Skocz do zawartości
Gość rafalwolski

Dziwny problem!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rafalwolski

Posiadam passata b4, 96 r z silnikiem 1,9 td; wszystko super, jestem bardzo zadowolony, mam jednak pewien problem, a mianowicie jak silnik osiagnie teperature 90 stopni, nie chce zapalic! Normalnie silnik pali na dotyk i jest w bardzo dobrej kondycji; jak tylko zagrzeje sie do 90 stopni, czyli w miare normalnej temperatury, nie ma mowy, zeby zapalil! Silnik "kreci" a sytuacja wyglada tak, jakby nie dostawal paliwa; jesli temperatura po kilku minutach tylko troche spadnie, auto bez najmniejszego problemu zapala! Nikt nie ma pojecia co to moze byc, zaden mechanik jeszcze nie powiedzial nic sensownego, wszyscy cos tam gadaja, a nikt nawet nie podjal sie zrobienie;a jak bylem ostatnim razem, to samochod mimo, ze goracy, palil za kazdym razem!!! (czasem tak ma).Silnik igla, swiece nowe, zimą pali bez problemow, mocy tez mu nie brakuje. Pomocy!

Pozdrawiam wszystkich milosnikow B3/B4( w mojej rodzinie jest kilka i wszyscy bardzo zadowoleni) :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik temperatury i jego charakterystykę.

Może on kwasi przy temperaturze pracy silnika. Chociaż niekoniecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie chodzi tu o kąt wtrysku na zablokowanym nastawniku ?

- może być źle ustawiony kąt ?

- jak odpala się auto na zimnym to kopci na niebiesko?

 

W nowszysch modelach po podłączeniu VAG blok 000 na zablokowanych nastawach (przełaczamy na basic setting - powinna mrugać wtedy kontrolka świec żarowych) - interesuj nas pozycja nr 2 z lewej czyli kąt oraz przedostania czyli temp paliwa....

 

Pomiar trzeba zrobić na rozgrzanym silniku... kąt powinien być odpowiedni dla danego silnika (przykładowo 51). Gdy zapalamy silnik... ECU na złym kącie jest problem, potem ECU wyreguluje przestawiaczem o ile mieści się w tolerancji dla danego silnika.

 

Przy obecnych temepraturach silnik TDI powinien palić z półobrotu więc to nie wina świec... jeżeli rozrusznik kręci OK a kopci się z rury i nie zapala to klekot MUSI zapalić.

 

Do zapłonu potrzebne jest paliwo i sprężenie odpowiednie... ale to nie wszystko, olej musi być dobrze rozpylony i w odpowiednim momęcie powinien nastąpić wtrysk paliwa. VAG grupa 013 ma dopuszczalne korekty dawek na wolnych, jest możliwe że coś nie jest tak z kątem wtrysku, albo z czujnikiem temperatury paliwa.

 

Temperatura paliwa to bardzo ważna żecz!!!

Inaczej wtryskuje się zimny olej a inaczej rozgrzany, z uwagi na gęstość więc trzeba wziąc na to poprawkę, czujnik temperatury znajduje się w pompie wtryskowej. Skoro ECU kryguje dawkę na podstawie m.in. temepratury to musi mieć dane pomiarowe aktualne - czyli z pompy

 

Obecnie w silnikach TDI jest mnóstwo różnych czujników, temperatury i ciśnienia w dolocie, położenia pedału gazu, hamulca, ilości zasysanego powietrza itd i ECU zbiera te wszystkie sygnały w VAG COM jest kilkadziesiąt paramterów które można zmierzyć a więc przez coś mierzonych, obliczanych, uwzględnianych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalwolski

to o czym Pan pisze odnosi sie tylko do tdi czy rowniez do mojego td??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym różni się zasada działania silnika TD od TDI

Jedynie tylko tym, że w obecnych można sobie wydłubać laptopem.

- opis jest dość ogólny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalwolski

Sory ze tak pisze, jestem raczej laikiem jesli chodzi o silniki diesla:(( wymienialem komputer z innego paska i bylo tak samo:(( czyli teraz mam jechac do jakiegos mechanika i kazac sprawdzac mu czujnik temperatury na pompie oraz ustawienia kompa sterujacego wtryskiem??

dzieki za pomoc, jestem bardzo wdzieczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sory ze tak pisze, jestem raczej laikiem jesli chodzi o silniki diesla:(( wymienialem komputer z innego paska i bylo tak samo:(( czyli teraz mam jechac do jakiegos mechanika i kazac sprawdzac mu czujnik temperatury na pompie oraz ustawienia kompa sterujacego wtryskiem??

dzieki za pomoc, jestem bardzo wdzieczny

jedź do byle jakiego mechanika - poproś żeby wyciagnął rozrusznik - rozebrał go - wymienił szczotki i TULEJE rozrusznika ... to jest na 99% przyczyna problemów z paleniem na ciepło ...

 

BTW - podaj symbol silnika - w profilu masz pomieszane dane - z opisu w poście też nie wynika co siedzi pod maską - jeśli to TD (AAZ) to 75 KM

jeśli TDI 1Z - 90 KM ...

jest to ważne ze względu na dalszą diagnostykę - jeśli TDI - łatwo zdiagnozować auto VAG'em - jeśli AAZ - wszystko trzeba robić na piechote ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalwolski

Obecnie jezdze b3 taki jaki mam w profilu, a wymieniony problem dotyczy passka mojego staruszka ktorego mam zamiar niedlugo kupic:); to silnik td 75 km, nie tdi;zaden mechanik nie potrafil powiedziec co moze byc tego przyczyna, rozrusznik byl robiony i normalnie kreci tylko auto nie chce zapalic:/juz slyszalem rozne wersje poczawszy do imobilaizera, przez komputer( przekladalem inny i nie pomoglo), az po pompe, tylko nikt nie potrafi powiedziec co konkretnie w tej pompie; dla mnie jest to dziwne,bo wystarczy ze temperatura obnizy sie o kilka stopni i auto zapala bez problemu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalwolski

nie wiem czy cos pochrzanilem ale nie ma mojej odpowiedzi wybaczcie jesli sie powtarzam;to silnik td 75 km, rozrusznik byl robiony, poza tym on kreci na goracym, a poza tym jak tylko temperatura troszke sie obnirza od razu zapala;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek_utg

ja mam za to taki problem ze jak postoji dluzej to kreci kreci i gdzies za 3 razem po dluzszym kreceniu zalapie i jak zapapie i sie zagrzeje to pozniej od pikniecia pali ?? od czego to moze zależeć ?? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zalapie i jak zapapie i sie zagrzeje to pozniej od pikniecia pali

 

Kąt................ i temperatura...........

 

Czyli jeden ma za duży kąt drugi za mały i kekoty nie chcą jarać......

albo na zimnym albo na ciepłym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek_utg
zalapie i jak zapapie i sie zagrzeje to pozniej od pikniecia pali

 

Kąt................ i temperatura...........

 

Czyli jeden ma za duży kąt drugi za mały i kekoty nie chcą jarać......

albo na zimnym albo na ciepłym.

 

marku mozesz jaśniej o co chodzi z tym kątem ?? i co kekoty ? :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gacek
ja mam za to taki problem ze jak postoji dluzej to kreci kreci i gdzies za 3 razem po dluzszym kreceniu zalapie i jak zapapie i sie zagrzeje to pozniej od pikniecia pali ?? od czego to moze zależeć ?? :vw:

 

Proponuje sprawdz czy nie puszcza ci pompa (czy nie ma wycieków)prawdopodobnie podczas długiego postoju spada ci ciśnienie w pompie i trzeba je wyrówna przez dłuższe zakrecenie bo wtryski pracują dopiero przy określonym ciśnieniu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gacek

Ach sorrki ty masz benzynkę ? :szok: przeoczyłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polej zimną wodą pompę wtryskową jak gorący motor jeśli zapali ok to pompa do wymiany lub naprawy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności