germancars Zgłoś #1 Napisano 17 Września 2019 Witam wszystkich forumowiczów, Posiadam Passat b8 2,0 tdi DSG kod silnika CRL. Auto ma przejechane 140tys. Nagle wczoraj podczas jazdy zaczął szaprać stracił moc przerywał strasznie, ledwo dojechałem do parkingu. Wyswietlił się czek. KOlega zczytał błąd vcds i pokazało 5158- Filtr czastek stałych; czujnik róznicy ciśnienia P245600 Panowie nie wiem kompletnie co robić proszę o pomoc. Błąd skasowałem i ruczyłem autem przez 500metrów jechał normalnie i potem dalej to samo az zgasł sam. załaczam zdjecie co mi pokazał VCDS. Proszę o jakąś rade co robić ? czy wyplalać dpf na postoju czy podczas jazdy czy moze to tylko czujnik jakiś, a moze zupełnie cos innego. Z góry bardzo dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2019 Najpierw zobacz jak wygląda dpf, potem będziesz się dalej zastanawiał, od czegoś trzeba zacząć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #3 Napisano 18 Września 2019 (edytowane) Sprawdź zapełnienie filtra dpf popiołem . Jak jeszcze w normie to wymień czujnik różnicy ciśnień , z tego co pamiętam to trzeba go dopasować. Zobacz jeszcze instalacje elektr. czujnika Edytowane 18 Września 2019 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germancars Zgłoś #4 Napisano 18 Września 2019 Drodzy forumowicze pokasowałem wszystkie błędy dzisiaj rano na zimnym silniku sprawdziłem te dwa czujniki róznicy cisnien pod pokrywą odpiąłem i sprawdzałem wskazania na vcds i reagowały obydwa, różnica między nimi jest bardzo mała co widać na zdjęciu. Auto jeździ zupełnie noralnie nie ma juz zadnych błędów kompletnie nie wiem co robic i czym to było spowodowane. Odczytałem ze auto przeprowadzilo procedure wypalania 200km temu jakis 5 godzin. I kierowca mówi ze przez ostatnie 3 miesiace jeździł tylko po mieście na krotkich odcinkach i nawet tego nie widział zeby jakas kontrolka się zaswieciła, domyslam sie ze procedura sie właczyła a on nawet nie widział o tym bo nic sie nie zapaliło. Ponizej załaczam zdjecie z vcds. Proszę o wskazówki jakieś. Dodam ze probowałem dzisiaj przeprowadzić przez vcs procedure wypalania dpf podczas jazy ale nie mogę jest niedostepna klawisz wykonaj nie podswietla się a wprowadziłem dane prawidłowo. Wpisuje kod pod dostep upowazniony potem adaptacja i pokazuje wartość O zamiast 0.00 na zielono. MOze po prostu nie mozna przeprowadzić procedury bo filtr pokazuje obliczona mase sadzy tylko 2.54g ? Proszę was o pomoc i będę wdzieczny za kazdą wskazówkę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piopa1986 Zgłoś #5 Napisano 24 Marca 2021 Witam jak poradziłeś sobie z tym błędem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czarnylotos108 Zgłoś #6 Napisano 25 Kwietnia 2021 Prawdopodobnie wymienił akumulator na nowy. Teoretycznie bez związku a praktycznie takie objawy dawał wadliwy aku agm, wymieniali na gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #7 Napisano 13 Maja 2021 U mnie popiołu 25g, od nowości mam 105 tyś km i jazda głównie w mieście co zwiększa też pewnie ilość popiołu/przebieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach