PassatOdZawsze Zgłoś #1 Napisano 10 Lipca 2019 Witam, W moich rekach znajduje sie juz 6 lub 7 passat. Poczawszy od wielu B5, B6 obecnie B5 FL. Chce cos nowego. Planuje B8 1.6-2.0 TDI, nurtuje mnie konkretnie roznica utrzymania B8 2.0 TDI 190km 4motion w stosunku do zwyklego 2.0 TDI 150km dla przykladu. Wiadomo ze duzo zalezy od jakosci egzemplarza, ale czy sa roznie serwisowania takiego pojazdu znacznie wyzsze? Czesci ? Amortyzatory w komplecie czy wachacze sa nadzwyczajnie drogie ? 1. Rozrzad? Pompy? Amortyzatory ? Wachacze? 2. Jak zachowuje sie skrzynia DSG pod moca 190km i napedu 4 kol ? Czy jest ona wytrzymala ? 3. Spalanie wg, video relacji na pewnej platformie, sugeruje roznice o około 1l na 100km ? Czy to prawda? Ktos mial moze przyjemnosc porowniania ? Dzieki doceniam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #2 Napisano 10 Lipca 2019 2 godziny temu, PassatOdZawsze napisał: Witam, W moich rekach znajduje sie juz 6 lub 7 passat. Poczawszy od wielu B5, B6 obecnie B5 FL. Chce cos nowego. Planuje B8 1.6-2.0 TDI, nurtuje mnie konkretnie roznica utrzymania B8 2.0 TDI 190km 4motion w stosunku do zwyklego 2.0 TDI 150km dla przykladu. Wiadomo ze duzo zalezy od jakosci egzemplarza, ale czy sa roznie serwisowania takiego pojazdu znacznie wyzsze? Czesci ? Amortyzatory w komplecie czy wachacze sa nadzwyczajnie drogie ? 1. Rozrzad? Pompy? Amortyzatory ? Wachacze? 2. Jak zachowuje sie skrzynia DSG pod moca 190km i napedu 4 kol ? Czy jest ona wytrzymala ? 3. Spalanie wg, video relacji na pewnej platformie, sugeruje roznice o około 1l na 100km ? Czy to prawda? Ktos mial moze przyjemnosc porowniania ? Dzieki doceniam, Ad1 . Nie powinno być róznicy cześci prawe te same, jezeli chodzi o amortyzatory to te z dcc to drogie są ostatnio patrzylem to były po 1800 szt. , zwykle na pewno dużo tańsze Ad2 . Tego nie wiem bo mam bez 4x4 , zwykła wersja z napędem na jedną oś dość wyrywna jak się mocniej gaz wciśnie . Ad3 . Auto centrum podaje w miarę realne dane o spalaniu , na stronie www lub you tube. Dlatego wybrałem wersję bez 4x4 bo wychodziło ok.1.5 litra więcej z napedem na 4x4 , wg. testow yt. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PassatOdZawsze Zgłoś #3 Napisano 11 Lipca 2019 (edytowane) Hej, Dzieki za uwage,! Jedyna roznica glowna to koszty amortyzatorow ? Dostawca zwykle ceni okolo 300-400zl, te natomiast 1800zl sztuka czy sa zamienniki tansze?? Czy uwzglednilem jakies bardzo kiepskie te do zwyklej wersji ? Z tego co zrozumialem masz 2.0 TDI ale z DSG czy bez? Jak wyglada wytrzymalosc tej skrzyni przy gwaltownych przyspieszeniach? Spryskiwacze Ci sie zacinaja na zderzaku ? Jestem nowy na forum, jak mam sprowadzic tutaj wiecej uzytkownikow? By wyrazili swoja opinie? Spora suma na takiego passata idzie, a zatem nie chce spudlowac wyboru. Edytowane 11 Lipca 2019 przez PassatOdZawsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #4 Napisano 11 Lipca 2019 Bierz 190 dsg 4x4 i ciesz się z jazdy, pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PassatOdZawsze Zgłoś #5 Napisano 11 Lipca 2019 Czesc, Dzieki za uwage, ciesz sie z jazdy ? Wlasnie 4x4 zawieszenie jest zmienione, podobno bardziej miekkie ? Wygdoniejsze? Wytrzymale ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #6 Napisano 11 Lipca 2019 (edytowane) 6 godzin temu, PassatOdZawsze napisał: Hej, Dzieki za uwage,! Jedyna roznica glowna to koszty amortyzatorow ? Dostawca zwykle ceni okolo 300-400zl, te natomiast 1800zl sztuka czy sa zamienniki tansze?? Czy uwzglednilem jakies bardzo kiepskie te do zwyklej wersji ? Z tego co zrozumialem masz 2.0 TDI ale z DSG czy bez? Jak wyglada wytrzymalosc tej skrzyni przy gwaltownych przyspieszeniach? Spryskiwacze Ci sie zacinaja na zderzaku ? Jestem nowy na forum, jak mam sprowadzic tutaj wiecej uzytkownikow? By wyrazili swoja opinie? Spora suma na takiego passata idzie, a zatem nie chce spudlowac wyboru. Nie znalazłem zamienników z DCC , w auto świat czytałem że są firmy które specjalizują się w regeneracji takich amortyzatorów . DCC ma też zalety , w mieście można ustawić tryb komfort , a na trasie sport auto wyraźnie lepiej trzyma się drogi. Mam 2.0tdi dsg , mam nie zbyt duży przebieg więc narazie się nic nie dzieje. Na pewno przy ostrej jeździe to koło dwumasowe będzie się szybko zużywało. Wcześniej miałem B6 170 km cr z manualem, i jak miałbym się wypowiedzieć teraz jak się jeździ automatem i manualem, to powiem Ci że automatem jazda jest bardzo komfortowa i spokojna , ale od 4 biegu słabo czuć moment obrotowy. Poza tym jak trochę głębiej wciskasz gaz to skrzynka natychmiast redukuje bieg i auto przyśpiesza wykorzystując zakres obrotowy ,a nie moment obrotowy , więc to chyba takie zabezpieczenie , aby silnik nie uszkodził skrzyni momentem obrotowym. Na pewno automaty są delikatniejsze niż manualne skrzynie. Przy 4x4 na pewno koła nie będą szaleć (wpadać s poślizg) , ale takie auto jest o 140 kg cięższe, i dochodzą jeszcze dodatkowe opory w napedzaniu tylnego most , tylnych kół ,więc spalanie też musi być wyższe. Dochodzi jeszcze kwestia obsługi /naprawy sprzęgła haldex ... Kwestia spryskiwaczy reflektorów to temat rzeka , zacinać się nie zacinały, ale zapadały do środka zderzaka . Fabrycznie są klejone na taśmę dwustronną do zderzaka , więc jakiegoś inżyniera z vw trochę poniosło , poprawiłem fabrykę i przyklejiłem na klej do szyb i wszystko jest ok. Przedstawilem ci kwestie eksplatacyjne oraz finansowe ,decyzje musisz podjąć sam , jeżeli jeżdzisz tylko po asfalcie to chyba lepiej napęd przedni , jak jeżdzisz gdzieś w górach , na nie utwardzonych lub ośnieżonych drogach to chyba lepiej 4x4 Edytowane 11 Lipca 2019 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PassatOdZawsze Zgłoś #7 Napisano 12 Sierpnia 2019 (edytowane) Witajcie, Chyba mam kandydata, b8 150km 2.0tdi dsg 6. 269t km w highline i variant. Serwisowany całe 260t km w serwisie VW. Olej co 60t km w skrzyni. Mam do wymiany amortyzatory, mają już wyciek. Koszt myślę że 300do 400 sztukę max? Jakie są godne polecenia? Amortyzatory tylne Edytowane 12 Sierpnia 2019 przez PassatOdZawsze Dopisanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiekxyz Zgłoś #8 Napisano 13 Sierpnia 2019 23 godziny temu, PassatOdZawsze napisał: Witajcie, Chyba mam kandydata, b8 150km 2.0tdi dsg 6. 269t km w highline i variant. Serwisowany całe 260t km w serwisie VW. Olej co 60t km w skrzyni. Mam do wymiany amortyzatory, mają już wyciek. Koszt myślę że 300do 400 sztukę max? Jakie są godne polecenia? Amortyzatory tylne Nawet taniej 460 zl za kpl;) Zobacz ofertę: AMORTYZATORY TYLNE VW Passat B8 Kombi 3G5 MTS https://allegro.pl/oferta/amortyzatory-tylne-vw-passat-b8-kombi-3g5-mts-7900424223 bilstein są dobre:) cena ok 580 zl za kpl Zobacz ofertę: BILSTEIN AMORTYZATORY+OSŁ TYŁ VW PASSAT B8 https://allegro.pl/oferta/bilstein-amortyzatory-osl-tyl-vw-passat-b8-7929477346 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PassatOdZawsze Zgłoś #9 Napisano 13 Sierpnia 2019 Czesc, Dzieki za uwage, tam jest 1.4 TSI ? wpisane, czy ogranicza sie tylko do tego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #10 Napisano 14 Sierpnia 2019 Za 3 miesiące kończę leasing 190 KM 4Motion Highline, biały z czarnym panoramicznym dachem. Rocznik 2015 grudzień, pierwsza rejestracja styczeń 2016. Użytkowany tylko przeze mnie. Przebieg obecnie 94000. Pedantycznie zadbany, mam FV na każdą śrubkę , nawet historię każdego tankowania w motostat. Jakbyś był zainteresowany to napisz. Jeszcze nigdzie go nie ogłaszałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PassatOdZawsze Zgłoś #11 Napisano 15 Sierpnia 2019 Dnia 14.08.2019 o 06:48, Losec napisał: Za 3 miesiące kończę leasing 190 KM 4Motion Highline, biały z czarnym panoramicznym dachem. Rocznik 2015 grudzień, pierwsza rejestracja styczeń 2016. Użytkowany tylko przeze mnie. Przebieg obecnie 94000. Pedantycznie zadbany, mam FV na każdą śrubkę , nawet historię każdego tankowania w motostat. Jakbyś był zainteresowany to napisz. Jeszcze nigdzie go nie ogłaszałem. Czesc. Napisz proszę cenę brutto dla prywaciarza a także mile widziane foty ? gdzie do odbioru? Nie mogę z telefonu wysłać Ci priv... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #12 Napisano 16 Sierpnia 2019 Cześć, chciałbym za niego ok 85000 zł brutto + pozostałe 4 raty leasingu pozostałe do spłacenia czyli 4 x 1741,38 czyli 6 965,52 zł brutto. Na wszystko wystawiam FV czyli nie musisz płacić 2% PCC (ok 1800 zł za całość). Wrzucam parę zdjęć. Na ostatnim widać jedyną rysę na aucie (błotnik pod przednią lampą). Ja jestem z Warszawy, ale auto było kupowane u Bursiaka w Łodzi (W załączeniu oryginalna specyfikacja). Masz w niej numer tel do mnie. Samochód jest w super stanie. Olej wymieniany co 15000 tyś - tylko Motul Specyfic. Wszystko robione w ASO. Mam dokumenty na wszystko. Pan Płecha Passat 349940.pdf 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PassatOdZawsze Zgłoś #13 Napisano 17 Sierpnia 2019 Hej dzięki za odp. Już coś kupiłem znacznie tańszego ? masz fajny przebieg ale cena zabija. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PassatOdZawsze Zgłoś #14 Napisano 1 Września 2019 Potrzebuje wymienic komplet amortyzatorow i stabilizatory przednie planuje. Bilstein jest konieczny ? Czy Sachs moze wystarczy ? Jaki sklep polecacie? Lub ewentualnie model amortyzatorow. Dzieki za ew odpowiedzi, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #15 Napisano 1 Września 2019 1 minutę temu, PassatOdZawsze napisał: Czy Sachs moze wystarczy ? Mam te amortyzatory z przodu są ok. 3 minuty temu, PassatOdZawsze napisał: Bilstein jest konieczny ? Te z kolei mam z tyłu i wydaje mi się że są gorsze od oryginału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach