Skocz do zawartości
Gość Gigi2007

Passat B5 1.8 20v ADR problem przy uruchamianiu silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak sprawdzić ciśnienie oleju??? dzwoniłem do mechanika to mi zaczoł nawijać co ś o "adaptacji odmy"??? a co to jest???i co to znaczy wyczyścić dół silnika? miske wyczyścic smok olejowy kanały??? i jak to się robi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie takiego psedo mechanika.ODNOŚNIE OLEJU to MOBIL S10W40. Jak pisałem wcześniej wymieniam co7 -8 tys.km lub raz w roku..Zero ubytków. Ciśnienie sprawdzamy w następujacy sposób.Wykręcamy czujnik ciśnienia oleju ze wspornika filtra oleju.Wkręcamy w to miejsce ciśnieniomierz.Uruchamiamy silnik i zwiększamy powoli prędkość obrotową.Przy 2000obr/min i temp oleju+80stC ciśnienie powinno osiągać co najmniej wartość 300...450kPa.Nadal zwiększamy prędkość obrotową,ciśnienie oleju nie powinno przekroczyć maksymalnej wartości 700kPa.

Edytowane przez jurekjp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbyt niskie ciśnienie w całym zakresie prędkości obrotowej silnika jest powodowane: a/niewłaściwym olejem,b/zapchanym smokiem,c/uszkodzoną pompą oleju , d/uszkodzonymi łożyskami wału korbowego.Za niskie ciśnienie oleju w dolnym zakresie prędkości obrotowej - zawór przelewowy zawiesza się w stanie otwartym. Za wysokie ciśnienie przy prędkości obrotowej powyżej 2000obr/min - zawór przelewowy nie otwiera się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby odkręcić miskę,nalEży spuścić olej ze silnika, podnieść silnik.Po odkręceniu miski olejowej wykręcamy smok z pompą oleju. Czyścimy te elementy oraz miskę. Montujemy miskę olejową/nowa uszczelka/ przykręcamy śruby momentem 10Nm. Montujemy silnik , lejemy olej i odpalamy.UWAGA!!! MOŻE BYĆ KONIECZNA WIZYTA W STACJI KONTROLI NA SPRAWDZENIE ZBIEŻNOŚCI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jurek dziękuje teraz już wiem o co mam sie pytać i tak ja mówisz mechanikowi z 'Adaptacja odmy" czy jak on tam to nazywał już podziękujemy pozdrawiam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chcę zakładać nowego wątku, więc napisze w tym, chciałbym wymienić napinacz łańcucha rozrządu w moim 1.8 ADR, czy taki zakup http://moto.allegro.pl/napinacz-lancucha-vw-audi-1-8-20v-promocja-i2424078525.html byłby opłacalny czy to dobra firma jest ? jeszcze do niedawna dostępny był tylko w ASO za ok 1600 zł :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, nie chcę zakładać nowego wątku, więc napisze w tym, chciałbym wymienić napinacz łańcucha rozrządu w moim 1.8 ADR, czy taki zakup http://moto.allegro.pl/napinacz-lancucha-vw-audi-1-8-20v-promocja-i2424078525.html byłby opłacalny czy to dobra firma jest ? jeszcze do niedawna dostępny był tylko w ASO za ok 1600 zł :/

 

 

czy któryś z kolegów na forum może odpowiedzieć mi na moje pytanie, chciałbym to założyć nie wiem czy warto :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Firmy takowej nie znam. Napinacz wyglada na pasujący, ale ręki uciąć nie dam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy któryś z kolegów na forum może odpowiedzieć mi na moje pytanie, chciałbym to założyć nie wiem czy warto :/

 

Mam to u siebie i co mogę powiedzieć , po wymianie przestał klekotać na ciepło , rano ułamek sek. potrafi od czasu do czasu za brzęczeć . To tyle reszta ok . Jedno co mi padło po ok 4mieś to cewka musiałem założyć ze starego .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam to u siebie i co mogę powiedzieć , po wymianie przestał klekotać na ciepło , rano ułamek sek. potrafi od czasu do czasu za brzęczeć . To tyle reszta ok . Jedno co mi padło po ok 4mieś to cewka musiałem założyć ze starego .

 

jaka cewka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka cewka ?

 

Na silniku :wmorde Cewka WN.

Przecież nie moczowa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek cholero jedna :D kolega zna może jedną cewke :D a poważnie , cewke masz przywrócona do pokrywy zaworów .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pojawił się ku...ki problem z brzęczeniem przy rannym odpalaniu, napinacz odpada bo nowy ( wiem zaraz napiszecie że nowe też padają :P ) ale do rzeczy, mechanior wspominał coś o jakimś zaworku przy filtrze oleju który rzekomo może nie trzymać "startowego" ciśnienia oleju i całość po nocy spływa do miski a nie zostaje jakaś tam ilość do rozruchu a co za tym idzie i napełnienia napinacza ... Poniżej zdjęcie silnika od strony filtra , pomóżcie gdzie tego szukać ??

2525710609.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale że co? Dzwoni ci z rana zaworami? No to wina oleju albo pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek nie zaworami , tylko nie napiętym łańcuchem , już zgłupiałem nigdy nie słyszałem o tym że jest jakiś zaworek przy filtrze :/ 2-3s

brzęczenia , ciekawe jest to że na 10odpaleń z rana 2 idą cicho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też pierwszy raz o tym słyszę.

Przy filtrze oleju? Przecież tam nic nie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle jest coś takiego w naszych silnikach?? Bo jak dla mnie to pompa ma wypluć z siebie takie ciśnienie by załadować napinacz. PS.nasze napinacze mają cewkę która z rana je naciąga?? Pytam bo doszukałem się takiego info na forum A4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie wszedłem w posiadanie Passata z98r (ok 210 kkm) z silnikiem adr i u mnie również przez 1-3 sek po odpaleniu silnika słychać łańcuszek jak w silnikach diesla. Napinacz raczej nie wchodzi w grę bo po chwili silnik cyka jak na benzynówkę przystało, a obroty na wskaźniku prawidłowo trzymają się w zakresie 800obr. Klepania zaworów na rozgrzanym silniku również nie uraczyłem a i mocy jak na kombiaka w tym wieku, jest pod dostatkiem. Zastanawiam się czy prawdą jest to co powiedział mój mechanik, chwilowy klekot przy rozruchu jest normalny w tych silnikach ?. Teoria z zaworkiem powrotnym w układzie smarowania jest dosyć logiczna , czy ktoś się spotkał z taką wymianą w tym silniku ?. Spytał bym o to mechanika przy wymianie oleju i filtra (i być może czyszczenia miski i smoka). Zastanawiam się jeszcze co warto zalać do tego silnika, co byście polecili... Z góry dzięki i pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te klekotanie jest normalne. Ja mam 310 tkm i jest tak samo jak u ciebie. Wymień olej i po problemie. A co zalać? Najlepiej pełny syntetyk. Tylko nie wiadomo , co masz tam aktualnie zalane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel lał ostatnio syntetyk Castrola 5w30...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności