Skocz do zawartości
rieder

problem katalizatora POWRACA

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

mam paska 1.9 TD 94' :hurra:

mam zamiar wywalic katalizator ale mam pare obaw :wstyd: co do tego.Po pierwsze to poczytałem troche na forum o problemach z katalizatorami i doszedłem do wniosku że mój też musi ''polecieć''. :wpale:

samochód niby chodzi OK ale jakoś tak muli :[ ,wymieniłem filtr paliwa i powietrza i jest troche lepiej ale jak dam na jałowym biegu gaz na maxa to wali mi czarnym dymem troche się ksztusi i z wydechu wylatują sadze. :cwaniak:

czy to wina zapchanego katalizatora?

i czy jesli będe go wymieniał to czy musze uważać na sondy(czy w tym modelu wogóle są?)

Chodzi mi gł. o wspawanie rurki w odudowe od kata.

i jeszcze jedno czy po tym zabiegu wzrośnie mi spalanie :zdziwko: i poziom hałasu? :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Larry

Spoko bierz szlifiere i wycinaj :) po sciagnieciu kataliaztora bedziesz widział czy był on przypachany... poziom gałasu moze ciut wzrośnie.a to ze kopci jak mu depniesz to normalne diesel to diesel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok a co z sondami ?czy w dieslu są czy tylko w benzynie?

i czy po zdjęciu kata będzie więcej palił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W twoim silniku nie ma sondy. A palic więcej nie powinien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gacek

Uważam że nie jest to wina katalizatora ,dymienie to raczej objaw lejących wtryskiwaczy, kata proponował bym ci zostawic , pewnie końcówki padaja i nie mają prawidlowej strugi wtrysku i ciśnienia (mulenie).Najlepiej wykrecic oddac do sprawdzenia nie jest to wielki koszt (mi koles sprawdził za 20 zeta) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokłądnie, a spalanie i hałas to niestety zawsze loteria, jednemu się udaje inny narzeka...

wywalanie kata i czym go zastapić to temat rzeka na każdym autoforum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wycinaj smialo. nie bedzie glosniej, ani nie bedzie bardziej kopcil niz teraz, chyba, ze jest zapchany. wtryski se sprawdz jak kopci i nie ma mocy. u mnie nie ma kata i nie ma roznicy, ale moj kat byl w stanie bdb. wyciety zostal dla mocy,a raczej by nie powodowal niepotrzebnego hamowania spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podczas jazdy nie kopci tylko jak mu dam ostro w rure na ''luzie'', no i spaliny wylatują spod przednich kół,czyli tak jakby kat był zapchany i wywalało bokiem

 

a wykręcic i sprawdzić kata czy wtryskiwacze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ty masz wydech dziurawy jeśli ci spaliny spod kół wylatują, sprawdź najpierw łączenia i łącznik elastyczny, jeśli jest dziurawy i do wymiany to jedno spawanie razem z wywalaniem kata, no i warto sprawdzić wtryski bo to one moga być przyczyną kopcenia a nie katalizator

myślę że dobrym rozwiązaniem jest albo rurka przelotowa albo ktalizator metalowy, nie baw się w wybijanie wkładu, po pierwsze w pustej puszce powstają negatywne zawirowana, rozprężenia, po drugie z wyciętego kata sprzedasz wkład i naprawa wyjdzie ci tanio albio i za friko :ok:

wada wycięcia kata to przegląd (bo normalnego analizatora nieprzejdzie), charakterystyczny smród spalin (jak w starym starze :) , no i jak piszą ludzie po forach po wycięciu kata operacja może (choć wcale nie musi) wpłynąc na poziom hałasu i spalania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w dieslu nie wplynie na spalanie ani na halas!!! odblokuje tylko wydech i pozwoli sie lepiej wkrecac turbinie. to nie benzyna z sonda.

 

sprawdz wydech, bo masz dziurawy. pewnie lacznik sie rozsypal albo rura przegnila. przeglad to nie problem jesli bedzie spelnial normy spalin. nie powinno byc problemu w zdrowym silniku diesla. jesli jednak bedzie poza normami to tez nie problem :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

souler a ty w swoim wywaliłeś kata?(masz taki sam typ silnika co ja) i jak wpłyneło to na prace silnika tzn. czy lepiej wchodzi na obroty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kat mam wyciety. u mnie jakiejs wielkiej roznicy nie bylo, ale katalizator mialem w stanie bdb. nie byl zapchany ani nic. dzwiek jaki byl taki jest. mysle na wywaleniem srodkowego tlumika :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój teść ostatnio jeżdził 2 dni tylko z katem bo mu się tłumiki rozleciały a i tak chodził ciszej niż moja benzyna bez środkowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o wstawieniu w miejsce katalizatora strumienicy szczelinowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie kombinuj tylko wstaw rurke jak reszta wydechu. nie masz na co kasy wydawac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakby tak kupic najtańszą strumienice i do środka wstawić rurke(po to żeby na przeglądzie wyglądało jak kat) a kata wyciąć :cisza: w całosci i sprzedać :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tzn., że wyciąć kata po to, żeby wsadzić drugi? Nie kumam. Gdzie tu sens?

 

Zapytałem o strumienicę, gdyż ta przynajmniej w teorii ma za zadanie przyspieszyć strumień spalin. Chciałem wiedzieć czy ktoś ma praktyczne doświadczenie z tym elementem. Dla przykładu - osobowości takie jak Pachoń, czy Godula podają szereg minusów usunięcia kata, których Wy nie potwierdzacie. Tak samo chciałem porównać opinie o strumienicach (nie koniecznie żeby zaraz jakąś kupić ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

np. po to by udrożnić wydech przy zatkanym starym kacie, po to by zmienić kata przy nadtłuczonym wkładzie, który powoduje hałasy i rezonansy, po to aby nie zmieniać charakterystyki wydechu nie znajac się na tym

bo to może być np. niezdrowe dla turbiny

takie niby strumienice to pic na wodę, duzo o tym na autoforach jest, żeby wstawić strumienice to trzeba się trochę na tym znać, nie ma tak ze jedna pasuje do wszystkich aut i daje im kopa odrazu, z 75 koników nie zrobisz rakiety strumienicą :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godula pisze o benzynie, a nie o dieslu. w dieslu podstawa to usuniecie kata. strumienica z allegro na pewno przyspieszy ci spaliny, tak ze bedziesz mial odrzutowca. troche wiecej zrozumienia dla ludzi, ktorzy kombinuja z silnikami, a mniej gadzetow z allegro. rurka power i koniec. ostatecznie puszke kata przestrzelic rurka i wspawac, zeby sie nikt nie plul, ze banki nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności