Skocz do zawartości
Gość DarioLee

Pada alternator ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DarioLee

Bylem jakies 70km od domu a tu mi zaczal alternator popiskiwac. Slychac bylo jakby ocieranie w alternatorze, na poczatku pojawialo sie co jakis czas a pozniej prawie caly czas. Jako ze w trasie nic nie moglem zrobic jechalem dalej i o dziwo po parunastu km przestalo. W czasie jazdy bylo slychac tylko silnik dopiero jak sie zatrzymalem i podnioslem maske to bylo slychac prace alternatora. Mial ktos podobny przypadek ? I czy jakis mozna samemu naprawic alternator ? Bo zakup nowego to jakies 400zl :/ albo uzywka za ok 150.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lozyska wynien i szczotkki i bedzie oki

ewentualnie pasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze ze możesz wtedy sprawdzić stan komutatora :ok: jeśli będą malutkie wżery możesz przeczyścić go drobniutkim papierkiem ściernym :cwaniak: Powodzenia :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
będą malutkie wżery możesz przeczyścić go drobniutkim papierkiem ściernym

najlepiej wodnym 2000 min/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

Wszystkie paski wymienialem rok temu, takze jeszcze troche powinny wytrzymac. Alternator trzyma sie tylko na 2 srubach ? Z gory i dolu ? Czy jeszcze gdzies od silnika jest jakas sruba ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Alternator trzyma sie tylko na 2 srubach ? Z gory i dolu ?

Tylko te dwie + przewody elektryczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
Wszystkie paski wymienialem rok temu,

Pewnie "trochę" za mocno je naciągnąłeś :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

A teraz zagadka. Gdzie sa te 2 sruby ? Jedna z gory to nie problem dostrzec ale gdzie druga ? Jak do niej dojsc i jakim kluczem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Ta dolna jest w zagłębieniu - wyczujesz palcem. Popatrz po wsporniku alternatora od strony kabli - zobaczysz koniec tej śruby a wtedy spróbuj zlokalizować ją z drugiej strony (od strony paska). Klucz - nie pamiętam, niestety, ale coś mi po głowie chodzi imbus... Zbyt dawno to rozkręcałem :kwasny: chyba 6-ka imbusowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

Dobra a teraz nastepna zagadka. Jak wyjac alternator ? Odkrecilem te 2 sruby i pasek trzyma alternator, na dole siedzi na jakims kółku i to jeszcze ostatnim (3) przy silniku. Szarpalem sie z tym troche i nie szlo wyjac. Ma ktos jakis sposob na to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gacek

Przeciez jak odkreciłeś dwie śróby to cofnij w stronę silnika zrobi się luz na pasku i po ptokach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

No wlasnie cos nie chce zrobic ten wiekszy luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

no i się nie cofnie - trzyma go napinacz paska wieloklinowego (szeroki, płaski pasek z ząbkami wzdłuż, a napinacz to ta plasikowa, czarna rolka za kołem pasowym alternatora z 15 cm poniżej jego. jak cofniesz alternator to napinacz i tak dociągnie pasek natyle że nieźle się z tym uszarpiesz :mur:

 

ZRóB SOBIE śCIąGACZ:

najlepiej z C-ownika ~50X20mm gr blachy ~3mm wycinasz w nim rowek na środku na szerokość trochę większą od pręta napinacza (tego zagiętego co trzyma rolkę) i długości takiej że jak go włożysz pomiędzy rozklepany koniec pręta napinacza a rolkę (tam gdzie jest śruba mocująca do niego rolkę) to ma się tam zakleszczyć a z 2-giej strony oprzeć na zagięciu pręta napinacza. z 2giej strony można wzmocnić wspawując jakąś niezbyt grubą blachę - jak na zdjęciu

 

reszta jest prosta:

1 zdemontuj filtr powietrza (1 gumka zaczepowa, 4 klamry metalowe, 1 wężyk gumowy, 1 złączka od przepływomierza, 1 obejma na przewodzie dolotowym powietrza)

 

2 załóż ściągacz na napinacz ma się odgiąć do tyłu (w stronę kabiny kierowcy) więc ciągniesz do przodu (do siebie, lewą ręką), jak napinacz oprze się na karoserii to prawą ręką zrzucasz pasek w stronę filtra powietrza - im mnie palców do tego użyjesz tym bezpieczniej RóB TO UWAżNIE OBSERWUJąC CZU śCIąGACZ SIę NIE WYSUWA BO MOżESZ STRACIć PALCA / E :orany:

 

3 powoli opuść napinacz do pozycji wyjściowej (wajcha w stronę szyby :hyhy: )

 

4 odkręć rolkę napinacza - łeb śruby z lewej strony (od filtra pow.) - niema dodatkowych nakrętek - gwint jest w tulejce rolki

 

5 odłącz akumulator

 

6 odłącz/ odkręć kable alternatora

 

7 odkręć górną śrubę mocującą alternatora między silnikiem a alter.

 

8 odkręć dolną śrubę mocuj. alter. (jest dokładnie za rolką napinacza - którą zdemontowałeś) - jeżeli napinacz przeszkadza w jej wyciągnięciu (w stronę filtra pow) to go odrobinę odchyl jw. i wyciąg śruby i alternator.

 

9 GOTOWE (całość to ~10 - 20 min w zależności czy palisz :rotfl::cwaniak: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panonia, opis :ok: , ale ty masz diesel power, a DarioLee bezynkę, a tam jest wyżej, tfu, inaczej :D

 

DarioLee, jeśli masz motor taki jak u mnie =&gt; 2E <= to pasek powinien się zluzować jak napisał gacek. Swoją drogą uzupełnij profil o typ silnika, 2.0 to nie wszystko..

 

Powodzenia, :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

Wlasnie 2E a pasek sam ma zejsc z alternatora czy trzeba mu pomoc sila ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mu pomóc. Ja wkładam np wkrętak między pasek a kółko, odchylam tak, aby jego końcówka oparła się np. o nakrętkę kółka i zaczynam obracać. Wystarczy pół obrotu i gotowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Ale przecież górna śruba mocująca alternator jest poniekąd blokadą napinacza (kółko zębate) więc jak ją poluzujesz, to kręcąc chyba kluczem 22 luzujesz alternator tak, że pasek sam powinien zejść. Czasami jak się alternator "zastoi" w dolnym mocowaniu to się nie da go łatwo przegiąć w kierunku silnika, kręcąc napinaczem idzie bez problemu, a potem pasek jest tak luźny, że zdjęcie go nie sprawia żadnego problemu. W tych silnikach z tego co wiem nie było napinaczy paska alternatora (bo i po co do zwykłego paska klinowego ?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

to fakt niedoczytałem :wstyd::zawstydzony:

ale opis się przyda dla innych Forumowiczów

 

a tak wogóle to wczoraj robiłem zdjęcia a dziś muszę robić alternator - coś się rozleciało i zgrzyta niemiłosiernie aż opiłki lecą (w końcu jest piątek - 13go :/ )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee

Udalo sie wyjac. Tylko teraz zeby sie dostac dos zczotek i lozysk trzeba odkrecic te kolo pasowe i w obudowie 4 sruby ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. potem alternator powinien sie bez problemu "rozejść" jeśli będą jakieś problemy z tą czynnością możesz go lekko opukiwać kawałkiem drewnianego kołeczka :ok: Co do szczotek wykręć je na samym początku rozbierania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności