Gość koza-krk Zgłoś #1 Napisano 7 Marca 2006 Witam.Posiadam Paska z 1992 roku w wersji synchro czyli napęd 4x4.Niestety nie ma tam już oryginalnego silnika G60 gdzie autko miało ok 160KM.W tej chwili jest to zwykły silnik 1.8 na pełnym wtrysku.Nie da się ukryć ze jest to troszke za słaba jednostka napędowa do tej wersji.Teraz mam takie pytanie:Czy da się jakoś usunąć tylni most żeby pozostał napęd jedynie na przód?Jeżeli tak to jaki to moze być koszt ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309 Zgłoś #2 Napisano 7 Marca 2006 chcesz pozbawić go duszy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tpolo Zgłoś #3 Napisano 7 Marca 2006 a po co?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość UhU Zgłoś #4 Napisano 7 Marca 2006 a po co?? Passat bedzie troszke lżejszy a pozatym co chyba wazniejsze nie będzie miał takich strat mocy związanych z napędem na 4 koła (mniej tarcia i elementów które trzeba napędzić) A co za tym idzie powinien się lepiej zbierać i równocześnie konsumować mniej paliwa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koza-krk Zgłoś #5 Napisano 8 Marca 2006 Paweł, duszy to go pozbawił poprzedni właściciel wymienając w nim silnik!Teraz auto sie dosyc słabo zbiera i dodatkowo pali mi około 12 litrów benzynki w cyklu mieszanym co w porównaniu do innych pasków to troszke za dużo! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerrix Zgłoś #6 Napisano 8 Marca 2006 Można, można, w pracy pomykam trasporterem syncro, który od czterech lat ma zdjęty wał od silnika do sprzęgła przy tylnej osi. Nic się nie dzieje, jeździ dobrze. Tylko po co zdejmować ? U nas padło właśnie to sprzęgło a naprawa okazała się za droga. Jeżeli Tobie działa w porządku to bym zostawił. Zużycie paliwa nie jest dużo większe bo tył dołącza się tylko wtedy, kiedy przód zaczyna się ślizgać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309 Zgłoś #7 Napisano 8 Marca 2006 Paweł, duszy to go pozbawił poprzedni właściciel wymienając w nim silnik! w sumie racja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #8 Napisano 8 Marca 2006 Jerrix, ale skoro sprzęgło nie podłancza napędu a nie przeszkadzało to jeździc to po co zdejmować wał? Stawia opór na łożyskach, jest to jakas masa do rozpędzenia i swoje waży. Może w transporterze tego nie poczujesz ale juz w osobowce może to być coś istotnego. Dobrze kombinuję? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerrix Zgłoś #9 Napisano 8 Marca 2006 >Dobrze kombinuję? Prawie. Tyle, że tu już nie tak łatwo. Konstrukcja tylnego zawieszenia i tyłu jest zupełnie inna niż w zwykłych paskach. W zasadzie jedno co można wymontować to w/w wał a to dużych korzyści na masie nie da. Za to już do końca odbierze duszę. :625: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jerrix Zgłoś #10 Napisano 8 Marca 2006 W przypadku transportera sprzęgło się ''zakleszczyło'' i unieruchomiło wał. Zemściło się tzw. palenie gumy. ten układ tego nie lubi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość schak Zgłoś #11 Napisano 8 Marca 2006 Powinien mniej palić po wymianie silnika na większy bo temu brakuje mocy. Większy silnik jest mniej wysilony przy większym obciążeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koza-krk Zgłoś #12 Napisano 14 Marca 2006 Niestety wczoraj jadąc do pracy pojawił sie poważny problem,auto odmówiło posłuszeństwa.Prawdopodobnie coś jest ze sprzęgłem.Przy zapalonym silniku nie moge wrzucić zadnego biegu,przy wciśniętym sprzęgle występuje dziwny odgłos przypominający obroty małego silniczka elektrycznego,nie umiem tego dokładnie opisać.Natomiast przy zgaszonym silniku biegi wchodzą elegancko.Jak wrzuce na 1 bieg przed zapaleniem silnika i zapale auto to normalnie rusza tylko nie zmienie biegu.Wracałem 10 km z pracy na 2 biegu i auto szło normalnie.I co to może byc ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian Zgłoś #13 Napisano 14 Marca 2006 prawdopodobnie synchronizatory zrobily nie obejdzie sie bez zdjecia skrzyni i pewnie jej rozebrania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotr_ek7 Zgłoś #14 Napisano 2 Lipca 2008 witam forumowiczów dopiero zaczynam się udzielać na tym forum a wracając do tematu posiadam paska 2,0 115 KM synchro, właśnie poleciał mi ponownie łącznik gumowy wału pierwszego i skrzyni biegów, co za skutkowało (póki co) wymontowaniem całego wału (3 szt.) i co zaobserwowałem- mocy ma sporo, tak jak z wałem miałem problem ze zrobieniem pisku przy ruszaniu, to teraz nie ma takich przeciwwskazań, nawet muszę uważać przy ruszaniu ze skrzyżowania , aby gumy nie spalić. Ale jak jeszcze miał napęd na 4 pazury to rewelka jeździło sie po drogach szutrowych, leśnych z przyczepką (a nawet nudno , nie było żadnych trudności z ruszaniem na wzniesieniach ) a jak chodzi o kobietę to teraz ma problem z ruszeniem bez zerwania gruntu pozdrawiam a jeszcze po mojej awarii łącznika zastanawiam sie nad zamontowaniem mechanicznego załączania tylnej osi. i wymyśliłem dwa sposoby 1 . W ostatnim wale zrobić coś w rodzaju tulejki nasównej z frezami aby po nasunięciu łączyła wał na sztywno, a po odsunięciu dwie półówki wału obracały się w jednej osi obrotów , ale nie były połączone(coś jakby obrót jednej w drugiej) 2 . W połączeniu wału środkowego i ostatniego zamontować ala dyfer (przelot jako odejście na półosie i wał główny) połączenie do pół osi zamontować między wałami 2 i 3 a odejście na wał główny z dyfra zamontować tarczę hamulcową z zaciskiem (albo inną blokadę mechaniczną i teraz zasada działania, jeżeli zablokujemy odejście na wał główny dyfra tego dołożonego, to dyfer przekaże moc i monont obrotowy z wału 2 do wału 3 co będzie w efekcie napędem tylnej osi, natomiast bez blokady, gdy 2-gi wał będzie podawał moc do dyfra to nie będzie ona szła do tylnego mostu , tylko ucieknie do odblokowanego odejścia z dyfra dołożonego na wał główny i tylna oś będzie tylko wleczona bez napędu. co o tym myślicie według mnie mamy uniwersalne auto, możemy żwawo ruszać na skrzyrzowaniach, albo podpiąć przyczepę i ciągnąć spokojnie na 4 pazury koza-krk też tak miałem i co się okazało : poleciał docisk sprzęgła, dwie z czterech sprężyn się rozsypały i zablokowały wyciskanie sprzęgło , co było skutkiem niemożności zmiany biegów podczas jazdy //scaliłem 3 posty, istnieje opcja "edytuj" - kuczlaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
troll50 Zgłoś #15 Napisano 13 Lipca 2008 Witam. Ja bym nie likwidował napędu syncro, jego zalety są wart nawet niewielkiego w sumie wzrostu zużycia paliwa. Jeśli jednak chcesz go zlikwidować to wystarczy jak sugerują koledzy zdemontować wał lub nawet jego połówkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotr_ek7 Zgłoś #16 Napisano 22 Września 2008 witam szanownych forumowiczów jest pewien plan PASSAT B3 z motorem 2,0 2E + LPG z napędem SYNCHRO (sprawne), jest rozbity lewym przodem:confused: SEAT INCA '99 z motorem 1,9 SDI rozbity przodem:confused: i teraz chcę z tego zrobić SEAT INCA 2,0 2E + LPG SYNCHRO w SEACIE włożyć silnik ze skrzynią biegów z Passata, do tego jeszcze LPG, tylną belkę zamienić na jakiś most (a'la Żuk) i połączyć to wałem pędnym z zastosowaniem sprzęgła SYNCHRO, albo na sztywno ale z możliwością ręcznego zapięcia. proszę traktować post czysto teoretycznie, ale jestem ciekaw co o tym myślą mechanicy, rozumiem że jest to dość nietypowy motyw, ale już sobie wyobrażam co to by było za auto. a jeszcze inna konfiguracja zamienić tylko skrzynię biegów aby był napęd do tyłu, tylną belkę zamienić na jakiś most (a'la Żuk) i połączyć to wałem pędnym z zastosowaniem sprzęgła SYNCHRO, albo na sztywno ale z możliwością ręcznego zapięcia kiedy trudny teren. czekam na komentarze:634: pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #17 Napisano 22 Września 2008 A zastanawiales się nad tym jak i gdzie poprowadzisz wał od synchro Rzecz niewykonalna, chyba że potniesz podwozie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotr_ek7 Zgłoś #18 Napisano 26 Września 2008 (edytowane) to z tym wałem jest trochę zamieszania, nawet gdybym miał w kanale środkowym coś pozmieniać to nie taki to kłopot dla mnie. ważne aby odejść od skrzyni biegów a im dalej do tyłu tym łatwiej;). jest to jakieś wyzwanie , ale jak dziś wyjeżdżałem passatem 1.8 90 KM combi z garażu (padało w nocy) to był kłopot z ponownym ruszeniem, takie błotko się zrobiło, a z moim obecnie rozbitym passatem 2.0 combi SYNCHRO nie masz takich problemów, po prostu jedziesz. dlatego takie kombinowanko sobie robię żeby potem się nie męczyć. pozdrawiam a jeszcze dodam takie pytanko co do skrzyń biegów jeżeli do motoru 1,9 SDI uda mi się dołożyć skrzynkę od benzyny 2,0 2E 5 biegów z odejściem również wału na tył, to jakie to będzie miało odzwierciedlenie na prędkości tego diesla, będzie szybszy czy raczej wolniejszy (za to silniejszy). pozdrawiam Piotr Edytowane 26 Września 2008 przez kazio scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość elektryczny Zgłoś #19 Napisano 25 Czerwca 2014 Mam passata syncro kombi b3,w ładnym stanie,chcesz to Ci go sprzedam za trzy tysie,przeróbka to kupa pracy,części i nigdy to oryginał,pomyśl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach