Gość poliot01 Zgłoś #1 Napisano 1 Maja 2007 Witam Wszystkich serdecznie. Od tygodnia posiadam B5(?) 2001r. 1.9 tdi variant 75 kw AVB 140 tyś. 2-wa dni temu jadąc sobie ok. 100 km/h nagle zatrzęsło i zapaliła się żółta, trókątna kontrolka z wykrzyknikiem po środku. Zatrzęsło dźwignią zmiany biegów, silnik stracił około 50% mocy. Zapala na dotyk, silnikiem rzuca na boki jak traktorem. Działanie poszczególnych biegów: jedynka: muszę dusić obroty aby wystartować, dwójka: ciągnie tylko na wyższych obrotach ale jakoś idzie, trójka: to masakra, drążek od zmiany biegów mało nie wyleci z korytaża (na tym biegu chyba najbardziej rzuca). Dodam tylko, że na zimnym silniku wszystko jest oki, problem pojawia się przy ok. 60-90 stopni. Po pomoc poleciałem do starego wyjadacza który z miejsca zdiagnozował: "na 100% filtr paliwa- ja miałem to samo(mówi)". No to wymieniłem. Jazda próbna - nic to nie pomogło, szarpie jak szarpało, słaby jak był tak dalej jest a kontrolka jak dochodzi do wspomnianej temperatury to dalej się zapala. No to ja "dawaj" do tego lekarza w te pędy i opowiadam. - Mówi, że trzeba na komputer i skasować wyświetlany błąd. No ja jestem zielony jak sałata może to i prawda co mówi, podobno komputer po wykryciu usterki przełącza ustawienia w tryb awaryjny. W piątek jadę (krótkimi skokami) na komputer. Bardzo proszę o opinie na powyższy temat i o wyrozumiałość. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #2 Napisano 1 Maja 2007 Obstawiam któryś z pompowtrysków (na razie tylko gdybam - trzeba podpiąć kompa ) No i zmień mechanika - bo ten żyje jeszcze w poprzedniej epoce i nie ma pojęcia o działaniu elektronicznych układów sterowania w nowych autach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość poliot01 Zgłoś #3 Napisano 1 Maja 2007 Dzięki za błyskawiczny odzew. No niby tak ale jest jedno ale w tych postach o pompowtryskiwaczach które wcześniej poczytałem na tym forum było najczęściej tak, że moc spadała w miare przybywania obrotów - czyli obroty rosną silnik się krztusi, moc maleje a umnie jest odwrotnie: obroty rosną, silnik śię krztusi ale moc rośnie, tak jakby go dusiło na niskich obrotach.Tak sobie teraz myśle " kurde! przecierz to może być wszystko". pozdrowienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #4 Napisano 2 Maja 2007 Siema, mam taki sam motor w pasku i miałem podobny problem, może nie tak intensywne szarpanie. Radzę Ci najpierw abyś pojechał do jakiegoś kumatego majstra na diagnostykę VAG, i niech nie kasuje od razu błędów tylko je zapisze, bo mogą wiele powiedzieć - a jakieś błędy będą na pewno. Tak jak kolega wcześniej powiedział, tak i ja obstawiałbym pompowtryskiwacze, ale tak jak powiedziałeś przyczyn może być wiele i nie ma co się na razie denerwować. Zapisz błędy i umieść tu na forum to może uda się coś więcej powiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość poliot01 Zgłoś #5 Napisano 8 Maja 2007 Witam. Uff usterka naprawiona - a było to tak: Pojechałem do servisu na ul. Szybowcową - Panowie mechanicy na komputerze stwierdzili kupę błędów i między innymi błędy na wtryskiwaczach ale dokładnie nie było wiadomo co gdyż trzeba było porozbierać co nieco aby się dostać do wtryskiwaczy ( nie podam numerów tych błędów bo nie wpuścili mnie na warsztat ). W każdym razie kazali przyjechać za parę dni na dokładną diagnozę. Za podłączenie do kompa 40 zł. a za weryfikację usterek ( cokolwiek to znaczy) następne 40 zł. Oczywiście postraszyli, że jak pompowtryski siadły to zabulę duuużo kasy - przyjąłem to po męsku i zagryzłem zęby. Przyjechałem za parę dni, zostawiłem autko no i parę godzin wyczekiwania na wyrok. Dzwoni telefon, rosa na czole, bicie serca jak po kilku kawach a tu pan mechanik mówi, że to nie pompowtryski a tylko listwa ( czy wiązka) zasilająca - no w każdym razie koszta dużo mniejsze. W sumie za wszystko razem zapłaciłem 270 zł. Pozostaje mi tylko pochwalić Panów mechaników za uczciwość, ponieważ nie jeden "fachowiec" wykorzystałby niewiedze klienta i wydoiłby do ostatniego grosza. pozdrowienia (teraz czeka mnie wymiana chłodnicy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #6 Napisano 8 Maja 2007 Trza będzie sobie zapamiętać jak w moim AVB coś zacznie się dziać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dominik__CK Zgłoś #7 Napisano 19 Sierpnia 2007 Wiec mam taki problem, szarpie mi silnikiem i wydaje sie jakby chodzil na trzy cylindry. Filtr paliwa zostal wymieniony niedawno, ale nic nie pomoglo. Gdy silnik jest zimny jest wszystko ok, gdy tylko sie zagrzeje zaczyna szarpac silnikiem, a na postoju jakby chodzil na trzy cylindry i traci moc, nic nie kopci taki stan trwa ok 10 minut i sie uspokaja czasem calkiem a czasem go cos jesczze szarpnie gdy jade na autostradzie to go tylko szarpnie jaby chwilowy zanik mocy doslownie chwilka i jedzie dalej samochod ma 135 tys przejechane macie jakies sugestie?? p.s dodam jeszcze ze jak wylacze i wlacze silnik to nic nie pomaga, chyba ze wylacze na np pol godziny to wtedy jest wporzadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebas791 Zgłoś #8 Napisano 20 Sierpnia 2007 Cześć. Tydzień temu zostałem szczęśliwym posiadaczem vw passat 1.9 tdi 115km rok 2000 (mam nadzieje że szczęśliwym). Zauważyłem, że przy obrotach od 1600 do 2000 silnik lekko sie dusi dopiero jak mija 2000 obr to już równo przyśpiesza. Nie wiem czy to normalne dla diesla czy poprostu coś siada? Samochód na mocy nie stracił super przyśpiesza tylko właśnie to deliktane szarpnięcia jakby silnik sie dusił przy tych niższych obrotach. Może ktoś mi coś podpowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Insert84 Zgłoś #9 Napisano 20 Sierpnia 2007 hej mam podobny problem co sebas 791, powymienialem juz wszystkie filtry itp. i dalej nie mam pojecia co to moze byc ;-(. moze ktos juz sie z tym uporal??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #10 Napisano 20 Sierpnia 2007 Wiec mam taki problem, szarpie mi silnikiem i wydaje sie jakby chodzil na trzy cylindry.Filtr paliwa zostal wymieniony niedawno, ale nic nie pomoglo. Gdy silnik jest zimny jest wszystko ok, gdy tylko sie zagrzeje zaczyna szarpac silnikiem, a na postoju jakby chodzil na trzy cylindry i traci moc, nic nie kopci taki stan trwa ok 10 minut i sie uspokaja czasem calkiem a czasem go cos jesczze szarpnie gdy jade na autostradzie to go tylko szarpnie jaby chwilowy zanik mocy doslownie chwilka i jedzie dalej samochod ma 135 tys przejechane macie jakies sugestie?? p.s dodam jeszcze ze jak wylacze i wlacze silnik to nic nie pomaga, chyba ze wylacze na np pol godziny to wtedy jest wporzadku Sprawdź połączenia elektryczne przy pompowtryskiwaczach i we wtyczce przy głowicy. Poza tym dobrze by było sprawdzić jeszcze vagiem pompowtryskiwacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kamil-wk Zgłoś #11 Napisano 20 Sierpnia 2007 panowie... a może to przepływomierz? one naprawdę robią dziwne rzeczy... kiedyś jeździłem chwile na zepsutym to nawet siędobrze rozpędzić nie chciał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebas791 Zgłoś #12 Napisano 22 Sierpnia 2007 Cześć wam Posłuchałem waszych rad i pojechałem do ASO na diagnostyke komputerową. Wykazało tylko pare drobnych błędów od podgrzewanych lusterek, ABS i od podnoszenia szyb. Od silnika nic nie wykazało. Ale jest właśnie jedna rzecz odnośnie tego szarpania powiedzieli mi na serwisie, że to od sprzęgła bo bierze już u samej góry. No i będe miał wydatek. Acha i wspomnieli że jak sie rozbierze sprzęgło to trzeba będzie sprawdzić dwumasówke. Tylko mi sie wydaje że ona jet ok bo nie trzęsie nic w aucie. No i przy okazji poznałem prawdziwy przebieg auta mojego który troszke mnie załamał 242000 km a na liczniku mam 142 000km. A to sie dowiedziałem z histori serwisu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gbels Zgłoś #13 Napisano 22 Sierpnia 2007 No to ładnie Ci go poprzedni właściciel wyśrubował całe 100 tys mój jest 2 latka starszy i mam 155000 a ciekawe ile w realu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dominik__CK Zgłoś #14 Napisano 28 Sierpnia 2007 Bylem w Poslce i zrobilem te szarpania, ale co to bylo to nie wiem. Mechanik podlaczyl kompa i usunal blad, nie zapisal kodu. Szkdoa moze by sie komus to przydalo Mam jeszcze jedno pyytanie bo nei wiem co wpisac w szukajce Po dalikich podrozach cos mi dudni ale nie wiem z ktorej strony napewno przyd samochodu dosyc glosno slychac tylko na postojuwciskalem sprzeglo hamulec , ruszalem keirownica dalej dudni to juz trwa z dobry rok ma ktos jakeis przypuszczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomanimi Zgłoś #15 Napisano 18 Lipca 2008 Sprawdź połączenia elektryczne przy pompowtryskiwaczach i we wtyczce przy głowicy. Poza tym dobrze by było sprawdzić jeszcze vagiem pompowtryskiwacze. Dzisiaj znowu miałem te same objawy. Z tym, że niedawno bo 5 tys km temu wymieniłem 4 pompowtryski bo były padnięte. Po wymianie 3 miechy było ok - i objawy jak wyzej szarpanie, praca na 3 gary i kontrolka ESP. Pojechałem do gościa co wymieniał pompowtryki - sprawdził chodzą dobrze - problem zawsze na 1 cylindrze - podociskał wtyczki na PD czy jakoś tak - objawy ustąpiły. Teraz po 3 miesiącach - znowu to samo. Szarpanie itd... Pech, że akurat w trasie i 200 km musiałem jechać na 3 garach. Wyłączanie silnika nie pomagało. Dopiero jak odstał 20-30min to później jechał normalnie 40-50km. Wkur... pojechałem do mechanika mówiąc że te pompowtryski co mi wstawiał jako nowe to chyba nie były nowe... sprawdził VAGiem - pracują ok - a najlepiej właśnie ten pierwszy. W związku z tym zasugerował, że to wiązka - pojechałem do ASO kupiłem - dopiero w 3cim u Rowińskiego mieli "od ręki". Koszt 189 zł. Jutro wymiana. J ak to nie pomoże to będę domagał się wymiany w ramach gwarancji pompowtrysku. Czy słusznie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach