nTomek Zgłoś #21 Napisano 30 Stycznia 2020 Zmierz napięcie pomiędzy kabelkami od kostki która jest podłączona do klamki. Pomiar zrób w momencie naciśnięcia klamki oraz bez naciskania. Do kabelków możesz się podłączyć wbijając szpilki (albo igły lekarskie) w izolację. Napięcie musi spadać w okolice 0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #22 Napisano 9 Kwietnia 2020 (edytowane) Hej, Jak w tytule, nie działa żaden przycisk otwierania klapy bagażnika (pilot, przycisk na dzwiach kierowcy i klamka na klapie). Dodatkowo świeci się kontrola przepalonej żarówki światła wstecznego (przypadek lub to jest ze sobą powiązane). Nie mogę się dostać do bagażnika żeby sprawdzić czy faktycznie żarówka jest spalona czy wisi to na jednym obwodzie. Otwieranie klapy działało z każdego miejsca normalnie do teraz. Może orientuje się ktoś który przekaźnik odpowiada za dostarczenie 12V do zamka ? Podejrzewam że gdzieś tutaj musi być przyczyna, bezpieczniki sprawdziłem ale widze z wiadomości kolegi SHARK ze jest jeszcze jeden pod kierownicą S51 /15A musze go namierzyć i sprawdzić. Z samochodem nie było nic robione (żadnych napraw, przeróbek czy ingerencji w wiązkę elektryczną) po prostu rano bagaznik dało się otworzyć po południu już nie. Pacjent to VW CC rok. 2015 Edytowane 9 Kwietnia 2020 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #23 Napisano 9 Kwietnia 2020 5 godzin temu, eldo napisał: przypadek lub to jest ze sobą powiązane Jest związek. Światła w klapie mają wspólną masę z guzikiem w klamce oraz siłownikiem zamka. Ogólnie w takiej sytuacji należy zacząć od przeglądu stanu wiązki idącej do klapy, szczególnie w miejscach gdzie się wygina. Izolacja kabli lubi pękać i robić zwarcie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #24 Napisano 9 Kwietnia 2020 (edytowane) 7 godzin temu, nTomek napisał: Jest związek. Światła w klapie mają wspólną masę z guzikiem w klamce oraz siłownikiem zamka. Ogólnie w takiej sytuacji należy zacząć od przeglądu stanu wiązki idącej do klapy, szczególnie w miejscach gdzie się wygina. Izolacja kabli lubi pękać i robić zwarcie... Kolego wybebeszylem wiazke po lewej stronie bagaznika. Ściąglem izolacje i co widzę...(6 przewodów rozerwanych) ! Połaczylem wszystkie ale na 100% jest wywalony gdzieś bezpiecznik ktorego nie moge namierzyć. W miejscu gdzie sa bezpieczniki wszystkie sa OK. Pod maska rowniez. Na pierwszej stronie kolega napisal o S51 gdzie on sie znajduje ? Edytowane 9 Kwietnia 2020 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #25 Napisano 9 Kwietnia 2020 2 godziny temu, eldo napisał: Na pierwszej stronie kolega napisal o S51 gdzie on sie znajduje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #26 Napisano 9 Kwietnia 2020 Kolego ale u mnie nic takiego nie ma w tym miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #27 Napisano 9 Kwietnia 2020 Tak mówi schemat.. Może w twoim aucie kamera była dołożona, a może była jakaś zmiana, której nie obejmuje ten schemat. Skoro nie masz tego bezpiecznika to musisz zlokalizować skąd jest zasilany siłownik kamery. Idź po kablu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #28 Napisano 9 Kwietnia 2020 (edytowane) Ale ja nie mam kamery cofania. Bagażnik otwiera sie znaczkiem recznie odchylajac. Edytowane 10 Kwietnia 2020 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #29 Napisano 9 Kwietnia 2020 Bezpiecznik S51 dotyczy tylko wersji z kamerą w znaczku VW więc wszystko się zgadza, że go nie masz. Sprawdź sobie zatem czy jest masa na brązowym kablu ? - na tych wtyczkach 2 pinowych (patrz twoje zdjęcie) na jednej wiązce powinien być brązowy po tej drugiej stronie niż cała ta zgraja brązowych. Czyli brązowy od strony instalacji auta a nie klapy. Siłownik zamka zasilany jest z modułu komfortu, a ten ma jeden bezpiecznik ale na pewno dobry bo nie działałoby wiele innych funkcji. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #30 Napisano 9 Kwietnia 2020 (edytowane) 20 minut temu, nTomek napisał: Sprawdź sobie zatem czy jest masa na brązowym kablu ? - na tych wtyczkach 2 pinowych (patrz twoje zdjęcie) Pewnie chodzi o ten splot 3 brazowych przewodów po stronie wiazki od strony auta. Sprawdzic względem masy na karoserii czy plusa ? Dodam jeszcze ze swieci kontrolka przepalenia zarowek swiatel cofania (strona lewa i prawa) zarowki sa OK. Moge mieć VCDS z dnia na dzień wiec jak by byla potrzeba skanu nie ma problemu. Ten bajzel z kablami po stronie klapy mogl zrobic solidne zwarcie. Kable polaczylem, one maja taki sam kolor brazowy tylko 2 sa ciensze wiec w przypadku jednej wtyczki jestem w 99% pewny ze polaczylem tak jak byc powinno. Nie wiem co za idiota wymyslil to w jednym kolorze. Dramat Edytowane 9 Kwietnia 2020 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #31 Napisano 9 Kwietnia 2020 32 minuty temu, eldo napisał: Pewnie chodzi o ten splot 3 brazowych przewodów po stronie wiazki od strony auta. Sprawdzic względem masy na karoserii czy plusa ? Bardziej chodzi mi o ten jeden brązowy który jest w parze z żółto-szarym czyli zielona kostka 2-pinowa. Sprawdź czy jest "przejście" do karoserii. To powinien być wspólny sygnał masy do świateł cofania i zamka. Ogólnie brązowy w instalacji samochodowej zwykle oznacza kabel masowy, ale jak sam zauważyłeś, wiązka klapy lekko odbiega od standardu ? 37 minut temu, eldo napisał: Kable polaczylem, one maja taki sam kolor brazowy Tu bym bardzo uważał, bo grubość tych kabli ich nie wyróżnia - trzeba dobrze wiedzieć co ze sobą połączyć a czego nie można... Trzeba by "przedzwonić" te kable i ustalić który gdzie idzie: żarówki, zamek itd. Wtedy można będzie bezpiecznie połączyć. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #32 Napisano 9 Kwietnia 2020 (edytowane) 12 godzin temu, nTomek napisał: Tu bym bardzo uważał, bo grubość tych kabli ich nie wyróżnia - trzeba dobrze wiedzieć co ze sobą połączyć a czego nie można... Trzeba by "przedzwonić" te kable i ustalić który gdzie idzie: żarówki, zamek itd. Wtedy można będzie bezpiecznie połączyć. A wiesz moze ktora wtyczka / kolor przewodu po stronie wiazki odpowiada za co na tyle ? Wyglada jak by byly 4 niezależne obwody chcący przedzwonić kable dobrze by było wiedzieć za co opowiada dany pin. Kawałek schematu z tego obszaru np lub opis. Był bym wdzięczny Dziękuję za informację, jutro sprawdzę mase wg instrukcji. Odkopałem na forum fragment schematu który mnie interesuje ale rozdzielczość jest za niska nie jestem w stanie odczytać symboli. Jak by się dało zamieścić ten fragment w takiej wersji żeby można było dojść po opisach jaki kolor przewodu (i wtyczki) jest odpowiedzialny za co w klapie było by super Dodatkowo trochę w lewo jak by się dało pokazać piny od zamka. Edytowane 10 Kwietnia 2020 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #33 Napisano 10 Kwietnia 2020 To nie jest dobry schemat bo dotyczy starszej wersji. Dla ciebie powinno być to: 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #34 Napisano 10 Kwietnia 2020 (edytowane) Jesteś WIELKI ! Dzięki wielkie, temat ogarniety. Klapa smiga z pilota, guzika na dzwiach i znaczka VW. Światła też wrocily do życia ? Fatalnie skonstruowany patent na tą wiązke ! To nie może tak być żeby kable sie tak wyginały przy otwartym bagazniku. Raczej nie ma mowy o zwarciu bo sterowanie idzie bezpośrednio z modułu komfortu ale to co sie odwaliło w 4 letnim aucie to jakiś żart. Zostały tylko przeciwmgielne przy życiu z tym że ledwo ledwo... Edytowane 10 Kwietnia 2020 przez eldo nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi2 Zgłoś #35 Napisano 25 Września 2022 Mam ten problem od wczoraj z bagażnikiem w Passat CC. Podpowiedzcie mi jak otworzyć bagażnik bo w żaden sposób nie mogę tego zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach