bartonek Zgłoś #1 Napisano 30 Czerwca 2019 (edytowane) Cześć, Mam problem z moim Passatem B7. Już od ponad roku, z jakiegoś powodu, co jakiś czas włącza się w nim alarm. Zauważyłem że na zimę problem ucichł (mn. dlatego nic z tym nie robiłem), ale kiedy wróciło lato i wysokie temperatury, wrócił też problem. Pojechałem na diagnostykę komputerową do jednego z nieautoryzowanych serwisów VW. Powiedziano mi tam że alarm włącza się z powodu usterki przedniej prawej klamki. Warto tutaj dodać że samochód posiada system keyless access więc chodzi tutaj konkretnie o czujnik klamki. Nie wiem dokładnie w jaki sposób uszkodzony czujnik klamki keyless może powodować wzbudzanie alarmu (może ktoś wie?), ale postanowiłem zaufać fachowcom i zakupiłem używaną klamkę. Jak nietrudno się domyślić, zamierzam ją wymienić. I tutaj pojawiają się pytania: 1. Czy istnieje gdzieś tutaj dobra instrukcja ściągania przedniej tapicerki w Passacie B7? A może nawet cała instrukcja wymiany klamki? 2. Czy po wymianie klamki na używaną, system będzie wymagał przeprogramowania, czy może wystarczy jedynie podmienić część? 3. Zupełnie przy okazji: żeby samemu potwierdzić że rzeczywistą przyczyną wzbudzania alarmu jest klamka (zanim rozbiorę pół samochodu), czy istnieje jakiś niedrogi interfejs diagnostyczny do odczytywania informacji o kodach błędów z komputera samochodu? Oczywiście pytam o 'wyspecjalizowany' sprzęt potrafiący odczytać informacje i błędy z modułu komfortu VW. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam! Edytowane 30 Czerwca 2019 przez bartonek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #2 Napisano 30 Czerwca 2019 (edytowane) Cześć. Ad1. Dział warsztat- wymiana cięgna Bowdena, co prawda b6 ale technologia ta sama demontazu boczka. Jednak do zmiany klmaki nie musisz ściągać boczka, Mam b6 i klamki KESSY, wydaje mi się że w B7 są podobnie montowane. W tym poradniku będziesz miał opis demontażu klamki ale ogólnie to klamkę pociągnąć jak przy otwieraniu i wykrecasz torxa pod gumowa zaślepka do zablokowania klamki. Klamkę trzeba wysuwać do tyłu auta i wyciągasz z wyczuciem aby wtyczka od klamki zablokowała się w specjalnym uchwycie i wypiąć się od klamki. Na początek sprawdź czy styki wtyczki nie sa zaśniedziałe i wyczyść je. Ad2. Klamka raczej nie wymaga żadnej adaptacji bo ja nigdzie nie widziałem tego, ważne są jednak numery bo przednie i tylne się różnią i pewnie stronami też. Ad3. Vcds, obdeleven- na forum jest temat o diagnostyce Edytowane 30 Czerwca 2019 przez let_me_b3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2019 Dnia 30.06.2019 o 14:46, let_me_b3 napisał: Jednak do zmiany klmaki nie musisz ściągać boczka, Potwierdzam - robiłem to niedawno, Dnia 30.06.2019 o 14:46, let_me_b3 napisał: Klamkę trzeba wysuwać do tyłu auta i wyciągasz z wyczuciem aby wtyczka od klamki zablokowała się w specjalnym uchwycie i wypiąć się od klamki. Niestety, szczególnie w wiekowym aucie jak moje 2008, wcale nie jest łatwo, a wtyczka nie chce się trzymać w tym uchwycie. Mi oczywiście wpadła do środka, ale kształt wiązki kabli sprawił, że była tuż-tuż pod dziurą w drzwiach, więc po pół godziny walki, finalnie mój 6-letni syn ją wyjął (ja mam za grube paluchy ). Po wyjęciu, po prostu ją podłączyłem do klamki i wsadziłem klamkę na miejsce. Działa do dziś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach