Skocz do zawartości
pobs

VAG - Info i Pomiar Ciśnienia Doładowania w Modelu- 1.8T AWT .

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---
    Napisano (edytowane)

    Czy jest możliwe sprawdzenie sprawności turbiny poprzez vag-a, np. ciśnienie doładowania? Jest taka opcja ;) . W poniższym temacie można uzyskać podpowiedzi, wskazówek jak to sprawdzić, oraz w których opcjach programu można to znaleść.

    1.8 T :D .

    Edytowane przez pobs

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Czekaj... masz tu całą listę wszystkich bloków pomiarowych dla silników benzynowych Measuring Block Groups for Gasoline Engines:

    http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks

     

    na przykład:

    Groups 110 - 120: Load Registration & Boost Pressure Control

    115-118-120

    Boost pressure control

     

    http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/m-blocks.html

    This function is only available when using a HEX Interface.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Widzę, że u Ciebie Marku nic się nie zmieniło i że można jak zawsze na Ciebie liczyć, a w temacie VAG-a czujesz się jak ryba w wodzie. :ok:

     

    A teraz kolejne pytanie: jeśli nie mam kabla hexa z ros-techa czy to pójdzie na innym?

    Z tego co kojażę mam Dual-K line, compatybilny z versją 311-2 lub 409.1 ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Na 409 to nie licz bo będzie cię wywalać co jakiś czas - lepiej od razu przejdź na 311 jest prawie to samo tylko działa jak należy.

     

    311,2N jest do pobrania ze str Ross...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Jeszcze raz dzięki :padam:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    No i powrót, powiedz mi jeszcze Marku jakie powinno wynosić pomiary ciśnienie na bloku 115, tam jest engine load 25,6%, spec.boost 1000.0, actual boost 1010,0 przy dodaniu iż są to wskazania na postoju przy zgaszonym silniku. powiedz mi czy to jesy oki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    Ciśnienie jakie panuje w kolektorze to wartość aktualnego ciśnienia atmosferycznego plus to co nadmucha Ci turbo...

     

    dlatego na "luzie" masz coś w okolicy 1000 mbar, a jak depniesz, to ciśnienie wzrasta, osiągając (lub przekraczając) wartość 1900-2000mbar (0,9 - 1,0 bara dołożone przez turbo).

     

    Jeśli chcesz widzieć jak zachowuje się turbina i jak reaguje zaworek DV, to proponuję włączyć logi i się kawałek przejechać... Przy sprawnym zaworku ciśnienie nie spada poniżej 0,8 bara aż do 5,5 tysiąca - innymi słowy - wartość rzeczywista będzie w miarę przypominać wartość zadaną.

     

    Jeżeli szukasz winnego szybko opadającego ciśnienia w kolektorze, to od razu wymieniaj DV-a ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Po krótkiej przejażdzce, spec.boost dochodził do 1530.0, natomiast actual boost do 2030.0. więc... jak myślisz?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Marku jeszcze jedno pytanko co wskazuje "boost duty" i jaki epowinien wskazywać wartości? i jeszcze ci zawrócę głowę dwiema rzeczami.... pierwsze to jakie powinna wskazywać max. przy dobrze wskazującym turbo, drugie "na przykładnie ze strony którą mi podałeś - VAGa" engine load wskazuje 100%, tutaj pokazuje nam 15.8 do 16.5%

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    mi to wygląda na jakoś inaczej napisany program...

     

    w moim autku i np. Marka samochodzie, aktualne doładowanie nie przekracza zadanego. A u Ciebie jest zrobione coś takiego, że Turbo wali oporem, mimo, że masz "seryjne" parametry sterowania ;) Ciekawostka przyrodnicza... inna szkoła tuningu?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    ok. porządkując wiedzę: boost duty cycle to sygnał (prawdopodobnie jakiś PWM), który steruje pracą zaworu N75. Zawór N75 steruje tym, co dzieje się z powietrzem wydobywającym się z turbiny.

     

    Nie wiem dlaczego to wygląda tak jak wygląda u Ciebie, bo sygnał na poziomie 15% oznacza, że w cyklu sterowania, 15% czasu tylko ciśnienie jest uwalniane do kolektora, podczas gdy pozostałą część "wraca" przed turbinę powodując wzrost ciśnienia przed turbo (overboost eliminujący tzw. turbo lag, patent VW w silnikach 1.8T).

     

    Przy w pełni otwartej przepustnicy, jak wciśniesz gaz do dechy, wartość duty cycle powinna zbliżać się do 90%. Jeżeli jest więcej, a ciśnienie osiągane na wyjściu (actual boost) nie "dogania" wartości zadanej (spec boost), to może to oznaczać jakieś problemy z nieszczelnym DV albo dziurą w IC / dolocie (to ja miałem).

     

    Jak już pisałem - teoria teorią, ale być może Twój program jest właśnie w ten sposób napisany, że ECU wydaje się, że stosunek paliwa do mieszanki jest wystarczający, żeby wysterowywać zawór N75 na poziomie tych właśnie 15%. Nie znam programu, nie wiem jak pracuje... Zdejmij logi z kanału 115, wrzuć wykres z Excella. Zdejmij wykres ciśnienia w funkcji czasu oraz ciśnienia w funkcji obrotów. Od razu będzie coś można powiedzieć o stanie turbo...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Ja też zrobiłem sobie LOG Dynamiczny ;)

     

    log02marekcd8.th.jpg

     

    Jedną dziurę w dolocie już wyeliminowałem. Obecnie produkowane gumowe elementy po kilku latach w bardzo umiarkowanych temperaturach (silnik) są bardzo podatne na wszelkie odkształcenia i pęknięcia!!!

     

     

    Bardzo często powietrze ucieka na łaczeniach rur od IC beznadziejne uszczelki gumowe - zastosowałem oringi od pompy wodnej delikatnie zwilżając olejem przed włożeniem do IC - dużo lepsze niż te standardowe. Ale jest jeszcze małe niedomaganie? łączenie kolanko (rys1 -14) małego obiegu do DV tu zauważyłem trochę się poci - czyli również mała nieszczelność? - dostęp ciężki trzeba zwalić zdesio. Zobaczymy co będzie przy podmianie DV.

     

    Trochę rysunków jak to wygląda AWT/AWM

    ukladturboawtpk7.th.jpg ukladturboawt1vs4.th.jpg ukladturboawt2pm9.th.jpg

     

    ukladturboawt3vv8.th.jpg ukladturboawt4sw6.th.jpg ukladturboawt5mr8.th.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Dziś kości znów poszły na blat - szybka zmiana Moda na nowszego Moda (trochę bardziej żwawszego) - bo stara rura nie chciała się coś dmuchać ... ;)

    Może jakiś wykres?... ja na rolkach już nie śmigam... to nie te lata... :rotfl:

     

    log03marekuk9.th.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 TD 80KM (RA)
    Rok prod: 1978

    wczoraj wreszcie zrobilem loga swojej furki. tmp otoczenia okolo 8 stopni, logowanie na 4-tym biegu. i co widze? smieszne doladowanie :) program robilem ponad 50 tys temu.

    Zastanawia mnie czy doladowanie mialem zmiejszone bo bylo chlodno? czy moze taki mam program? ktos sie orietnuje? :) wiele razy widzialem na zegarze doladowanie rzedu 1,1bara i 1,2 bara ale tylko jak było baaardzo ciepło. W trakcie loga doladowanie na zegarze poprawne z logiem.

     

     

    doadownie4cp9.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość marewel

    Jest mozliwosc sprawdzenia cisnienia w silniku AEB?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 TD 80KM (RA)
    Rok prod: 1978

    tak, manometrem :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2006

    Ja sprawdziłem manometrem podłącząjąc się do jednego z wężyków po drugiej stronie przepustnicy niż IC(dokladnie do węzyka od regulatora ciśnienia paliwa ,z boku kolektora ssącego :)) i przy pełnym otworzeniu przepustnicy dochodził do 0,5 bara a później spadał przy końcu obrotomierza (nie pamietam dokładnie o ile) a jak zwiększam Ciśnienie przez przeróbke to dochodzi do 0,7 bara ,ale pali jak smok :zdegustowany: .Wszędzie piszecie o ciśnieniu z rzędu 0,9-1,2 bar.Czy to chodzi o ciśnienie doładowania cylindrów(tak jak ja mierzyłem)czy ciśnienie na IC lub turbinie?:/

     

    U Was z tego co się oriętuje są czujniki ciśnienia doładowania w IC lub gdzieś przed przepustnicą ,prawda ,bo w moim modelu nie posiadam takiego czujniczka :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 TD 80KM (RA)
    Rok prod: 1978

    cisnienie bierzesz z kolektora dolotowego. czyli podpinasz sie jak najblizej kolektora. Omijalbym wezyk od regulatora paliwa. lepiej wpiac sie w wezyk idacy do DV'a.

     

    w nowszych np AWT czyjnik jest podobno w IC. nikt tego nie potwierdzil jednak do tej pory. ja mam APU i tez nie wiem gdzie on siedzi :)

     

    a 0,9-1,2 bara to po programie Panie.

     

    seria laduje do 0,6 bara i opada do 0,4 wiec padaka ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2006

    no to teraz mi się wszystko zgadza :D. Wężyk DV'a mam rozumieć,że to jest ten do blowoff "spuszczania"ciśnienia wczasie chamowania silnikiem ?? .

     

    Zastanawia mnie jeden fakt: Przykładowo przed przepustnicą jest ciśnienie 1 Bara z turbiny i po otwarciu przepustnicy na full(wężyk wpięty np do regulatora paliwa) czy na manometrze nie będzie mniejszego ciśnienia niż przed przepustnicą ?? Ciśnienie z "jednej" rury rozchodzi się na 4 cylindry.Czy ta wartosć 0,5 bara moze zostać czy zwiększyć na 0,6 ???

     

    Po podkręceniu turbiny (mierząc 0,7 bara) samochod pali jak smok tzn np ze średniej 10 L przy tej samej jeździe spali 12 a podczas deptania to z 4-5 L więcej (oczywiście jest mocniejszy).W tej chwili on dawke paliwa odczytuje u mnie po przepływce ile przez nią przeleci powietrza ,a nie z mapy paliwa. Mając 1,2Bara nie myśle ile to by paliło :kwasny: Czyżby chip tuning mógłby zwiększyć o tyle moc z niewielkim zwiększeniem się zużycia paliwa czy coś u mnie moze być popsute :zdziwko:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.6 TD 80KM (RA)
    Rok prod: 1978

    powiem Ci tak. DV to nie Blow Off bo nie blow offuje powietrza w kosmos :) tylko przed turbo:) i dv spuszcza cisnienie sprzed przepustnicy w momencie jak puscic minimalnie pedal gazu. nie musisz nawet hamowac silnikiem, bo jak przyspieszasz i zmieniasz biegi to DVB takze dziala.

     

    cisnienie jakie Cie interesuje to cisnienie w koletorze. jesli zamkniesz przepustnice to w koletorze nagle robi sie podcisnienie, ktore to otwiera DV ktory to wywala nadmiar powietrza przed turbo właśnie:) jesli wszystko działa to raczej nagle nie bedziesz mial wiekszego cisnienia przed przepustnica niz w kolektorze.

    na tej sprezarce raczej nie osiagniesz 1,2bara :) a jak tak to na malutki momencik:)

     

    chip tuning prawidlowo wykonany spowoduje ze przy takiej samej jezdzie czyli do 0,6 bara fura spali nawet mniej. jesli bedziesz cisnac spali wiecej, bo konie trzeba nakarmic.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    ×