegi, temperatury podano wcześniej wiec nie będę powtarzał łatwo sprawdzić czy działają oba obiegi na tym grubym kablu we wtyczce idącej do czujnika masz plus jak włożysz tam kawałek drutu a potem zetkniesz z pozostałymi stykami we wtyczce powinny sie załączać poszczególne biegi wentylatora

 

 

Mamy takie same paski wiec na pewno jest tak samo, wymień termowłącznik i będzie ok

 

oto typ 1H0959481B owalna wtyczka coś na podobę kwadratu z zaokrąglonymi rogami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz na jeden obieg, to chyba ktos wsadzil z poloneza. pasuje idealnie, ale nie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

witam

dziś sprawdziłem dokładnie wskaźnik temp. w moim pasku i wychodzi na to że przekłamuje zawyża temperature o 7 stopni. i wychodzi na to że temp. w moim pasku jest wpożądku termostat otwiera się przy 87 a wentylator włącza się przy 92 więc chyba wszystko jest wpożądku. a co do wentylatora to w moim naprawde jest jeden bieg na wentylatorze mam zieloną naklejke jest tam zanczek vw i pisze 12--->39/93 ---ciekawy jestem co to oznacza? z termowyłącznika wychodzą dwa bolce termowyłącznik jest brązowy, kwedratowy z takimi zaokrąglonymi rogami. nieweim co myśleć o tych biegach wentylatorach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli przy silniczku wentyla jest wtyczka 3 pinowa i wtyczka wlacznika termicznego tez ma 3 piny to masz 2 biegi. na pewno masz 2 biegi, jesli sa 2 wentyle polaczone paskiem klinowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

wentylator jest jeden. napewno mam jeden bieg bo co zteho że we wtyczkach są po trzy biny ale w silniku i w termowyłączniku są po dwa styki, mam napewno jeden bieg tylko dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak masz na jeden obieg, to chyba ktos wsadzil z poloneza. pasuje idealnie, ale nie polecam.

 

A na to nie wpadłem, a przecież wcześniej przez trzy lata jeździłem poldkiem

rok 98 1.6GLI (dla niewtajemniczonych jedopunktowy wtrysk) one przez pewien czas były wyposażane w osprzęt BOSCHA

 

Więc chba faktycznie masz chłodnicę z osprzętem od Poloneza :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil
Więc chba faktycznie masz chłodnicę z osprzętem od Poloneza

nie to niemożliwe swojego paska sprowadziłem z niemiec i wpolsce jestem pierwszym właścicielem wieć to napewno nie jest chłodnica od poloneza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem napisać że ktoś ją wyjął z Poloneza i włożył do ciebie. To do Polonezów wkladano części BOSCHA.

Nie zmienia to również faktu że na wiatraku i czujce masz dwie wsówki a instalację elektryczną przygotowaną dla trzech - czyli coś nie jest od czegoś i temu raczej ciężko zaprzeczyć. Na twoim miejscu rozejrzałbym się za jakimś wiatrakiem i czujką z trzema wsówkami (nawet użuwanymi ale działającymi tak jak powinno).

A poza tym bym się trochę przyjrzał innym częściom ... może nie tylko to nie pasuje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

a niemugłbym tak jeżdzić skora auto sie niegrzeje czyli wszystko jest wpożądku - chyba. a może to jest tak że instalacje jest przygotowana do dwuch prędkości wentylatora a nie we wszystkich wersjach były montowane dwie prędkości (może to jest tak samo jak z halogenami instalacja jest podciągnięta a halogenów niema), ja nie mam w swym aucie klimy może to dlatego mam jedną prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

mam jeszcze jedno pytanie: czy gdyby był o mnie złożony nietaki wentylator jak trzeba i czujnik inny to czy w komputerze niepowinny być zapisane błędy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIE! :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegro znalazłem coś takiego

http://moto.allegro.pl/item193692496_nowy_wentylator_vw_golf_3_vento_passat_b3_b4.html

osobiście bym nie ryzykował i wymienił (100 stopni to jeszcze nie tragedia ale i nie powód do radości)

Pozatym zwróć uwagę że ten wiatrak ma właśnie dwie prędkości oraz masz podane numery seryne wiatraków sprawdź ze swoim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

a gdy bedzie spalony silnik wentylatora chłodnicy to będą jakieś błędy w kompie?

 

 

 

NIE! :mur: /JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

ale mój pasek trzyma temp 90stopni dziś to sprawdzałem pożądnie termometrem to wsakźnik w desce przekłamuje o jakieś 6stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności