Skocz do zawartości
Variant CL

[B4 Kombi] Klapa bagażnika się nie zamyka...

Rekomendowane odpowiedzi

Zamek klapy bagażnika nie łapie, nawet na "pierwszy ząbek"...

 

Gdy nacisnę przycisk w lampie to dźwignia idąca od przycisku w lampie do zamka sie porusza, ale nie wraca...(trzeba cofnąć ręcznie)...

 

Czy padł zamek czy coś w lampie ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Milo

Czyli przycisk w lampie się nie cofa?? tak??

jeżeli tak to go rozbierz i przeczyść – umnie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki przypadek, jak na siarczystym mrozie otworzyłem klapę, ale już jej nie zamknąłem. Przestraszyłem sie, bo auto na parkingu nie zamkniete. Pomogła opalarka i ostrożne grzanie zamka, który nie chciał sie zatrzasnąć. Wysuszyłem i po problemie. Było to samo, co z drzwiami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli przycisk w lampie się nie cofa?? tak??

jeżeli tak to go rozbierz i przeczyść – umnie pomogło

 

Przycisk ok, tylko w środku w klapie linka się nie cofa...

 

Dodam, że lampka oświetlenia bagażnika pali się cały czas, gdzie jest od niej czujnik ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dyzio73
Czyli przycisk w lampie się nie cofa?? tak??

jeżeli tak to go rozbierz i przeczyść – umnie pomogło

 

Przycisk ok, tylko w środku w klapie linka się nie cofa...

 

Dodam, że lampka oświetlenia bagażnika pali się cały czas, gdzie jest od niej czujnik ???

 

Nie wiem gdzie jest czujnik (z pewnością gdzieś w zamku) ale jak ściągniesz osłone to możesz spokojnie odpiąc wtyczkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Milo

 

Przycisk ok, tylko w środku w klapie linka się nie cofa...

 

Dodam, że lampka oświetlenia bagażnika pali się cały czas, gdzie jest od niej czujnik ???

 

Czujnik jest w zamku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam taki problem. Czy da się rozebrać sam zamek w klapie (kombi),

po prostu klapa się nie zamyka, a ta zapadka co się zatrzaskuje za ząbki lata bezwładnie, jakby spadła jakaś sprężynka czy cuś.

Pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maro
Czyli przycisk w lampie się nie cofa?? tak??

jeżeli tak to go rozbierz i przeczyść – umnie pomogło

 

Przycisk ok, tylko w środku w klapie linka się nie cofa...

 

 

 

 

U mnie ten drut idący do zamka na środku klapy był wygięty i opierał się o dlachę.

Przypatentowałem jeszcze spręrzynkę od długopisu ( może tam orginalnie jakaś jest, ale u mnie nie było) żeby od ciągała drut. I już jesz ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy może mi ktoś napisać, czy mechanizm zamka w klapie jest rozbieralny i jak to ewentualnie zrobić. Nie chodzi mi o bębenek. Mam problem teraz na mrozie, taki sam jak był z zamkami w drzwiach. Tamte wyczyściłem i nasmarowałem smarem do zacisków hamulcowych i chodzą elegancko. Jednak tego w klapie nie mogę ruszyć, a nie chciałbym czegoś złamać. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zy mechanizm zamka w klapie jest rozbieralny

Jak najbardziej tak.

 

Nie chodzi mi o bębenek

Ale to właśnie jego korozja powoduje brak manewru kluczykiem.

 

Zdejmujesz plastik wewnętrzny i wyciągasz cały mechanizam zamka ....potem to już zabawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o bębenek

Ale to właśnie jego korozja powoduje brak manewru kluczykiem.

a powiesz mi Włodek jak rozebrać bębenek?? bo mój kluczyk nawet nie wejdzie w zamek.. kiedyś kombinowałem jak to rozebrać ale nic nie wymyśliłem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kluczyk nawet nie wejdzie w zamek.. kiedyś kombinowałem jak to rozebrać ale nic nie wymyśliłem..

Wyjmij cały mechanizm, do domu na stół, cienki wkrętak i nie ma rady aby nie zajarzyc jak to jest zbudowane......rozbierałem wkład juz ze dwa razy ...za pierwszym se uczyłem a za drugim nic już nie pamiętałem ale prostota budowy zamka sprawia ze sie tego nie da popsuc...i przy okazji można wstawić nową sprezynkę jak osłona zamka nie działa...prolem jest gdy któraś z blaszek wkłdu całkiem zgniła.......ale na połowie blaszek też będzie działać....każda blaszka ma malutka spreżynke..jesj utylicaja sprawia ze trzeba sie czyms innym posiłkować..jedynie nny wkład nas ratuje (moze byc inna marka auta) od dlugopisów są większe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cienki wkrętak i nie ma rady aby nie zajarzyc jak to jest zbudowane......

tylko jak się do tego dobrać?? od tyłu?? ;) tam jest taka jakby zaślepka z nitem czy czymś czy z takim malutkim imbusem...

za pierwszym se uczyłem a za drugim nic już nie pamiętałem ale prostota budowy zamka sprawia ze sie tego nie da popsuc...i przy okazji można wstawić nową sprezynkę jak osłona zamka nie działa...prolem jest gdy któraś z blaszek wkłdu całkiem zgniła.......ale na połowie blaszek też będzie działać....każda blaszka ma malutka spreżynke..jesj utylicaja sprawia ze trzeba sie czyms innym posiłkować..jedynie nny wkład nas ratuje (moze byc inna marka auta) od dlugopisów są większe.

poluję na inny zamek żeby z dwóch złożyć jeden ale co pojadę na szrot to to samo co u mnie, czyli kluczyk nie wchodzi. niby mi to niepotrzebne bo central zamyka bagażnik ale mógłby ten kluczyk działać.. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz dźwigienkę co idzie na zamek bądź centralny (dobrze nie pamietam) odkrecasz całą obudowe wkładu, czyli przycisk i ...na spokojnie bawimy w się w z zaciszu domowym.

W B3 trzeba odkręcić tylną blendę i wszystko będzie wiadomo. Przyciska -wkład demontujemy od zewnątrz nie od bagażnika....

wewnętrzny plastik trzeba zdemontować aby odłączyc dźwigienkę.

A w B4 chyba trzeba lampę wymontować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdejmujesz dźwigienkę co idzie na zamek bądź centralny (dobrze nie pamietam) odkrecasz całą obudowe wkładu, czyli przycisk i ...na spokojnie bawimy w się w z zaciszu domowym.

W B3 trzeba odkręcić tylną blendę i wszystko będzie wiadomo. Przyciska -wkład demontujemy od zewnątrz nie od bagażnika....

wewnętrzny plastik trzeba zdemontować aby odłączyc dźwigienkę.

A w B4 chyba trzeba lampę wymontować.

tak, tak. miałem już w ręce zdemontowany zamek, wszystko tak jak piszesz i oglądałem go i ni jak dobrać się do niego. nie miałem pomysłu jak dostać się do samego wkładu/zapadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o miejsce na kluczyk itp., a o mechanizm, który łączy klapę z budą. U mnie guzik, kluczyk i centralny chodzą prawidłowo, tylko, że przy tych mrozach nie łapie mi sam mechanizm znajdujący się na środku klapy. Jak pochucham trochę w ten mechanizm, to elegancko się zazębia i klapa się zamknie. Ten problem miałem w przednich drzwiach, jednak tam cały mechanizm rozebrałem, wyczyściłem wszystkie elementy, nasmarowałem i jest ok. Tutaj są jakby 2 tuleje idące przez plastikową obudowę i nie wiem jak ją wycisnąć, żeby się dostać do środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a o mechanizm, który łączy klapę z budą

Nie wiem czy jest sens rozbierać to na części pierwsze,jeśli problem nie tkwi w prawidłowym położenia bolca w podłodze z powyższym mechanizmem to ja bym go wymontował całego , "wymerdał " całego w bance z ropą lub innym środkiem penetrującym , nasmarował i założył z powrotem.

 

nie miałem pomysłu jak dostać się do samego wkładu/zapadek.

Od strony wewnętrznej powinno być zabezpieczenie sprężynowe albo od zewnętrznej trzeba ściągnąć niklowaną osłonę.....nie pamiętam za dobrze bo podszedłem do tego czysto intuicyjnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od strony wewnętrznej powinno być zabezpieczenie sprężynowe albo od zewnętrznej trzeba ściągnąć niklowaną osłonę.....nie pamiętam za dobrze bo podszedłem do tego czysto intuicyjnie.

dzięki. Tylko tyle mogę napisać, bo nie ma opcji pomógł :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomógł

 

 

Zawsze możesz epiteta walnąć ;)

#@$%&^~!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności