Skocz do zawartości
BIGjack

diesel Ciężko odpala, rośnie poziom oleju. B5 ATJ

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam sporadycznie problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Zauważyłem też że mam za wysoki poziom oleju. Prawdopodobnie do oleju dostaje się ropa. Wymieniłem oringi na pompkach i uszczelniacz na wałku pompy tandemowej. Niestety nic to nie dało. Wydaje mi się że mam zbyt mocno wybite gniazda pompowtryskiwwaczy 1 i 2 . Przy wkładaniu wchodziły ciasno ale na końcu tak jak by wskoczyły na swoje wyrobione miejsce. Z tego co czytałem to zapowietrza się układ paliwowy dlatego jest problem z odpalaniem zimnego silnika. Jak najlepiej sprawdzić czy to faktycznie tylko wybite gniazda? Czy mogę podać powietrze 6bar na króciec pompy? Czy warto tulejować czy szukać innej głowicy? Samochód już stary więc grubsza naprawa pewnie przekroczy jego wartość niestety :( 

Edytowane przez BIGjack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, BIGjack napisał:

Od jakiegoś czasu mam sporadycznie problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Zauważyłem też że mam za wysoki poziom oleju. Prawdopodobnie do oleju dostaje się ropa. Wymieniłem oringi na pompkach i uszczelniacz na wałku pompy tandemowej. Niestety nic to nie dało. Wydaje mi się że mam zbyt mocno wybite gniazda pompowtryskiwwaczy 1 i 2 . Przy wkładaniu wchodziły ciasno ale na końcu tak jak by wskoczyły na swoje wyrobione miejsce. Z tego co czytałem to zapowietrza się układ paliwowy dlatego jest problem z odpalaniem zimnego silnika. Jak najlepiej sprawdzić czy to faktycznie tylko wybite gniazda? Czy mogę podać powietrze 6bar na króciec pompy? Czy warto tulejować czy szukać innej głowicy? Samochód już stary więc grubsza naprawa pewnie przekroczy jego wartość niestety :( 

Witaj. Też mam ATJ i też mam wyrobione gniazda tyle, że u mnie po wymianie oringów na wtryskach auto pali dużo lepiej i dopiero przy -10 zaczyna długo kręcić aż załapie. Ja z tym narazie jeżdże bo nie ma u nas mrozów i jak narazie przy -3 czy -5 to pali od kopa. Jak chcesz pojezdzić dłużej to raczej głowica do regeneracji i wstawianie tulejek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Pestek92 napisał:

też mam wyrobione gniazda

Nie miesza się olej z ropą? Mi po około 200km przybyło tak z 5mm na bagnecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, BIGjack napisał:

Nie miesza się olej z ropą? Mi po około 200km przybyło tak z 5mm na bagnecie.

mi sie nie miesza olej z ropą, tutaj masz zdjęcie mojego gniazda 

20180929_082815.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda znajomo. Wszystkie 4 masz tak samo wyorane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności