Skocz do zawartości
Gość +jacek+

Drgania w B5 - pomocy, pompowtryskiwacze

Rekomendowane odpowiedzi

Mi tak właśnie też pokazywał w grupie 13 ze ma 2.99. Oddałem do regeneracji i powiedzieli ze nie ma dawek czy jakoś tak ;) jak się uda to dziś go odbiorę i sprawdzę jak auto się sprawuje. A u mnie jeszcze jeden dochodził do -1.90 i tego wcale nie wyciągam. Czy tym też muszę się zająć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dochodził do -1,99 bo przeciwdziałał temu co robił +2,99 przynajmniej w teorii.

Wydaje mi się że praktyka w tym temacie odbiega znacząco od teorii choćby dlatego że mój zastępczy wtrysk jest gorszy po parametrach i szarpie a silnik chodzi bardziej miękko.

Wydaje mi się że to wynika z tego ze jedno to dawka jej ilość, objętość itd a drugie to geometria dawki

która wpływa na rozkład zapłonu w cylindrze a przez to na kulturę pracy. Na to nie ma parametru.

 

założysz to zobaczysz.. sam jestem ciekaw co ci wyjdzie

U nas na warsztacie wylądowała Bora z regenerowanymi pompowtryskami. Jedna pompka już 3 razy jeździła do reklamacji - do konkretnego serwisu nie jakiegoś garażowca..

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wymieniłem :) naprawiony pompowtrysk w porządku, ale 2 nagle w okolicach 2,30 zaczął pokazywać. Więc postanowiłem zamienić go miejscami z tym naprawionym i wymienić w nim te wszystkie uszczelki (praktycznie poprzednie były nowe, miały miesiąc ale jedna już była lekko przytarta). Efekt bardzo dobry :) wszystko w normie :) a ten pompowtrysk który pokazywał mi -1.90 teraz nie dochodzi do -1 :) tak wiec mam nadzieje że przestanie mi przybywać oleju :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zakupilem ostatnio fl 1.9 TDI 130km highline 2002 rok. Po otwarciu komory zaobserwowalem rurke ktora nie jest z niczym zaslepiona ani podlaczona jest to moj pierwszy passacik i nie znam udostepniam zdjecie

 

XOQCZJL.jpg

 

Bedr wdzieczny za pomoc czy to w kazdym silniku tak jest czy tylko u mnie.

 

Druga moja sprawa pompowtryski byly u mnie regenerowane w 2012r z tego co zaobserwowalem to na biegu jalowym trzesie sie caly samochod jest to rownomierne ale wkurzajace gdy silnik sie rozgrzeje jest to bardziej odczuwalne.

 

Co moze byc przyczyna to jest tiptronic. Moze byc walnieta poduszka pod silnikiem, gdy gasze silnik jest takie zatrzesienie sie calym autkiem. Zaznaczam ze podczas jazdy jest spokoj. Prosze o pomoc

Edytowane przez Jozin3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyszlo na to ze egr mam padniety. Chcialbym go zaslepic i stad moje pytanie czy warto zaslepic egr w takim stanie w jakim jest po uprzednim wyczyszczeniu, czy nalezaloby go wymienic na sprawny i dopiero go zaslepic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść i zaślep :) wiesz wymienić zawsze możesz ;) ja u mnie zaślepiłem i cichszy się zrobił na luzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamowilem zaslepki do egru, jak przyjda to biore sie do roboty. :) ciekaw jestem efektu, mam nadzieje ze wszystko bedzie ok, jak go zaslepie.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A co do kwestii wymiany jeszcze, zalezy czy wszystko bedzie dobrze po zaslepieniu starego, bo jak ma byc to samo to moze lepiej od razu wymienic na sprawna uzywke i zaslepic, niz eksperymentowac ze starym. Co myslicie? Jest cos nie tak z klapka gaszaca, dostaje za malo powietrza, co wiaze sie ze zla mieszanka, zla mieszanka-za duzo ON i to on jest powodem kopcenia na bialo-szaro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapa gasząca nie ma nic wspólnego z mieszanką,tylko służy do miękkiego gaszenia auta żeby nie telepało w momencie gaszenia jak starym deaslem:P

Ja zaślepiłem i jeżdżę już jakiś czas i jest ok,

Ponoć kopcenie na biało powoduję uszkodzona uszczelka pod głowicą a na niebiesko spalanie oleju( ale to raczej z dolotów np z puszczającej turbiny lub odmy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam problem :x

 

Rok temu 3ci wtrysk lał mi ropę, po jakimś czasie zawiozłem do regeneracji, po telefonach o cenach od 650 do ponad 1000 złotych skończyło się na tym, że nie chcieli za niego odpowiadać i ostatecznie wymienili gumki, jakieś korki i wyczyścili = 150 złotych. Przestał lać ropę (nie dygotało autem, nie kopciło na postoju, trochę mocy chyba zyskał). Po około roku problem powrócił. Jeździłem, jeździłem, w końcu jak zaczął ciężko palić zdecydowałem się na wymiane na jakąś używkę, ostatecznie skończyło się na regenerowanym wtrysku. Problem w tym, że w niedziele coś się zepsuło ;/ Auto zaczęło jakoś głośno chodzić a przy dodawaniu gazu są straszne wibracje, oczywiście stracił też moc. Nastepnego dnia rano było normalnie (tzn. dalej lał ropę, ale nie wibrował i miał powera), jak wracałem z pracy już nie. No i tak kilka razy, ostatecznie zostało już w takim beznadziejnym stanie. Dzisiaj wymieniliśmy wtryskiwacz, na ten regenerowany co przysłali.. miałem nadzieje, że auto odżyje, a tu ****. Teraz mechanicy obstawiają, że przez jeżdżenie z tym uszkodzonym wtryskiem co lał ropę mogło się uszkodzić jakieś gniazdo w głowicy, czy coś takiego. Co wy o tym myślicie? Auto przed i w zasadzie po wymianie sprawia wrażenie, jakby nie pracowało na 3ci cylinder.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób logowanie inaczej to wróżenie z fusów. Bloki 8,13,23

Może wtyczka nie podpięta albo wypadła z pompowtrysku? Objawy masz jakby w ogóle nie podawane było paliwo do cylindra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz to o czym napisałeś, nie wiem czy dobrze, zrobiłem pomiary na ciepłym silniku i 2x przeleciałem obroty. Dodam, że dzisiaj już chodzi cały czas tak samo, czyli byle jak. Zimny, ciepły. Choć zimny lepiej pali, tak samo jak przed wymianą wtrysku. Wczoraj wymienialiśmy, nikt tam nie zauważył żadnych nieprawidłowości z kabelkiem i wtyczka rzecz jasna raczej trafiła na swoje miejsce.

 

Thursday,24,December,2015,12:22:43
038 906 019 KE ,,1.9l R4 EDC G000SG  4898,

,Group A:,'008,,,,Group B:,'013,,,,Group C:,'023
,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,Cyl 1,Cyl 2,Cyl 3,Cyl 4,,(no units),(no units),(no units),(no units)
,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, mg/R, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP,,,,
,0.32,840,0.0,30.5,20.9,0.64,-2.47,-2.71,2.99,1.86,0.00,22.0,22.0,4.0,22.0
,1.28,840,0.0,30.5,24.2,1.60,-2.45,-2.68,2.99,1.86,0.96,24.0,23.0,6.0,23.0
,2.28,798,0.0,30.5,25.5,2.60,-2.47,-2.66,2.99,1.86,1.94,24.0,21.0,5.0,23.0
,3.26,798,0.0,30.5,25.5,3.58,-2.47,-2.66,2.99,1.84,2.92,20.0,23.0,2.0,22.0
,4.25,840,0.0,30.5,24.7,4.58,-2.45,-2.68,2.99,1.84,3.92,21.0,23.0,5.0,22.0
,5.24,840,0.0,30.5,22.8,5.56,-2.47,-2.68,2.99,1.86,4.92,24.0,23.0,3.0,21.0
,6.22,840,0.0,30.5,20.9,6.54,-2.45,-2.71,2.99,1.86,5.88,24.0,23.0,4.0,22.0
,7.20,819,0.0,30.5,26.1,7.54,-2.45,-2.71,2.99,1.84,6.88,24.0,22.0,5.0,22.0
,8.20,819,0.0,30.5,26.1,8.52,-2.45,-2.68,2.99,1.86,7.88,22.0,22.0,4.0,19.0
,9.16,840,0.0,30.5,25.3,9.50,-2.47,-2.71,2.99,1.88,8.84,21.0,21.0,2.0,18.0
,10.16,840,0.0,30.5,23.3,10.50,-2.47,-2.71,2.99,1.88,9.82,22.0,20.0,1.0,21.0
,11.14,840,0.0,30.5,21.1,11.48,-2.47,-2.73,2.99,1.88,10.82,22.0,20.0,3.0,25.0
,12.14,819,0.0,30.5,20.9,12.46,-2.47,-2.71,2.99,1.88,11.80,27.0,21.0,2.0,20.0
,13.12,840,0.0,30.5,26.1,13.44,-2.47,-2.73,2.99,1.91,12.78,27.0,23.0,2.0,22.0
,14.10,798,0.0,30.5,25.5,14.42,-2.49,-2.73,2.99,1.93,13.78,24.0,18.0,5.0,22.0
,15.10,840,0.0,30.5,25.8,15.42,-2.47,-2.73,2.99,1.93,14.76,24.0,21.0,4.0,21.0
,16.06,924,4.1,30.5,22.5,16.38,-2.49,-2.68,2.99,1.95,15.74,23.0,18.0,1.0,20.0
,17.02,1134,5.8,35.1,26.4,17.34,-2.40,-2.47,2.99,1.65,16.70,18.0,17.0,-1.0,17.0
,17.98,1197,8.0,39.0,26.1,18.30,-2.24,-2.33,2.99,1.36,17.66,14.0,15.0,-3.0,15.0
,18.94,1365,7.1,45.0,18.4,19.26,-2.16,-2.31,2.99,1.25,18.62,13.0,15.0,-5.0,14.0
,19.90,1407,7.7,46.1,18.1,20.22,-2.21,-2.26,2.99,1.29,19.58,13.0,17.0,-1.0,8.0
,20.88,1491,6.9,48.3,23.9,21.22,-2.26,-2.24,2.99,1.29,20.56,22.0,21.0,0.0,18.0
,21.88,1575,6.6,50.5,20.0,22.22,-2.33,-2.24,2.99,1.39,21.56,21.0,24.0,2.0,13.0
,22.86,1554,6.3,50.5,20.0,23.20,-2.52,-2.26,2.99,1.60,22.54,11.0,13.0,-2.0,9.0
,23.86,1596,6.9,50.8,23.3,24.20,-2.75,-2.28,2.99,1.79,23.54,11.0,12.0,-1.0,11.0
,24.84,1617,7.4,51.3,23.9,25.16,-3.01,-2.54,2.99,1.79,24.52,12.0,10.0,-6.0,7.0
,25.82,1680,8.5,52.7,18.9,26.16,-3.01,-2.54,2.99,1.79,25.50,8.0,6.0,-7.0,4.0
,26.82,1785,10.4,55.5,17.8,27.14,-3.01,-2.54,2.99,1.79,26.48,9.0,6.0,-10.0,5.0
,27.80,1974,8.8,59.0,22.0,28.12,-3.01,-2.54,2.99,1.79,27.46,11.0,7.0,-10.0,2.0
,28.76,1974,9.3,58.7,19.8,29.08,-3.01,-2.54,2.99,1.79,28.44,11.0,2.0,-8.0,0.0
,29.72,2100,9.9,59.8,20.3,30.06,-3.01,-2.54,2.99,1.79,29.40,12.0,5.0,-8.0,3.0
,30.72,2268,10.7,59.8,19.8,31.04,-3.01,-2.54,2.99,1.79,30.40,20.0,11.0,-11.0,4.0
,31.70,2499,9.9,59.8,21.7,32.02,-3.01,-2.54,2.99,1.79,31.36,19.0,4.0,-16.0,-1.0
,32.68,2667,9.3,59.8,20.9,33.00,-3.01,-2.54,2.99,1.79,32.36,-3.0,-14.0,-29.0,-16.0
,33.66,2772,9.1,59.8,18.7,33.98,-3.01,-2.54,2.99,1.79,33.34,0.0,-11.0,-28.0,-12.0
,34.64,2856,9.1,59.8,18.7,34.98,-3.01,-2.54,2.99,1.79,34.32,-2.0,-8.0,-25.0,-9.0
,35.62,3192,10.4,59.8,19.8,35.96,-3.01,-2.54,2.99,1.79,35.30,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,36.62,3276,10.4,59.8,18.9,36.96,-3.01,-2.54,2.99,1.79,36.30,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,37.60,3297,10.4,59.8,19.5,37.94,-3.01,-2.54,2.99,1.79,37.28,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,38.60,3318,10.4,59.8,19.5,38.94,-3.01,-2.54,2.99,1.79,38.26,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,39.58,3318,10.4,59.8,18.9,39.92,-3.01,-2.54,2.99,1.79,39.26,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,40.58,3297,10.7,59.8,20.6,40.90,-3.01,-2.54,2.99,1.79,40.24,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,41.56,3360,12.4,59.8,20.6,41.88,-3.01,-2.54,2.99,1.79,41.22,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,42.54,3528,12.1,59.8,19.8,42.85,-3.01,-2.54,2.99,1.79,42.20,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,43.54,3675,11.3,59.8,20.6,43.86,-3.01,-2.54,2.99,1.79,43.20,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,44.52,3696,9.6,59.8,18.4,44.84,-3.01,-2.54,2.99,1.79,44.20,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,45.48,3507,10.2,59.8,20.6,45.82,-3.01,-2.54,2.99,1.79,45.16,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,46.45,3402,10.4,59.8,19.8,46.78,-3.01,-2.54,2.99,1.79,46.14,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,47.42,3318,10.7,59.8,20.6,47.74,-3.01,-2.54,2.99,1.79,47.10,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,48.38,3339,10.7,59.8,18.4,48.69,-3.01,-2.54,2.99,1.79,48.06,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,49.33,3297,10.7,59.8,20.3,49.66,-3.01,-2.54,2.99,1.79,49.02,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,50.32,3297,10.7,59.8,19.2,50.65,-3.01,-2.54,2.99,1.79,50.00,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,51.30,3297,10.7,59.8,18.9,51.64,-3.01,-2.54,2.99,1.79,50.98,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,52.30,3276,10.7,59.8,18.7,52.64,-3.01,-2.54,2.99,1.79,51.97,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,53.27,3255,10.7,59.8,20.3,53.59,-3.01,-2.54,2.99,1.79,52.96,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,54.23,3234,10.7,59.8,20.0,54.55,-3.01,-2.54,2.99,1.79,53.91,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,55.19,3129,8.8,59.8,19.8,55.53,-3.01,-2.54,2.99,1.79,54.88,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,56.18,2961,9.1,59.8,18.7,56.50,-3.01,-2.54,2.99,1.79,55.85,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,57.13,2856,8.0,59.8,18.9,57.45,-3.01,-2.54,2.99,1.79,56.81,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,58.09,2793,7.7,59.8,20.9,58.41,-3.01,-2.54,2.99,1.79,57.77,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,59.07,2814,7.7,59.8,18.7,59.39,-3.01,-2.54,2.99,1.79,58.74,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,60.07,2793,6.3,59.8,20.0,60.39,-3.01,-2.54,2.99,1.79,59.73,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,61.03,2688,5.8,59.8,17.8,61.35,-3.01,-2.54,2.99,1.79,60.71,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,62.00,2625,5.5,59.8,18.4,62.31,-3.01,-2.54,2.99,1.79,61.67,7.0,10.0,-17.0,-6.0
,62.98,2499,5.8,59.8,18.7,63.29,-3.01,-2.54,2.99,1.79,62.65,7.0,-2.0,-25.0,-6.0
,63.96,2163,6.9,59.8,19.5,64.27,-3.01,-2.54,2.99,1.79,63.62,8.0,4.0,-16.0,7.0
,64.93,2100,7.1,59.8,21.4,65.27,-3.01,-2.54,2.99,1.79,64.61,4.0,6.0,-10.0,10.0
,65.91,1911,7.7,58.7,17.8,66.25,-3.01,-2.54,2.99,1.79,65.59,5.0,4.0,-8.0,4.0
,66.89,1890,8.2,57.4,21.7,67.23,-3.01,-2.54,2.99,1.79,66.57,5.0,15.0,-6.0,4.0
,67.88,1827,7.1,56.0,22.8,68.21,-3.01,-2.54,2.99,1.79,67.55,7.0,9.0,-9.0,3.0
,68.87,1806,7.4,55.5,22.8,69.19,-3.01,-2.54,2.99,1.79,68.53,5.0,10.0,-7.0,8.0
,69.83,1764,7.1,54.6,22.0,70.15,-3.01,-2.54,2.99,1.79,69.51,12.0,14.0,-10.0,7.0
,70.81,1743,7.4,54.1,18.7,71.13,-3.01,-2.54,2.99,1.79,70.47,7.0,14.0,-5.0,11.0
,71.79,1701,7.1,53.3,18.9,72.11,-3.01,-2.54,2.99,1.79,71.45,10.0,14.0,-6.0,12.0
,72.77,1680,7.4,52.7,23.6,73.09,-3.01,-2.54,2.99,1.79,72.43,12.0,16.0,-6.0,11.0
,73.77,1659,5.8,52.2,23.3,74.10,-2.92,-2.42,2.99,2.07,73.43,12.0,13.0,-6.0,11.0
,74.75,1323,6.9,43.9,22.8,75.07,-2.92,-2.24,2.99,1.93,74.41,12.0,21.0,-3.0,19.0
,75.73,1302,7.7,42.5,25.5,76.05,-2.78,-2.12,2.99,1.72,75.41,6.0,14.0,-2.0,16.0
,76.71,1281,7.4,42.5,19.5,77.05,-2.68,-2.07,2.99,1.55,76.39,9.0,16.0,-5.0,16.0
,77.73,1260,6.9,41.7,21.7,78.05,-2.61,-2.05,2.99,1.44,77.39,15.0,18.0,-4.0,17.0
,78.71,1197,6.9,39.0,26.4,79.05,-2.47,-2.07,2.99,1.29,78.39,13.0,15.0,-6.0,18.0
,79.71,1218,6.6,39.8,26.1,80.03,-2.28,-2.07,2.99,1.15,79.39,12.0,14.0,-1.0,21.0
,80.67,1155,6.0,37.3,21.7,81.01,-2.12,-2.09,2.99,0.99,80.35,17.0,16.0,-3.0,17.0
,81.67,1092,4.4,34.9,27.2,82.01,-1.95,-2.05,2.99,0.75,81.35,13.0,15.0,-2.0,23.0
,82.65,903,0.3,30.5,21.1,82.97,-1.88,-1.91,2.99,0.54,82.33,15.0,19.0,-2.0,21.0
,83.63,840,0.0,30.5,21.4,83.97,-1.95,-1.95,2.99,0.68,83.29,24.0,23.0,3.0,27.0
,84.63,819,0.0,30.5,24.7,84.95,-2.07,-2.09,2.99,0.89,84.29,26.0,23.0,3.0,26.0
,85.61,798,0.0,30.5,26.1,85.93,-2.19,-2.21,2.99,1.11,85.29,26.0,23.0,7.0,27.0
,86.57,840,0.0,30.5,24.7,86.89,-2.24,-2.33,2.99,1.29,86.25,26.0,28.0,4.0,28.0
,87.55,840,0.0,30.5,20.9,87.87,-2.26,-2.45,2.99,1.46,87.23,27.0,25.0,6.0,25.0
,88.51,819,0.0,30.5,26.6,88.83,-2.31,-2.54,2.99,1.55,88.19,26.0,23.0,3.0,27.0
,89.49,798,0.0,30.5,25.0,89.81,-2.33,-2.64,2.99,1.67,89.17,28.0,22.0,1.0,26.0
,90.45,840,0.0,30.5,20.9,90.77,-2.33,-2.71,2.99,1.76,90.13,23.0,21.0,1.0,26.0
,91.41,819,0.0,30.5,26.4,91.73,-2.35,-2.78,2.99,1.84,91.09,28.0,22.0,3.0,26.0
,92.37,840,0.0,30.5,25.3,92.71,-2.35,-2.85,2.99,1.88,92.05,25.0,21.0,3.0,27.0
,93.35,840,0.0,30.5,23.1,93.67,-2.35,-2.89,2.99,1.98,93.03,25.0,21.0,3.0,21.0
,94.31,840,0.0,30.5,24.7,94.65,-2.38,-2.94,2.99,2.02,93.99,24.0,23.0,2.0,23.0
,95.31,840,0.0,30.5,26.9,95.63,-2.40,-2.99,2.99,2.09,94.97,24.0,20.0,3.0,25.0
,96.27,840,0.0,30.5,25.3,96.61,-2.38,-3.01,2.99,2.12,95.95,22.0,24.0,6.0,26.0
,97.27,840,0.0,30.5,25.0,97.59,-2.33,-3.01,2.99,2.12,96.93,21.0,25.0,1.0,24.0
,98.25,840,0.0,30.5,20.9,98.57,-2.33,-3.01,2.99,2.12,97.91,21.0,19.0,0.0,23.0
,99.21,819,0.0,30.5,25.8,99.53,-2.33,-3.01,2.99,2.14,98.89,24.0,24.0,2.0,22.0
,100.17,819,0.0,30.5,24.7,100.49,-2.35,-3.01,2.99,2.16,99.85,23.0,23.0,3.0,21.0
,101.15,840,0.0,30.5,23.3,101.47,-2.38,-3.01,2.99,2.16,100.83,23.0,24.0,5.0,22.0
,102.14,840,0.0,30.5,20.9,102.47,-2.40,-3.01,2.99,2.19,101.81,22.0,25.0,1.0,24.0
,103.10,1029,7.7,31.6,25.5,103.43,-2.38,-3.01,2.99,2.16,102.79,24.0,23.0,-1.0,26.0
,104.07,1197,8.2,38.7,20.3,104.41,-2.24,-2.85,2.99,1.84,103.75,18.0,15.0,-3.0,17.0
,105.05,1470,8.2,48.0,21.1,105.37,-2.07,-2.78,2.99,1.65,104.73,17.0,14.0,-2.0,13.0
,106.03,1638,9.1,52.2,23.3,106.35,-2.07,-2.78,2.99,1.62,105.71,11.0,12.0,-4.0,10.0
,106.99,1785,11.0,56.0,18.1,107.31,-2.07,-2.78,2.99,1.62,106.67,8.0,9.0,-8.0,8.0
,107.97,2037,10.7,59.8,20.3,108.31,-2.07,-2.78,2.99,1.62,107.65,5.0,4.0,-10.0,4.0
,108.95,2247,11.3,59.8,19.2,109.29,-2.07,-2.78,2.99,1.62,108.63,11.0,2.0,-15.0,2.0
,109.95,2457,11.0,59.8,18.4,110.27,-2.07,-2.78,2.99,1.62,109.61,8.0,0.0,-18.0,-4.0
,110.91,2730,10.4,59.8,21.7,111.23,-2.07,-2.78,2.99,1.62,110.59,-9.0,-15.0,-31.0,-18.0
,111.87,2919,9.3,59.8,18.4,112.21,-2.07,-2.78,2.99,1.62,111.55,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,112.87,2856,8.5,59.8,17.8,113.19,-2.07,-2.78,2.99,1.62,112.53,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,113.85,2856,9.3,59.8,18.7,114.16,-2.07,-2.78,2.99,1.62,113.51,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,114.83,2877,9.3,59.8,20.6,115.17,-2.07,-2.78,2.99,1.62,114.51,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,115.83,2898,9.9,59.8,20.3,116.15,-2.07,-2.78,2.99,1.62,115.49,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,116.81,2940,9.9,59.8,19.8,117.13,-2.07,-2.78,2.99,1.62,116.49,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,117.78,2940,9.9,59.8,18.9,118.11,-2.07,-2.78,2.99,1.62,117.47,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,118.77,2961,9.9,59.8,19.2,119.11,-2.07,-2.78,2.99,1.62,118.44,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,119.77,2919,9.9,59.8,20.6,120.11,-2.07,-2.78,2.99,1.62,119.44,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,120.75,2940,9.9,59.8,19.5,121.07,-2.07,-2.78,2.99,1.62,120.42,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,121.73,2940,9.9,59.8,19.2,122.07,-2.07,-2.78,2.99,1.62,121.39,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,122.72,2898,9.6,59.8,20.3,123.07,-2.07,-2.78,2.99,1.62,122.39,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,123.71,2919,9.3,59.8,19.5,124.02,-2.07,-2.78,2.99,1.62,123.39,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,124.69,2877,9.3,59.8,18.7,125.00,-2.07,-2.78,2.99,1.62,124.34,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,125.64,2499,4.4,59.8,19.2,125.97,-2.07,-2.78,2.99,1.62,125.32,-4.0,-3.0,-26.0,-8.0
,126.63,2058,5.2,59.8,20.9,126.96,-2.07,-2.78,2.99,1.62,126.28,7.0,1.0,-16.0,-4.0
,127.63,1785,6.6,55.7,18.1,127.94,-2.07,-2.78,2.99,1.62,127.28,11.0,5.0,-8.0,0.0
,128.57,1722,5.2,54.1,17.8,128.89,-2.07,-2.78,2.99,1.62,128.26,6.0,6.0,-10.0,6.0
,129.54,1407,6.6,46.7,21.4,129.88,-2.19,-2.71,2.99,1.69,129.23,7.0,6.0,-10.0,5.0
,130.52,1323,7.7,43.6,20.6,130.86,-2.14,-2.40,2.99,1.39,130.20,2.0,9.0,-8.0,7.0
,131.50,1239,6.9,41.2,25.5,131.82,-2.14,-2.24,2.99,1.18,131.18,2.0,11.0,-4.0,9.0
,132.46,1197,5.2,38.4,26.1,132.78,-2.12,-2.19,2.99,1.11,132.14,9.0,16.0,-2.0,14.0
,133.44,1134,1.4,37.1,20.9,133.78,-2.05,-2.24,2.99,1.06,133.12,12.0,14.0,-5.0,19.0
,134.44,819,0.0,30.5,24.4,134.78,-2.09,-2.28,2.99,1.11,134.10,16.0,17.0,1.0,19.0
,135.42,819,0.0,30.5,24.7,135.76,-2.21,-2.38,2.99,1.29,135.10,26.0,26.0,3.0,23.0
,136.42,798,0.0,30.5,24.7,136.76,-2.26,-2.45,2.99,1.44,136.08,24.0,26.0,2.0,26.0
,137.42,819,0.0,30.5,24.2,137.74,-2.28,-2.54,2.99,1.55,137.08,21.0,24.0,3.0,23.0
,138.40,840,0.0,30.5,24.2,138.72,-2.31,-2.64,2.99,1.62,138.08,22.0,20.0,4.0,24.0
,139.36,840,0.0,30.5,20.9,139.68,-2.28,-2.71,2.99,1.72,139.04,25.0,21.0,5.0,22.0
,140.34,819,0.0,30.5,25.0,140.66,-2.28,-2.75,2.99,1.79,140.02,28.0,26.0,2.0,24.0
,141.30,840,0.0,30.5,23.9,141.62,-2.28,-2.85,2.99,1.84,140.98,27.0,27.0,1.0,24.0

 

Btw. na 018 same zera. W dodatku chyba coś kopci, bo aż się ciemna plama robi na chodniku pod wydechem, jak go gazowałem.

Edytowane przez grgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie czytelne kompletnie to jest co wrzuciłeś.

http://forum.vw-passat.pl/threads/137372-Instrukcja-wykonania-logów-VAG-COM-VCDS

Loguj jedną grupę na raz i wyniki wrzuć tutaj http://vaglog.pl

 

Z tego co widać korekcje tragiczne.

3 cylinder maks dawka cały czas jakby był zacięty.

Zrób jeszcze logi 18 grupy

Poczytaj sobie jak to zrobić tutaj http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/

Jak dla mnie do wyjęcia wszystkie pompowtryski i do sprawdzenia w porządnym serwisie na stole pobierczym. Przy okazji obejrzeć jak wyglądają gniazda pompek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie czytelne? robiłem osobno, ale dopiero później mnie olśniło, że może chodziło Ci o to, żeby zrobić razem, żeby mieć odniesienie.. a to samo co jest na tej stronie można zrobić w excelu w kilku kliknięciach, ale mniejsza.

 

http://vaglog.pl/log_244677.html

 

Teraz dalej, niewiele to wnosi bo wyniki były te same co grupowo, z tym, że robiłem pomiary tylko na wolnych obrotach to nie ma wahań:

 

http://vaglog.pl/log_244678.html

http://vaglog.pl/log_244679.html

http://vaglog.pl/log_244680.html - pisałem już ze 18 nie wykazuje żadnych odchyleń

http://vaglog.pl/log_244681.html

 

Te korekty nie były takie tragiczne wcześnej, 3ci wtrysk lał ropę (tamte były na minusie, a ten na plusie), ale to było w granicach 0,50 a nie aż po +-3. Jeździłem z tym chyba z pół roku, dopiero w niedziele coś się rozwaliło i przestał w ogóle pracować na 3ci cyl. Myślałem, że wymienię ostatecznie wtryskiwacz i będzie spokój, ale to nic nie dało.

 

Nie wiem czy jest sens katowania go testem na 3cim biegu od zera do 3,5 tys, boje się, że coś się rozpadnie, a nie wykluczone, że i tak przełączy w tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz to ma ręce i nogi, można analizować nie dostając oczopląsu.

 

Logi dynamiczne nie są potrzebne w tym wypadku.

18 grupę logujesz w ten sposób że dajesz mocniej gaz i przy puszczeniu powinny się wyświetlić 4 w blokach co wskazuje na prawidłowe działanie zaworka we wtrysku. Dlatego Ci dałem link żebyś poczytał.

 

Tak jak pisałem wcześnie tragiczne masz te korekcję, podejrzewam że 3,4 do regeneracji.

1 i 2 mają takie korekty na minus bo równoważą pozostałe. Ja bym jednak i tak je wyjął i sprawdził.

Zloguj jeszcze synchro wałka rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisałem, że wymieniłem wtryskiwacz, 3ci, na regenerowany, bo stary lał ropę. Przed tym całym cyrkiem co od tygodnia się dzieje w silniku to tylko korekty na 3cim odstawały od normy. I były to wahania rzędu +0,30 w porównaniu do pozostałych po -0,05 itd. Dosłownie kilka dni przed wymianą zaczęły się dziać te cyrki, że 3ci cylinder przestał chodzić. Na starym niby wcale, a na regenerowanym na 50%. Cóż, trudno, jutro jadę rano do mechanika kombinować dalej. Dam znać co wyszło ostatecznie z tym dziadostwem. Grupa 18 nie wykazywała żadnych odchyleń, te logi były przy dodaniu gazu zapisane..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto w zasadzie chodzi, trochę było przeżyć z turbiną, bo pierw coś tam się niby w geometrii zblokowało, a potem jakiś wężyk był nie tam gdzie trzeba, ale mniejsza. Turbina już (czy może póki co?) działa.

 

Natomiast główny winowajca telepania silnika i pracy dosłownie jak traktor, czyli głowica, jest po naprawie, naprawione gniazda zaworowe, popychacze i coś tam jeszcze, wymieniony wałek rozrządu, bo stary był trochę zjechany.

 

Teraz co mnie w tej chwili martwi:

1. Rano, auto pali normalnie, jak na te mrozy 2-3 obroty. Problem robi się w ciągu dnia, bo czasem trzeba nim trochę zakręcić.

2. Sprawdziłem korekty dawek paliwa i mam sporo wątpliwości. W załączniku wykres korekt, zaraz po odpaleniu na zimno. rano.png Później wszystkie, poza 3cim wykazują ujemne wartości, a 3ci w granicach +2 do +2.5. Po przegonieniu maszyny 3 solidarnie pokazywały -0.9 a 3ci około +2.1.

 

Praca na zimno: http://vaglog.pl/log_246076.html

Zrobiłem też, tak mi się przynajmniej wydaje, log dynamiczny, ale nic w nim dynamicznego, bo turbina wtedy była jeszcze nie poprawiona, jeżeli to istotne to mogę wykonać jutro kolejny raz na sprawnej już turbinie: http://vaglog.pl/log_246077.html

 

Nie mam pojęcia o co tu teraz chodzi. 3ci wtrysk zostal wymieniony na regenerowany (allegro -> diesel-reg.pl). Czyżby regeneracja tego wtryskiwacza była nic nie warta? Wszystko wskazuje na to, że problem cały czas jest z wtryskiem w 3cim cylindrze, czyli tym razem tym niby regenerowanym .. Jak już silnik zaczyna chodzić równo, to nie kopci nic z rury, na wolnych obrotach (na starym wtrysku dymił na siwo, że szło się udusić).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam pojęcia o co tu teraz chodzi

 

A kompresję sprawdzałeś ?

Jak wtrysk "lał" to może masz dziurę w tłoku :ocochodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zanim zostawiłem mechanikowi auto do demontażu głowicy i oddania do naprawy, to sprawdzał kompresję, na 1szym cylindrze nie było w ogóle ciśnienia. Teraz pewnie jest wszystko w normie, choć nie wiem, czy jest sens to jeszcze raz sprawdzać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresja do sprawdzenia po naprawie głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam silnik ajm po sofcie z turbo od awx i wtryski al ale już wtryski dają dupy i jakie wtryski tzn o jakim oznaczeniu z tych silników 130KM mogę wstawić zamiast tych al

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności