tysszek Zgłoś #41 Napisano 24 Września 2015 Wymieniłem dziś trzy czujniki. Na żadnym nie chodzi. Cały czas błąd ten sam: 00792 przekaźnik ciśnieniowy w układzie klimatyzacji (f129) 35-10 sporadyczny. Jak pisałem jak zewre 3 i 4 to wentylator się załącza, więc wiązka teoretycznie jest sprawna. Doczytałem że jest jeszcze przetwornica klimatyzacji gdzieś pod autem. Czy błąd taki będę miał jak jest gdzieś uszkodzona przetwornica? Nie wiem co już szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soulmaster3m Zgłoś #42 Napisano 10 Marca 2016 (edytowane) Dodam swoje 3 grosze chociażby po to aby śledzić temat. W sumie nie odgrzeję kotleta bo komuś się ta wiedza może przydać. Czasem wystarczy poczytać manual aby wiedzieć jak dany czujnik/zawór działa. Jestem na etapie rozwikłania zagadki niedziałania klimy w A4 B5, ale przecież "to to samo" co Passat B5. No klima będzie działać tak samo. U mnie przestała działać, błąd czujnika/zaworu F129, przetarły się przewody, ale po zlutowaniu nie ruszyła. Okazało się, że wentylator nie kręci, więc go wymieniłem na sprawny. Klima dalej nie chłodzi a raczej kompresor nie rusza, więc poszukiwania trwają. Z braku czasu nie miałem kiedy ruszyć z zabawą, ale też niskie temperatury nie pozwolą klimie ruszyć, więc dodam małe info o samym zaworze. Zawór F129 czyli przełącznik ciśnienia układu klimatyzacji ma za zadanie wychwycić poziomy ciśnienia w układzie i na podstawie tego zezwolić lub nie na włączenie kompresora i ew. przełączyć wentylator na drugi bieg. Co do wykręcania czujnika się nie wypowiem, ale z tego co czytałem to można go wymieniać na nabitej klimie bo pod nim jest zaworek nie pozwalający na wyciek czynnika po wykręceniu czujnika. W manualu piszą "Unscrew the switch -F129-; the refrigerant circuit remains closed (valve)." A teraz teoria z manuala. Czujnik ma 4 piny, sparowane 1 i 2 dla badania niskiego i wysokiego stanu ciśnienia oraz 3 i 4 tylko dla wysokiego. ======================================= Niskie ciśnienie - czujnik - piny 1 i 2 Poniżej 1.2 bar Obwód otwarty kompresor wyłączony Powyżej 1.8 bar Obwód zamknięty kompresor włączony Wysokie ciśnienie - czujnik - piny 1 i 2 Poniżej 14.5 bar Obwód zamknięty kompresor włączony Powyżej 30 bar Obwód otwarty kompresor wyłączony ----------------------------------------------------------------------------- Wysokie ciśnienie - czujnik - piny 3 i 4 Przy 12.7 bar Obwód otwarty wentylator wyłączony Przy 16.8 bar Obwód zamknięty wentylator włączony ======================================= Wnioski: W jakich zakresach ciśnienia co działa to możecie przeczytać sami. Ale można by dzięki temu na krótko samemu symulować działanie kompresora czy wentylatora. Zwierając piny (we wtyczce) 1 i 2 można sprawdzić czy kręci kompresor a raczej czy działa nam komunikacja pomiędzy czujnikiem a klimatronikiem bo to dopiero on wysyła chyba +12V na zielony przewód idący do kompresora a który załącza sprzęgło magnetyczne. No i zwierając piny (we wtyczce) 3 i 4 czy kręci wentylator, również przez klimatronik ponieważ sam wentylator to można sprawdzić dając mu napięcie na wtyczkę. UWAGA! Duża moc wentylatora wymaga grubych przewodów aby podłączyć go na krótko do akumulatora. Jeszcze dodam tłumaczenie z manuala z diagnostyki: Sprawdzenie działania. ‒ Odpal silnik. ‒ Kompresor włączony (ustaw "Auto" na klimatroniku). Jeśli kompresor działa / kręci się: ‒ Odłącz wtyczkę od czujnika. ‒ Kompresor zatrzyma się (Czujnik niskiego ciśnienia obwód otwarty) ‒ Wykręć czujnik a podłącz pod wtyczkę. ‒ Kompresor nie kręci (Czujnik niskiego ciśnienia obwód otwarty) Jeśli kompresor nie działa / nie kręci się: ‒ Odepnij wtyczkę i zmostkuj piny 1 i 2. ‒ Kompresor działa. / kręci się. Uwagi: ◆ Jeśli kompresor jest włączony po zmostkowaniu to albo ciśnienie w układzie jest za niskie ew. układ jest pusty albo czujnik jest niesprawny. ◆ Jeśli kompresor nie jest włączony i czujnik F129 jest wymieniony jako powód nie działania klimy w blokach pomiarowych, zlokalizuj i sprawdź ew. przerwania przewodów pomiędzy czujnikiem a klimatronikiem. Edytowane 10 Marca 2016 przez soulmaster3m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gw87 Zgłoś #43 Napisano 25 Marca 2016 (edytowane) Zauważyłem wyciek zielony z rurki od klimatyzacji z okolic czujnika ciśnienia klimatyzacji /te rurki kolo filtra paliwa na dole/ link do czujnika https://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.autosklep-car-man.pl/image_func.php%253Fimg%253Dgfx/3eb745f1f65f7c1b489b654899741cc6.jpg%2526maxwidth%253D200%2526lang%253Dpl&imgrefurl=http://www.autosklep-car-man.pl/index.php?cat_id%3D1107%26page%3D1&h=150&w=150&tbnid=SUF9gou7wEB-OM:&docid=ztOzUE164GHRmM&ei=llP1Vt_dPKuiygOlppq4Aw&tbm=isch&ved=0ahUKEwjfgOuVjtzLAhUrkXIKHSWTBjcQMwhRKCcwJw wystarczy wymiana czujnika, czy cos pod nim jest jakis zaworek? uszczelka?/ mozna go odkręcić? czy trzeba odssysac czynnik i nabijac znowu/rok temu byla nabijana/ wyciek pojawia sie tylko jak używam klimy/ działa/ Jutro sprawdze błedy czy wywala na vcds. czujnik 110zl na IC Edytowane 25 Marca 2016 przez gw87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaneck Zgłoś #44 Napisano 11 Kwietnia 2016 U mnie również pojawił się błąd czujnika F129. Dowiedziałem się, że warto obok zbiornika płynu wspomagania jest napięcie. Przy wyłączonym silniku ale klimatyzacji ustawionej na ON nie ma tego napięcia - czy silnik powinien być włączony do tego pomiaru? Jeżeli napięcia nie będzie to winny może być przekaźnik 384 klimatyzacji. Jednak mają go tylko wersje z 2004-05 i niektóre wcześniejsze benzynowe. W moim TDI 2003 go nie ma. Gdzie w takim razi szukać przekaźnika klimatyzacji w mojej wersji? Czy ktoś wie którędy idzie przewód od czujnika ciśnienia klimatyzacji? Chcę sprawdzić połączenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #45 Napisano 11 Kwietnia 2016 Do kabiny, czy pod maską? Pod maską idzie pod/koło chłodnicy. Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaneck Zgłoś #46 Napisano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) Pod maską idzie pod/koło chłodnicy. Ok, a potem pod maską, do której kostki idzie? I czy w kabinie jest jakieś zakończenie tego przewodu (przekaźnik, cokolwiek co może się zepsuć)? ------------------------------ Miałem mało czynnika w układzie. Edytowane 7 Maja 2016 przez yaneck Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szeyker89 Zgłoś #47 Napisano 7 Maja 2016 A jak to się ma do Passata B6 gdzie wtyczka czujnika posiada 3 PINy. Które piny zewrzeć aby przeprowadzić test sprawności zaworu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach