Skocz do zawartości
dszyszko

Jak sprawdzić czy działa Turbosprężarka

Rekomendowane odpowiedzi

no jak nie słychać w 90ps ja miałem skode octavie 90 ps i od 1500 obrotów już świszczała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słychać jak fiijuuuu robi:)

cały czas się zastanawiałem, co to jest? tak jakby bardzo daleko np. straż pożarna? Czy to jest właśnie turbina? Ja wyraźnie takie cosik słyszę, gdy schodzi z obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co to jest? tak jakby bardzo daleko np. straż pożarna? Czy to jest właśnie turbina? Ja wyraźnie takie cosik słyszę, gdy schodzi z obrotów.

 

Coś takiego właśnie. Takie "łyyyyyyyyyyyyyyyyy..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309
no jak nie słychać w 90ps ja miałem skode octavie 90 ps i od 1500 obrotów już świszczała

 

w moim pasku "nie wymuszałem" świstu, ale zdarza się, że podczas jazdy go słychać... mmm... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv
no jak nie słychać w 90ps ja miałem skode octavie 90 ps i od 1500 obrotów już świszczała

 

 

od kiedy sie zalancza wyraznie turbo sprezarka? od gdzies 1800 2000 tys. wtedy ja najwyrazniej slychac. ale to prawda w octaviach tez slysze non stop jak przejezdza np. na jedynce obok mnie ze slychac przyjemny swist. patrze sie na tylek a tam tdi gole bez czerwonych oznaczen czyli 90 ps..... ja juz sam nie wiem jak to z tym jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie świszczy w tłumiku. Czasem na postoju a czasem podczas jazdy... Większe obroty większy świst... Nie żeby to było uciążliwe ale jednak czasem się pojawia i chyba znaczy to że w tłumiku zaczyna się robić "pusto" :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się w tym "świście" TDI po prostu zakochałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, głuchy raczej nie jestem, moze mam coś z silnikiem :609:

Przy otwartej szybie coś niby słychać jak depnę do 2500 obr/min, ale nie mogę powiedzieć żeby to był wyraźny, głośny świst.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Dzisiaj akurat jak stałem sobie na przejściu dla pieszych przejechał pasek 110 konny faktycznie w 110-tkach to słychac te "fiuuuu".

Nieraz jak odpalam to przez moment słychać świst (przy samym rozruchu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich mam problem moze najpierw napisze mam passata 99r 1,9tdi

i nie zalacza sie turbo komputer nie wykazal ze to wina przeplywomierza byc moze to wina turbiny ale czy ktos moze wie jak sprawdzic czy to napewno turbina? a nie cos innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lalka

kocham ten świst chciał kedyś kupić benzynke ale mi przeszło jak posłuchałem Diesla i ryczacej turbinki fakt trzeba tbać i pieścić ale sie opłaca na trasce ostatnio kciał mnie zrobić koleś w A4 1.8 benzinka ale wymiękł jak mi sie właczyło turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

rafal 111, jak nie zrobisz Vaga dynamicznego to chyba dokładnie nie ocenisz kiedy włącza się turbo. ja u siebie tez myslałem o tych obrotach a widac ze włacza sie ponizej 2000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafal 111

dzieki za wiadomosc.jutro pojade na Vaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ka

U mnie w AFN wyraźnie turbo włącza się przy 1950 i podobno to jest OK. PZDR!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

tak to jest prawidłowo 1920 . w zasadzie ja bym chciał aby sie włączało juz przy 1400. vag jako parametr zadany pokazuje okolo 1500 lub 1600. u mnie ładuje juz ciśnienie powyzej 2000 bar przy 1932. i t podobno jest GIT. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rem

Te objawy ktore podajecie nie musza wskazywac na uszkodzona turbine .

mialem identyczne objawy , mechanicy rozlozyli rece i pokazywali na elektronike a po wlaczeniu sie mojej skromnej osoby do naprawy auta okazalo sie ze wysypal sie karalizator i przytkal wydech ;banalnie proste a oni rozebrali juz turbine .

REM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

rem, a jaki miałeś wtedy przebieg i jaki masz motor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maximusxp200

Mam 1.9 TDi ,AFN 99r. i nie ma tu żadnego odgłosu doładowania z tego co wiem to świszczące turbo to tylko ze zmienną geometrią łopatek, które mają taki efekt dzwiękowy jak ktoś wie coś więcej niech się podzieli dotyczy wszystkich co mają podobny silnik co mój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75

no AFN 110 KM ma zmienną geometrie. i moj świsze jak F16 jak jest zimny na wolnych obrotach. no i mam zrobiony układ wydechowy, spaliny nie są blokowane przez zapchany katalizator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maximusxp200

Musiał bym zobaczycz do etki u kumpla jaka konstrukcja tych łopatek ale muwisz że jest słyszalny świst to musze coś pomyśleć bo takie akustyczny dopalacz by się przydał w moim passku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności