Skocz do zawartości
Gość zllew

Problem z 1.9td AAZ

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zllew

Witam.

1. Od jakiegos czasu mam problem z obrotami w moim pasku. Zauwazylem tez ze coraz bardziej nasila sie spadek obrotow przy mocnym skreceniu kierownica (teraz juz dosc konkretnie spadaja obroty przy skrecie na maxa). Bylem dzis u mechanika ktory od razu stwierdzil ze to cienienie pompy (za slabe). Koszt takiej zabawy z pompa jest dosc duzy dlatego prosze doswiadczonych 4umowiczow o porade w tej sprawie.

2. Inna sprawa jest to ze sprawdzalem miernikiem czujniki temp cieczy czy daja jakas opornosc i jeden nic nie pokazuje... Czyzby byl martwy??

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cienienie pompy (za slabe)

 

a co to cienienie? wahania obrotow uwarunkowane sa tylko kreceniem kierownica czy ogolnie sobie skacza?

 

ktory czujnik temp mierzyles? ten w chlodnicy? to zalacznik wentyla i nie ma opornosci, dopoki nie osiagnie temp zalaczenia wentyla. jedyny czujnik temp cieczy chlodzacej aaz ma w kroccu na przodzie glowicy i ten mozesz zmierzyc. nawet moge ci wrzucic tabele jakie powinien miec opornosci w zaleznosci od temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew
cienienie pompy (za slabe)

 

a co to cienienie?

Oczywiscie chodzilo o cisnienie tylko zezarlo mi literki :rotfl: . Gdy go zapalam obroty sa rzedu 750 i powoli dochodza do 1000. :mur:

Gdy juz osiagaja 1000 i gdy nie ruszam kierownica obroty sa stabilne, spadaja gdy nia poruszam. Najnizsze sa przy max skrecie.

Jezeli mozesz to podeslij tabele jakie czujnik powinien miec opornosci. Sprawdze przy okazji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

delikatny spadek obrotów jest normalny, w końcu to chwilowe obciążenia, które ma wpływ na silnik, tak sam jak włączenie klimy, inna sprawa ze silnik powinien sam "doregulować" obroty do obciążenia (przynajmniej w 1Z, nie jestem pewien czy też w AAZ), co do skrętu na maxa to jest wtedy makxymalne obciążenie pompy i co za tym idzie większe obciążenie silnika, dlatego tez nie zaleca się trzymania koła w tym położeniu dłużej niż kilka sekund, od tego obciążenia często tez pasek piszczy przy max skręcie (co niekttórzy mniej obeznani z dzwiękami userzy interpretują jako wycie pompy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z obrotami to wydaje mi sie, ze pompa do regulacji albo cos stawia wyrazny opor na paskach.

 

czujnik i gdzie mierzyc

rezystancjaczujnikatempxy9.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak napisał souler - pompa wymaga regulacji. Miałem podobnie - na wolnych obrotach silnik był beznadziejnie słaby. Włączenie np świateł i szyby powodowało dość duży spadek obrotów, nie mówiąc o kręceniu kierownicą. Regulacja pompy przez pompiarza (dobrego) zajęła 10 min. Koszt 15zł.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

I to wszystko?? Bylem u mechanika i mi powiedzial ze pompa nie ma cisnienia :/ Koszt naprawy okolo 400 :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć pewność podjedź do innego mechanika a najlepiej pompiarza. Z doświadczenia wiem, że trudno o takiego. Zazwyczaj jak coś nie gra od razu proponują remont. Uważam, że trzeba spróbować ustawić pompę taką jaka jest. Jak regulacja będzie niemożliwa to wtedy można myśleć o naprawie. Mam dwóch pompiarzy ale w krakowie. Jak nic nie załatwisz u siebie to może warto zrobić sobie wycieczkę.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zllew

No wlasnie jestem w trakcie szukania dobrego pompiarza. Thx za rady. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wal do diesel service w woźnikach kolo cz-wy. oni ci zrobia z pompa wszystko czego zapragniesz.

 

moja pompa niestety tez juz albo pojdzie na wymiane gratow albo zmienie pompe, bo leje z tulei.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności