Danek75 Zgłoś #21 Napisano 1 Grudnia 2009 A tak w sumie to który czujnik halla wymieniłeś? Bo ten , co jest na górze przy pokrywie rozrządu to ma symbol G163 Natomiast G40 to ten z tyłu silnika na dole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #22 Napisano 1 Grudnia 2009 hi hi hi to jam wymienił ten z przodu co sie latwo do niego dostac. no to teraz bedziemy szuakc tego z tylu. i zabawa od nowa.gdzie to znalezc hahahahah ciekawe czy g163 i g40 to jest to samo, bo jak tak to mam zapasowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #23 Napisano 1 Grudnia 2009 G40 też ma swoją wtyczkę pod zbiorniczkiem. A jest z tyłu silnika na dole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #24 Napisano 1 Grudnia 2009 Jeszcze dwa miesiace temu bylem zwyklym zjadaczem chleba ktory tylko wlewa paliwo do baku i czasem plyn do spryskiwaczy i kocha swoje autko. Dzis rece co dzien w smarze, mechanika jest mi coraz blizsza. Ale nadal potrzebuje pomocy Dawaj Danek75 gdzie jest ta wtyczka jaki ma byc opor, co zmierzyc. Moze to wlasnie TY rozwiarzesz moj problem no i czy faktycznie moge g40 i g163 moge zamienic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #25 Napisano 2 Grudnia 2009 A ile masz u siebie wtyczek pod zbiorniczkiem? 4 czy 5? Bo tak teraz patrzę, to w zależności od tego - ile jest wtyczek, to wtyka G28 jest albo druga albo trzecia. Ale prościej będzie chyba po kolorze kostki. W obu przypadkach jest to kostka szara - taką sprawdzałeś? Bo teraz to się trochę pogubiłem, bo znalazłem inne dane niż wczoraj i tu podają, że należy zmierzyć pomiędzy stykami 1 i 2. Wymagana wartośc to 400-1000 omów. Na pozostałych parach styków czyli 1-3 i 2-3 ma nic nie być. Styki liczysz od strony szyby, czyli ten najbliżej to "jedynka". Mowa o kostce, ktora jest zamocowana w uchwycie. W kwestii czujnika jeszcze, to może byc za duży odstęp czujnika od koła sygnałowego, opiłki na czujniku lub luźna podstawa mocowania czujnika. Czujnik powinien być (jak stoisz przed silnikiem z przodu) za bagnetem olejowym w dolnej części silnika. Znalazłem jeszcze cos takiego, że czujnik obrotów silnika w skrzyni automatycznej i manualnej ma dokładnie odwrotnie podłączone przewody. Do czego zmierzam? Ze moze czujnik, który wymieniłeś - jest od innego typu skrzyni (pomyłki w sklepach tez sie zdarzają ). Inna rzecz to oznaczenie czujnika halla. W jednym silniku jest jako G40 a w innym jako G163. I bądź tu teraz mądry. Bo ten z tyłu silnika to też G40. Wiesz co? Ja powoli już sie gubię w rysunkach A tu masz G40... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #26 Napisano 2 Grudnia 2009 wtyczek mam 5, trzecia to G28 faktycznie szara lub biala i opor jak pisalem wyzej 950Omh, styki są opisane, znaczy się w kostce są male cyferki 1,2 i 3 . Jeszcze raz sprawdze szybko wszystkie pomiary. A G40 czy G163 wyrwalem na zlomie z silnika ADR i pasuje do mojego ALT ale nie pamietam czy to byl automat : No i ten G40 tez sprawdzikmy napiecia i pod zbiorniczkiem i przy samym czujniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #27 Napisano 2 Grudnia 2009 Czujnik halla to pikus - chodzi mi o to, że ważne jest z jakiej skrzyni jest czujnik G28, bo to w jego przypadku należy się przyjrzec połączeniom i ewentualnie zamienić przewody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #28 Napisano 2 Grudnia 2009 (edytowane) Ten kabelek mierzylem !!!!!!! no i sprawdzilem kabel ten ktory idzie do czujnika halla z przodu silnika. kabel ten po wlaczeniu zaplonu na pinach/bolcach ma :Napiecia: 1 i 2 - 10,8v 1 i 3 - 5v 2 i 3 - 5,8v a zasadniczo nie powinno byc ze na minus i zero jest napiecie hehehehhe.stwierdzam ze jest przebicie i trzeba kabelek wymienic. Edytowane 2 Grudnia 2009 przez sosq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #29 Napisano 2 Grudnia 2009 stwierdzam ze jest przebicie i trzeba kabelek wymienic. No to chyba doszliśmy w koncu do celu Uuuffff..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #30 Napisano 2 Grudnia 2009 na zdjeciu to nie ten sam silnik ale wazne ze ten sam czujnik halla w mniej wiecej tym samym miejscu. no i teraz tylko dorwac numer kabelka albo na zlom wyrwac z kilku passatow/audi/skoda itd i testowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #31 Napisano 2 Grudnia 2009 Sprawdź jeszcze czujnik, bo przez te "przebicia" mógl się uszkodzić. A drugi czujnik halla masz z tyłu na dole silnika. Jego też sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #32 Napisano 2 Grudnia 2009 nie daje rady znalezc tego kabla w sklepach.w ETKA to chyba bedzie to 1J0 973 723 G i mam nadzieje ze ta sie kupic pojedynczo a nie cala wiazke 3B1 971 072 AP, chyba ze to zupelnie cos innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #33 Napisano 2 Grudnia 2009 Ja na twoim miejscu poszukałbym na szrocie lub w internecie Wiązka powinna być taka sama dla większosci silników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #34 Napisano 2 Grudnia 2009 no wiec wizyta na zlomie mnie nie ominie chyba po raz kolejny. wiem juz ze ALT i ADR ma czesci te same Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kurczakpl Zgłoś #35 Napisano 14 Grudnia 2009 Może ktos wie jak wymienić sensor g28 w passacie b6 2006r 2.0TDI 140 BPH ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #36 Napisano 4 Marca 2010 (edytowane) Passat B4, rok 1996, silnik 1.6 AEK - gdzie jest czujnik G28? Tam gdzie są te dwie wtyczki po prawej stronie silnika (stojac przodem do silnika)? To tam - górna wtyczka jest od G28? Bo jeśli tak, to wtedy już po kablu się czujnik znajdzie EDIT// No chyba są tacy, co mają ETKĘ, więc niech ktoś wrzuci screena - gdzie jest ten czujnik Edytowane 4 Marca 2010 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekm3 Zgłoś #37 Napisano 7 Czerwca 2010 witam Koledzy szukam w passacie 1.8 ADR 1998 czujnika i nie moge znalezdz gdzie on sie znajduje na kompie pokazalo mi błąd . pomoze ktos ??? nr auta : WVWZZZ3BZWX269988 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #38 Napisano 7 Czerwca 2010 A TUTAJ zaglądałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jonson22 Zgłoś #39 Napisano 25 Sierpnia 2010 W weekend w czasie jazdy zgasł mi samochód, początkowo nie chciał zapalić po scholowaniu do domu, odpalił, dziś go podłączyłem pod VAGA i wyskoczył mi błąd: 16706-czujnik obrotów silnika-brak sygnału brak ostrzętu/niezwiazany ze sprzętem-błąd sporadyczny czy to jest czujnik G28 czy G40 a moze jakiś inny? czy to jest czujnik halla czy czujnik położenia wału korbowego? z tego co wiem to czujnik halla znajduje sie w aparacie zapłonowym (czy się mylę?) a gdzi ejest czujnik położenia wału korbowego? diagnoza na podstawie polski vag 4.9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #40 Napisano 25 Sierpnia 2010 16706-czujnik obrotów silnika-brak sygnału brak ostrzętu/niezwiazany ze sprzętem-błąd sporadyczny czy to jest czujnik G28 czy G40 a moze jakiś inny? To jest G-28. czy to jest czujnik halla czy czujnik położenia wału korbowego? Czujnik halla, to czujnik położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu. Są dwa czujniki halla na silniku. z tego co wiem to czujnik halla znajduje sie w aparacie zapłonowym Tak - ale w starszych silnikach - na przykład w modelach B3 - B4. a gdzi ejest czujnik położenia wału korbowego? Z tyłu silnika na dole, niedaleko połączenia ze skrzynia biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach