Skocz do zawartości
Gość Franc666

Czujnik cisnienia systemu klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem dziś trzy czujniki. Na żadnym nie chodzi. Cały czas błąd ten sam:

00792 przekaźnik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji (f129) 35-10 sporadyczny.

Jak pisałem jak zewre 3 i 4 to wentylator się załącza, więc wiązka teoretycznie jest sprawna. Doczytałem że jest jeszcze przetwornica klimatyzacji gdzieś pod autem. Czy błąd taki będę miał jak jest gdzieś uszkodzona przetwornica? Nie wiem co już szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 3 grosze chociażby po to aby śledzić temat. W sumie nie odgrzeję kotleta bo komuś się ta wiedza może przydać. Czasem wystarczy poczytać manual aby wiedzieć jak dany czujnik/zawór działa.

Jestem na etapie rozwikłania zagadki niedziałania klimy w A4 B5, ale przecież "to to samo" co Passat B5. No klima będzie działać tak samo.

U mnie przestała działać, błąd czujnika/zaworu F129, przetarły się przewody, ale po zlutowaniu nie ruszyła. Okazało się, że wentylator nie kręci, więc go wymieniłem na sprawny. Klima dalej nie chłodzi a raczej kompresor nie rusza, więc poszukiwania trwają. Z braku czasu nie miałem kiedy ruszyć z zabawą, ale też niskie temperatury nie pozwolą klimie ruszyć, więc dodam małe info o samym zaworze.

 

Zawór F129 czyli przełącznik ciśnienia układu klimatyzacji ma za zadanie wychwycić poziomy ciśnienia w układzie i na podstawie tego zezwolić lub nie na włączenie kompresora i ew. przełączyć wentylator na drugi bieg.

Co do wykręcania czujnika się nie wypowiem, ale z tego co czytałem to można go wymieniać na nabitej klimie bo pod nim jest zaworek nie pozwalający na wyciek czynnika po wykręceniu czujnika. W manualu piszą "Unscrew the switch -F129-; the refrigerant circuit remains closed (valve)."

 

A teraz teoria z manuala.

Czujnik ma 4 piny, sparowane 1 i 2 dla badania niskiego i wysokiego stanu ciśnienia oraz 3 i 4 tylko dla wysokiego.

 

=======================================

Niskie ciśnienie - czujnik - piny 1 i 2

Poniżej 1.2 bar => Obwód otwarty => kompresor wyłączony

Powyżej 1.8 bar => Obwód zamknięty => kompresor włączony

 

Wysokie ciśnienie - czujnik - piny 1 i 2

Poniżej 14.5 bar => Obwód zamknięty => kompresor włączony

Powyżej 30 bar => Obwód otwarty => kompresor wyłączony

-----------------------------------------------------------------------------

Wysokie ciśnienie - czujnik - piny 3 i 4

Przy 12.7 bar => Obwód otwarty => wentylator wyłączony

Przy 16.8 bar => Obwód zamknięty => wentylator włączony

=======================================

 

Wnioski:

W jakich zakresach ciśnienia co działa to możecie przeczytać sami.

Ale można by dzięki temu na krótko samemu symulować działanie kompresora czy wentylatora.

Zwierając piny (we wtyczce) 1 i 2 można sprawdzić czy kręci kompresor a raczej czy działa nam komunikacja pomiędzy czujnikiem a klimatronikiem bo to dopiero on wysyła chyba +12V na zielony przewód idący do kompresora a który załącza sprzęgło magnetyczne.

No i zwierając piny (we wtyczce) 3 i 4 czy kręci wentylator, również przez klimatronik ponieważ sam wentylator to można sprawdzić dając mu napięcie na wtyczkę. UWAGA! Duża moc wentylatora wymaga grubych przewodów aby podłączyć go na krótko do akumulatora.

 

 

Jeszcze dodam tłumaczenie z manuala z diagnostyki:

 

Sprawdzenie działania.

 

‒ Odpal silnik.

‒ Kompresor włączony (ustaw "Auto" na klimatroniku).

 

Jeśli kompresor działa / kręci się:

‒ Odłącz wtyczkę od czujnika.

‒ Kompresor zatrzyma się (Czujnik niskiego ciśnienia -> obwód otwarty)

‒ Wykręć czujnik a podłącz pod wtyczkę.

‒ Kompresor nie kręci (Czujnik niskiego ciśnienia -> obwód otwarty)

 

Jeśli kompresor nie działa / nie kręci się:

‒ Odepnij wtyczkę i zmostkuj piny 1 i 2.

‒ Kompresor działa. / kręci się.

 

Uwagi:

 

◆ Jeśli kompresor jest włączony po zmostkowaniu to albo ciśnienie w układzie jest za niskie ew. układ jest pusty albo czujnik jest niesprawny.

◆ Jeśli kompresor nie jest włączony i czujnik F129 jest wymieniony jako powód nie działania klimy w blokach pomiarowych, zlokalizuj i sprawdź ew. przerwania przewodów pomiędzy czujnikiem a klimatronikiem.

Edytowane przez soulmaster3m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem wyciek zielony z rurki od klimatyzacji z okolic czujnika ciśnienia klimatyzacji /te rurki kolo filtra paliwa na dole/ link do czujnika

 

https://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.autosklep-car-man.pl/image_func.php%253Fimg%253Dgfx/3eb745f1f65f7c1b489b654899741cc6.jpg%2526maxwidth%253D200%2526lang%253Dpl&imgrefurl=http://www.autosklep-car-man.pl/index.php?cat_id%3D1107%26page%3D1&h=150&w=150&tbnid=SUF9gou7wEB-OM:&docid=ztOzUE164GHRmM&ei=llP1Vt_dPKuiygOlppq4Aw&tbm=isch&ved=0ahUKEwjfgOuVjtzLAhUrkXIKHSWTBjcQMwhRKCcwJw

 

wystarczy wymiana czujnika, czy cos pod nim jest jakis zaworek? uszczelka?/ mozna go odkręcić? czy trzeba odssysac czynnik i nabijac znowu/rok temu byla nabijana/ wyciek pojawia sie tylko jak używam klimy/ działa/

Jutro sprawdze błedy czy wywala na vcds. czujnik 110zl na IC

Edytowane przez gw87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie również pojawił się błąd czujnika F129. Dowiedziałem się, że warto

obok zbiornika płynu wspomagania jest napięcie. Przy wyłączonym silniku ale klimatyzacji ustawionej na ON nie ma tego napięcia - czy silnik powinien być włączony do tego pomiaru?

 

Jeżeli napięcia nie będzie to winny może być przekaźnik 384 klimatyzacji. Jednak mają go tylko wersje z 2004-05 i niektóre wcześniejsze benzynowe. W moim TDI 2003 go nie ma.

Gdzie w takim razi szukać przekaźnika klimatyzacji w mojej wersji?

 

Czy ktoś wie którędy idzie przewód od czujnika ciśnienia klimatyzacji? Chcę sprawdzić połączenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kabiny, czy pod maską? Pod maską idzie pod/koło chłodnicy.

 

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pod maską idzie pod/koło chłodnicy.

Ok, a potem pod maską, do której kostki idzie?

I czy w kabinie jest jakieś zakończenie tego przewodu (przekaźnik, cokolwiek co może się zepsuć)?

 

 

------------------------------

 

Miałem mało czynnika w układzie.

Edytowane przez yaneck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to się ma do Passata B6 gdzie wtyczka czujnika posiada 3 PINy. Które piny zewrzeć aby przeprowadzić test sprawności zaworu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności