Skocz do zawartości
Gość Grzela

Zanikająca moc

Rekomendowane odpowiedzi

Grzela, Napisz czy jak(na luzie) wciśniesz ostro gaz(do 4-4,5 tyś. obr) to dymi na czarno?Dziwił mnie fakt że wszyscy upierają się przy tych kierowniczkach,zmylił mnie mój przypadek.Miałem zapieczone i nie miałem takich problemów(położenie zamknięty).

Ale przemyślałem sprawe i istnieje taka możliwość,jak kierowniczka będzie cały czas ustawiona w trybie otwarcia,to może być taki objaw jak opisują koledzy.Zwracam kolegom honor :ok: i przyznaje się do błędu

 

genuinedudek, W UK zleć sprawdzenie turbiny!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie - czy doswiadczony serwis, ktory podepnie moje auto do kompa jest w stanie wykryc zapieczenie kierownic?? Czy beda starali sie szukac winy w przeplywce, n75 itp. Czy mam po prostu zlecic sprawdzenie turbiny ????

 

Przy 3000 rpm/min na 3 biegu daj gaz do dechy i zrób w Vag-u logi bloków 8, 10 i 11. W bloku 10 i 11 sprawdź trzecią kolumnę.

 

Jak miałem zapieczone kierownice to mój log wyglądał tak:

 

011

Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP

/min mbar mbar %

2037 2091.0 2376,6 75,7

2331 2091.0 2529,6 92

2625 2091.0 2560,2 94,4

2898 2091.0 2570,4 94,4

3087 2091.0 1646,2 58,2

3276 2091.0 1713,6 60,2

3465 2091.0 1825,8 63,4

3633 2091.0 1897,2 63

3822 2091.0 1978,8 59,4

4032 2091.0 2070,6 59,4

4221 2070,6 2111,4 61,8

4368 2029,8 2070,6 62,2

4473 1999,2 2029,8 61

 

W diagnozie pomógł użytkownik:

pre_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam też problem z mocą przeczyścilem przeplywke i nic na kompa go jeszcze nie wsadzalem może to kierowniczka.

Rozruszalem ciegno od kierowniczki reką , dość ciężko chodzilo (jakby jakaś mocna spreżyna ją trzymala ) , odchylalo sie okolo 2 cm. Nastepnie ktoś gazowal auto a ja sie przygladalem i to ciegno sie nie ruszalo. Czy tak powinno być ?

Druga sprawa czytalem że N75 jak go sie dotyka to czuć tykanie ( przy gazowaniu auta ) u mnie nic , czy to znaczy że jest popsuty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może mi ktoś pomóc ?

Prosilbym o odpowiedz , jeszcze jedno czy czyszczenie turbo to trudna sprawa ?

Czy jeżeli nie mam pojęcia to lepiej sam się za to niebrać i oddać w fachowe ręce ?

Chcialem sam to zrobić na podstawie opisu i zdjęć z forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Dzisiaj wyjeżdżałem z miasta i właśnie przy prędkości powyżej 100km/h uciekła mi poprostu moc tak jak to koledzy wcześniej opisywali. Auto się zachowywało jakby w ogóle nie było turbo, było strasznie mulaste i jechało jak zwykły diesel ale nie zauważyłem żeby dymiło czy coś w tym stylu. Po ponownym odpaleniu tak jakby jechał normalnie ale nie jestem pewien, może za bardzo się już tym przejąłem bo auto mam 2 tygodnie...

Napiszcie co mam zrobić, co sprawdzić i jak najlepiej zdiagnozować przyczynę na parkingu pod blokiem o ile jest to możliwe.

 

Z góry dziękuję za rady

 

Pozdrawiam

Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27

A czy Wy Panowie w ogole uzywacie wyszukiwarki??Naprawa Turbo??Malo z ktorych specjalistow sie tego podejmie,co dopiero ktos,kto o to pyta...uciekajaca moc,a dobra przeplywka??Tyle tego bylo.NA poczatek proponuje wyczyscic n75,jak bedzie lepiej,kupic nowy.Czasem bywa tak,ze po upuszczeniu nadmiaru cisnienia(wlasnie przy okolo 3000rpm,czuc jakby samochod byl na gumce)zaworek nie domyka i powietrze nadal ucieka.Po ponownym starcie wszystko jest ok.Co do ciegna Turbiny,to mozna je rozruszac,bo gdy sprezynka sie zastoi,rowniez nie domyka i spaliny zamiast napedzac Turbine...leca w sina dal....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

jak by to nazwać chyba zmiana objawów ??!!

dziś rano odpaliłem maszynę, postałem żeby zagrzać silnik, przejechałem delikatnie kawałek no i próbuję, lekko gazu żeby przyspieszył, wkręca się na obroty ale nie tak jak powinien i:

turbina zaczyna pompować ale gdzieś to ciśnienie ucieka 'bokiem'

poprostu słychać jak dmucha gdzieś pod samochód, zakręciłem go ze 3 razy powyżej 3tyś obr/min żeby zobaczyć czy znowu się przełączy w tryb awaryjny i nic

dalej jest to samo, dodatkowo auto dymi na czarno już przy lekkim dodaniu gazu więc jeździłem bardzo bardzo delikatnie max do 1800 obr/min i jeszcze dymi lekko przy puszczaniu gazu iiiiiiii pali dużo, w oczach ze wskazówki znika ropka, przejechałem koło 40km to myślę ze jedna kreska na wskaźniku znikła.

 

z góry dzięki za wskazówki i porady

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor
turbina zaczyna pompować ale gdzieś to ciśnienie ucieka 'bokiem'

poprostu słychać jak dmucha gdzieś pod samochód

dodatkowo auto dymi na czarno już przy lekkim dodaniu gazu

 

obydwa powyzsze objawy wskazuja, ze masz gdzies dziure w wezach dolotowych. Bedzie to albo na polaczeniu turbina -> intecooler albo za intercoolerem. Musisz sprawdzic dokladnie te rury. Posadz kolege za kierownica a ty otworz maske i sluchaj jak on bedzie gazowal, gdzie ucieka powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JerryBo
obydwa powyzsze objawy wskazuja, ze masz gdzies dziure w wezach dolotowych. Bedzie to albo na polaczeniu turbina intecooler albo za intercoolerem. Musisz sprawdzic dokladnie te rury.

 

Witam

 

Po raz pierwszy włączam się w dyskusję na forum . Dokładnie tak jak kolega "wilczak" mam podobne problemy.

Znalazłem dziurę w rurze za turbiną. Wymieniłem rurę - objawy trochę inne - ale dalej na VAGU mam błąd 17964 charge . negative deviation - pewnie będę dalej szukał.

 

Czy zapieczone kierownice mogą być powodem niedoładowania ? Skłaniam się do takiego stwierdzenia. Proszę o sugestie.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

okazało się, że była pęknięta rura, która łączyła turbinę chyba z ickiem (taka w kształcie litery "S")

wymiana rurki pomogła

dodatkowo auto było podłączone na kompa i przejechaliśmy się po mieście

według mojego magika jest wszystko w jak najlepszym porządku, przepływka dobrze daje, doładowanie dobre (nie chcę okłamać ile, 1,1?) korekta na pompowtryskiwaczach wporzo

także jeżdżę i cieszę się że nie było nic poważnego

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JerryBo
według mojego magika jest wszystko w jak najlepszym porządku, przepływka dobrze daje, doładowanie dobre (nie chcę okłamać ile, 1,1?) korekta na pompowtryskiwaczach wporzo

 

A możesz dać namiar na tego Twojego magika - chetnie skorzystam ?

 

pozdrawiam i dziękuję :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
według mojego magika jest wszystko w jak najlepszym porządku, przepływka dobrze daje, doładowanie dobre (nie chcę okłamać ile, 1,1?) korekta na pompowtryskiwaczach wporzo

 

A możesz dać namiar na tego Twojego magika - chetnie skorzystam ?

 

pozdrawiam i dziękuję :vw:

 

zapodam na pw

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w turbo sa jakieś uszczelki ? Jak sa to czy można je zastąpć silikonem wysokotemperaturowym stosowanym do tego celu ? Interesuje mnie ta cześć od strony spalinowej bo ja chce przeczyścić , ssącej sie nie bede dotykal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw

odświeże wątek moim problemem.... niby nic sie szczegolnego sie nie dzieje ale czasem gdy jade dłuzśzy czas stała predkoscia i nagle wciskajac pedał (od ok 3000 tys obrotów) auto reauguje mi tylko słabym przyspieszeniem... rzecz sie dzieje przy 5 biegu w skrzyni 6-tce, i zeby auto rozbujac musze odpuscic i dac w depe z 4 a potem juz rwie dobrze. wystarczyło by przeczyszczenie przepływki czy to moze cos innego? na kompie błedów brak.

 

Z tym że podkreślam- sporadycznie i znika jak rozbujam auto nizszego wtedy xciagnie juz na 5 lux

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego podlasiak-vw a jak jeżdzisz na co dzień delikatnie spokojnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw

nogą mam ciężką:D nie żałuje i lubie se czasem podgonić nawet seriami ponad 4 tys obrotów.

ale auto mam od 4 miesiecy tylko.... moze jakies pozostałości po porzednim włascicielu....

 

PS zebym jezdził na niskich obrotach to bym tego braku przyspieszenia po wcisnieciu pedału w podłoge nie miał okazji zauważyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK rozumiem zapytałem specjalnie bo takie objawy są częste przy spokojnym jezdzeniu poniewaz cięgno od turbiny nie pracuje na calej swojej lini ale może zacinac sie u ciebie zaworek n75 ja juz wymieniłem u siebie bo miałem podobne objawy i teraz mam spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw
OK rozumiem zapytałem specjalnie bo takie objawy są częste przy spokojnym jezdzeniu poniewaz cięgno od turbiny nie pracuje na calej swojej lini ale może zacinac sie u ciebie zaworek n75 ja juz wymieniłem u siebie bo miałem podobne objawy i teraz mam spokój.

 

no tak myslalem trochce o nim, ktos pisał ze można z jakimś innaczej oznaczonym co tez gdzies przy silniku sie znajduje podmienić , czy to prawda i z jakim innym jezeli tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy ja mam też podobny problemik ze swoim paskiem który mnie bardzo irytuje. Otóż bardzo często autko przechodzi w tryb awaryjny. Problem zaczął się z dnie na dzień przy wzroście temperatury na dworze. Dzieje się to zawsze na 4 i 5 biegu przy prędkości 100-120km i obrotach 2500-3000tys. Autko nawet jak nie jest w trybie awaryjnym jest także strasznie zamulone a przy przyśpieszaniu widzę w lusterku dość pokaźną czarną chmurę za mną i przy okazji spalanie też trochę wzrosło. Czyściłem już N75 i nic to nie dało, przewody te cienkie od turbulum też są już wymienione. Sprawdzałem ręcznie cięgło od kierownic lekko chodzi a przy odpalonym silniku i gazowaniu też widać że pracuje. Przy przyśpieszaniu słychać że turbina pracuje ale tak specyficznie, szum (porównywalny do pracy jakiegoś wentylatora) dający wrażenie tak jak by to powietrze gdzieś uchodziło. Nie bardzo wiem co z tym robić. Wiem że podłączenie pod kompa dało bo odpowiedź ale niestety nie znam nikogo kto by posiadał vaga ani gdzie mogą to w okolicach lublina zrobić. Pozdrawiam i czekam na wszelką pomoc i odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności