Gość berq Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2007 Witam. Po zakupie passata z automatycznym ssaniem w aaz stwierdziłem, że spalanie jest zbyt wysokie (do 10l/100km) i zacząłem szukać przyczyny. Zauważyłem, że dźwignia od automatycznego ssania przy pompie jest zablokowana śrubami regulacyjnymi w maksymalnym położeniu czyli silnik cały czas pracowal na ssaniu. Obroty biegu jałowego również były zbyt duże - ok 1050. Zwiększyłem skok tej dźwigienki i urządzenie już działa poprawnie tak jak i obroty się zmniejszyły do poprawnego poziomu. Czy mogło to mieć wpływ na spalanie? Z tego co wiem zmienia się jedynie kąt wtrysku czy może również dawka paliwa albo długość wtrysku? A jakies inne uboczne skutki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macek4500 Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2007 hmmmm. mógłbyś jakąś fotke strzlić która to śruba, lub dokładniej wytłumaczyć, bo u mnie tez cos nie za bardzo, dużo pali i obroty są powyżej 1000. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość berq Zgłoś #3 Napisano 11 Kwietnia 2007 Fotki teraz raczej nie dam rady zrobić bo samochód stoi w domu w garażu a teraz znowu jestem na wyjeździe ;/ W instrukcji nie ma opisu tej pompy, chyba jakiś wynalazek ostatnich lat produkcji... Są to dwie pionowe śruby z tyłu pompy które blokują skrajne położenia dźwigni ssania podłączonej linką do czarnego siłownika z kabelkiem. W ogóle dziwne to ssanie bo przy pewnej temperaturze obroty po prostu nagle spadaja z ok. 1050 do 900, nie tak jak w benzyniakach Może poprzedni właściciel coś kombinował z silnikiem bo całkiem nieźle się zbiera i stad to spalanie bo na trasie jest normalne 6 litrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siwy Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2007 Są to dwie pionowe śruby z tyłu pompy które blokują skrajne położenia dźwigni ssania podłączonej linką do czarnego siłownika z kabelkiem. W ogóle dziwne to ssanie bo przy pewnej temperaturze obroty po prostu nagle spadaja z ok. 1050 do 900, nie tak jak w benzyniakach Może poprzedni właściciel coś kombinował z silnikiem bo całkiem nieźle się zbiera i stad to spalanie bo na trasie jest normalne 6 litrów. Automatyczny przestawiacz kata wtrysku wg niektórych mechaników ostatnie pompy z 1.9TD. Same dojazdy do pracy (łącznie 30km dziennie) pochłaniają mi bardzo dużo ropki ale w trasie spokojnie jadąc jest bardzo oszczędnie, to że ktoś kombinował nie ulega wątpliwości zmierz 0-100km/h i będziesz wiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość berq Zgłoś #5 Napisano 12 Kwietnia 2007 Troche poczytałem i jednak ten podciśnieniowy regulator dźwigni jest tylko od obrotów biegu jałowego a kąt wtrysku jest przestawiany elektronicznie za pomocą "czegoś" co jest pomiędzy wyjściami na rurki do wtryskiwaczy. Nie wiem w jakim stopniu obroty biegu jałowego działają na spalanie ale szukam dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość remix Zgłoś #6 Napisano 13 Kwietnia 2007 ja tez mam automatyczne ssanie.! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dwunastnic Zgłoś #7 Napisano 7 Września 2011 Witam! Mam przedziwny problem z automatycznym ssaniem w moim Passacie (AAZ). Otóż jest źle wyreglowane (ale pomijam to). Auto prawie cały czas jeździ na ssaniu. Gdy stoję (np na skrzyżowaniu) i włączę migacz to obroty skaczą w rytm migacza, tak jakby ssanie się włączało i wyłaczało. Czy ktoś miał podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 7 Września 2011 jesteś pewny, że masz automat? czy taka sama reakcja jest gdy włączasz światła mijania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiekkk Zgłoś #9 Napisano 7 Kwietnia 2013 witam ja mam tez silnik 1.9td i tez ma wysokie obroty ponad 1000obrow ale u mnie jest ssanie chyba na podciśnienie bo jak pociągnę to się zwiększają te wysokie obroty to są na ciepłym silniku jak wyregulować u mnie na pompie są plomby czyli zamalowane zółtą farba nie chciałbym grzebać coś a może podpiąć vaga bo mam climatronica i poduchy jak radzicie bo przed wyjazdem nad może w maju chce mieć sprawnego paska jeszcze jedna sprawa wymiana pręta napinacza i tulejek mnie czeka bo pasek wieloklinowy jest takie dziwne odbicie jutro zrobię fotki to mi powiecie jak zrobić Oki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach