darcie Zgłoś #1 Napisano 27 Marca 2007 witam kupilem niedawno passata 1.9 tdi 85 kw i jak juz wyczytalem do tego silnika na pompkach powinienlem lac olej z norma 505.01 a na naklejce na silniku jest napis ze lany byl olej agip sint 2000 gpx SAE 10W/40 i norma 505.00 zamiast 505.01! co mogło sie stac? autko ma juz 200tys km i jesli bylo caly czas na takim oleju jezdzone to czy cos nie padnie w niedlugim czasie?? wiem ze musze jak najszybciej wymienic olej na dedykowany dla pompowtryskiwaczy ale chodzi mi o informacje jakie moga byc nastepstwa ekspoatacji silnika na zlym oleju?? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dudek Zgłoś #2 Napisano 27 Marca 2007 zly olej w silniku! co moze zrobic? zly olej w silniku to jak w tym hasle: zly dotyk - boli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 27 Marca 2007 Zlać HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darcie Zgłoś #4 Napisano 27 Marca 2007 pomogliscie jak zwykle strasznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2007 Obraź się na wszystko/wszystkich i już. Wymień na właściwy i się nie martw na zapas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darcie Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2007 nie obrazam sie tylko chcialem wiedziec a wymienic i tak musze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzycho007 Zgłoś #7 Napisano 28 Marca 2007 No niestety nie ma innego wyjścia, tylko wymiana. W warunkach domowych i warsztatowych pewnie też, nie da się uszlachetnić oleju w profesjonalny sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darcie Zgłoś #8 Napisano 3 Czerwca 2007 wymienilem olej na mobil1 5w40 z norma 505.01 i zastanawiam sie czy dobrze zrobilem gdyz poprzednio lany olej byl olejem polsyntetycznym a ja teraz nalalem full syntetyk - czy ta zmiana nie zaszkodzi mojemu silnikowi?? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 3 Czerwca 2007 darcie - no to dorobiłeś teraz PIŹ****E uszy Olej przy wymianie, to się leje o takich parametrach lepkości, jakie miał "poprzednik" badź też oczko niższy, czyli - jak zalany był "półsyntetyk", to się leje "półsyntetyk" lub "mineralny". A jak zalałeś FULL-a, to teraz tylko patrzeć - gdzie ci zacznie lecieć i kiedy silnik "zdechnie". Syntetyk wypłuka ci teraz wszystko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #10 Napisano 3 Czerwca 2007 A moze spróbuj wyczyścic silnik takim srodkiem Liquy Moly własnie do TDI-PD. HHA o nim pisał. Wyczyść i zalej właściwy olej. Chyba ze wymienisz pompowtryski i inne częsci silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #11 Napisano 3 Czerwca 2007 Kolego darcie, spokojnie nic temu silnikowi nie będzie. Zrobiłeś dobrze i teraz możesz być spokojny. Olej 505.01 w 5W-40 to napewno nie jest pełny syntetyk tylko jak już to olej hydrokrakowany czyli bliżej mu do półsyntetyku. Silnikowi złego nic się nie stanie a wręcz będzie mu napewno lepiej. Michal.Enter, preparat to Liqui-Moly o numerze LIM1019. Danek75, zweryfikuj nieco swoje informacje i nie traktuj wszystkich aut jak starych hebli, którym się to przytrafiało. Powiem tam, od 2000 roku zalewamy klientom oleje hydrokrakowane i syntetyczne do w pełni sprawnych i dobrych silników i nie odnotowaliśmy żadnego wycieku spowodowanego wypłukiwaniem osadów z silnika. Ponadto jak ktoś stosował dobry olej półsyntetyczny to i tak w jego silniku nie było osadów ani nieczystości w jakiejś zaskakującej ilości. Od czego są w olejach dodatki myjące? Każdy olej to posiada, nawet mineralny. Wszelkie wycieku oleju z silników TDI-VP czy TDI-PD niestety ale uważam, że powstają głównie z winy użytkownika i kiepskiej eksploatacji silnika i auta. Poprostu brak dbania o wóz. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 3 Czerwca 2007 hha napisał/a:zweryfikuj nieco swoje informacje i nie traktuj wszystkich aut jak starych hebli Przecież nie traktuję ich tak. Wiadomo, że każdy olej posiada własności myjące, ale jednak przejście z "10-tki" na "5-tkę" według przeze mnie wysłuchanych wieelu opinii różnych mechaników - jest raczej niewskazane. Powiem tam, od 2000 roku zalewamy klientom oleje hydrokrakowane i syntetyczne do w pełni sprawnych i dobrych silników i nie odnotowaliśmy żadnego wycieku spowodowanego wypłukiwaniem osadów z silnika. A czy zwróciłeś uwagę przy wymianie - w ilu przypadkach, parametry olejów były różne No i jeszcze polecam ten LINK Oleje MOTUL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dudek Zgłoś #13 Napisano 3 Czerwca 2007 Wszelkie wycieku oleju z silników TDI-VP czy TDI-PD niestety ale uważam, że powstają głównie z winy użytkownika i kiepskiej eksploatacji silnika i auta. Poprostu brak dbania o wóz. HHA jako, ze dla wielu uzytkownikow jestes ekspertem i jednym z autorytetow na tym forum (dla mnie napewno) moze daj rady, jak dbac o auto, by silnik uchowac w jak najlepszym stanie. Niestety oprocz zmieniania oleju co 15 tys km, czasami stosowania preparatu do czyszczenia silnika, nie wiem co robic by nie doprowadzic go do ruiny. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darcie Zgłoś #14 Napisano 3 Czerwca 2007 qrcze to juz zglupilalem do konca!! agip ktory byl lany wczesniej tez niby mial norme vweja ale 505.00 (bylo na nim logo vw) - okazal sie zly wg twierdzen ktore wyczytalem na tym forum, teraz nalalem 5w40 z norma vw 505.01 mobil1 i tez zle wiec pytam sie na czym jezdzic zeby bylo dobrze?? mysle ze nic juz nie bede zmienial i kombinowal tylko obserwowal czy sa jakies obiawy na plus lub minus a jesli cos bedzie nie tak zawsze mozna pogonic autko ;/ choc wolal bym tego nie robic ale czas pokaże a tak na marginesie to jakie moga byc obiawy jesli ten olej faktycznie okaze sie zlym strzalem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darcie Zgłoś #15 Napisano 3 Czerwca 2007 No i jeszcze polecam ten LINK Oleje MOTUL Z tego co widzę, to przy 5W40 jest napisane: 100% SYNTHESE MOTUL SPECIFIC VW 505.01 SAE 5W-40 TECHNOSYNTHESE® co to znaczy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 3 Czerwca 2007 darcie - SORKI - zapedziłem sie Może to mnie .....eeeehh. Wychodzi na to, że to nie jest FULL - tak więc nie ma sie co martwic. Lecę edytować tamtego posta. I dodam, że też poczytałem i ..... zgłupiałem W sumie to mądry nigdy nie byłem (nie ma to jak samokrytyka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #17 Napisano 3 Czerwca 2007 TECHNOSYNTHESE® co to znaczy?? W skrócie jest to termin zarezerwowany przez Motula a oznaczający wysokiej jakości półsyntetyk o bardzo dobrej jakościowo, szlachetnej bazie. Stosunek baz mineralnych do syntetycznych w TECHNOSYNTHESE® jest zdecydowanie na korzyść syntetycznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach