vip_passat Zgłoś #1 Napisano 7 Maja 2007 Witam Mam taki ciężki przypadek... mianowicie od momentu kiedy zamontowałem sobie xenony mam ogromne zakłócenia na CB i zasięg spadł mi poniżej 1km a także zwykłe radio samochodowe gorzej odbiera... (nie mówię o CD bo to działa dobrze). Wynika z tego ze zakłócenia pochodzą z anteny... Pytanie tylko jak je wyeliminować?? Ktoś podpowiedział mi że przetwornica może nie mieć masy... mogło tak być, ponieważ jedna przetwornica jest przykręcona to plastikowego elementu a nie metalowego... jednak podałem jej masę na obudowę ale nie dało to efektu... Może ktoś wie co można z tym fantem zrobić i jest mi wstanie pomóc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 7 Maja 2007 Może ktoś wie co można z tym fantem zrobić i jest mi wstanie pomóc?? wymienić na jakieś porządne, żelowe przetwornice... moje radio samo z siebie nie ma za dobrego zasięgu, ale działa tak samo zarówno z włączonymi jak i wyłączonymi światłami BTW. gdzie masz antenę umieszczoną? Moja jest centralnie na środku dachu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RADEK Zgłoś #3 Napisano 7 Maja 2007 myslę że nie jest problemem umieszczenie anteny (choć wiem że jej lokalizacja wpływa na zasięg), zakładając że od strony ksenonów jest ok to sprawdź masę anteny CB (kontakt grzybka mocującego podstawę anteny) lub czy przypadkiem ekran na kablu nie jest przerwny (brak styku z tuleją nakręcaną do gniazda) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip_passat Zgłoś #4 Napisano 7 Maja 2007 RADEK na moje oko to nic z tych rzeczy... ponieważ gdy wyłączę światła to wszystko jest jak najbardziej ok... tylko gdy je włączę to jest sajgon... więc to ewidentnie wina przetwornicy xenonu... a dopóki nie miałem xeninu to i problemu nie było... antenę mam na tylnej klapie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 8 Maja 2007 Ten sam problem przerabiają chłopaki z http://www.206club.net Nie wiem dokładnie czy problem tkwi w położeniu anteny, czy w niskiej jakości przetwornicach. Zarówno ja, jak i drugi znajomy, który też nie ma problemów mamy przetwornice żelowe i anteny centralnie na dachu. Pozostali - mają przetworniczki z chińskich zestawów z allegro... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip_passat Zgłoś #6 Napisano 8 Maja 2007 hm... a powiedz mi w takim razie jaki jest koszt takiej przetwornicy żelowej?? jak ktoś się czegoś na ten temat dowie to prosiłbym żeby tu wpisywać... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 8 Maja 2007 Sprawdź masę tych przetwornic, jeśli to możliwe to podłącz ją bezpośrednio do - akumulatora a nie do karoserii. Możesz też spróbować wstawić jakiś kondensator jako filtr między radio a instalację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip_passat Zgłoś #8 Napisano 8 Maja 2007 ormowiec przetwornice sa zasilane oryginalna instalacja od swiatel... wiec z tej strony powinno byc ok... dodatkowo jeszcze poprowadzilem mase na obudowe przetwornic... o filtrze tez myslalem... ale nie chce wydawac niepotrzebnych pieniedzy bo taki filtr troche kosztuje... a o jakim Ty myslisz filtrze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pimpusm Zgłoś #9 Napisano 9 Maja 2007 I tu pojawia się pytanko ?czy kolega dobrze ustawił sobie te ksenony? Bo z tego co wiem to montowanie sobie ksenonów w autach które są przystosowane do zwykłych świateł daje tylko efekt podjarania dla właściciela że ma KSENONY, a dla innych użytkownków tylko daje bo oczach bo się nie da dostroić do tych ksenonów, i nie przejdą badania technicznego chyba że ma się kumpla w zakładzie. Mój kolega takich odsyła z kopem w rurę !!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip_passat Zgłoś #10 Napisano 9 Maja 2007 pimpusm tak się składa, iż xenony te zaraz po zamontowaniu, tego samego dnia pojechałem ustawić na stacje diagnostyczną... ustawili i powiedzieli że wszystko zresztą jeszcze mi się nie zdażyło żeby ktokolwiek mi mrugał... a trochę już je mam... przypuszczam, iż opinie taką sobie wyrobiłeś oglądają moje zdjęcia... to nadmienię, że te zdjęcia na których jest takie złudzenie są są robione pod takim kątem, kiedy to soczewka akurat załamuje światło i jest najlepszy efekt wizualny... powyższym opisem stwierdzam, że rozwiałem Twoje wszelkie wątpliwości... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 9 Maja 2007 Radio podłączasz do zapalniczki? Spróbuj jeszcze na moment podłączyć je bezpośrednio do akumulatora (klemy) i włączyć światła. Co do filtra to myślałem o takim za 20-30 zł, wiem że pomaga np przy szumie z silnika wycieraczek itp, więc może coś by zmienił w Twoim przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pimpusm Zgłoś #12 Napisano 9 Maja 2007 Nie kolego nie rozwiałeś moich wątpliwości i nie chodzi mi tu o twoje zdjęcia. Ale wiem że stacja od stacji się różni i wszyscy to wiedzą że $ rządzi światem. pozdrawiam i nie dyskutujmy bo nigdy nie dojdziemy do tego samego zdania każdy z nas pisze swoje zdanie i każdy ma rację . Jeszcze raz Pozdrawiam serdecznie. 3 maj sie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #13 Napisano 10 Maja 2007 vip_passat, Zasilanie CB daj prosto z akumulatora.No i antena powinna być przykręcana do karoserii (czyt. dziura w dachu). OT jeśli założyłeś ksenony do zwykłych lamp to na bank oślepia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip_passat Zgłoś #14 Napisano 10 Maja 2007 Radio podłączasz do zapalniczki? Spróbuj jeszcze na moment podłączyć je bezpośrednio do akumulatora (klemy) i włączyć światła. Co do filtra to myślałem o takim za 20-30 zł, wiem że pomaga np przy szumie z silnika wycieraczek itp, więc może coś by zmienił w Twoim przypadku. vip_passat, Zasilanie CB daj prosto z akumulatora.No i antena powinna być przykręcana do karoserii (czyt. dziura w dachu). Myślicie że zasilanie z zapalniczki może mieć coś z tym wspólnego?? no altene mam na magnesie i wolałbym przy tym zostac... a już napewno nie wydawać pieniędzy w ciemno... Nie kolego nie rozwiałeś moich wątpliwości i nie chodzi mi tu o twoje zdjęcia. Ale wiem że stacja od stacji się różni i wszyscy to wiedzą że $ rządzi światem. pozdrawiam i nie dyskutujmy bo nigdy nie dojdziemy do tego samego zdania każdy z nas pisze swoje zdanie i każdy ma rację . Jeszcze raz Pozdrawiam serdecznie. 3 maj sie. ja też nie mam zamiaru się kłócić ani nic z tych rzeczy nadmienię tylko że nie mam standardowych reflektorów tylko clear'y z soczewkami pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 10 Maja 2007 Tak, może mieć z tym coś wspólnego, dlatego proponuję sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vip_passat Zgłoś #16 Napisano 10 Maja 2007 oki dzięki jeszcze dzisiaj to sprawdze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #17 Napisano 14 Maja 2007 Witam Jak wiadomo przez pierwsze pare sekund jak xenon odpala tam jest o wiele wyższe napięcie (niż te robocze które jest w okolicach 100V) i takie zakłócenia mogą wystąpić, ale wydaje mi się że jeżeli to trwa przez cały czas i wprowadza do instalacji auta zakłócenia nonstop jak tylko światła są włączone, to jest to wina ekranowania lub jego braku na przewodach WN przetwornic. Zauważyłem że te zestawy (MADE in CHINA) nie posiadają ekranowania na przewodach WN a często dodatkowo idą w tej samej wiązce z zasilaniem NN. Jeszcze lepsze znalazłem raz zestaw który posiadał ekranowanie ale w jednym ekranie były razem przewody WN i NN, rozumiem że tak nie powinno być a wszystko powinno wyglądać coś w tym stylu: czy waszym zdaniem to rozwiązałoby problem z zakłóceniami i niedomaganiem radia samochodowego i radia CB ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaroz Zgłoś #18 Napisano 17 Stycznia 2009 Witam, Mam to samo, założony zestaw Xenon i podczas słuchania radia (radioodtwarzacz) na załączonych Xenonach wystepują zakłócenia, dodatkowo czasami jak załącze światła to znikają mi wskazania z wyświetlaczy MFA i Kilometrów. Więc stawiam na przewornice. Teraz pytanie jak to wszystko zaekranować żeby nie było zakłóceń?Może sobie ktoś poradził z tym problemem?? Czy pozozostaje tylko wymiana przetwornic, jeżeli tak to jakie polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #19 Napisano 17 Stycznia 2009 Witam, Czy pozozostaje tylko wymiana przetwornic, jeżeli tak to jakie polecacie? Przetwornice firmy DENSO . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #20 Napisano 17 Stycznia 2009 Teraz pytanie jak to wszystko zaekranować żeby nie było zakłóceń?Może sobie ktoś poradził z tym problemem?? Czy pozozostaje tylko wymiana przetwornic, jeżeli tak to jakie polecacie? Możesz też kupić specjalne filtry przeciwzakłóceniowe - montujesz je przed przetwornicami. Na allgero koszt jednego około 55 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach