Skocz do zawartości
noogman

Podwyższone obroty nie DPF

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Ostatnio zauważyłem ze na postoju mam podwyższone oboty 1000obr/min, zawsze było 750.

Myślałem ze to DPF sie wypala ale wentylatory są cicho, czyli to nie to.

Gdzieś wyczytałem, że może akumulator stary i nie może się doładować i silnik podnosi obroty aby jakoś doładować

Zrobiłem pomiary 

Jak są obroty 750/minutę akumulator pokazuje około 14,4V

Jak są obroty 1000/min akumulator pokazuje około 12,5V 

Ma ktoś jakąś wiedzę czy to może być wina akumulatora czy gdzieś indziej szukać. Komputer nie pokazuje błędów.

Dziękuję za jakąś informację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wejdź sobie w radio w informacje o samochodzie a dokładniej w status funkcji start-stop i oczywiście mając włączony start-stop zobacz jaka ci tam informacja wyskoczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było czasami poniżej 4stopni? Może masz włączoną grzałkę elektryczna? Sprawdź w ustawieniach klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie niebyło poniże 4st, grzałkę mam wyłączoną sprawdziłem.

Nie mam SS wyłączonego systemowo. Jak sprowadziłem status SS to były tam standardowe informacje. Czyli SS jest dostępny(jak był wyłączony) i wyłącz SS (jak go włączyłem).

Akumulator jest od nowości 8 lat ale chciałbym wiedzieć, że to on jest winowajcą zanim kupie nowy

Ktoś jeszcze gdzieś pisał aby doładować go prostownikiem napięciem 14,4V i zobaczyć czy będzie poprawa(pewnie na jakiś czas tylko).

Jak będzie to Aku do wymiany jak nie to szukać dalej. Możliwe, że czujnik temp ale to chyba zawsze maiłby podwyższone obroty a nie od czasu do czasu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akumulator to ci sprawdzą w punkcie gdzie sprzedają akumulatory, ale ogólnie jakby był niedoładowany to wyskoczyłoby ci tam info "duże zapotrzebowanie na energię"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mówi, alternator się kończy i niedoładowywuje.

Jakby był sprawny to na AKU na włączonym silniku zawsze by było ponad 14V, ze szczotki do wymiany.

Nie ma żadnego komunikatu, ze "duże zapotrzebowanie na energię" nawet jak są wysokie obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie jest stary samochód, że zawsze będzie ponad 14V ładowania, w którymś temacie było to dość dobrze wytłumaczone, tu jest inna strategia ładowania akumulatora niż kiedyś to było w kwasowo-ołowiowym, a obroty to równie dobrze może ci podbijać klimatyzacja, albo dogrzewacz elektryczny..

Edytowane przez Hubi14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, noogman napisał:

Jakby był sprawny to na AKU na włączonym silniku zawsze by było ponad 14V, ze szczotki do wymiany.

W starym aucie się zgodzę ale nie w takim z systemem SS i rekuperacji. Tu napięcie ładowania jest zależne od wielu czynników.

Jak chcesz sprawdzić czy alternator daje radę to możesz za pomocą kompa wejść w moduł regulacji baterii, wymusić pełne ładowanie i wtedy mierzyć napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu bo znów mi to wróciło.

Jak są podwyższone obroty to czasami pojawia mi sie napis "Usterka systemu SS" albo  "duże zapotrzebowanie na energię" 

Co sprawdzić aby wykluczyć, że to alternator do wymiany/naprawy.

Chciałbym wierzyć, że to AKu tylko do wymiany (ma 5lat)

Dzięki za pomoc bo jak ma podwyższone obroty to pali dużo więcej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, noogman napisał:

 

U mnie większe ma obroty jak mam włączone dogrzewanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wyłączone na 100%, sprawdzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedź do sklepu to Ci sprawdzą akumulator, najłatwiejsze rozwiązanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam własnie sprawdziłem i jest tak

Na wyłączonym silniku AKU daje około 12,5V

Na wolnych (niskich) obrotach daje około 13,2V

Na wolnych obrotach (podwyższonych) daje około 14,5V

Wydaje mi sie, że na wolnych (niskich) powinno byc juz około 14,5V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to Ci się źle wydaje, bo w nowych autach jest "inteligentne" ładowanie i ono nie utrzymuje stałego napięcia jak kiedyś tylko jest ono ruchome w zależności ile prądu potrzeba, po to jest na klemie minusowej ten "czujnik" czy jak to tam nazwać żeby auto sobie kontrolowało kiedy i ile ładować. Skoro na zgaszonym aucie masz 12.5V to już jest akumulator niedoładowany, do porządnego naładowania i po odstaniu do sprawdzenia opornicą, inaczej go nie sprawdzisz, ale stawiam na zużyty akumulator, stracił na pojemności i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności