Skocz do zawartości
worthersee

Fmic + oryginalny intercooler tdi 130

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich:

 

PawełB6: generalnie do Twojego auta mozna założyć dwa typy hybryd. Pierwsza to coś takiego jak ma kolega Pakarod (przepraszam jeżeli przekreciłem nicka) to jest cos w stylu ARLa/gt18 z MB 2.2CDi albo coś takiego co testuje obecnie w moim aucie czyli strona ciepła największa GT 18 oraz strona zimna GT20. Turbo pasuje na oryginalny kolektor wydechowy, pasuje pod seryjna flansze wydechu, przerobić trzeba podłączenia strony zimnej na weże fi 50. dużym plusem tej drugiej hybrydy jest wałek mocowania wirników, jest on z wersji Gt 20 i w całości jest w jednym rozmiarze (bez przewężeń) jak w przypadku hubrydy nr 1.

 

Co do turbin i ich wydajności pamietajmy także o mapach skuteczności bo czasami odpowiednie rezultaty można uzyskać niekoniecznie ustawiając pewne max wartości

 

W kwestii mocy to w dieslu robi się ją generalnie paliwem i od wydajności układu paliwowego zależy większość sukcesu. Oczywiście o składzie mieszanki nie można zapominać i turbo także odgrywa dużą rolę ale drugo planową. Niestety w większości przypadków z turbinami hybrydowymi jest tak jak pisze Pakarod jest je w miare ciężko wystroić ale jest to do zrobienia.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rogalotti tez stosowalem zwezke ;) Zgodze sie co do strojenia natomiast akurat zwiekszanie dawek paliwa niewiele daje. Auto dymi a mocy nieprzybywa. Wlasnie dlatego pytalem czy macie juz takie auto wystrojone na 200KM bo ja takiego nie widzialem a dlugo szukalem i z wieloma ludzmi rozmawialem. Jedyne auto jakie znalazlem na tych hybrydach to audi a4 1.9 TDI wykrecone przez tune-up na 190 KM ale mierzone na vtechu czyli pewnie ma ze 170-180KM czyli tyle ile ja.

 

Co do kwesti Pawla. Ma teraz 180KM i zaplaci ponad klocka za to, ze mu przybedzie raptem 7-8KM ? To jak zrobi wydech to mu tyle dojdzie. Jesli sie myle a caly czas o tym pisze to chcialbym poprostu zobaczyc auto wystrojone na 200KM na takich hybrydach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie postaram się udeżyć w 190PS. Ile dopkładnie wyjdzie... zobaczymy... na razie brakuje mi jeszcze kilku potrzebnych podzespołów. Co do strojenia to już nie bede sie rozpisywał bo o tym mógłbym pisać i pisać. U Ciebie z tego co słyszałem jeszcze jest kilka rzeczy do zrobienia które mogą dać przyrost ale to turbo co masz jest za małe do takich mocy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie,zobaczymy jak z tą korektą,bo Diagtronik mówi że nie trzeba.Pomyślę na turniną od 130PD z wirnikiem od ARL.Wtedy korekta będzie potrzebna.

 

Jeżeli oni tak twierdzą pomimo Twoich sugestii z miłą chęcią zrobie Ci korekty softu pod nowy gadzet !

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie postaram się udeżyć w 190PS. Ile dopkładnie wyjdzie... zobaczymy... na razie brakuje mi jeszcze kilku potrzebnych podzespołów. Co do strojenia to już nie bede sie rozpisywał bo o tym mógłbym pisać i pisać. U Ciebie z tego co słyszałem jeszcze jest kilka rzeczy do zrobienia które mogą dać przyrost ale to turbo co masz jest za małe do takich mocy.

 

Pozdrawiam

 

No to nawet 190 to raptem 10KM za spora kase i o to mi caly czas chodzi!!

 

A moje auto jest przygotowane na 200KM spokojnie gdyby nie turbo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pakarod, co Ty cały czas się czepiasz !!!!!!!!!!!!!!!! ;)

 

 

Rogalotti fajnie jeździ :hyhy:

porobiłeś tam te pierdoły o których mówiliśmy ?

Tak IC ok, ale kolektor dolotowy :przestraszony::wstyd: (smoła ) a przy egr od IC do kolektora była dziurka malutka jak przeczyściłem to 5zl by weszło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pakarod: generalnie na początku drogi do mocy ustalamy sobie górną granice którą chcemy uzyskać i kupujemy takie podzespoły które po pierwsze nie będą nam stały na drodze do celu po drugie będą stanowiły pewny równy poziom wydajnościowy. Moje auto to co innego ja mam AFNa także kompletuje inne podzespoły do układu wtryskowego. W Twoim przypadku (nie wiem jakie masz pompki) to jeżeli wszystko rozbija sie o kwestię turbiny to wymiana jej na wiekszą nie jest wcale dużym kosztem. Po za tym musisz sobie zdawać z tego sprawe, że zrobić ze 110ki 140ci a ze 180ciu 200ps to będą inne nakłady prac i nakłady finansowe.

 

Majcin: a to super, porobiłeś tam te pierdoły o których mówiliśmy ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli oni tak twierdzą pomimo Twoich sugestii z miłą chęcią zrobie Ci korekty softu pod nowy gadzet !

Witam,myślę że porozmawiamy na vagtreffen.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pakarod: generalnie na początku drogi do mocy ustalamy sobie górną granice którą chcemy uzyskać i

 

A ktora w miare jedzenia i tak jest ruchoma ;)

 

kupujemy takie podzespoły które po pierwsze nie będą nam stały na drodze do celu po drugie będą stanowiły pewny równy poziom wydajnościowy. Moje auto to co innego ja mam AFNa także kompletuje inne podzespoły do układu wtryskowego. W Twoim przypadku (nie wiem jakie masz pompki)

od ALa ;]

 

to jeżeli wszystko rozbija sie o kwestię turbiny to wymiana jej na wiekszą nie jest wcale dużym kosztem.

A co znaczy dla Ciebie duzy koszt ? Jesli jestes w stanie mi zrobic ponizej 3klockow z turbawka to zapraszam na priva ;) Byle nie hybrydy, mam jedna i mi wystarczy ;)

 

Po za tym musisz sobie zdawać z tego sprawe, że zrobić ze 110ki 140ci a ze 180ciu 200ps to będą inne nakłady prac i nakłady finansowe.

 

Majcin: a to super, porobiłeś tam te pierdoły o których mówiliśmy ?

 

Pozdrawiam

Zdaje sobie z tego sprawe. Nie mam takiego doswiadczenia jak Ty ale przerobilem juz pare wariantow, w swoim aucie i nie tylko i wiem czym pewne rzeczy pachna.

Jedno jest pewne, tuning nie jest tani. A Ci, ktorzy chca zaoszczedzic placa czesto bardzo wysoka cene.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł, a nie mówłem.... zostaw biednego passata na poziomie 170 bezawaryjnych koni i kup cos nowego :) lzejszego i mocniejszego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pakarod: generalnie na początku drogi do mocy ustalamy sobie górną granice którą chcemy uzyskać i

 

A ktora w miare jedzenia i tak jest ruchoma ;)

 

kupujemy takie podzespoły które po pierwsze nie będą nam stały na drodze do celu po drugie będą stanowiły pewny równy poziom wydajnościowy. Moje auto to co innego ja mam AFNa także kompletuje inne podzespoły do układu wtryskowego. W Twoim przypadku (nie wiem jakie masz pompki)

od ALa ;]

 

to jeżeli wszystko rozbija sie o kwestię turbiny to wymiana jej na wiekszą nie jest wcale dużym kosztem.

A co znaczy dla Ciebie duzy koszt ? Jesli jestes w stanie mi zrobic ponizej 3klockow z turbawka to zapraszam na priva ;) Byle nie hybrydy, mam jedna i mi wystarczy ;)

 

Po za tym musisz sobie zdawać z tego sprawe, że zrobić ze 110ki 140ci a ze 180ciu 200ps to będą inne nakłady prac i nakłady finansowe.

 

Majcin: a to super, porobiłeś tam te pierdoły o których mówiliśmy ?

 

Pozdrawiam

Zdaje sobie z tego sprawe. Nie mam takiego doswiadczenia jak Ty ale przerobilem juz pare wariantow, w swoim aucie i nie tylko i wiem czym pewne rzeczy pachna.

Jedno jest pewne, tuning nie jest tani. A Ci, ktorzy chca zaoszczedzic placa czesto bardzo wysoka cene.

 

Już teraz Ci moge powiedzieć, nie baw sie w żadne pół środki, teraz kolejny krok turbinowy w Twoim przypadku to GT22. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieszczam fotki z montarzu IC od iveco

icdz3.jpg

ic1rs0.jpg

ic2gj1.jpg

ic3di7.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no no ... robota pierwsza klasa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tymon Octa

pawelb6, No profi, widzę że kupiłeś używkę, jak cenowo teraz stoją takie FMICE, pytam dlatego bo mój braciszek ma już całkowicie zniszczony i czas wymienić.

Mój już też dostaje po tyłku :kwasny:

 

Opaski najlepsze z najlepszych :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapłaciłem 350zeta kolega z Poznania przywiózł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki Paweł za zdjecia. Super. musze spawacza jakiegos ogarnac, co by nie jezdzic z dwoma rurkami na drugi koniec miasta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Już teraz Ci moge powiedzieć, nie baw sie w żadne pół środki, teraz kolejny krok turbinowy w Twoim przypadku to GT22. Pozdrawiam

 

 

taaa tylko nie dam na to ponad 3tys. Ktore i tak sie okaza pewnie z 5tysiacami :/

 

pawelb6 gratuluje!! Jakie temperatury ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,nie pamiętam jakie były kolega AW69 podpinał vaga,ale wiem że są ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość aw69

Przy temperaturz powietrza na zewnatrz 30 stopni w dolocie bylo jakies do 50 stopni przy palowaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszke ten TWOJ FEMIC ma zmeczone harmonijki !!

nie jeden "kamyczek" mu pomogl.

Ja mam tez FEMIC od IVECO ale zrobione castomowe boczki. Ciagle szukam kogos kto mi wstawi wieksza dmuchawke, ktora da mi 200/400 (KM/Nm).

...a potem zrobi sprzegla na 1 masowe. KASA jest ale brak wykonawcow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności