Skocz do zawartości
Kuczi

G28 - gdzie jest czujnik obrotów silnika?

Rekomendowane odpowiedzi

A tak w sumie to który czujnik halla wymieniłeś? Bo ten , co jest na górze przy pokrywie rozrządu to ma symbol G163 :D Natomiast G40 to ten z tyłu silnika na dole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hi hi hi to jam wymienił ten z przodu co sie latwo do niego dostac. no to teraz bedziemy szuakc tego z tylu. i zabawa od nowa.gdzie to znalezc hahahahah

 

ciekawe czy g163 i g40 to jest to samo, bo jak tak to mam zapasowy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G40 też ma swoją wtyczkę pod zbiorniczkiem. A jest z tyłu silnika na dole. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa miesiace temu bylem zwyklym zjadaczem chleba ktory tylko wlewa paliwo do baku i czasem plyn do spryskiwaczy i kocha swoje autko. Dzis rece co dzien w smarze, mechanika jest mi coraz blizsza. Ale nadal potrzebuje pomocy ;)

Dawaj Danek75 gdzie jest ta wtyczka ;) jaki ma byc opor, co zmierzyc. Moze to wlasnie TY rozwiarzesz moj problem no i czy faktycznie moge g40 i g163 moge zamienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile masz u siebie wtyczek pod zbiorniczkiem? 4 czy 5? Bo tak teraz patrzę, to w zależności od tego - ile jest wtyczek, to wtyka G28 jest albo druga albo trzecia. Ale prościej będzie chyba po kolorze kostki. W obu przypadkach jest to kostka szara - taką sprawdzałeś? Bo teraz to się trochę pogubiłem, bo znalazłem inne dane niż wczoraj i tu podają, że należy zmierzyć pomiędzy stykami 1 i 2. Wymagana wartośc to 400-1000 omów. Na pozostałych parach styków czyli 1-3 i 2-3 ma nic nie być. Styki liczysz od strony szyby, czyli ten najbliżej to "jedynka". Mowa o kostce, ktora jest zamocowana w uchwycie. W kwestii czujnika jeszcze, to może byc za duży odstęp czujnika od koła sygnałowego, opiłki na czujniku lub luźna podstawa mocowania czujnika. Czujnik powinien być (jak stoisz przed silnikiem z przodu) za bagnetem olejowym w dolnej części silnika.

Znalazłem jeszcze cos takiego, że czujnik obrotów silnika w skrzyni automatycznej i manualnej ma dokładnie odwrotnie podłączone przewody. Do czego zmierzam? Ze moze czujnik, który wymieniłeś - jest od innego typu skrzyni (pomyłki w sklepach tez sie zdarzają :) ).

Inna rzecz to oznaczenie czujnika halla. W jednym silniku jest jako G40 a w innym jako G163. I bądź tu teraz mądry. Bo ten z tyłu silnika to też G40. Wiesz co? Ja powoli już sie gubię w rysunkach :D

 

A tu masz G40...

sprawdzenieczujnikahall.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtyczek mam 5, trzecia to G28 faktycznie szara lub biala i opor jak pisalem wyzej 950Omh, styki są opisane, znaczy się w kostce są male cyferki ;) 1,2 i 3 . Jeszcze raz sprawdze szybko wszystkie pomiary.

A G40 czy G163 wyrwalem na zlomie z silnika ADR i pasuje do mojego ALT ale nie pamietam czy to byl automat :lol:

No i ten G40 tez sprawdzikmy napiecia :D i pod zbiorniczkiem i przy samym czujniku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik halla to pikus - chodzi mi o to, że ważne jest z jakiej skrzyni jest czujnik G28, bo to w jego przypadku należy się przyjrzec połączeniom i ewentualnie zamienić przewody :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

alt01.jpg

Ten kabelek mierzylem !!!!!!!

 

 

 

no i sprawdzilem kabel ten ktory idzie do czujnika halla z przodu silnika. kabel ten po wlaczeniu zaplonu na pinach/bolcach ma :Napiecia: 1 i 2 --> 10,8v

1 i 3 --> 5v

2 i 3 --> 5,8v

 

a zasadniczo nie powinno byc ze na minus i zero jest napiecie hehehehhe.stwierdzam ze jest przebicie i trzeba kabelek wymienic.

Edytowane przez sosq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stwierdzam ze jest przebicie i trzeba kabelek wymienic.

No to chyba doszliśmy w koncu do celu :D Uuuffff..... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na zdjeciu to nie ten sam silnik ale wazne ze ten sam czujnik halla ;) w mniej wiecej tym samym miejscu. no i teraz tylko dorwac numer kabelka albo na zlom wyrwac z kilku passatow/audi/skoda itd ;) i testowac :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czujnik, bo przez te "przebicia" mógl się uszkodzić.

A drugi czujnik halla masz z tyłu na dole silnika. Jego też sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie daje rady znalezc tego kabla w sklepach.w ETKA to chyba bedzie to 1J0 973 723 G i mam nadzieje ze ta sie kupic pojedynczo a nie cala wiazke 3B1 971 072 AP, chyba ze to zupelnie cos innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu poszukałbym na szrocie lub w internecie :) Wiązka powinna być taka sama dla większosci silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec wizyta na zlomie mnie nie ominie chyba po raz kolejny. wiem juz ze ALT i ADR ma czesci te same ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktos wie jak wymienić sensor g28 w passacie b6 2006r 2.0TDI 140 BPH ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat B4, rok 1996, silnik 1.6 AEK - gdzie jest czujnik G28? Tam gdzie są te dwie wtyczki po prawej stronie silnika (stojac przodem do silnika)? To tam - górna wtyczka jest od G28? Bo jeśli tak, to wtedy już po kablu się czujnik znajdzie :D

 

 

EDIT//

No chyba są tacy, co mają ETKĘ, więc niech ktoś wrzuci screena - gdzie jest ten czujnik :nono

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Koledzy szukam w passacie 1.8 ADR 1998 czujnika i nie moge znalezdz gdzie on sie znajduje :zeco na kompie pokazalo mi błąd :dolamam . pomoze ktos ???:niekumam

 

 

nr auta : WVWZZZ3BZWX269988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A TUTAJ zaglądałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W weekend w czasie jazdy zgasł mi samochód, początkowo nie chciał zapalić po scholowaniu do domu, odpalił, dziś go podłączyłem pod VAGA i wyskoczył mi błąd:

 

16706-czujnik obrotów silnika-brak sygnału brak ostrzętu/niezwiazany ze sprzętem-błąd sporadyczny

 

czy to jest czujnik G28 czy G40 a moze jakiś inny?

 

czy to jest czujnik halla czy czujnik położenia wału korbowego?

 

z tego co wiem to czujnik halla znajduje sie w aparacie zapłonowym (czy się mylę?) a gdzi ejest czujnik położenia wału korbowego?

 

diagnoza na podstawie polski vag 4.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

16706-czujnik obrotów silnika-brak sygnału brak ostrzętu/niezwiazany ze sprzętem-błąd sporadyczny

 

czy to jest czujnik G28 czy G40 a moze jakiś inny?

To jest G-28.

 

czy to jest czujnik halla czy czujnik położenia wału korbowego?

Czujnik halla, to czujnik położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu. Są dwa czujniki halla na silniku.

 

z tego co wiem to czujnik halla znajduje sie w aparacie zapłonowym

Tak - ale w starszych silnikach - na przykład w modelach B3 - B4.

 

a gdzi ejest czujnik położenia wału korbowego?

Z tyłu silnika na dole, niedaleko połączenia ze skrzynia biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności