matikupiec Zgłoś #1 Napisano 12 Czerwca 2019 Witam, mam problem z climatronikiem. Klima nie była sprawna przez około półtora roku, była masa błędów w climatroniku, głównie rozchodziło się o silniczki klap, zmieniłem prawie we wszystkich potencjometry, błędy zniknęły, wszystko wróciło do normy. Do wymiany miałem również czujnik ciśnienia (ten przy lampie) zmieniłem go i o dziwo klima od razu wystartowała. Wentylatory zaczęły się kręcić, sprężarka to samo, było ją słychać i czuć w aucie na postoju (delikatne wibracje). Gaz był sprawdzany i jest, szczelność również jest. Panelem włączałem i wyłączałem klimę parę razy w celu upewnienia się czy wszystko jest okej, i było... Do czasu zgaszenia auta i ponownego odpalenia. Po tym zabiegu klimatyzacja wcale nie chłodzi, sprężarka jak i wiatraki nie startują, a co najlepsze na climatroniku i w vcds błędów brak. Sprężarka podaje 10.4 bara na postoju. Bezpieczniki również w porządku. Od góry sprężarki mam kostkę z dwoma kablami, brązowy i zielono brązowy, sprawdzałem i nie ma tam żadnego napięcia (wiadomo, brązowy masa) patrzyłem tylko tamten drugi. Co mogę jeszcze sprawdzić? Bo mam już tego dość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 16 Czerwca 2019 Napięcia tam miernikiem nie sprawdzisz - tylko oscyloskop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matikupiec Zgłoś #3 Napisano 17 Czerwca 2019 @radekrp90 Wiesz może w jaki sposób mógłbym podłączyć sprężarkę na krótko żeby sprawdzić czy nie jest padnięta? Ma kostkę na dwa piny, gdzieś czytałem, że jak poda się jej (+) to można spalić coś tam. Dzisiaj sprawdziłem wentylatory, mały na krótko działa, dużego nie udało mi się sprawdzić bo nie wiem jak podać kable na kostkę, a widziałem, że też są tam jakieś sterujące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #4 Napisano 17 Czerwca 2019 Podać plus można na wtyczkę kompresora ale tylko na zasadzie "dotknięcia". Podanie plusa na stałe doprowadzi do spalenia cewki. Tym jednak sprawdzisz jedynie czy: a) zaworek pracuje (będzie cykał), b) jeśli ktoś na odpalonym VCDS będzie oglądał ciśnienie czynnika będzie widział podniesienie ciśnienia ale aby to było widoczne musiałbyś klikać tak z częstotliwością chociaż kilku Hz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matikupiec Zgłoś #5 Napisano 17 Czerwca 2019 @radekrp90 Czyli na odpalonym silniku nie ma szansy jakoś jej podłączyć tak, żeby zaczęła pracować na dłuższą chwilę? I tam na pewno idzie jakiś +? Bo jeden kabelek idzie stała masa (brązowy) a drugi jest czarno-zielony bodajże. Kiedyś właśnie niby czytałem, to jest to sterowane masą niby, jak w końcu z tym jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #6 Napisano 17 Czerwca 2019 Sterowanie sygnałem PWM. Masa to masa, drugi przewód to sygnał prostokątny o zmiennym wypełnieniu. To, że amplituda jest 12V jeszcze nic nie oznacza. Na odpalonym silniku klikaj przewodem podpiętym do 12V w styk w kompresorze - powinno zadziałać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matikupiec Zgłoś #7 Napisano 17 Czerwca 2019 Okej, pójdę zaraz spróbować. Czyli mam podawać mu 12v na ten zielono czarny kabelek tak? Mam jeszcze pytanie, nigdzie nie mogłem znaleźć takiej informacji, nawet w książce. Mianowicie czy w B6 jest gdzieś przekaźnik klimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #8 Napisano 18 Czerwca 2019 Nie ma, bo nie jest potrzebny. Przekaźniki były w Passacie B4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #9 Napisano 30 Czerwca 2019 Ja miałem podobnie w mojej a4 . Wszystko sprawne gaz jest brak błędów lecz wiatkak się nie włączał bo sprężarka nie robiła ciśnienia. Wymontowałem ją rozebrałem na cześci pierwsze i była zatarta tyle że sprzęgła zrywnego nie zniszczyło. Myślałem że to zawór w sprężarce lecz po podaniu napięcia cykał lecz nic więcej się nie działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach