Skocz do zawartości
Gość ostach wawa

problem z elektryka szyb w b4

Rekomendowane odpowiedzi

proponuję - napisz jeszcze w 12 tematach, najlepiej po trzy razy ten sam post.

 

co za człowiek... nawet się tego czytać nie chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam - dotyczy passata B4 96r

podłączę się pod temat, żeby nie zaśmiecać forum

trochę historii - jak kupiłem pasia to szyby w drzwiach przednich i prawy tył działały ok, lewy tył jak chciał to działał, natomiast przy domykaniu szyb z kluczyka były cyrki bo 3 szyby się zamykały a lewy tył jechał w dół - stawał i dopiero solidniejsze klepniecie w drzwi pozwalało na zamknięcie szyby, z czasem zdechła na amen w pozycji zamkniętej. Przyszły ciepłe ni to postanowiłem zrobić zarazę, rozebrałem drzwi, ruszam przełącznikami - coś tam terkocze w sterowniki a silnik martwy, sprawdziłem silnik - ok działa (po podpięciu pod zasilacz), sprawdziłem wtyczkę modułu sterowania na obecność zasilania i wyszło, że owszem +12 jest ale masy brak, wnioski wiącha do reanimacji - faktycznie masa ułamana a reszta kabli miała popękana izolację, kabel po kablu podsztukowałem solidnymi kablami w silikonowej izolacji (dołożyłem po 10 cm), po złożeniu wszystkiego w całość wyszły cuda: owszem wszystko działa tylko, że silnik kręci się odwrotnie - zamykanie działa jako otwieranie a otwieranie jak zamykanie (przy zamykaniu szyba sama jedzie do góry po przytrzymaniu dłużej przycisku) - kablarni na mur beton nie pomyliłem (nie pierwsza moja reanimacja wiązek kablowych) - na grubych : biało czerwonym jest Plus a na brązowym masa, domykanie szyb działa tak jak po zakupie - czyli 3 ok a lewy tył się otwiera

i teraz pytanka - sorki może trywialne albo głupie ale szukam powodów usterki

1) czy silniki na obie strony są jednakowe czy są osobno do lewych i prawych drzwi

2) czy moduły sterujące silnikami sa zamienne stronami czy dedykowane do lewych i prawych drzwi??

po prostu wygląda to tak jakby w silniki były zamienione styki - w ostateczności przelutuje styki w silniku i powinno być ok, albo może są zamienione styki + i - we wtyczce do modułu sterującego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żeby opuścić szyby od strony pasażera trzeba najpierw przycisnąć guzik do góry (zamykanie, pomimo to że jest zamknięta) i dopiero na dół, inaczej nie zareaguje.

 

mam to samo od jakiegoś czasu w obecnym aucie ale z szyba kierowcy

 

o co chodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem pewien, że padł silniczek ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności