pawi23 Zgłoś #1 Napisano 20 Czerwca 2021 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów. Mój problemy dotyczy b5 fl 130 KM oznaczenie avf. Auto jak jest zimny to pali od strzała natomiast jak jest ciepły to dłużej kręci ok 3 - 4 sekundy i jak zaskoczy to pracuje normalnie ma moc zero dymienia nie szarpie. Wtryski sprawdzone uszczelnione, nowy rozrząd (przed wymianą było tak samo). Auto kupiłem z uszkodzonym termostatem po wymianie jak łapał 90 st. to dłużej kręcił. Jak temperatura spadała tak poniżej 70 st. odpala normalnie. Myślałem że to wtryski więc zostały sprawdzone i wymienione uszczelki i czujnik wałka rozrządu i dalej to samo. Po ok pół roku padł znów termostat i auto pali normalnie (max temp 60st. Wymieniłem termostat czujnik temperatury oraz płyn chłodniczy i problem od nowa. Robiona diagnostyka komputerowa ponoć wszystko jest ok. Dodatkowo komputer zawyża spalanie ok 1.5 litra. Może jest ktoś z okolic Częstochowy kto może pomóc. Bo mam dość mechaników magików Edytowane 20 Czerwca 2021 przez pawi23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #2 Napisano 21 Czerwca 2021 zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury, jak odpali ciepły od strzała to jedź do tunera albo zrób we własnym zakresie zmianę dawki rozruchowej na ciepłym silniku i Ci problem zniknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawi23 Zgłoś #3 Napisano 21 Czerwca 2021 Wtyczka zdejmowana beż zmiany, dawka startowa zwiększona i również bez zmian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #4 Napisano 22 Czerwca 2021 może być też czujnik wału albo wałka, tylko nie wiem który, bo jeden jak uszkodzony to fury nie odpalisz a drugi jak uszkodzony to auto dłużej kręci zanim jakichś nastaw awaryjnych nie złapie, czujniki można sprawdzić miernikiem i magnesem żeby niepotrzebnie nie kupować nowych (y) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maras88 Zgłoś #5 Napisano 27 Czerwca 2021 Witam mam pytanie co do silnika awx 1.9 tdi w passacie b5 fl. Problem polega na tym że gdy jest zimny pali super na dotyk. Jak go zagrzeje i zgaszę i chce za chwilę odpalić to chwilę po odpaleniu gaśnie,a żeby go odpalić muszę go kręcić rozrusznikiem i dodać gazu. Jak przegazuje go trochę po odpaleniu to wtedy jest ok. Powiedziano mi że to mogą być pompowtryski do regeneracji. Mam jeszcze jeden problem. A mianowicie chodzi o spalanie na postoju. 1.4 l/h gdy jest wyłączona klima a 2l/h gdy jest włączona klima. Nie wiem czy może mieć to jakiś związek ale rok temu miałem robiony rozrząd i przed wymianą spalanie wynosiło 0.7-0.9 l/h bez klimy a po wymianie nagle spalanie wzrosło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach