co-driver Zgłoś #1 Napisano 3 Października 2019 Witam wszystkich, Forum obserwuję od jakiegoś czasu, ale to chyba mój pierwszy wpis tutaj, a więc pacjent to: Passat 2,0 TDI 190 KM 4motion rocznik 2017, przebieg niecałe 34k km problem to: szarpanie podczas ruszania (można porównać to do sytuacji jakby nieumiejętny kierowca puścił zbyt szybko pedał sprzęgła) w skrajnych przypadkach szarpniecie powoduje zgaszenie silnika. Największy problem jest w tym iż przypadłość ta występuje nieregularnie bez możliwości jej wywołania i dość sporadycznie (raz na tydzień a czasami raz na 2 tygodnie). Natomiast zawsze występuje na "zimno" zaraz przy pierwszym ruszeniu bądź w ramach pierwszych przejechanych kilometrów. Sytuacja występuje bez względu na używanie czy też nie funkcji Auto Hold. Różnica polega tylko na tym iż przy wyłączonym Auto Hold szarpnięcie występuje po puszczeniu hamulca, a przy włączonym Auto Hold szarpnięcie występuje po naciśnięciu gazu. Z usterką byłem na serwisie w czerwcu nie stwierdzono żadnych błędów w sterowniku skrzyni biegów, a przy następnej wizycie przeprowadzono adaptację skrzyni biegów (w ramach gwarancji) natomiast jest bez poprawy. Usterka jest na tyle irytująca iż występuje nagle i jednorazowo dość rzadko więc nie jest w stanie w żaden sposób jej nagrać na telefon, a z drugiej strony kilka razy zdarzyło się iż chcąc ruszyć ze skrzyżowania na zielonym świetle auto szarpnęło i zgasło. I na koniec moim zdaniem najciekawsze, będąc w serwisie specjalnie spytałem czy jest możliwość aby błędy chwilowe nie zapisywały się w sterowniku i trzebaby było odczytać je bez gaszenia silnika, oczywiści w serwisie usłyszałem że nie ma takiej możliwości wszystkie błędy się zapisują i jest historia z datą włącznie. Wczoraj się wkurzyłem i zacząłem filmować każde ruszenie z miejsca mając nadzieję ze nagram szarpnięcie, oczywiście lipa ;-( Wiec na koniec mówię podłącze skaner ( w zasadzie dwa różne - wyniki takie same) bez gaszenie silnika i sprawdzę błędy i tu bang 9 błędów (kody błędów poniżej) a po zgaszeniu silnika co ? błędów brak !!! I przetestowałem to kilka razy za każdym razem to samo. Może ktoś ma doświadczenie dlaczego błędy (co prawda chwilowe) się nie zapisują ? I może ktoś ma doświadczenie z czym związane są te problemy i błędy ? Natomiast mam teraz jakiś dowód który można pokazać w serwisie, dzisiaj jestem umówiony zobaczymy na czym się to skończy. Błędy: P072C00 - Zblokowany na 1 biegu - pasywny/dynamiczny P072D00 - Zblokowany na 2 biegu - pasywny/dynamiczny P072E00 - Zblokowany na 3 biegu - pasywny/dynamiczny P072F00 - Zblokowany na 4 biegu - pasywny/dynamiczny P072B00 - Zblokowany na biegu wstecznym - pasywny/dynamiczny P174A00 - Zawór 3 - Błąd elektryczny - pasywny/dynamiczny P174E00 - Zawór 3 - Błąd elektryczny - pasywny/dynamiczny P079700 - Elektrozawór reg. ciśnienia C - Zablokowany (włączony) - pasywny/dynamiczny P179D00 - Zawór oleju chłodniczego - Błąd elektryczny - pasywny/dynamiczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #2 Napisano 6 Października 2019 Nagrywaj problemy ze skrzynią i jeszcze raz nagrywaj. VW zmieniło politykę i nie wyraża zgody na naprawę DSG, dopóki nie będzie nagrania z kamery. Nawet jak ASO potwierdzi, że szarpie, to bez video nie przejdzie. No chyba, że wywali błąd ale to już musi być stan agonalny. Tak, że udokumentuj to jak możesz. Inaczej ASO będzie musiało jeżdzić w nieskończoność aż coś złapie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam84 Zgłoś #3 Napisano 20 Października 2019 Witam pociesze cie ze nie jestes sam.U mnie odkąd mam b8 2 razy tak sie stalo ale tylko na wstecznym.Auto gasnie jak bys za ostro puscił pedał sprzegła w manualu i komunikat Uruchom silnik ręcznie Ale znajomy ma ten sam problem a ma przejechane 60 tys.Takze pewnie problem jest gdzies w oprogramowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
co-driver Zgłoś #4 Napisano 29 Października 2019 (edytowane) Temat nadal nie rozwiązany, oprogramowanie skrzyni jest już zaktualizowane przez ASO. Błędy o których pisałem wg serwisu i producenta nie są błędami. Znalazłem też na zagranicznych forach (skody, seata) identyczny zestaw błędów co u mnie, tam też stwierdzili ze jest to normalne i nie sa to błędy. Natomiast samo szarpanie i gaśnięcie występuje coraz częściej, zwłaszcza teraz gdy zrobiło się chłodnie ale występuje tylko do momenty osiągnięcia około 70 stopni w ukł. chłodzenia. Wrzucam dla chętnych album z filmikami pokazującymi problem szarpania, natomiast na samym filmie kamera nie jest w stanie oddać problem szarpania - jest ledwie widoczne https://photos.app.goo.gl/cDyYyktSXQC6DZHr9 ASO sugeruje dynamiczną wymianę oleju w skrzyni (oczywiście na mój koszt) ale sami nie dają gwarancji że to pomoże ..... Edytowane 29 Października 2019 przez co-driver Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_ek Zgłoś #5 Napisano 29 Października 2019 Czy ja dobrze rozumiem, że samochód na gwarancji, a ASO proponuje wymianę oleju na Twój koszt w skrzyni? Napisz do centrali w Niemczech maila z tymi filmikami, nawet po angielsku i zobaczymy czy coś się stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
co-driver Zgłoś #6 Napisano 29 Października 2019 Tak, samochód na przedłużonej gwarancji (otrzymanej przy kupnie auta w Das Welt Auto), chociaż pierwsze przypadki były zgłaszane jeszcze w trakcie trwania gwarancji producenta, oczywiście wtedy nic nie naprawili, skończyło sie tylko na adaptacji która nic nie dała..... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
co-driver Zgłoś #7 Napisano 4 Marca 2020 No i mamy marzec i chyba wreszcie udało się wyeliminować problem szarpania. Skończyło się na wymianie sprzęgieł, natomiast w międzyczasie wymienili mechatronikę ale to nie pomogło. Mam jedno zastanawiające mnie pytanie, jak sprzęgła mogły się zużyć przy tak niskim przebiegu gdzie podczas jazdy nie masz wpływu na ich załączanie itd. ? Wada fabryczna sprzęgieł, skrzyni biegów (wadliwe partie) ? Byłoby chyba więcej takich przypadków ? Dodam że nie jestem pierwszym właścicielem, ale kupiłem auto z przebiegiem 20 tys. i w zasadzie od samego początku były pojedyncze przypadki szarpania. Gdzie przy przebiegu 30 tys. problem stał się nie akceptowalnym w normalnym użytkowaniu. Acha przebieg auta jest prawdziwy ?, pierwszym właścicielem auta było samo VW i historia przebiegu jest prawdziwa więc nie ma mowy o zaniżonym przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ł3. Zgłoś #8 Napisano 4 Marca 2020 (edytowane) W Octavii 1,4 TSI z 2013 r wymieniałem sprzęgła dwa razy. Pierwszy raz po 7 tys. a następnie po ok. 16 tys. przebiegu. Na szczęście w ramach gwarancji Edytowane 4 Marca 2020 przez Ł3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
co-driver Zgłoś #9 Napisano 4 Marca 2020 a trzeci zestaw ile wytrzymał ? tam były mokre sprzęgła ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ł3. Zgłoś #10 Napisano 4 Marca 2020 Skrzynia sucha DSG 7 . Dojeździłem do 75 tys i auto poszło do komisu. Od ostatniej wymiany sprzęgieł nic poważnego się nie działo. Kultura pracy tej skrzyni była krótko mówiąc kiepska, lubiła szarpać przy zmianie biegów ( przy redukcji z 3 na 2 zawsze). Przy zmianie z D na R również potrafiła szarpnąć. Przed sprzedażą miałem wrażenie jakby jakieś drgania się przenosiły na karoserię ( dwumasa?? ?) , więc auto poszło na wymianę w komisie za Passata DSG 6. 70 tys przebiegu. Paskiem zrobiłem ok. 20 tys i tu skrzynia pracuje nieporównywalnie lepiej ( tfu, tfu odpukać?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach