Zibi68 Zgłoś #1 Napisano 8 Sierpnia 2019 Witam serdecznie. Passat B7 160KM 2012r Powyżej 3500 obr./min zapala mi się kontrolka EPC błąd 005707 - Włącznik ciśnienia oleju . Zbyt duża wartość rezystancji. Wymieniłem czujnik niebieski i brązowy. To samo. A dodam że lampka gaśnie po zgaszeniu samochodu i pojawia się ponownie po przekroczeniu około 3500 obrotów. Silnik pracuje normalnie. Jak trzyma obroty w tym zakresie to śmiga łącznie z przyspieszaniem. Niestety wymiana czujników nic nie dała więc pojechałem do ASO Skody bo w pobliżu. Sprawdzili ciśnienie okazuje się, że do 3700 obr./min trzyma odpowiednie powyżej spada jak pamiętam do 1,9 bara generalnie nie trzyma a powinno chyba być powyżej 3. Sprawdzili smok czyściutki. Zaproponowali wymianę pompy ?! I teraz pytanie czy może to być faktycznie pompa a jeszcze sprawdzili jakiś zawór podobno OK no i teraz albo pompa albo panewki, ale proponują wymianę pompy niestety koszt to około 2000zł razem z wymianą. Ma ktoś może doświadczenie w tym temacie. Dodam, że przeglądałem internet, ale większość to ma niskie ciśnienie przy małych obrotach. Olej zawsze zgodny ze specyfikacja VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #2 Napisano 9 Sierpnia 2019 10 godzin temu, Zibi68 napisał: proponują wymianę pompy niestety koszt to około 2000zł razem z wymianą. Proponuję kupić używaną pompę z allegro na próbę. Jak okaże się, że pompa - dopiero wymienić na nową/drogą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) Miałem identyczny objaw w b6. Zapchany " smok" w pompie. Po zdjęciu miski okazało się, że uszczelka miski czyli silikon zapchal sitko na tyle skutecznie, że pompa ledwie zaciągała olej. Po wyczyszczeniu sitka i zmianie oleju na nowy jak ręką odjął. Dodam, że profilaktycznie sprawdziłem stan panewek na wale korbowym. Na szczęście były idealne. Stało się to przy przebiegu około 230 tyś.km. Napisałeś, że serwis stwierdził, że smok jest czysty. Czyli zajmowali misję czy tak po prostu powiedzieli? Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zibi68 Zgłoś #4 Napisano 9 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, Albercik napisał: Proponuję kupić używaną pompę z allegro na próbę. Jak okaże się, że pompa - dopiero wymienić na nową/drogą. No jest to jakieś rozwiązanie rozważę to bo 1200 za pomp, która może być ok to za dużo. Dzięki 40 minut temu, 77Marek napisał: Miałem identyczny objaw w b6. Zapchany " smok" w pompie. Po zdjęciu miski okazało się, że uszczelka miski czyli silikon zapchal sitko na tyle skutecznie, że pompa ledwie zaciągała olej. Po wyczyszczeniu sitka i zmianie oleju na nowy jak ręką odjął. Dodam, że profilaktycznie sprawdziłem stan panewek na wale korbowym. Na szczęście były idealne. Stało się to przy przebiegu około 230 tyś.km. Napisałeś, że serwis stwierdził, że smok jest czysty. Czyli zajmowali misję czy tak po prostu powiedzieli? Sprawdzali nawet widziałem na fotce bo prosiłem żeby mechanik zrobił zdjęcie - czyściutka, ale... Tak sie zastanawiam bo miska jest wgnieciona przypomniałem sobie że uderzyłem o kamień w dniu kiedy zaczęły się problemy może to wgniecenie zakłóca przepływ i przy dużych obrotach zaczyna brakować oleju ? Ale oczywiście ASO nawet o tym nie wspomniało że miska może do wymiany. Jade dziś zlecić wymianę miski bo sami do tego nie dojdą co mnie dziwi wydaje mi sie że powinni zaproponować co najmniej wymianę jej. Aaaa i ten smok jakiś taki przygnieciony hmmm dziwne Dam znać jadę sprawdzić i zasugerować im to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 9 Sierpnia 2019 (edytowane) Miska jest metalowa i skoro smok jest wgnieciony to może mieć wpływ na jego prace? Miska wgnieciona jest akurat pod samym smokiem pompy? Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez 77Marek 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach