danek Zgłoś #41 Napisano 22 Maja 2007 a czo powiecie na IC mondeo tdci?Nadaje sie na fmic? A na ile KM ? Nie chce ekstremalnych mocy. Chce obnizyc temp.Auto mam dlubniete na ok 170ps. I chce przy tym zostac.Jednak puchnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #42 Napisano 22 Maja 2007 No to niebardzo sie nadaje. Zalezy jeszcze od ktorego mondeo. Ale wedlug mnie dosc ciezki temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #43 Napisano 22 Maja 2007 od mondka po 2001r. taki jak na obrazku powyzej.Nie wiem jakie ma wymiary ale ma wyjscia na boki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #44 Napisano 23 Maja 2007 Tak tylko ze caly bajer polega na tym, ze nie wiadomo czy wymiary podejda a jesli nawet to mondziaki nie maja jakos mocno wyzylowanych silnikow bo z tego co wiem najsilniejszy to 140KM a jak chcesz miec 170 to troszke za malo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Monger Zgłoś #45 Napisano 23 Maja 2007 Witam, A jak się ma sprawa z intercolerem od 2.0 TDI. Ponieważ tam już jest FIMC ori, a te silniki były montowane w budzie 3BG. Może ktoś interesował się tematem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #46 Napisano 23 Maja 2007 ciekaw jestem czy to by podpasowało do passata FMIC 2.0TDI, 1.9TDI, 2.0TFSI drugi FMIC 2.0TDI, 1.9TDI, 2.0TFSI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #47 Napisano 23 Maja 2007 ciekaw jestem czy to by podpasowało do passata FMIC 2.0TDI, 1.9TDI, 2.0TFSI drugi FMIC 2.0TDI, 1.9TDI, 2.0TFSI Myślę że żaden z nich nie wejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worthersee Zgłoś #48 Napisano 23 Maja 2007 Panowie moim skromnym zdaniem bez sensu jest zadawanie pytan czy bedzie pasowal od mondeo iveco czy innego auta... nie prosciej jest sciagnac zderzak , pomierzyc wolne miejsce, pomyslec jak poprowadzic rury, i wtedy wszystko bedzie wiadomo ? Pozatym te 2 "duze" intercoolery sa bardzo chude, podejrzewam ze slabo z ich wydajnoscia. Najprosciej policzyc pole. Wys*szer*grubosc=powierzchnia chlodzaca . Pozatym bardzo ciezko bedzie zainstalowac intercooler ktory ma wyjscia inaczej niz rowno z intercoolerm. Nie da rady poprowadzic tak rur, i takie intercoolery bedzie trzeba przerabiac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #49 Napisano 23 Maja 2007 Panowie moim skromnym zdaniem bez sensu jest zadawanie pytan czy bedzie pasowal od mondeo iveco czy innego auta... nie prosciej jest sciagnac zderzak , pomierzyc wolne miejsce, pomyslec jak poprowadzic rury, i wtedy wszystko bedzie wiadomo ? Pozatym te 2 "duze" intercoolery sa bardzo chude, podejrzewam ze slabo z ich wydajnoscia. Najprosciej policzyc pole. Wys*szer*grubosc=powierzchnia chlodzaca . Pozatym bardzo ciezko bedzie zainstalowac intercooler ktory ma wyjscia inaczej niz rowno z intercoolerm. Nie da rady poprowadzic tak rur, i takie intercoolery bedzie trzeba przerabiac. Niezgodze sie z Toba do konca Pytajac czy pasuje od iveco mozesz miec poglad jaki wejdzie a jaki nie. Jesli ktos zamontowal od mondeo i jest wydajny to dlaczego tego nie potwierdzic. Dopasowanie wtedy rurek to juz inna bajka. Natomiast dla kazdego coolera ulozenie moze byc inne wiec miejsca moze byc mniej/wiecej. Wg mnie podstawowym kryterium do gotowych coolerow jest moc auta z ktorego bylo sciagniete. Dopiero pozniej wymiary. Bo co z tego ze wejdzie jak bedzie slabsze od smica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worthersee Zgłoś #50 Napisano 23 Maja 2007 pakarod masz racje. dlatego prosto sobie zmierzyc smic, a raczej jego pole powierzchni i mozna latwo porownac do nowego fmic i wyjdzie roznica. a z ramionami chodzilo mi tylko o to ze musza byc rownolegle do intercoolera(nie wazne czy u gory czy u dolu), bo nie ma fizycznej mozliwosci poprowadzenia rur jak beda z tylu albo z przodu. Z tylu blokuja nam chlodnice, a z przodu zderzak. Wydaje mi sie ze taniej jest kupic uniwersalny intercooler na ebay.de, niz gotowy od iveco i przerabiac w nim np scianki. Ile wyszedl Cie sam intercooler jesli to nie tajemnica kupno + przerobka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #51 Napisano 23 Maja 2007 sam cooler w granicach 250-300zł. Przerobka ? Ciezko powiedziec bo ja poszedlem na latwizne i zaplacilem za caly montaz na gotowo wraz z rurkami, spawaniem, skladaniem itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertgreenford Zgłoś #52 Napisano 25 Maja 2007 Panowie mam pytanie może w stylu "głupie"ale czy jest sens montowania takiego ic z np: iveco albo bmw na seryjną turbinke i ecu bez wirusa? czy nie ma nawet o czym mysleć? NA chłopski rozum im zimniejsze powietrze tym lepiej łączy sie z paliwem w mieszanke ale czy to aby coś da ciekawego czy pomysł jest zupełnie poroniony? Mam 110 kucy i silniczek afn Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #53 Napisano 25 Maja 2007 Kolego zagłębij się nieco w tematyke IC to dostaniesz odpowiedz na swoje pytanie. Bardziej wydajny IC montuje się po to by autko nie "puchło" przy wysokich zewnętrznych temperaturach lub bardzo dynamicznej jeździe po mieście lub trasie ... poprostu jak czeka Ciebie przejazd rajdowy przez miasto (częste przyśpieszenia) to nie odczujesz spadku mocy przy którymś z rzędu przyśpieszeniu gdy turbo jest mocno rozgrzane i dmucha gorącym powietrzem. IC o lepszych parametrach schładzania powietrza doładowanego poradzi sobie lepiej ze schładzaniem tego powietrza pompowanego przez gorącą turbinę. Przyrostów wielkich niema się co spodziewać jedynie zapewni to zachowanie parametrów auta przez cały czas jazdy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niemniem Zgłoś #54 Napisano 25 Maja 2007 Marios, oooo i dzięki twojemu postowi przestałem sie obawiać że u mnie conieco padło pod maską ... prawde mówiąc dopiero od pół roku mam paska (1,9 TDI 90 KM) ale dzisiaj to naprawde myślałem że już coś mi padło bo przyśpiech miał stanowczo gorszy od tego standardowego ... czyli nic innego jak ładować IC .... hmm i to mussss ;] THX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #55 Napisano 26 Maja 2007 hmm ale jak w ic ? jak ic sie wyciaga nie odlaczajac zadnej wiazki ? to co on na podczerwien albo bluetootha lata ? ;p chyba ze u mnie jest jakos inaczej ale w ic na 100% nie ma zadnego czujnika, mozesz pokazac to na jakims schemacie ? Dzisiaj zacząłem wstawiać IC od Iveco,nie ma jednak żadnego czujnika przy Fmicu,w poniedziałek mam zamiar skończyć więc zobaczymy jak wrażenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #56 Napisano 28 Maja 2007 pawel daj koniecznie znac. i dokladnie info skad za ile i jakie czesci. czy bylo spawanie czy tylko a'la samco. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #57 Napisano 28 Maja 2007 za 30 min jadę do kolegi składać auto,części dużo nie trzeba,przede wszystkim przy coolerze na wyjściach dobrze wymierzyć kąty,stary poszedł won,a ori orurowanie gumowe zostało obcięte przy złączkach które łączą się z Smicem, a w środek wkładam kwasiaka i opaski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #58 Napisano 29 Maja 2007 No i już śmigam,wrażenia jakby nie szczególne,auto słabiej chodzi z niskich obrotów,asr się juz nie zapala przy dodaniu ostro gazu,ale za to kręci jak na seryjnym programie,czyli do 4tys jak w benzynce,nie wiem czy będę robił korektę softu czy zmienię wirnik w turbo od ARL-a i wtedy zrobię korektę softu.Być może efekt spowodowany jest powiększonym układem obiegu coolera i turbo więcej nie pompuje,stąd taki lag przy niskich obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aw69 Zgłoś #59 Napisano 31 Maja 2007 Pawel zapodasz wieksze turbo wtedy zrobi sie korekte z dolu mocniej sie dmuchniue i bedzie hulalo. Z tego co sie dowiedzialem wczoraj od Rogalottiego on ma jakas fajna hybrydke budowana na GT22 powinno fajnie hulac, tobie tez taka proponuje wtedy 2XX KM powinno byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #60 Napisano 31 Maja 2007 Właśnie dzwoniłem do Diagtronika i mówili żeby nie kombinować z innymi wirnikami i że korekta nie jest potrzebna,więc nie wiem co robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach